Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Yes
2.
Електронният формуляр за кандидатстване е подписан квалифициран електронен подпис от лице с право да представлява кандидата. Ако кандидатът се представлява от няколко лица заедно, формулярът се подписва от всяко от тях. Ако проектното предложение се подава от упълномощено лице, се прилага изрично нотариално заверено пълномощно или заповед на кмета на общината и формулярът се подписва с КЕП на упълномощеното лице. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всички тях и се прикачва в ИСУН 2020.
Yes
3.
Текстът на проектното предложение е на български език,с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език
Yes
4.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти
Yes
5.
Целите на проекта съответстват на приоритетите и целите на СВОМР
Yes
6.
Целите на проектното предложение съответстват на общите и специфични цели на мярка 7.2  от Стратегията на ВОМР и  процедурата за предоставяне на БФП, като задачите и целите  на проекта са ясно и последователно описани и структурирани
Yes
7.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на  МИГ– Стралджа 2016
Yes
8.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението съгласно Условията за кандидатстване - продължителността на проекта не надхвърля 24 (двадесет и четири) месеца или 36 (тридесет и шест)  месеца, ако са предвидени СМР дейности
Yes
9.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта.Общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 4 889,50 лева и по-нисък или равен на 391 160  лева
Yes
10.
Проектното предложение отговаря на изискванията минимален и максимален размер на безвъзмездната финансова помощ по проекта – заявеният от кандидата размер на БФП по проекта е по-висок от 4 889.50 лева и по-нисък или равен на 391 160  лева
Yes
II. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Основна информация за проектното предложение, подписана от представляващия кандидата/кмета на общината - Приложение 11 към Документи за попълване
Yes
2.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2, подписан от представляващия кандидата/кмета на общината - Приложение № 3 към Документи за попълване
No
3.
Таблица за допустими инвестиции по подмярка 19.2, подписана от представляващия кандидата/кмета на общината - Приложение № 12 към Документи за попълване
Yes
4.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни - Приложение № 13 към Документи за попълване
No
5.
Декларация по чл.25 от Декларация по чл.25 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 4 А за кандидати общини, 4Б – за кандидати ЮЛНЦ и Читалища)
No
6.
Декларация Приложение № 6 към чл.24, ал.1, т.8  от Наредба №22/2015 г. (Приложение № 5 – от всички кандидати)
No
7.
Свидетелство за съдимост на представляващия/представляващите кандидата/кмета на общината, /същото се представя и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата/, издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение
No
8.
Удостоверение от НАП за липса на публични задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 и т. 8 от ДОПК
No
9.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата, издадени не по-рано от 1 месец преди датата на представянето им  /неприложимо за кандидати общини/
No
10.
Декларация за нередности Приложение №14/Документи за попълване
No
11.
Нотариално заверено изрично пълномощно или заповед на кмета за кандидат – община, за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 (ако е приложимо)
No
12.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ и Читалището за кандидатстване по реда на настоящата процедура – приложимо само за кандидати ЮЛНЦ и Читалища
Yes
13.
Копие от учредителен акт или устав приложимо само за кандидати ЮЛНЦ и Читалища (не се изисква за кандидати общини) 
Yes
14.
Удостоверение за актуално правно състояние, издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение – приложимо само за кандидати ЮЛНЦ и Читалища (не се изисква за кандидати общини и от кандидати пререгистрирани в Регистъра на ЮЛНЦ към Агенция по вписванията )
No
15.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура – приложимо за кандидати – общини
Yes
16.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектното предложение, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на  общината - приложимо за кандидат – община
Yes
17.
Декларация по чл. 3 и 4 от ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката - Приложение №22 към /Документи за попълване– приложимо само за кандидати читалища и ЮЛНЦ
No
18.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (когато е приложимо)
No
19.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период; (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или транспортни средства и/или мобилен  обект)
No
20.
Влязъл в сила административен акт, издаден по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или Закона за биологичното разнообразие или писмо, издадено по реда на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (ДВ, бр. 73 от 2007 г.), с който/което се одобрява осъществяването на инвестиционното предложение, респективно се съгласува планът/програмата/проектът и/или разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите)(ако е приложимо)
No
21.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията - важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост)
No
22.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж - в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията
No
23.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение -  в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията
No
24.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата
No
25.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията)
No
26.
Подписани технически спецификации за съоръженията и принадлежности/оборудването и/или обзавеждането/транспортни средства/мобилни обекти, включени в проекта (ако е приложимо)
No
27.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи)
No
28.
