|
Иновативност и приложимост на подкрепяната иновация
|
0.00
|
|
|
Criteria |
Weight (39.00) |
|
1. |
Новост на внедряваната иновация
Внедряваната иновация е радикална и представлява новост на световно ниво, като значително превъзхожда съществуващите алтернативни решения - 5 т.
Внедряваната иновация представлява новост на световно ниво в съответната технологична област и частично превъзхожда съществуващите алтернативни решения - 4 т.
Внедряваната иновация представлява новост на национално ниво в съответната технологична област и значително превъзхожда съществуващите алтернативни решения - 3 т.
Внедряваната иновация представлява новост на национално ниво в съответната технологична област, но не превъзхожда съществуващите алтернативни решения - 2 т.
Внедряваната иновация представлява новост за кандидата, но не превъзхожда съществуващите алтернативни решения - 1 т.
Внедряваната иновация не представлява новост (на световно и национално ниво, както и за кандидата), и не превъзхожда съществуващите алтернативни решения, или не е представена достатъчнa/релевантна информация, от която да се извърши обективна преценка за степента на новост - 0 т.
|
5.00
|
|
2. |
Степен на защита на внедряваната иновация
Внедряваната иновация е защитена с действащ патент за изобретение или решение за издаване на патент - 5 т.
Внедряваната иновация е защитена със свидетелство за действаща регистрация на полезен модел или решение за регистрация на полезен модел, или с авторско право - 3 т.
Внедряваната иновация е защитена със свидетелство за действаща регистрация на промишлен дизайн или решение за регистрация на промишлен дизайн - 2 т.
За внедряваната иновация е подадена заявка за издаване на патент или за регистрация на полезен модел или за регистрация на промишлен дизайн - 1 т.
Внедряваната иновация не е защитена с някой от горепосочените документи - 0 т.
|
5.00
|
|
3. |
Технологична готовност на кандидата за внедряване на иновацията по проекта
Представена е информация за нуждата на кандидата от внедряваната по проекта иновация, И
Представена е информация за вече предприети действия от страна на кандидата, във връзка с идентифицираната нужда от внедряваната иновация, И
Ясно и последователно са описани етапите (стъпките), които са необходими за внедряване на подкрепяната по проекта иновация в предприятието, И
Внедряваната иновация попада в кода на основната или допълнителната икономическа дейност на кандидата, И
Основната или допълнителната икономическа дейност, в която попада внедряваната иновация, е осъществявана от кандидата през 2021 г. и 2022 г. - 5 т.
Изпълнени са 4 от гореописаните изисквания - 4 т.
Изпълнени са 3 от гореописаните изисквания - 3 т.
Изпълнени са 2 от гореописаните изисквания - 2 т.
Изпълнено е 1 от гореописаните изисквания - 1 т.
Критерият не е изпълнен - 0 т.
|
5.00
|
|
4. |
Начин на разработване на внедряваната иновация
Внедряваната по проекта иновация е разработена изцяло от кандидата или съвместно между кандидата и трети лица, чрез използване на външни услуги - 2 т.
Внедряваната по проекта иновация е придобита от трети лица - 0 т.
|
2.00
|
|
5. |
Приложимост и жизнеспособност на внедряваната иновация
5.1. Анализ на пазарната ниша, в рамките на която ще се реализира внедряваната по проекта иновация - 5 т.:
- Пазарната ниша, в рамките на която ще се реализира внедряваната иновация, е ясно идентифицирана и описана, като е представена информация за възможностите за пазарна реализация на иновацията в тази пазарна ниша, И
- Представена е конкретна информация за потенциала за развитие на съответната пазарна ниша, описана е динамиката на навлизане на стоките/услугите, резултат от внедряваната иновация, в съответната пазарна ниша - 5 т.
- Пазарната ниша, в рамките на която ще се реализира внедряваната иновация, е идентифицирана и описана, И
- Представена е информация за потенциала за развитие на съответната пазарна ниша и динамиката на навлизане на стоките/услугите, резултат от внедряваната иновация, в съответната пазарна ниша - 3 т.
