Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ: ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се 
във формат „pdf“. 
(В случай че кандидатът не е представил пълномощно, същото ще бъде изискано от кандидата като пояснителна информация или ще бъде изискано от кандидата да подаде декларация в свободен текст, с която да се потвърди подаденото проектно предложение и съдържанието в него (подписана от лицето/та, представляващо/и кандидата или упълномощено лице.)
No
2.
Таблица за допустими инвестиции (Приложение № 1 от Условията за кандидатстване) във формат „pdf”, подписан и 
сканиран от кандидата, както и във формат „xls“.
(В случай че Таблица за допустими инвестиции (Приложение № 1 от Условията за кандидатстване),  не е прикачена в секция 12 към Формуляр за кандидатстване в указания формат или представената таблица не е попълнена коректно, същата ще бъде изискана от кандидата като пояснителна информация от оценителната комисия.)
No
3.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от Изпълнителния директор на ДФЗ, 
представен във формат „pdf“ – Приложение № 2 от Условията за кандидатстване.
(В случай че кандидатът не е представил Анализ разходи-ползи (финансов анализ) или представения анализ не е попълнен коректно или не е подписан от поне едно от представляващите кандидата лица, то същият ще бъде изискан като пояснителна информация.  )
No
4.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР", представен във 
формат „pdf“ (Приложение № 3 от Условията за кандидатстване).
(В случай че кандидатът не е представил Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 или представения формуляр не е попълнен коректно или не е подписан от поне едно от представляващите кандидата лица, същият ще бъде изискан като пояснителна информация.)
No
5.
Декларация за минимални/държавни помощи по образец когато е приложимо, представена във формат „pdf“ – 
Приложение № 4 от Условията за кандидатстване.
(В случай че кандидатът не е представил Декларация за минимални/държавни помощи, или представената декларация не е попълнена коректно или не е подписана от поне едно от представляващите кандидата лица, същата ще бъде изискана като пояснителна информация.)
No
6.
Справка за дейността на предприятието (икономическа/ неикономическа) и Годишен финансово-счетоводен отчет за предходна финансова година и/или за последния отчетен период, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност.
(В случай че кандидатът не е представил Справка за дейността на предприятието и Годишен финансово-счетоводен отчет за предходна финансова година и/или за последния отчетен период, същите ще бъдат изискани като пояснителна информация.)
No
7.
Декларация по Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22, представена във формат „pdf“ – Приложение №
 5 от Условията за кандидатстване.
(В случай че кандидатът не е представил Декларация по Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22, или представената декларация не е попълнена коректно, същата ще бъде изискана като пояснителна информация.)
No
8.
Декларация по Приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8  от Наредба 22 от представляващия/те кандидата, представена 
във формат „pdf“ - Приложение № 6 от Условията за кандидатстване.
Кандидатите/получателите на финансова помощ декларират липсата на обстоятелства по т. 1 до 18.
(В случай че кандидатът не е представил Декларация по чл. 24, ал. 1, т. 8  от Наредба 22 от представляващия/те кандидата или представената декларация не е попълнена коректно или не е представена от всички представляващи, същата ще бъде изискана като пояснителна информация.)
No
9.
Декларация за нередности от представляващия/те кандидата, представена е във формат „pdf“- Приложение № 7 от 
Условията за кандидатстване.
(В случай че кандидатът не е представил Декларация за нередности от представляващия/те кандидата или представената декларация не е попълнена коректно или не е представена от всички представляващи, същата ще бъде изискана като пояснителна информация.)
No
10.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена 
финансовата помощ, получена по мярката, представен във формат „pdf“.
(В случай че не е представен документ за банкова сметка, то той ще бъде изискан допълнително от кандидата.)
No
11.
Удостоверение от Пловдивски окръжен съд за вписване на местното поделение на вероизповедание, регистрирано по 
чл. 20 от Закона за вероизповеданията (когато е приложимо), представено във формат „pdf“.
(В случай че кандидатът не е представил Удостоверение от Пловдивски окръжен съд за вписване на местното поделение на вероизповедание или не е вписал документа като неприложим в Декларация за неприложими документи по образец на Държавен фонд „Земеделие“, то ще бъде изискана допълнителна информация от кандидата.)
No
12.
Копие от учредителен акт или устав или дружествен договор, представено във формат „pdf“. (Не се изисква за кандидат 
Община Раковски).
