Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Общи критерии
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока,
определен в поканата;
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец;
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен	подпис	(КЕП)	от	законния представител на кандидата;
Yes
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в
изискуемия формат;
Yes
5.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс,
той е легализиран или с апостил;
Yes
6.
За заявените дейности по проекта не е установено двойно
финансиране;
Yes
7.
За заявените дейности по проекта не са установени изкуствено
създадени условия;
Yes
8.
Осъществено е посещение на място за заявления, включващи разходи за строително-монтажни работи (когато е приложимо) и е установено, че не са започнали дейностите по проекта.
No
II. Group
АДМИНИСТРАТИВНО	СЪОТВЕТСТВИЕ	-	Комплектовка	на
проектното предложение - Общи документи
Criteria Leads to rejection
1.
Основната информация за проектното предложение (Приложение №1). Документа е наличен в ИСУН във формат
„.pdf
Yes
2.
Таблица за допустимите инвестиции и дейности (Приложение №2). Таблицата е налична в ИСУН във формат „pdf” и електронен вариант на документа във формат „xls“ („xlsx“);
Yes
3.
Декларация (съгласно чл.19 и 20 от ЗЗЛД), към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 за прилагане на подмярка 
19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР"  (Приложение №3). Декларацията се попълва и подписва от всички лица, попълнили приложения № 4, 5, 6  и 7. В случай на пълномощник декларацията се подписва и от него. Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf”;
Yes
4.
Документ, издаден от обслужващата банка, че кандидатът е титуляр на банковата сметка, по която ще бъде преведена финансовата помощ, получена по реда на настоящата Процедура. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf”;
Yes
5.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай, че документите не се  подават лично от кандидата. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf”;
No
6.
Свидетелство за съдимост от представляващия кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf”;
Yes
7.
Декларация съгласно Приложение № 6 от Наредба 22 от представляващия кандидата (Приложение №4). Декларацията се подписва от представляващия/те кандидата, а когато кандидата е юридическо лице, декларацията се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и от лицата  с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата. Декларацията/ите е/са налична/и в ИСУН във формат „pdf”;
Yes
8.
Декларация за нередности, съгласно приложение № 10 от Наредба 22 от представляващия кандидата (Приложение
 №5). Деклараци за нередности, съгласно приложение се попълва и подписва задължително от представляващия и управляващия кандидата. Когато управляващите кандидата са повече от едно лице, декларацията се попълва и подава по един екземпляр за всички лица от управителните органи на кандидата, а в случай, че членове са юридически лица - от техния представител в съответния управителен орган и от прокуристите и търговските пълномощници, когато има такива. Декларацията/ите е/са налична/и в ИСУН във формат „pdf”;
Yes
9.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 6). Декларацията се попълва и подписва от кандидата. Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf”;
Yes
10.
Декларация за неприложими документи (Приложение №7). Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf”;
Yes
11.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (Приложение №8). Декларацията се попълва и подписва от кандидата. Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf”;
Yes
12.
Декларация за минимална помощ, съгласно приложение №9 към Условията за кандидатстване. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”.
Yes
13.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта (Приложение №10). Декларацията попълва и подписва от физическото лице или от представляващия юридическото лице. Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf“;
Yes
14.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия (Приложение №11). Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf”;
Yes
15.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната 
среда/решение по оценка на въздействието върху околната среда/ решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/ решение за преценяване вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/ писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ, МОСВ, БД), издаден по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), и или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и или Закона за водите (важи в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или Закона за водите) – Документа се предоставя само в случаите предвидени в Закона за опазване на околната среда и/или Закона за водите – Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf”;
No
16.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиран, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията, съгласно българското законодателство. Документите са налични в ИСУН във формат „pdf”.
No
17.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на  активи, чрез финансов лизинг. Договора е наличен в ИСУН във формат „pdf”;
No
18.
Бизнес план /Приложение №12/ за 5-годишен период, а в случаите на извършване на строително-монтажни работ
и – за 10-годишен период. Бизнес плана е наличен в ИСУН във формат „pdf”, а таблиците от бизнес плана във формат „xls”, "xlsx" по образец;
Yes
19.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложения с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване – в случаите на разходи, които представляват дълготрайни материални активи, съгласно Закона за счетоводството. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
20.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящата процедура. Документа е наличен в ИСУН във  формат „pdf”;
No
21.
Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от регионалната занаятчийска  камара /за физически лица/ в случай на кандидат, регистриран по Закона за занаятите. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf”;
No
22.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период /за юридически лица или еднолични търговци/. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf”;
No
23.
Отчет за приходите и разходите  за последните три финансови години /2015, 2016 и 2017г./. Документа е необходим за доказване на критерии: „IV. Проекти на кандидати, осъществявали дейност най-малко 3 години преди датата на кандидатстване“. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
24.