Има описание за пазарната ниша, но същото е общо и не кореспондира в детайли с описаната информация за реализиране на внедряваната иновация - 1 т.
Критерият не е изпълнен - 0 т.
5.2. Анализ на възможните рискове и пречки пред пазарната реализация на внедряваната по проекта иновация - 5 т.:
- Идентифицирани са подробно възможните рискове, които могат да възникнат при пазарната реализация на внедряваната иновация (вкл. е описана и специфична нормативна уредба или политика в областта на внедряваната иновация, която може да повлияе на пазарната реализация), както и е анализирано до каква степен идентифицираните рискове могат да бъдат преодолени, И
- Идентифицирани са детайлно основните конкуренти на съответния пазар, и е описано как внедряваната иновация ги превъзхожда - 5 т.
- Представена е информация за възможните рискове, които могат да възникнат при пазарната реализация на внедряваната иновация, и е описано до каква степен идентифицираните рискове могат да бъдат преодолени, И
- Посочени са основните конкуренти на съответния пазар - 3 т.
Има описание на възможни рискове, които могат да възникнат при пазарната реализация на внедряваната иновация, и/или информация за конкуренти на съответния пазар, но същите са от общ характер, без конкретна информация - 1 т.
Критерият не е изпълнен - 0 т.
5.3. Анализ на потенциалните клиенти и стратегия за пазарна реализация на внедряваната по проекта иновация - 5 т.:
- Представен е подробен анализ на потенциалните клиенти, като е описано как внедряваната иновация би привлякла съответните клиенти, И
- Представена е подробна информация за стратегията за пазарна реализация на внедряваната иновация, която доказва икономическата приложимост на иновацията - 5 т.
- Представен е анализ на потенциалните клиенти, И
- Представена е информация за стратегията за пазарна реализация на внедряваната иновация, която доказва икономическата приложимост на иновацията - 3 т.
Има описание на потенциалните клиенти и/или пазарната реализация на внедряваната иновация, но същите са от общ характер, без конкретна информация - 1 т.
Критерият не е изпълнен - 0 т.
5.4. Анализ на пазарните предимства и слабости на внедряваната по проекта иновация - 5 т.:
- Представен е реалистичен анализ на конкурентните предимства на внедряваната иновация (напр. уникални характеристики, спестяване на разходи, полза от стоката/услугата/процеса и др. под.), като е направено сравнение с конкретни, налични вече на пазара, стоки/услуги/процеси, И
- Представен е реалистичен анализ на слабостите на внедряваната иновация и доколко същите могат да бъдат преодолени - 5 т.
- Представена е информация за конкурентните предимства на внедряваната иновация (напр. уникални характеристики, спестяване на разходи, полза от стоката/услугата/процеса и др. под.), И
- Описани са слабостите на внедряваната иновация - 3 т.
Има описание на конкурентните предимства на внедряваната иновация и/или на нейните слабости, но същите са от общ характер, без конкретна информация - 1 т.
Критерият не е изпълнен - 0 т.
5.5. Обхват на внедряваната по проекта иновация - 2 т.:
Изпълнението на проекта води до внедряване на иновация в допълващ бизнес процес, насочен към: разпространение и логистика и/или маркетинг и продажби, и/или информационни и комуникационни системи, и/или администрация и управление, и/или разработване на продукти и бизнес процеси - 2 т.
Изпълнението на проекта НЕ води до внедряване на иновация в допълващ бизнес процес, насочен към: разпространение и логистика и/или маркетинг и продажби, и/или информационни и комуникационни системи, и/или администрация и управление, и/или разработване на продукти и бизнес процеси - 0 т.
|
22.00
|
|
Финансова стабилност на кандидата
|
0.00
|
|
|
Criteria |
Weight (41.00) |
|
1. |
Претеглен коефициент на брутна добавена стойност за 2020 г., 2021 г. и 2022 г.
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност на кандидата е > 30% и ≤ 35% - 10 т.
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност на кандидата е > 25% и ≤ 30% или > 35% и ≤ 40% - 9 т.
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност на кандидата е > 20% и ≤ 25% или > 40% и ≤ 45% - 8 т.
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност на кандидата е > 15% и ≤ 20% или > 45% и ≤ 50% - 7 т.