Разрешение за строеж  - влязло в сила (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
No
29.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
No
30.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (приложимо само в случай,че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане)
No
31.
Количествено-стойностни сметки, подписани от кандидата
No
32.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (ако е приложимо)
No
33.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ако е приложимо)
No
34.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство(ако е приложимо)
No
35.
Сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи за възложители по ЗОП за разходи, извършени преди подаване на проектното предложение)
No
36.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба №22/2015 г., ведно с банкови извлечения(ако е приложимо)
No
37.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг)
No
38.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание –  наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС и Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват не са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие и събират оферти чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП)
No
39.
Най-малко три съпоставими независими индикативни оферти за всяка отделна инвестиция в актив/услуга/ строителство – с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, запитване до конкретни лица за представените оферти(Приложение №13 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване) - (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП и ще провеждат процедура за избор на изпълнител  по реда на ПМС №160 и разходът, за който  кандидатстват не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”)
No
40.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя (важи в случаите, когато кандидатите ще провеждат процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП и на ПМС №160 и разходът, за който се кандидатстват е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”).
No
41.
Документ за правосубектност съгласно националното законодателство, в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица (ако е приложимо)
No
42.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, съгласно Приложение № 19 № 20 към Условията за кандидатстване
Yes
43.
Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма "Региони в растеж", Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014 - 2020" и Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" (само в случаите на подадени проектни предложения)
No
44.
Декларация за наличие/липса на двойно финансиране  - Приложение 23 Документи за попълване
No
45.
Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност  - Приложение 24 Документи за попълване
No
46.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ – Приложение 15 Документи за попълване

No
47.
Декларация по раздел 24.1 „Списък с общи документи“ от Условия за кандидатстване за неприложими към кандидата документи- Приложение 16 Документи за попълване
No
48.
Придружаващи специфични документи за дейност „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях“:
1. Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ
No
49.
Придружаващи специфични документи за дейност „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
1. Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина
No
50.
Придружаващи специфични документи за дейност „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
2. План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти)
No
51.
Придружаващи специфични документи за дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
1. Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга – в свободна форма
No
52.
Придружаващи специфични документи за дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
2. Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият
No
53.
Придружаващи специфични документи за дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
3. Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност
No
54.
Придружаващи специфични документи за дейност „Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“:
1. Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради
No
55.
Придружаващи специфични документи за дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“:
1. Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган  (ако е приложимо)
No
56.
Придружаващи специфични документи за дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“:
2. Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина(ако е приложимо)
No
57.
Придружаващи специфични документи за дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“:
3. Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или одобрен общ или подробни устройствени планове на урбанизираните територии от които да е видно, че имотът е статут на парк (ако е приложимо)
No
58.
Придружаващи специфични документи за дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“:
4. Декларация за минимална помощ - Приложение № 25 към Условията за кандидатстване/ Документи за попълване(ако е приложимо)
No
59.
Придружаващи специфични документи за дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“:
5. Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от НСИ (ако е приложимо)
No
60.
Придружаващи специфични документи за дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства“:
1. Декларация за минимална помощ - Приложение № 25 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване(ако е приложимо)
No
61.
Придружаващи специфични документи за дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства“:
2. Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от НСИ (ако е приложимо)
No
62.
Придружаващи специфични документи за дейност „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“:
1. Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган	
No
63.
Придружаващи специфични документи за дейност „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“:
2. Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина
No
III. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е Община Стралджа, юридическо лице с нестопанска цел (ЮЛНЦ), регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или читалище, регистрирано по Закона за народните читалища на територията на община Стралджа
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на МИГ -  Стралджа 2016 и предвижда да осъществява дейностите на територията на МИГ
Yes
3.
В случай, че кандидатът е клон на юридическо лице или на едноличен търговец, юридическото лице или едноличният търговец, открил клона имат седалище и адрес на управление на територията на МИГ – Стралджа 2016 и осъществява дейност на територията на действие на МИГ (ако е приложимо)
Yes
4.
Кандидатът/представляващия/представляващите кандидата не попада/т по което и да условията, посочени в чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от Постановление № 162/2016 г., описани в Декларация съгласно Приложение № 4А/ Декларация съгласно Приложение 4Б.
Yes
5.
Кандидатът/и/или негов законен представител, отговаря на условията на определени в чл. 12, ал. 3 на Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХГ
Yes
IV. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНИТE ДЕЙНОСТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община, удостоверено с решение на общинския съвет - приложимо за кандидат – община
Yes
2.
