Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
	
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения – форма и наличие на изискуеми документи
Criteria Leads to rejection
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока определен в обявата. кандидатстване)
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
No
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.  или „jpg”., подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
4.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
No
5.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Yes
6.
Представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец – Приложение  № 1 и подписана и подпечатана от кандидата във формат. „pdf“, .xls или „jpg“
Yes
7.
Представена е декларация в оригинал съгласно Приложение № 2 Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни. Декларацията е представена в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
8.
Представено е нотариално заверено изрично пълномощно – в случай, че документите не се подават лично от кандидата
No
9.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата  издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му
Yes
10.
Представено е Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение
Yes
11.
Декларация за липса на основания за отстраняване  (Приложение № 3) от Документите за попълване. Представя се сканиран оригинал във формат „pdf“ -  датирана, подписана и подпечатана
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана.  
Документът е  сканиран оригинал.
Yes
12.
Представена е декларация за нередности съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Декларацията е сканиран оригинал, представен в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
13.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (което е приложимо).
Yes
14.
Представено е становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване (когато е приложимо)
No
15.
Представено е разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо).
No
16.
Представени  са лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; (когато е приложимо)
No
17.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. (когато е приложимо)
No
18.
Представен е Бизнес План по образец по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие”, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ  – Приложение № 5а и 5б от Документи за попълване в изискуемите формати.
Yes
19.
Представено е решение на компетентния орган на кандидата за кандидатстване по реда на настоящата процедура
No
20.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, върху който ще се изпълнява проекта, или документ за учредено право на строеж върху имота или документ за ползване върху имота, вписан в районната служба по вписванията, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, съгласно изискванията на т.5 и 6 от раздел 13.2 от УК.
No
21.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
No
22.
Представена е справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица).
No
23.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, ведно с банкови извлечения, когато е приложимо
No
24.
Представени са изискуемите съгласно точка 9 от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи (оферти или пазарна оценка)
No
25.
Представено е решение на кандидата за избор на изпълнител в случай, че не се налице условията за избор на изпълнител по реда на ПМС 160/2016 или решение за определяне стойността на разхода на база индикативните оферти, в случай, че кандидата ще прилага ПМС 160/1016 година за избор на изпълнител. (което от двете е приложимо)
No
26.
Представени са предварителни или окончателни договори за строителство, услуги и доставки – обект на инвестицията (когато е приложимо)
No
27.
Представена е декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП - Приложение № 6а и Приложение № 6б. 
Декларацията е сканиран оригинал, представен в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
No
28.
Представена е	Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 7 от указанията за кандидатстване .
Декларацията е сканиран оригинал, представен в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
No
29.
Представена е	Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 8 от указанията за кандидатстване. Декларацията е сканиран оригинал, представен в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
No
30.
Представен е Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 9 в изискуемите формати.
Yes
31.
Представена е	Декларация НСИ  - Приложение № 10.
Декларацията е сканиран оригинал, представен в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана
No
32.
Представена е декларация за минимални и  държавни помощи – Приложение № 12.
Декларацията е сканиран оригинал, представен в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана
Yes
33.
Удостоверение/я от община Мъглиж и/или община Гурково, че кандидатът и всички лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата  нямат просрочени задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. В случай че мястото на извършване на инвестицията се различава от седалище и адрес на управление или постоянен адрес на кандидата, документът се изисква и от двете общини.
Yes
34.
Представено е удостоверение от Изпълнителна агенция  „Главна инспекция по труда” за  наличие или липса на  установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение нарушение.
Yes
35.
Представена е Декларация  съгласно Заповед  № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г. – Приложение № 17 от Документи за попълване. Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговско дружество, всеки член на настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел. Декларацията не се представя от кандидати, които са публичноправна организация по смисъла на § 2 т.43 от допълнителните разпоредби на ЗОП. Декларацията е сканиран оригинал, представен в един от изискуемите формати и е датирана и  подписана
Yes
36.
Представена е Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване - Приложение №13 (когато е приложимо)
No
37.
Представена е Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея с приложен Опис на животните, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни (когато е приложимо).
No
38.
Представен е документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем (когато е приложимо).
No
39.
Представено е удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионалната занаятчийска камара (в случай, че има действаща такава) в случай на кандидат, регистриран по Закона за занаятите (когато е условие за допустимост)
No
40.
В случай на кандидати, регистрирани по Закона за занаятите: представени са Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява. (когато е приложимо)
No
41.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
No
42.
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. (когато е приложимо)
No
43.
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице за съответните части на инвестиционния проект Представени са се във формат „xls“ или „xlsx” и сканирани оригинали  във формат „pdf“ или „jpg“;
No
44.
Представена Количествено-стойностна сметка Представена е  във формат „xls“ или „xlsx”  и сканиран оригинал  във формат „pdf“ или „jpg“;
No
45.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти).
No
46.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от производствен или технологичен процес, включително за инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса) или подписано от кандидата описание на процеса, годишния капацитет на предприятието по видове продукция, заложени в производствената и търговска програма на бизнес плана и описание на необходимите за това машини, съоръжения и оборудване (важи в случай на проекти, подадени от кандидати, регистрирани съгласно Закона за занаятите) (което е приложимо).
No
47.
Представена е Техническа спецификация за съответните машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане (когато е приложимо).
No
48.
Представен е Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието и/или изпълнението на условията по т. ІІ.Б от Раздел 13.2„Условия за допустимост на дейностите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса и/или инвестиции за подобряване на енергийната ефективност в предприятията) (когато е приложимо).
No
49.
Представени са доклад и резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса и/или инвестиции за подобряване на енергийната ефективност в предприятията). (когато е приложимо).
No
50.
Представена е декларация за наличието на суровини за периода на изпълнение на бизнес плана при производство на електроенергия от биомаса и/или при производство на биоенергия (Приложение № 15 от Документи за попълване) - когато се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата или чрез предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините - когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата. (когато е приложимо)
No
51.
Документи, проучвания, сертификати, патенти, удостоверения за регистрация на полезен модел и други приложими документи, доказващи иновативност на проектното предложение (когато е приложимо).
No
52.
Представена е справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение №16 от документи за попълване) (когато е приложимо).
No
53.
Представен е отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд  (заверен от НСИ)  или Ведомост за заплати (което и когато е приложимо).
No
54.
Представено е становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда и вида на компонента, засегнат от инвестицията (когато е приложимо).
No
55.
Представен е документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС / / (когато е приложимо).
No
56.
Представени са предварителни/окончателни договори с доставчици (когато е приложимо).
No
II. Group
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
Земеделски стопанин или микропредприятие, регистрирано като ЕТ или юридическо лице по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията, или физическо лица, регистрирано по Закона за занаятите.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля. 


Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица и постоянен адрес - за физическите лица –на територията на общините Мъглиж и Гурково.

Yes
3.
В случай на кандидат земеделски стопанин, към датата на подаване на проектното предложение отговаря на изискванията на т.2 от раздел 11.1 от УК
Yes
4.
В случай на кандидати физически лица, регистрирани по Закона за занаятите (занаятчии) към дата на подаване на заявлението за подпомагане трябва да отговарят на изискването на чл.4 на Закона за занаятите (чл.4 Занаятчията упражнява занаята след вписване в регистър БУЛСТАТ по реда на чл. 3, ал. 1, т. 6 или 9 от Закона за регистър БУЛСТАТ, с изключение на занаятчиите, които не са самостоятелно заети лица) и /или да са вписани в регистъра на занаятчиите на Регионална занаятчийска камара (в случай, че има действаща такава). Кандидатите трябва да отговарят на определението за микропредприятие, съгласно дефиницията на чл. 3, ал. 3 от ЗМСП
Yes
5.
Кандидатът  отговаря на определението за микропредприятие, съгласно дефиницията на чл. 3, ал. 3 от ЗМСП .
Yes
6.
Кандидатът отговаря на изискванията описани в т. 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура във връзка със Заповед № РД 09-359/27.04.2020 г., изменена със Заповед № РД 09-442/04.06.2020 г. на ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г.
Yes
7.
Кандидатът отговоря на изискванията на чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕФСУ и чл. 7 от Постановление № 162 на Министерския съвет от 2016 г.
Yes
8.
Кандидатът отговоря на изискванията, посочени в  т.1, т.2 и т.3 от Декларацията, утвърдена като приложение по т. 1, буква ”б”  от Заповед  №РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г. (Приложение № 17).
Yes
III. Group
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Продължителността на проекта не надхвърля 14 месеца от датата на подписването на  договора за предоставяне на БФП.
Крайният срок за изпълнение на проекта е не по-късно от 15 септември 2025 г