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност на кандидата е > 10% и ≤ 15% или > 50% и ≤ 55% - 6 т.
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност на кандидата е > 55% и ≤ 60% - 5 т.
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност на кандидата е > 60% и ≤ 65% - 4 т.
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност на кандидата е > 65% и ≤ 70% - 3 т.
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност на кандидата е > 70% - 2 т.
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност на кандидата е > 5% и ≤ 10% - 1 т.
Претегленият коефициент на брутната добавена стойност на кандидата е ≤ 5% - 0 т.
|
10.00
|
|
2. |
Претеглен коефициент на приходите от износ за 2020 г., 2021 г. и 2022 г.
Претегленият коефициент на приходите от износ на кандидата е > 30% и ≤ 40% - 7 т.
Претегленият коефициент на приходите от износ на кандидата е > 20% и ≤ 30% или > 40% и ≤ 50% - 6 т.
Претегленият коефициент на приходите от износ на кандидата е > 10% и ≤ 20% или > 50% и ≤ 60% - 5 т.
Претегленият коефициент на приходи от износ на кандидата е > 60% и ≤ 70% - 4 т.
Претегленият коефициент на приходи от износ на кандидата е > 70% и ≤ 80% - 3 т.
Претегленият коефициент на приходи от износ на кандидата е > 0% и ≤ 10% - 2 т.
Претегленият коефициент на приходи от износ на кандидата е > 80% - 1 т.
Претегленият коефициент на приходи от износ на кандидата е 0% (т.е. кандидатът няма приходи от износ за 2020 г., 2021 г. и 2022 г.) - 0 т.
|
7.00
|
|
3. |
Претеглен коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи за 2020 г., 2021 г. и 2022 г.
Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е ≥ 1,5% - 4 т.
Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е ≥ 1% и < 1,5% - 3 т.
Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е ≥ 0,5% и < 1% - 2 т.
Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е > 0% и < 0,5% - 1 т.
Претегленият коефициент на разходите за данъци спрямо реализираните приходи е ≤ 0% - 0 т.
|
4.00
|
|
4. |
Претеглен коефициент на рентабилност на EBITDA за 2020 г., 2021 г. и 2022 г.
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на кандидата е > 13% и ≤ 15% - 10 т.
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на кандидата е > 11% и ≤ 13% или > 15% и ≤ 17% - 9 т.
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на кандидата е > 9% и ≤ 11% или > 17% и ≤ 19% - 8 т.
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на кандидата е > 7% и ≤ 9% или > 19% и ≤ 21% - 7 т.
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на кандидата е > 5% и ≤ 7% или > 21% и ≤ 23% - 6 т.
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на кандидата е > 23% и ≤ 25% - 5 т.
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на кандидата е > 25% и ≤ 27% - 4 т.
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на кандидата е > 27% - 3 т.
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на кандидата е > 3% и ≤ 5% - 2 т.
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на кандидата е > 1% и ≤ 3% - 1 т.
Претегленият коефициент на рентабилност на EBITDA на кандидата е ≤ 1% - 0 т.
|
10.00
|
|
5. |
Съпоставимост между претеглената стойност на EBITDA за 2020 г., 2021 г. и 2022 г. и стойността на общите допустими разходи по проекта.
Претеглената стойност на EBITDA за 2020 г., 2021 г. и 2022 г. на кандидата, умножена по 2, е по-голяма от стойността на общите допустими разходи по проекта (в хил.лв.) - 10 т.
Претеглената стойност на EBITDA за 2020 г., 2021 г. и 2022 г. на кандидата, умножена по 3, е по-голяма от стойността на общите допустими разходи по проекта (в хил.лв.) - 8 т.
Претеглената стойност на EBITDA за 2020 г., 2021 г. и 2022 г. на кандидата, умножена по 4, е по-голяма от стойността на общите допустими разходи по проекта (в хил. лв.) - 6 т.
Претеглената стойност на EBITDA за 2020 г., 2021 г. и 2022 г. на кандидата, умножена по 5 е по-голяма от стойността на общите допустими разходи по проекта (в хил. лв.) - 4 т.