Декларация по чл. 4а, ал.1 от ЗМСП по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката  (Приложение №13). Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf”;
No
25.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към
 стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, разходи за проектиране и такси,  извършени след 1 януари 2014 г. ведно с банкови извлечения. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”;
No
26.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 14 (офертата се прилага за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане е включен в списъците с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). Документите са налични в ИСУН във формат „pdf”. За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „xls“ („xlsx“);
No
27.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно приложение № 14 - (офертите се прилагат за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане не е включен в списъците с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). Възложителите по ЗОП набират офертите на принципа на пазарните консултации, в съответствие с разпоредбите на раздел 14.1, т.8 и 9 от настоящите Условия за кандидатстване. Документите са налични в ИСУН във формат „pdf”. За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат "xls" („xlsx“);
No
28.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с критерий „най-ниска цена“
 – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf”;
No
29.
Формуляр за наблюдение изпълнението на дейностите по проекта по мярка 6.4 „Инвестиционна подкрепа за неземеделски дейности“ – (Приложение №15). Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf”;
Yes
30.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение №16). Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf”.
Yes
31.
Документ за собственост на кандидата или собственика на кандидата на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектното предложение ще се изпълнява върху имот собственост на кандидата). Документа е наличен в ИСУН във  формат „pdf”.
No
32.
Документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж  (в случай на кандидатстване за разходи за СМР за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ)). Документ е наличен в ИСУН във формат „pdf”;
No
33.
Документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията - в случай на кандидатстване за разходи за СМР за които не се изисква разрешение за строеж. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
34.
Документ за ползване на сградата/помещението за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение – в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
35.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца предхождащ датата на подаване на проектното 
предложение (важи в случаите, когато проектното предложение включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
36.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с 
изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf”;
No
37.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице /В случай, че проектното предложение включва 
разходи за СМР/. Представя се във формат „pdf“ и „xls“ или „xlsx“. Документите са налични в ИСУН във формат „pdf” и електронен вариант на документа във формат „xls“ („xlsx“);
No
38.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражд
а, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Документите са налични в ИСУН във формат „pdf”;
No
39.
Разрешение за строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи и за 
тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Документа е наличен ИСУН във формат „pdf”;
No
40.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf”;
No
41.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие с ЗУТ /важи в случаите когато проектното предложение включва разходи за преместваеми обекти и е приложимо съгласно националното законодателство/. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf”;
No
42.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен  и заверен от правоспособно лице. Предоставя се в случай, че с проектното предложение се кандидатства за производствени дейности. Документа е наличен в ИСУН във формат “pdf”;
No
43.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице – за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми източници на енергия. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf”.
No
44.
Подписани техническите спецификации за оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта. Представят се
 във формат „pdf“, „xls“ или „xlsx“. Документите са налични в ИСУН във формат „pdf“
No
III. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ – Специфични документи:
Criteria Leads to rejection
1.
Анализ удостоверяващ  изпълнението на условията  по т.9 -14  от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на разходите, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). Документа е наличен е ИСУН във формат „pdf“.
No
2.
Документ удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните /в случай на производство или маркетинг на хранителни стоки/фуражи/.  Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Обща допустимост:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното  предложение попада в обхвата на мярка 6.4 „Инвестиционна подкрепа за неземеделски дейности“ от 
Стратегията за Водено от общностите местно развитие на СНЦ „МИГ Девня- Аксаково“
Yes
2.
Проектното предложение ще допринесе за изпълнение на Приоритет 1: „Повишаване на конкурентоспособността на 
местната икономика и възможностите за създаване на местен бизнес“, Специфична цел 1.1: Развитие и стимулиране на предприемачество и устойчив бизнес“, заложени в Стратегията  за Водено от общностите местно развити на СНЦ „МИГ Девня – Аксаково“.
Yes
3.
Проектното предложение ще постигне поне един от следните резултати:
-	 - Изградени и обновени туристически обекти за развитие на туристическите услуги на територията на СНЦ „МИГ „Девня – Аксаково“;
-	- Предоставени услуги свързани с грижи за деца, възрастни хора, хора с увреждания, здравни услуги, счетоводство и одиторски услуги, ветеринарни дейности и услуги базирани на ИТ и др.;
-	- Увеличаване на дела на произвеждащите енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление;
-	 - Развитие на занаятчийството на територията на МИГ „Девня – Аксаково.
-	- Развитие на неземеделски дейности на територията на МИГ „Девня – Аксаково“.