(В случай че не е представено копие от учредителен акт или устав или дружествен договор, същото ще бъде изискано допълнително от кандидата.)
No
13.
Анкетни формуляри от анкетна карта на земеделския стопанин, издадени по реда на Наредба № 3 от 1999 г. за 
създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани,  в случай на кандидат земеделски производител (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
(В случай че кандидатът не е представил Анкетни формуляри от анкетна карта или не е вписал документа като неприложим в Декларация за неприложими документи по образец на Държавен фонд „Земеделие“, то ще бъде изискана допълнителна информация от кандидата.)
No
14.
Решение на компетентния орган на юридическото лице или на Общински съвет Раковски за кандидатстване по реда на 
настоящата процедура, представено във формат „pdf“. 
(В случай че кандидатът не е представил Решение на компетентния орган на юридическото лице или на Общински съвет Раковски за кандидатстване по реда на настоящата процедура, същото ще бъде изискано от кандидата като пояснителна информация. )
No
15.
Решение на Общински съвет Раковски, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на Общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане Община Раковски. Представя се във формат „pdf“.
(В случай че кандидатът не е представил Решение на Общински съвет Раковски, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на Общинския план за развитие или не е вписал документа като неприложим в Декларация за неприложими документи по образец на Държавен фонд „Земеделие“, то ще бъде изискана допълнителна информация от кандидата.)
No
16.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на 
актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Представя се във формат „pdf“.
(В случай че кандидатът не е представил Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване, същата ще бъде изискана като пояснителна информация.)
No
17.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за 
последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци).
(В случай че кандидатът не е представил Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период, същата ще бъде изискана като пояснителна информация).
No
18.
Удостоверение, издадено от Националната агенция по приходите, че кандидатът няма просрочени задължения, 
издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане. (Не се представя от кандидат Община Раковски.)
(В случай че кандидатът не е представил Удостоверение, издадено от Националната агенция по приходите, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение, същото ще бъде изискано от кандидата като пояснителна информация.)
No
19.
Удостоверение от Община Раковски, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от един месец 
преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от кандидат Община Раковски). Представена е във формат „pdf“.
(В случай че кандидатът не е представил Удостоверение от Община Раковски, че няма просрочени задължения, същото ще бъде изискано като пояснителна информация.)
No
20.
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидатът не е в открито производство по несъстоятелност или не е обявен в 
несъстоятелност, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от кандидат Община Раковски. Не се представя от кандидати, за които това обстоятелство е проверимо в Търговския регистър и РЮЛНЦ).
(В случай че кандидатът не е представил Удостоверение, потвърждаващо, че не е в открито производство по несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност, същото ще бъде изискано от кандидата като пояснителна информация. За кандидати, за които това обстоятелство е проверимо в Търговския регистър и РЮЛНЦ, ще бъде извършена служебна проверка.)
No
21.
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидатът не е в процедура по ликвидация, издадено от съответния съд не по-рано 
от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от кандидат Община Раковски. Не се представя от кандидати, за които това обстоятелство е проверимо в Търговския регистър и РЮЛНЦ).
(В случай че кандидатът не е представил Удостоверение, потвърждаващо, че не е в процедура по ликвидация, същото ще бъде изискано от кандидата като пояснителна информация. За кандидати, за които това обстоятелство е проверимо в Търговския регистър и РЮЛНЦ, ще бъде извършена служебна проверка.)
No
22.
Удостоверение за актуално състояние, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на 
проектното предложение. (Не се представя от кандидат Община Раковски. Не се представя от кандидати, за които това обстоятелство е проверимо в Търговския регистър и РЮЛНЦ).
(В случай че кандидатът не е представил Удостоверение за актуално състояние, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение, същото ще бъде изискано като пояснителна информация.
За кандидати, за които това обстоятелство е проверимо в Търговския регистър и РЮЛНЦ, ще бъде извършена служебна проверка.)
No
23.
Документ за собственост на недвижими имоти/ ползване на имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата
 на подаване на проектното предложение – в случай на кандидатстване за разходи за закупуване на оборудване и/или обзавеждане, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията. Представен е във формат „pdf“.
(В случай че кандидатът не е представил Документ за собственост на недвижими имоти/ползване на имота за срок не по-малък от 6 години или не е вписал документа като неприложим в Декларация за неприложими документи по образец на Държавен фонд „Земеделие“, то ще бъде изискана допълнителна информация от кандидата.)