Претеглената стойност на EBITDA за 2020 г., 2021 г. и 2022 г. на кандидата, умножена по 6, е по-голяма от стойността на общите допустими разходи по проекта (в хил. лв.) - 2 т.
Претеглената стойност на EBITDA за 2020 г., 2021 г. и 2022 г. на кандидата, умножена по над 6, е по-голяма от стойността на общите допустими разходи по проекта (в хил. лв.) - 0 т.
|
10.00
|
|
V. Финансови ограничения и ограничения, произтичащи от Условията за кандидатстване, и интензитет на помощта:
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Общият размер на заявената безвъзмездна помощ на индивидуално проектно предложение е по-нисък или равен на:
- 500 000 лева, в случай че кандидатът е микро- или малко предприятие;
- 800 000 лева, в случай че кандидатът е средно предприятие или малко дружество със средна пазарна капитализация.
|
Yes
|
|
2. |
Общият размер на заявената безвъзмездна помощ на индивидуално проектно предложение НЕ надвишава, както следва:
- за микропредприятия: 100% от реализираните от кандидата средногодишни нетни приходи от продажби за тригодишния период 2020 г., 2021 г. и 2022 г.
- за малки предприятия: 60% от реализираните от кандидата средногодишни нетни приходи от продажби за тригодишния период 2020 г., 2021 г. и 2022 г.
- за средни предприятия и малки дружества със средна пазарна капитализация: 25% от реализираните от кандидата средногодишни нетни приходи от продажби за тригодишния период 2020 г., 2021 г. и 2022 г.
|
Yes
|
|
3. |
Проектът се изпълнява в рамките само на един от двата приложими режими на държавна/минимална помощ по Елемент А.
|
Yes
|
|
4. |
В случай на режим „регионална инвестиционна помощ” безвъзмездната финансова помощ, за която се кандидатства по Елемент А, заедно с получената държавна/минимална помощ от други източници, не надхвърля максимално допустимия размер на помощта по чл. 4, пар. 1, буква „а“ от Регламент на Комисията (ЕС) № 651/2014.
|
No
|
|
5. |
В случай на режим „регионална инвестиционна помощ” безвъзмездната финансова помощ, за която се кандидатства по Елемент А, не надхвърля максимално допустимия размер на помощта за един и същ краен получател на равнище група по чл. 14, пар. 13 от Регламент на Комисията (ЕС) № 651/2014.
|
No
|
|
6. |
В случай на режим „минимална помощ“ максималният размер на помощта по режим „de minimis” за едно и също предприятие , заедно с другите получени минимални помощи от кандидата, не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три бюджетни години (двете предходни плюс текущата година), изчислен в съответствие с т. 9 и т. 16 от Условията за кандидатстване и указанията, представени в Приложение 3.А към Условията за кандидатстване.
|
No
|
|
7. |
В случай че кандидатът е микро-, малко или средно предприятие (МСП) и проектното предложение включва дейности/разходи по Елемент Б „Услуги“, е избран само режим „помощи за иновации в полза на МСП“, съгласно чл. 28, пар. 2, букви а) и в) от Регламент (ЕС) № 651/2014, по Елемент Б.
|
No
|
|
8. |
В случай че кандидатът е малко дружество със средна пазарна капитализация (Small Mid-Caps) и проектното предложение включва дейности/разходи по Елемент Б „Услуги“, е избран само режим „минимална помощ“ (de minimis), съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013, по Елемент Б.
|
No
|
|
9. |
В случай на режим „помощи за иновации в полза на МСП“ безвъзмездната финансова помощ, за която се кандидатства по Елемент Б, заедно с получената държавна/минимална помощ от други източници, не надхвърля максимално допустимия размер на помощта по чл. 4, пар. 1, буква „л“ от Регламент на Комисията (ЕС) № 651/2014.
|
No
|
|
10. |
В случай, когато кандидатът е микро- или малко предприятие и проектът се изпълнява при условията на режим „регионална инвестиционна помощ” съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014, и предвижда дейности извън Югозападен район за планиране, интензитетът на безвъзмездната помощ е по-нисък или равен на 50% от общите допустими разходи по Елемент А, заявени от кандидата по проекта.