Yes
2.
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект  за развитие на селски туризъм (изграждане на средства за подслон, туристически услуги, свързани с опазване и експониране на места с исторически, културен, природен или образователен интерес)  е 977,90 лева.
Yes
3.
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект, който не включва    дейности за развитие на селски туризъм (изграждане на средства за подслон, туристически услуги, свързани с опазване и експониране на места с исторически, културен, природен или образователен интерес) е 14 668,50 лева.
Yes
4.
Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект  за развитие на селски туризъм (изграждане на средства за подслон, туристически услуги, свързани с опазване и експониране на места с исторически, културен, природен или образователен интерес)  е 19 558,30 лева

Yes
5.
Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект, който не включва    дейности за развитие на селски туризъм (изграждане на средства за подслон, туристически услуги, свързани с опазване и експониране на места с исторически, културен, природен или образователен интерес) е 293 374,50  лева

No
6.
Минимален размер на общите допустими разходи за проект е 19 558,00 лева
No
7.
Максимален размер на общите допустими разходи за проект е 391 166,00 лева

No
8.
В случай на проект за изграждане и обновяване на места за настаняване размерът на безвъзмездната финансовата помощ не превишава 50 000 лв. с включен ДДС (чл.21, ал.4 от Наредба 22)

No
9.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР по подмярка 6.4 за територията на МИГ – Мъглиж, Казанлък, Гурково и Условията за кандидатстване:

Финансовата помощ не може да надвишава 75 % от общите допустими разходи и при спазване на правилата за „минимална помощ“ съгласно условията на Регламент (ЕС) 2023/2831 на Комисията от 13 декември 2023 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis (ОВ L 2023/2831, 15.12.2023).         
Интензитетът на подпомагане на проект за развитие на селски туризъм-изграждане на средства за подслон, туристически услуги, свързани с опазване и експониране на места с исторически, културен, природен или образователен интерес не може да надвишава 5 на сто от общите допустими разходи.
No
10.
Във формуляра за кандидатстване са въведени приложимите за проектното предложение индикатори  и те са количествено определени.

No
11.
Проектът включва някоя от следните дейности: 
1. Производство или продажба на продукти; 
2. Развитие на услуги (грижи за деца, възрастни хора, хора с увреждания, здравни услуги, счетоводство и одиторски услуги, ветеринарни дейности и услуги базирани на ИТ и др.);
3. Производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление;
4. Местно занаятчийство (Занаятчийски дейности - включително предоставяне на услуги, свързани с участието на посетители в занаятчийски дейности);
5. Развитие на селски туризъм – изграждане на средства за подслон, туристически услуги, свързани с опазване и експониране на места с исторически, културен, природен или образователен интерес.
 Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
12.
Проектът ще се осъществява на територията на община Мъглиж и/или община Гурково. 
Yes
13.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Yes
14.
Проектът се изпълнява върху имот – собственост на кандидата или е учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение или право на ползване на имота за срок не по-малко от 6 години  при спазване изискванията на т.5 и т.6 от раздел 13.2 на УК.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. 
No
15.
В случай на проект за развитие на туризъм и включени дейности за изграждане и обновяване на места за настаняване са допустими при следните условия: обектът е с 20 и по-малко от 20 помещения за настаняване на туристи (чл.21, ал.4 от Наредба 22). и в описанието на дейността се  съдържа описание за осигуряването на  съответствие с  изискванията на  чл. 79, ал. 2  на Наредба№22/2015

