Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от упълномощено от него лице, в случаите на упълномощаване. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице;
Yes
2.
Текстът  на  проектното  предложение въведен в ИСУН 2020  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква  информация  на  английски език;
Yes
3.
Проектното предложение отговаря	на изискванията за териториален обхват - дейностите  се изпълняват  на  територията на МИГ „Минерални бани – Черноочене“
Yes
II. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА 
КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Таблица за допустими инвестиции и дейности (ТДИД)
No
2.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата.
No
3.
Копие от Учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните
No
4.
Удостоверение от съответния окръжен съд за вписване на местното поделение на вероизповеданието, регистрирано по чл.20 от Закона за вероизповеданията.
No
5.
Заповед, протокол за избор или решение издадени или утвърдени от компетентния орган, съгласно устава на БПЦ, които да доказват легитимността на органа на управление.
No
6.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата; издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му
Yes
7.
Декларация за нередности  (приложение № 3 от Условията за кандидатстване)
Yes
8.
Декларация за липса на основания за отстраняване  (приложение № 6 от Условията за кандидатстване – декларация по чл. 25 ал. 2 от ЗУСЕФСУ)
Yes
9.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни (приложение № 4 от Условията за кандидатстване)
Yes
10.
Декларация за липса двойно финансиране, изкуствено създадени условия и функционална несамостоятелност (приложение № 8 от Условията за кандидатстване)
Yes
11.
Декларация за размера на получените държавни и минимални помощи с подпис/и, печат (приложение № 7 от Условията за кандидатстване)
Yes
12.
Декларация в оригинал по чл. 3 и 4 от Закона за малките и средните предприятия /приложение № 5 и 5а от Условията за кандидатстване. Декларацията се попълва само от кандидати НПО и читалища. Същата е неприложима за общини/
No
13.
Декларация за дейността на кандидата(икономическа/неикономическа) Приложение № 14 от Документи за попълване към УК и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност /неприложима за общини/
No
14.
Решение на компетентния орган на юридическото лице/местното поделение на вероизповеданията или решение на Общинския съвет (за кандитати общини) за кандидатстване по мярката
No
15.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на общината
No
16.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо)
No
17.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо)
No
18.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг; /когато е приложимо/
No
19.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството
No
20.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица)
No
21.
Анализ разходи–ползи (приложение № 11 от Условията за кандидатстване)
No
22.
Анализ разходи –ползи  таблица (приложение № 12 от Условията за кандидатстване)
No
23.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения (важи в случаите, когато бенефециентът не се явява възложител по ЗОП)
No
24.
Сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по т. I, подточка „в “ от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение (важи, в случай че проектът включва разходи по т.“в“ от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение и бенефициентът се явява възложител по ЗОП)
No
25.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо)
No
26.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо)
No
27.
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, съгласно (приложение № 9 от Условията за кандидатстване)  (важи в случаите когато за всеки заявен за финансиране разход, към датата на подаване на заявлението за подпомагане, има определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно националното им законодателство
No
28.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно (приложение № 9 от Условията за кандидатстване) - важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на заявлението за подпомагане, няма определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство
No
29.
Удостоверение за наличие или ипса на задължения по смисъла на чл- 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК, издадено от Националната агенция за приходите, и Удостоверение за липса на задължения към общината по адрес на регидстрация на кандидата, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по – рано от един месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение към Стратегията за ВОМР /неприложимо за общини/
No
30.
Други документи за доказване на изисквания от стратегията за ВОМР (когато е приложимо)
No
31.
Формуляр за мониторинг (приложение № 13 от Условията за кандидатстване)
Yes
32.
Декларация за свързаност, съгласно Заповед № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на РУО на ПРСР/неприложимо за публични органи/ – (приложение № 10 от Условията за кандидатстване)
No
33.
График за провеждане на планираните дейности за всеки курс/информационна дейност по проекта и общ за целия проект
No
34.
Писмено становище от сценограф/художник (в случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване)
No
35.
Писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност представя (в случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития)
No
36.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност)
No
III. Group
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ ЗАКУПУВАНЕ НА МАШИНИ, СЪОРЪЖЕНИЯ, ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес) (когато е приложимо)
No
2.
Подписани технически спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проект
No
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
•	Юридически лица с нестопанска цел (ЮЛНЦ), които имат седалище на територията на МИГ, включително читалища, регистрирани по Закона за народните читалища; 
•	Училища и детски градини на територията на общини Минерални бани и Черноочене
•	Общините Минерални бани и Черноочене; 
•	Местни поделения на вероизповеданията, регистрирани, съгласно чл. 20 на Закона за вероизповеданията или признати за юридическо лице по силата на чл. 10 от същия закон
Yes
2.
Кандидатът е със седалище и адрес на управление на територията на МИГ „Минерални бани - Черноочене“
Yes
3.
Кандидат/получател на помощ и/ или негов законен или упълномощен представител отговарят на условията, определени в т. 11 в Условията за кандидатстване
Yes
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ „Минерални бани – Черноочене“
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ/Проверка за допустимост на проектното предложение
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Yes
2.
Продължителността на проекта не надхвърля 24 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Yes
3.
Целите на проекта са в съответствие и допринасят за постигане на поне една от целите на съответната процедура за предоставяне на БФП.