No
24.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай че проектът включва разходи за 
преместваеми обекти или мобилни съоръжения). Представено е във формат „pdf“. 
(В случай че кандидатът не е представил Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ или е представил само входящ номер или не е вписал документа като неприложим в Декларация за неприложими документи по образец на Държавен фонд „Земеделие“ , то ще бъде изискана допълнителна информация от кандидата.)
No
25.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение 
по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите. 
(В случай че кандидатът не е представил Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда, същото ще бъде изискано като пояснителна информация.)
No
26.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за 
дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо). Представени са във формат „pdf“. 
(В случай че кандидатът не е представил лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта или не е вписал документа като неприложим в Декларация за неприложими документи по образец на Държавен фонд „Земеделие“, то ще бъде изискана допълнителна информация от кандидата.)
No
27.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че
 проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо).
(В случай че кандидатът не е представил договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски или не е вписал документа като неприложим в Декларация за неприложими документи по образец на Държавен фонд „Земеделие“, то ще бъде изискана допълнителна информация от кандидата.)
No
28.
Оферта за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчик/
строителя, в случаите, когато разходът, за който се кандидатства, е включен в списъка с референтни цени и  когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). Представена/и във формат „pdf.
В случаите, когато оферентите са местни лица, трябва да са вписани в Търговския регистър и РЮЛНЦ към Агенцията по вписванията, а оферентите – чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
(В случай че кандидатът не е представил оферта за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя или не е вписал документа като неприложим в Декларация за неприложими документи по образец на Държавен фонд „Земеделие“, то ще бъде изискана допълнителна информация от кандидата.)
No
29.
Три съпоставими оферти за всяка отделна инвестиция, в случаите, когато разходът, за който се кандидатства не е 
включен в списъка с референтни цени и  когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). Представени във формат „pdf.
В случаите, когато оферентите са местни лица, трябва да са вписани в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към Агенцията за вписване, а оферентите – чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
(В случай че кандидатът не е представил три съпоставими оферти за всяка отделна инвестиция или не е вписал документа като неприложим в Декларация за неприложими документи по образец на Държавен фонд „Земеделие“, то ще бъде изискана допълнителна информация от кандидата.)
No
30.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители 
по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо). Представена/и във формат „pdf.
(В случай че кандидатът не е представил документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати или не е вписал документа като неприложим в Декларация за неприложими документи по образец на Държавен фонд „Земеделие“, то ще бъде изискана допълнителна информация от кандидата.)
No
31.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител 
по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. Представено е във формат „pdf“. 
( В случай че кандидатът не е представил Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител и когато избраната оферта не е с най-ниска цена – писмена обосновка за мотивите, обусловили избора, същото/те ще бъде/ат изискано/и от кандидата като пояснителна информация.)
No
32.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към 
стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба 22, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо). Представени във формат „pdf.
(В случай че кандидатът не е представил фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР или не е вписал документа като неприложим в Декларация за неприложими документи по образец на Държавен фонд „Земеделие“, то ще бъде изискана допълнителна информация от кандидата.)
No
33.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето
 му. Представя се във формат „pdf“.
(В случай че кандидатът не е представил Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, същото ще бъде изискано като пояснителна информация.)
No
34.
Декларация за неприложими документи по образец на Държавен фонд „Земеделие“, удостоверяваща това 
обстоятелство – Приложение № 9 
(В случай че кандидатът не е представил Декларация за неприложими документи, същата ще бъде изискана като пояснителна информация.)
No
II. Group
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ В СЛУЧАЙ НА ПРОЕКТ С ИНВЕСТИЦИИ, СВЪРЗАНИ С ПРОВЕЖДАНЕ НА НАРОДНИ ОБИЧАИ, ТРАДИЦИОННИ И ФОЛКЛОРНИ СЪБИТИЯ, ФЕСТИВАЛИ, СЪБОРИ, ТЕАТРАЛНИ ПОСТАВКИ И ДР.
Criteria Leads to rejection
1.
График за провеждане на планираните дейности.
(В случай че кандидатът не е представил График за провеждане на планираните дейности, ще бъде изискана от кандидата  пояснителна информация, ако проектът включва дейности, свързани с провеждане на народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални постановки и др.)
No
2.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност).
(В случай че кандидатът не е представил Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност), ще бъде изискана от кандидата  пояснителна информация, ако проектът включва дейности, свързани с провеждане на народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални постановки и др.)