Yes
16.
В случай на инвестиции за дейности за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление , са спазени изискванията на т. ІІ.Б от раздел 13.2 от УК. Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
17.
За проектното предложение не са валидни следните обстоятелства (раздел 13.3 Недопустими дейности от УК):
1.	В рамките на процедурата не се финансират дейности, които водят до осъществяване на селскостопанска дейност или резултатът от дейността е продукт, включен в Приложение I на Договора за функциониране на Европейския съюз, съгласно Приложение № 5. Не се подпомагат по процедурата и дейности, при които резултатът от тях е продукт извън Приложение I на Договора за функциониране на Европейския съюз, съгласно Приложение № 5 и същите са допустими за подпомагане по подмярка 4.2 „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“ от Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г.
2.	Не се предоставя финансова помощ за изграждане и обновяване на места за настаняване с повече от 20 помещения за настаняване и стойност на финансовата помощ над 50 000 лв. с включен ДДС по проект, финансиран изцяло или частично от ЕЗФРСР, или ако не са спазени изискванията на чл. 79, ал. 2 от Наредба № 22 от 2015 г. 
3.	В рамките на процедурата не се финансират инвестиции насочени към дейности, които се финансират по подмярка 8.6 „Инвестиции в технологии за лесовъдство и в преработка, мобилизиране и търговията с горски продукти“ от мярка 8 „Инвестиции в развитие на горски територии и подобряване жизнеспособността на горите“, включително дейности описани в приложение № 5 от Документи за информация. 
4.	Не се предоставя финансова помощ за хазарт, финансови услуги (в т. ч. извършването и предоставянето на платежни услуги), инвестиции, свързани с електронни пари (вкл. генериране на криптовалути), голф, лов и риболов, сектори и дейности, определени за недопустими в Регламент (ЕС) № 2023/2831, производство на енергия от ВЕИ за продажба.
5.	Не са допустими проекти, за които има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение /плана /програмата /проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
6.	Не са допустими проекти, които след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
7.	Финансова помощ не се предоставя за проекти, включващи инвестиции, които не отговарят на Европейското и национално законодателство.

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля
No
18.
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране: 
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за двойно финансиране) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля. 
Yes
19.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.
Yes
20.
Извършва се проверка на декларираните от кандидата данни в Декларация за  минимални и държавни помощи – Приложение № 12 от УК, и проверка в публичните регистри на Министерство на финансите и ДФЗ, за наличие на съответствие с изискванията на раздел 16 от Условията за кандидатстване по настоящата процедура и с Указанията за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони  2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него (Приложение към Заповед № РД 09-778/20.08.2018 г. на министъра на земеделието, храните и горите). Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която кандидатства предприятие, заедно с другите получени минимални помощи за едно и също предприятие за период от три предходни години, не може да надхвърля левовата равностойност на 300 000 евро (586 749 лв.).
No
21.
Съгласно протокола  от посещение на място (Приложение 1а Протокол от посещение на място, към Документи за информация от Условията за кандидатстване), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни. 

Yes
22.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
4.	определени като допустими разходи в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират на УО на ПРСР 2014 -2020 г.

No
23.
Проектното предложение включва някои или всички от следните разходи: 
1.	Изграждане, придобиване, включително отпускането на лизинг, или подобренията на недвижимо имущество;
2.	Закупуване, включително чрез лизинг на нови машини и оборудване, включително компютърен софтуер до пазарната стойност на активите;
3.	Общи разходи, свързани с разходи за хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост, включително проучвания за техническа осъществимост;
4.	Нематериални инвестиции: придобиване и създаване на компютърен софтуер и придобиване на патенти, лицензи, авторски права и марки. 
No
24.
В случай на включени разходи за проекта по т. 4 от раздел 14.1 от УК, свързани с подготовката и управлението на проекта, те не превишават: 
•	 Допустимите разходи по т. 1 от раздел 14.1 не могат да надхвърлят 10% от допустимият размер на безвъзмездна финансова помощ за проекта.  Допустимите разходи по т. 4 от раздел 14.1 на УК на могат да надхвърлят 12 % от сумата на разходите по т. „1“, „2“ и „3“ от раздел 14.1. на УК

•	Разходите за консултации, свързани с  от разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или финансов анализ, извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта, част от разходите по т. 4 от раздел 14.1 не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи.
No
25.
Разходите от Раздел 14.1. „Допустими разходи” от УК са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо) 
No
26.
В случай на включени в проекта разходи за закупуване на транспортни средства, те представляват „машини“, които следва да отговарят на Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника. (в съответствие с изискванията на т.ІІ.В от раздел 13.2 от УК).

No
27.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.

No
28.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1.	за лихви по дългове;
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за обикновена подмяна и поддръжка;
4.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5.	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6.	за режийни разходи;
7.	за застраховки;
8.	за закупуване на оборудване втора употреба;
9.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
10.	за принос в натура;
11.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
12.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
13.	извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
14.	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
15.	надвишаващи определените референтни разходи;
16.	определени като недопустими в мярка 6 от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 – 15.

No
29.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.

No
30.
Предложените за финансиране разходи по Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2, т.9  от Условията за кандидатстване.
No
31.
Показателите за оценка на бизнес плана показват подобряване на  дейността на предприятието, доказват икономическата жизнеспособност на проекта и предприятието и постигане целта на процедурата чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №5а и 5б като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 1б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
Yes