Дейностите включени в проекта  съответстват на приоритетите на одобрената за територията на МИГ- Стралджа 2016 стратегията за Водено от общностите местно развитие.
Yes
3.
Проектните дейности отговарят на общите условия за допустимост на проектните дейности,  посочени в точка 13.1 от Условията за кандидатстване.
Yes
4.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 1 „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях“:
1. Включеният в проекта обект е  част от съществуващ общински път, съгласно Решение № 236 на МС от 2007 г. /приложимо за се проекти за реконструкция и/или рехабилитация на общински пътища и съоръжения-та и принадлежностите към тях /;
2. Под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на административния договор /приложимо за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на улици/
No
5.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 2 „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
1. Представен е документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина е представен одобрен общ или подробен устройствен план на урбанизираните територии от който да е видно, че имотите са със статут на парк или градина;
2. Представена е план-схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения  (ако е приложимо)
No
6.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 3 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
1. С проектното предложение се кандидатства за социални услуги съгласно чл. 36, ал. 2 или 5 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ДВ, бр. 133 от 1998 г.);
2. Представена е обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга;
3. Представеният инвестиционен  проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговаря на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговаря и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.);
4.Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане е издало положително становище за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият;
5.Закупуването на транспортни средства е допустимо, ако проектът включва разходи за строително-монтажни работи и максималният размер на общите допустими разходи за закупуването на едно транспортно средство не надхвърля пазарната им стойност и транспортните средства за оборудвани за целите на инвестицията.
No
7.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 4 „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност: Представено е обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от Закона за енергийната ефективност и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (ДВ, бр. 10 от 2016 г.)
No
8.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 5 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“ и в случай, че допустимите инвестиции се извършват в общинска образователна инфраструктура или парк са представени документи, удостоверяващи статута на обектите, които се извършва инвестицията.
No
9.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 6 „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства: 
Предвидените за закупуване мобилни обекти, свързани с културния живот не надхвърлят пазарната им стойност  и обектът е оборудван за целите на инвестицията
No
10.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 7 „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“, която включва основно или средно училище, или детска градина, финансирани чрез бюджета на общината са представени документи удостоверяващи статута на основното общинско училище или средното общинско училище или на детската градина
No
11.
В проектното предложение не са включени недопустими дейности, съгласно Условията за кандидатстване, точка 13.2. от Раздел 13. Дейности, допустими за финансиране
No
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Заложените в проектното предложение разходи отговорят на изискванията за допустимост на разходите – предвидените в проекта разходи съответстват на категориите разходи допустими за финансиране по процедура BG06RDNP001-19.088  съгласно Условията за кандидатстване
No
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Инвестицията, включена проектното предложение или части от нея не са стартирали или завършени към момента на посещението на място (приложимо за проекти включващи СМР)
Yes
2.
Дейностите по проекта не са финансирани/не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Yes
VII. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
По проекта липсват изкуствено създадени условия*

*Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Yes
VIII. Group
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовото подпомагане  представлява „минимална помощ“ по смисъл на чл.107, параграф 1 от ДФЕС и дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.(ако е приложимо)
No
2.
Финансовата помощ за един кандидат/ползвател, заедно с другите получени минимални помощи не  надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни бюджетни години, включително текущата (ако е приложимо)
Yes
IX. Group
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ЗАЯВЕНИТЕ РАЗХОДИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проверка  на основателността на предложените за финансиране разходи, включени в проектното предложение чрез съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и/или други документи, при прилагане на метода определен в 14.2. Условия за допустимост на разходите/Раздел 14. Категории разходи, допустими за финансиране.
No
X. Group
ПРОВЕРКА НА АНАЛИЗ „РАЗХОДИ – ПОЛЗИ“
Criteria Leads to rejection
1.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „разходи – ползи“:
За всички допустими кандидати - общини, ЮЛНЦ и читалища финансирането е 100% в случай, че проектът не генерира нетни приходи или проектът генерира нетни приходи, но размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта не надхвърля 97 790,00 лв. /или 50 000 евро/.
2. В случай, че проектът генерира нетни приходи и размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта надхвърля 97 790,00 лв. /или 50 000 евро/, размерът на финансовата помощ се определя въз основа на анализ „разходи – ползи“ (финансов анализ).
3. Заявената от кандидата БФП е в съответствие с определения  интензитет на помощта, съгласно анализ „разходи  - ползи“;
No