No
3.
В случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване -
 писмено становище от сценограф/художник.
(В случай че кандидатът не е представил писмено становище от сценограф/художник, ще бъде изискана от кандидата  пояснителна информация, ако проектът включва дейности, свързани с провеждане на народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални постановки и др.)
No
4.
В случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития - писмено становище от етнограф относно 
значимостта на събитието за местната културна идентичност.
(В случай че кандидатът не е представил писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност, ще бъде изискана от кандидата  пояснителна информация, ако проектът включва дейности, свързани с провеждане на народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални постановки и др.)
No
III. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ: ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Списък на членовете на управителния орган на кандидатстващата организация, съдържащ три имена и ЕГН – за 
младежки организации за доказване на съответствието по т. 4 от критериите за подбор на проекти.
(В случай че кандидатът не е представил изискуеми документи към съответния критерий за подбор, проектното предложение няма да получи съответния брой точки и това ще се отрази в крайната му оценка.)
No
2.
Декларация от член/-ове на управителния орган на кандидатстващата организация, удостоверяваща че е/са 
представители на уязвими групи по образец (Приложение № 10 от Условията за кандидатстване). Към декларацията се представят допълнителни документи, когато лицата са се самоопределили като имигранти, хора с увреждания, самотни възрастни.
(В случай че кандидатът не е представил изискуеми документи към съответния критерий за подбор, проектното предложение няма да получи съответния брой точки и това ще се отрази в крайната му оценка.)
No
3.
Валидно разрешение за пребиваване в Република България за имигранти към Декларация (Приложение № 10 от Условията за кандидатстване).
(В случай че кандидатът не е представил изискуеми документи към съответния критерий за подбор, проектното предложение няма да получи съответния брой точки и това ще се отрази в крайната му оценка.)
No
4.
ТЕЛК/НЕЛК или медицинска експертиза за хора с увреждания към Декларация (Приложение № 10 от Условията за кандидатстване).
(В случай че кандидатът не е представил документи към съответния критерий за подбор, проектното предложение няма да получи съответния брой точки и това ще се отрази в крайната му оценка.)
No
5.
Справка от ДСП Раковски  за самотни възрастни към Декларация (Приложение № 10 от Условията за кандидатстване).
(В случай че кандидатът не е представил документи към съответния критерий за подбор, проектното предложение няма да получи съответния брой точки и това ще се отрази в крайната му оценка.)
No
IV. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата за откриване на процедурата.
(Проектно предложение, регистрирано след крайния срок съгласно т. 25 от Условията за кандидатстване, се отхвърля и няма да бъде разглеждано.)
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или упълномощено лице, а в случаите когато кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено лице.
(В случай че Формулярът за кандидатстване не е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или упълномощено лице, ще бъде изискано от кандидата да подаде декларация в свободен текст, с която да се потвърди подаденото проектното предложение и съдържанието в него (подписана от лицето/та представляващо/и кандидата или упълномощено лице.)
No
3.
Всички полета във формуляра за кандидатстване са попълнени и документите са представени в изискуемия формат за съответния документ в зависимост от указанията в Условията за кандидатстване.
(В случай че не всички полета във формуляра за кандидатстване са попълнени и документите не са представени в изискуемия формат за съответния документ в зависимост от указанията в Условията за кандидатстване от кандидата ще бъде изискана пояснителна информация/документи.)
No
4.
Кандидатът е някое от изброените лица:

а) Местни поделения на вероизповеданията (Кандидатът е представил Удостоверение от Пловдивски окръжен съд за вписване на местното поделение на вероизповедание, регистрирано по чл. 20 от Закона за вероизповеданията)
б) Юридически лица, регистрирани по ЗЮЛНЦ, включително МИГ-Раковски (Кандидатът е представил Копие от учредителен акт или устав или дружествен договор)
в) Община Раковски
г) Музеи, читалища и други юридически лица, с дейност в сферата на културата (Кандидатът е представил: 1. Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ за кандидатстване по реда на настоящата наредба; 2. Копие от учредителен акт или устав, или дружествен договор)
д) Училища и други учебни заведения (Кандидатът е представил Удостоверение за актуално състояние на организацията или се прави служебна проверка в публични регистри)
е) ЗП и земеделски стопани (Кандидатът е представил Анкетни формуляри от анкетна карта на земеделския стопанин, издадени по реда на Наредба № 3 от 1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани.