|
No
|
|
11. |
В случай, когато кандидатът е средно предприятие или малко дружество със средна пазарна капитализация и проектът се изпълнява при условията на режим „регионална инвестиционна помощ” съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014, и предвижда дейности извън Югозападен район за планиране, интензитетът на безвъзмездната помощ е по-нисък или равен на 45% от общите допустими разходи по Елемент А, заявени от кандидата по проекта.
|
No
|
|
12. |
В случаите, когато кандидатът е микро- или малко предприятие и проектът се изпълнява при условията на режим „регионална инвестиционна помощ” съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014, и предвижда дейности в Югозападен район за планиране, интензитетът на безвъзмездната помощ е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи по Елемент А, заявени от кандидата по проекта, както следва:
- София град (столица): 40%;
- София област: 45%;
- Област Благоевград: 45%;
- Област Перник: 40%;
- Област Кюстендил: 45%.
|
No
|
|
13. |
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие и проектът се изпълнява при условията на режим „регионална инвестиционна помощ” съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014, и предвижда дейности в Югозападен район за планиране, интензитетът на безвъзмездната помощ е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи по Елемент А, заявени от кандидата по проекта, както следва:
- София град (столица): 30%;
- София област: 35%;
- Област Благоевград: 35%;
- Област Перник: 30%;
- Област Кюстендил: 35%.
|
No
|
|
14. |
Югозападен район за планиране, интензитетът на безвъзмездната помощ е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи по Елемент А, заявени от кандидата по проекта, както следва:
- София град (столица): 20%;
- София област: 25%;
- Област Благоевград: 25%;
- Област Перник: 20%;
- Област Кюстендил: 25%.
|
No
|
|
15. |
В случаите когато проекта се изпълнява при условията на режим „минимална помощ” (de minimis) съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013, интензитетът на безвъзмездната помощ е по-нисък или равен на 50% от общите допустими разходи по Елемент А/Елемент Б, заявени от кандидата по проекта.
|
No
|
|
16. |
В случаите когато проекта се изпълнява при условията на режим „помощи за иновации в полза на МСП“ съгласно чл. 28, пар. 2, букви а) и в) от Регламент (ЕС) № 651/2014, интензитетът на безвъзмездната помощ е по-нисък или равен на 50% от общите допустими разходи по Елемент Б, заявени от кандидата по проекта.
|
No
|
|
17. |
Разходите за специализиран софтуер (независимо един или повече), включително лицензии за софтуер, не надвишават 400 000 лева.
|
No
|
|
18. |
В случай на режим „регионална инвестиционна помощ” и кандидатът е „малко дружество със средна пазарна капитализация“, разходите за придобиване на дълготрайни нематериални активи (ДНА) не надвишават 50% от общите допустими разходи по Елемент А.
|
No
|
|
19. |
Разходите по Елемент Б за такси за заявяване и регистрация пред съответното компетентно ведомство във връзка със защита на правата по индустриална собственост върху внедряваната иновация на национално и/или международно равнище не надвишават 10 000 лева.
|
No
|
|
20. |
Разходите по Елемент Б за външни услуги, извършени от правоспособен представител по индустриална/интелектуална собственост, свързани със защита на интелектуална собственост на национално и/или международно равнище върху внедряваните по проекта иновативни продукти/процеси, вкл. проучвания (за „състояние на техниката“, „новост“, „изобретателска стъпка“ и „техническа приложимост“), не надвишават 10 000 лева.
|
No
|
|
21. |
Разходите по Елемент Б за такси за достъп до бази данни и библиотеки, които да бъдат използвани във връзка с подобряването на внедрявания по проекта продукт (стока или услуга) или бизнес процес не надвишават 30 000 лева.
|
No
|
|
22. |
Разходите за Елемент Б не надвишават 25% от общите допустими разходи по проекта.
|
Yes
|
|
23. |
Най-малко 25% от общите допустими разходи по проекта са съфинансирани чрез собствени средства на кандидата или със средства от външни източници, които изключват всякаква публична подкрепа (държавно подпомагане).
|
Yes
|