Yes
4.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности по процедурата за предоставяне на БФП, изброени в т. 13 от Условията за кандидатстване:
А/ Изследване, поддържане, възстановяване, популяризиране и подобряване на културното наследство:
1.  Подготовка и организация на местни културни събития, като фолклорни празници и събори, панаири, фестивали,  хепънинги и др.
2. Проучвания    и   изработване   на   материали във връзка с идентификация и/или документиране и/или изследване, и/или съхраняване на елементи от нематериалното културно наследство; 
3. Създаване, съхраняване или обогатяване на етнографски, природни и исторически сбирки;
4. Дейности, свързани с проучвания, запазване и популяризиране на автентичен фолклор и местни традиции, възстановяване на празници, обичаи и храни; 
5. Създаване и подкрепа на Клубове  (работилници за родители и деца, групи по интереси) за различни поколения за проучване, изучаване, съхранение и популяризиране на културното наследство - местната култура, бит, кулинария, история, традиции, включително  музика и изобразително изкуство, традиционни занаяти, обичаи и ритуали, неписана традиция;
6. Участия във фестивали, събори, изложби, семинари и др. за представяне на местни обичаи, традиции, фолклор и елементи на местното нематериално културно наследство.
7. Възраждане и предаване на различни аспекти на културни традиции и наследство и популяризирането им чрез организиране и провеждане на мероприятия във връзка с местни културни обичаи и традиции, като: временни и постоянни тематични изложби; фестивали, събори, семинари, концерти, тематични концерти и постановки конкурси; Филми, видео клипове или мултимедийни възстановки; разработване и разпространяване на информационни материали различни от обикновени брошури (тематични изследвания, снимков архив, каталози.и др. ); разработване и представяне на макети, възстановяване на елементи от традиционни костюми или предмети от традиционния бит; 
8. Закупуване на инвентар, съоръжения, оборудване, обзавеждане като музикални инструменти, носии, витрини за изложби, стелажи, декори, интерактивни дъски, мултимедии, лаптопи, осветление, озвучителна, аудио и видео техника, компютърни конфигурации/сценично оформление/, реквизити необходими за дадения вид изкуство, репетиционни и сценични облекла и др.
9. Попълване на библиотечен фонд с библиотечни материали, закупуване на книги, графични издания, електронни документи и др.
Б/ Поддръжка, възстановяване и подобряване на природното наследство:
1. Опазване, възстановяване, подобряване и поддръжка на природното наследство и селския ландшафт, включително на природни дадености, забележителности и територии от особено значение за местната общност (включително местата по Натура 2000), на ценни за територията природни образувания, растения, дървесни видове и животни, вековни дървета; 
2. Съвместни проекти на жители на повече от едно населено място или представители на различни поколения за: организиране на клубове/ кръжоци/ школи и други инициативи за информиране и включване на населението в опазване на природни елементи и защитени биологични видове като неделима част от селския ландшафт; идентифициране на местни отличителни характеристики на пейзажа; организиране на опознавателни и занимателни акции за почистване от отпадъци; облагородяване и опазване на селския пейзаж в и извън населените места. 
3. Възстановяване и подобряване на малка по мащаб инфраструктура за отдих и развлечение, например: заслони, информационни и указателни табели, пътеки и др.
Yes
5.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в т. 13 от Условията за кандидатстване.
Yes
6.
Извършване на проверка за двойно финансиране:

Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Yes
7.
По проекта не са констатирани изкуствено създадени условия.
Yes
8.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място от страна на КППП (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги
Yes
9.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14 от Условията за кандидатстване.
Yes
10.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14. от Условията за кандидатстване.
Yes
11.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14 от Условията за кандидатстване.
Yes
12.
Включените в проектното предложение допустими разходи са основателни.
Yes
13.
Максимален размер  на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ надхвърля 50 745,42 лева (левовата равностойност на 25 946,11 евро)
Yes
14.
Минимален размер на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ Е по-малка от         9779,00 лева (левовата равностойност на 5000,00 евро)
Yes
15.
Интензитетът на заявената финансова помощ е в съответствие с определения в т. 10 „Процент на съфинансиране“ от Условията за кандидатстване.
Yes
16.
Необходимо е извършване на корекции в бюджета на проектното предложение
No
VI. Group
Проверка на приложения анализ разходи –ползи(финансов анализ)
Criteria Leads to rejection
1.
Представения Анализ разходи-ползи (финансов анализ)  е по  образец и е приложен в изискания формат. Кандидатът/законният представител на кандидата е подписал собственоръчно и подпечатал  всяка страница на анализа
Yes
2.
Таблиците към анализа  са изготвени по образец и представени в изискания формат
Yes
3.
Проектът  не генерира приходи и анализът е изготвен  за референтната година
Yes
4.
Анализ разходи- ползи (финансов анализ)  съдържа аргументи за устойчивост на дейността
Yes
5.
Разходите включени в проектното предложение са обосновани. Оценката е извършена въз основа на приложените и представени документи към формуляра за кандидатстване
Yes
VII. Group
Проверка на държавни помощи
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „не помощ“, съгласно Указанията на МЗм за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони 2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него - оценка на базата на информацията в проектното 
предложение и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство (когато е приложимо)
No
2.
Декларация , че по проекта ще се финансират само нестопански дейности – във връзка с изискванията на т.16. Приложим режим на държавни/минимални помощи (Приложение № 7)
No
3.
Дейностите по проекта са с неикономически характер и не генерират нетни приходи.
No