*За едноличните търговци, които не са регистрирани или са регистрирани през годината, предхождаща годината на кандидатстване, като земеделски стопани по реда на Наредба № 3 от 1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани, се признават обстоятелствата като физически лица)
ж) Кооперации, клонове на занаятчийски или други сдружения, работещи в областта на занаятите и местни традиции (Кандидатът е представил копие от учредителен акт или устав или дружествен договор).
В случай че кандидатът не е представил някой от гореизброените документи, ще бъде изискана допълнителна информация/документи.
No
5.
Кандидатът има постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ Раковски и осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ Раковски.
(В случай че кандидатът няма постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ Раковски и не осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ Раковски, проектното предложение ще бъде отхвърлено.)
Yes
6.
Проектното предложение включва поне една, допустима за финансиране  дейност: 
6.1. Дейности, свързани с движимо материално културно наследство 
	а) Създаване, съхраняване или обогатяване на сбирки - исторически, етнографски и др.;  
б) Организиране на временни и/или постоянни тематични изложби; 
в) Информационни дейности, свързани с популяризиране на материалното културно наследство;
6.2. Дейности, свързани с нематериално културно наследство
а) Проучвания и изработване на материали във връзка с документиране и/или изследване, и/или съхраняване на елементи от нематериалното културно наследство;
б) Дейности, свързани със съхранение и популяризиране на местния фолклор, включително макети, възстановяване на елементи от традиционни костюми или предмети от традиционния бит;
в) Провеждане на различни мероприятия във връзка с местни културни обичаи и традиции - фестивали, концерти, събори и други събития, свързани с местното културно наследство;
г) Други, неизброени тук, но пряко свързани с целите и обхвата на мярката.
(В случай че проектното предложение не включва поне една допустима за финансиране дейност,  проектното предложение ще бъде отхвърлено.)
Yes
7.
Изпълнението на проекта допринася за изпълнение целите на мярката съгласно раздел 6 от Условията за кандидатстване.
(В случай че кандидатът не е отбелязал, че проектното предложение допринася за изпълнение целите на мярката съгласно раздел 6 от Условията за кандидатстване, от кандидата ще бъде изискана пояснителна информация/документи.)
No
8.
Дейностите, включени в проекта, съответстват на приоритетите на Общинския план за развитие на Община Раковски, удостоверено с решение на Общински съвет Раковски, в случай на проект с кандидат за подпомагане Община Раковски.
(В случай на проект с кандидат Община Раковски не е приложено решение на Общински съвет Раковски, че дейностите по проекта съответстват на приоритетите на Общинския план за развитие на Община Раковски, от кандидата ще бъде изискана пояснителна информация/документи.
В случай на проект с други кандидати, се отбелязва отговор „НП“)
No
9.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
(В случай че във Формуляра за кандидатстване не са включени основните индикатори за изпълнение и резултат и/или заложената целева стойност на индикаторите е нула, оценителната комисия ще изиска от кандидата пояснителна информация.)
No
10.
Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
(В случай че кандидатът не е представил съответния документ/документи или не е вписал документа като неприложим в Декларация за неприложими документи по образец на Държавен фонд „Земеделие“, то ще бъде изискана допълнителна информация от кандидата.)
No
11.
В случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти, кандидатът е представил разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията.
(В случай, че кандидатът не е представил съответния документ/документи или не е вписал документа като неприложим в Декларация за неприложими документи по образец на Държавен фонд „Земеделие“, то ще бъде изискана допълнителна информация от кандидата.)
No
12.
Продължителността на проекта не надхвърля 24 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
(В случай че продължителността на проекта надхвърля 24 месеца или крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е след 30 юни 2023, то ще бъде изискана допълнителна информация от кандидата.)
No
13.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС.
(В случай че кандидатът не е посочил по какъв начин проектът съответства на хоризонталните политики на ЕС, то ще бъде изискана допълнителна информация от кандидата.)
No
14.
Кандидатът няма изискуеми и ликвидни задължения към Държавен фонд "Земеделие".
(В случай че кандидатът не е подписал декларативната част на Основната информация за проектното предложение, то ще му бъде изискана допълнителна информация.  )
No
15.
Кандидатът няма изискуеми публични задължения към държавата.