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
Земеделски стопани или микропредприятия регистрирани като еднолични търговци или юридически лица по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията, физически лица регистрирани по Закона за занаятите;
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ „Девня – Аксаково“
Yes
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ „Девня – Аксаково“.
Yes
4.
Кандидатът не отговаря на следните изисквания:

1.	е обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си;
2.	има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата или към община за данъци и/или задължителни осигурителни вноски, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила;
3.	е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
4.	е предоставили документи с невярно съдържание или е представил изискваща се информация, необходима за удостоверяване на липсата на основания за отказ за финансиране, критерии за подбор или изпълнение на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
5.	е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
6.	е нарушавал правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
7.	е опитал, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлияе на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ), включен в стратегията     за     ВОМР,     и/или     от     Държавен  фонд "Земеделие" по отношение на одобрението за получаване на финансова помощ чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получи информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да му даде неоснователно предимство, свързано с одобрение за получаване на финансова помощ; 
8.	е нарушил чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган;
9.	 е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор с влязло в сила съдебно решение за предоставяне на финансова помощ от ЕСИФ, договор за обществена поръчка, на договор  за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
10.	при проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, са констатирани значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от ЕСИФ, договор за обществена поръчка, договор за концесия за строителство или за услуга, на който е страна или представлява лицето, което е довело до предсрочното му/им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
11.	извършил е нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
12.	има изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила;
13.	е включени в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012";
14.	е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
15.	е лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР, до една година от прекратяване на правоотношението;
16.	е осъден с влязла в сила присъда, освен ако не е реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс; з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви от "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
17.	е лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
18.	е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
19.	е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и УО на ПРСР и ДФЗ-РА.
20.	е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
21.е установено, че:
а) са представени документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липса на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
б) не са предоставени изискваща се информация, свързана с удостоверяване липса на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост или подбор;
22. е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка са нарушени чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидата е установен;
23. има неизпълнено разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на представената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
24. е осъден с влязла в сила присъда (освен ако са реабилитирани) за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
25. е  осъден с влязла в сила присъда (освен ако са реабилитирани) за престъпление, аналогично по т. 1.1, в друга държава членка или трета страна;
26. налице е конфликт на интереси, който не може да бъде отстранен;
27. е лице, което е или е било на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ-РА или УО на ПРСР 2014 – 2020 г. - до една година от прекратяване на правоотношението;
28. е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице, заемащо публична длъжност в УО на ПРСР 2014 - 2020 г. или в ДФЗ-РА, не съм участвал при одобряването на проектно предложение или при обработката на искане за плащане по сключения административен договор за предоставяне на финансова помощ;
29. попада в случаите по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт.
Yes
5.
Общият размер на заявената минималната  помощ за кандидата и предприятията, с които той образува "едно и също предприятие", не надвишава левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни години.
Yes
6.
Кандидатът извършва автомобилни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение и общият размер на заявената минималната помощ за кандидата и предприятията, с които той образува "едно и също предприятие", не надвишава левовата равностойност на 100 000 евро за период от три последователни години.
Yes
7.
Кандидатът извършва дейност по услуги от общ икономически интерес съгласно Регламент (ЕС) № 360/2012 и общият размер на минималната помощ за получателя/кандидата и предприятията, с които той образува "едно и също предприятие", не надвишава левовата равностойност на 500 000 евро за период от три последователни години.
Yes
8.
Кандидатът извършва дейност в селскостопанския сектор съгласно Регламент (ЕС) № 1408/2013 и общият размер на  минималната помощ за кандидата и предприятията, с които той образува "едно и също предприятие", не надвишава левовата равностойност на 15 000 евро за период от три последователни години.
Yes
9.
Кандидатът извършва дейност в сектора на рибарството и аквакултурите съгласно Регламент (ЕС) № 717/2014 и общият размер на  минималната помощ за получателя/кандидата и предприятията, с които той образува "едно и също предприятие", не надвишава левовата равностойност на 30 000 евро за период от три последователни години.
Yes
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голям или равен на 19 558,00 лева.
Yes
2.
Размерът на общите допустими разходи проекта е малък или равен на 391 160,00 лева.
Yes
3.
Проектът ще се осъществява на територията на общините
Девня и Аксаково .
Yes
4.
Всички дейности включени в проектното предложение попадат в обхвата на допустимите дейности по т.13.1 от Условията за
кандидатстване.
Yes
5.
Дейностите включени в проектното предложение не попадат в ограниченията посочени в т.13.3 от Условията за кандидатстване
Yes
6.
Планираните инвестиции отговарят на разпоредбите на законодателството в областта на околната среда и за проектното предложение има положително становище/решение по отношение на съответствието му с това законодателство, издадено от РИОСВ и/или друг компетентен орган
Yes