(В случай че кандидатът не е представил Удостоверение за наличие или липса на изискуеми публични задължения към държавата, издадено от съответната териториална дирекция (ТД) на Националната агенция по приходите (НАП) не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение или  е представил невалидно такова или е представен входящ номер от НАП за издаване на документа, то ще бъде изискана допълнителна информация/документ от кандидата.)
No
16.
Кандидатът не е в открито производство за обявяване в несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност.
(Обстоятелството дали кандидатът не е в открито производство по несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност се проверява от приложената  Декларация по чл. 24, ал. 1, т. 8  от Наредба 22 от представляващия/те кандидата –  Приложение № 6 от Условията за кандидатстване и от Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ към Агенцията по вписванията  и ако в резултат на проверката бъде установено, че кандидатът е  в открито производство по несъстоятелност или е обявен в несъстоятелност, или приложената декларация не съдържа необходимите реквизити, ще бъде изискана допълнителна информация от кандидата.)
No
17.
Кандидатът не е в производство по ликвидация
(Изискването не се прилага за кандидати еднолични търговци.)
Обстоятелството дали кандидатът не е в производство по ликвидация се проверява, от приложената Декларация по чл. 24, ал. 1, т. 8  от Наредба 22 от представляващия/те кандидата –  Приложение № 6 от Условията за кандидатстване и от Справка в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ към Агенцията по вписванията към Агенцията по вписванията. Ако в резултат на проверката бъде установено, че кандидатът е в производство по ликвидация или приложената деклрация не съдържа всички необходими реквизити, ще бъде изискана допълнителна информация/документ от кандидата.
No
18.
Кандидатът не е получил за същите инвестиционни разходи публична финансова помощ от държавния бюджет или от бюджета на Европейския съюз.
(Извършва се проверка дали кандидатът е декларирал посоченото обстоятелсто в Част "Декларации" към Основната информация за проектното предложение и проверка в ИСУН 
 - http://umispublic.government.bg/ . В случай че кандидатът е декларирал посоченото обстоятелсто, но са открити предишни подпомагания за същата инвестиция в други оперативни програми, или не е представена/подписана Декларация към Основната информация, то ще бъде изискана допълнителна информация/документи от кандидата.)
No
19.
Кандидатът е спазил изискванията по отношение на финансовите параметри на размера на допустимите разходи и размера на БФП
Минималният размер на общите допустими разходи е не по-малък от 5 000 лв.
Максималният размер на общите допустими разходи не надвишава 97 000 лв.
(В случай че в Таблица за допустими инвестиции размерът на общите допустими разходи е под 5 000 и над 97 000 лв., проектното предложение ще бъде отхвърлено.)
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Не е установено наличие на двойно финансиране
(В случай че се установи наличие на двойно финансиране, ще бъде поискана допълнителна информация/документи от кандидата.)
No
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Не са установени изкуствено създадени условия за получаване на подкрепа в противоречие с целите на мярката.
(В случай че се установи наличие на изкуствено създадени условия, ще бъде поискана допълнителна информация/документи от кандидата.)
No
VII. Group
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът е в съответствие с приложимите правила по държавните/минималните помощи
(В случай че се установи несъответствие с приложимите правила по държавните/минималните помощи, ще бъде поискана допълнителна информация/документи от кандидата.)
No
VIII. Group
ПРОВЕРКА ЗА РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗ РАЗХОДИ-ПОЛЗИ (ФИНАНСОВ АНАЛИЗ), ИЗГОТВЕН ПО ОБРАЗЕЦ, УТВЪРДЕН ОТ ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР НА ДФЗ
Criteria Leads to rejection
1.
Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е отрицателна или равна на нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 100%
(В случай че стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) не е отрицателна или равна на нула и кандидатът не е заявил интензитет на подпомагане 100%, ще бъде поискана допълнителна информация/документи от кандидата)
No
2.
Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е по-голяма от нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 70%
(В случай че стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) не е по-голяма от нула и кандидатът не е заявил интензитет на подпомагане 70%, ще бъде поискана допълнителна информация/документи от кандидата.)
No
3.
В случай че проектът генерира печалба, стойността на показателя „Финансова норма на възвращаемост на инвестицията“ (FRR) е по-малка или равна на дисконтовата норма (равна на 4%).
(В случай че проектът генерира печалба, а стойността на показателя „Финансова норма на възвращаемост на инвестицията“ (FRR) не е по-малка или равна на дисконтовата норма (равна на 4%), ще бъде поискана допълнителна информация/документи от кандидата.)
No