Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е представено чрез Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020) – https://eumis2020.government.bg и е получено в срок.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подписан с квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или оправомощено за целите на подаването на проектното предложение лице.
Yes
3.
Приложен е документ за упълномощаване на лице, което да представлява конкретния бенефициент и да подписва всички документи, свързани с подаването, оценката на подаденото проектно предложение, предоставянето на документи, необходими за подписването на административния договор за предоставяне на БФП и изпълнението на проекта и прикачен в ИСУН 2020 (ако е приложимо).
No
4.
Приложена е декларация на представляващия  кандидата/ партньора, попълнена по образец към Условията за кандидатстване, прикачена в ИСУН 2020.
Yes
5.
Приложена е декларация от кандидата, относно задължението да представя оригинали на УО, попълнена по образец към Условията за кандидатстване и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
6.
Приложена е декларация относно статута по ЗДДС, попълнена по образец към Условията за кандидатстване и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
7.
Приложена е декларация за съгласие за ползване и разпространение на обобщените данни по проекта от УО и от НСИ,  попълнена по образец към Условията за кандидатстване и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
8.
Приложена е декларация относно съответствие с изискванията на Рамката за държавна помощ за научни изследвания, развитие и иновации, попълнена по образец към Условията за кандидатстване и прикачена в ИСУН 2020.
No
9.
Приложена е декларация, че кандидатът/ партньорът  не е предприятие в затруднено положение, не е обект на неизпълнено разпореждане за възстановяване вследствие на предходно решение на Европейската комисия и относно липсата на двойно финансиране, попълнена по образец към Условията за кандидатстване и  прикачена в ИСУН 2020.
Yes
10.
Приложен е счетоводен баланс за последните две приключени финансови години по отношение на предприятията, с които формират група или линк, в случай че документът е наличен в публичен регистър.
Yes
11.
Приложена е справка-извлечение за последната приключила финансова година от счетоводните сметки на кандидата и партньора/ите по индивидуалния сметкоплан, утвърден от ръководството на предприятието, отчитащи приходите от дейността в т.ч., отчитащи нетните приходи от продажби, включително и приходите от финансирания и субсидии от държавата, както и отсрочени и разсрочени публични вземания
Yes
12.
Приложена е декларация за държавни помощи, попълнена по образец  към Условията за кандидатстване и  прикачена в ИСУН 2020.
No
13.
Приложена е декларация за липса на образувани съдебни производства, попълнена по образец към Условията за кандидатстване и прикачена в ИСУН  2020.
Yes
14.
Приложена е декларация при намерение за придобиване на недвижим имот чрез придобиване на сграда/част от сграда и/или земя по проекта, попълнена по образец към Условията за кандидатстване и прикачена в ИСУН.
No
15.
Приложено е споразумение за финансиране по Рамкова програма Хоризонт 2020, конкурс WIDESPREAD, Teaming, фаза 2 придружен от превод на български език, прикачено в ИСУН 2020 (преводът се представя, подписан от заклет преводач)
Yes
16.
Наличен е устав, учредителен акт или друг документ, от който да е видно, че кандидатът/ партньорът е научноизследователска организация по смисъла на т.15, буква бб от Рамката и в съответствие с § 1, т.1 от Допълнителните разпоредби на Закона за насърчаване на научните изследвания, прикачени в ИСУН 2020.
Yes
17.
Приложен е документ за собственост на имота, върху който ще се осъществява инвестицията, прикачен в ИСУН 2020.
No
18.
Приложен е документ за предоставено право на ползване /учредено право на строеж на имота , върху който ще се осъществява инвестицията за период от минимум 10 години, нотариално заверен и прикачен в ИСУН 2020.
No
19.
Приложено е влязло в сила Разрешение за строеж, прикачено в ИСУН 2020.
No
20.
Приложено е удостоверение за липса на тежести върху имота, издадено от Агенция по вписванията.
Yes
21.
Приложено е влязло в сила Решение по оценка на въздействието върху околната среда  (ОВОС) или решение, с което е преценено да не се извършва ОВОС, съгласно чл. 8 от НАРЕДБА за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда (Загл. изм. - ДВ, бр. 3 от 2006 г.) от Компетентните органи по околна среда са МОСВ /РИОСВ, прикачено в ИСУН 2020.
No
22.
Приложен е съгласуван Инвестиционен проект по чл. 139, ал. 1 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) и Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, ведно с подробна обяснителна записка на планираните строително-монтажни работи, техническа спецификация и количествено-стойностна сметка, прикачени в ИСУН 2020.
No
23.
Приложена е виза за проектиране, прикачена в ИСУН 2020.
No
24.
Приложено е  задание за изработване на инвестиционен проект и  количествени сметки.
No
25.
Приложен е предварителен договор за покупко-продажба, сключен от лица с представителна власт за продавач и купувач, с индивидуализиране на предмет, цена, срок за прехвърляне на имота и срок за плащане на цената, с клауза, че имотът не е придобит с публична безвъзмездна помощ, дори и частично, в периода за последните 10 години преди подаване на проектното предложение,  или акт на орган на държавна/местна власт за предоставяне на права на имота на кандидата/партньора, както и документ, удостоверяващ собствеността върху имота, прикачен в ИСУН 2020.
No
26.
Приложена е скица на имота, прикачена в ИСУН 2020.
No
27.
Приложена е оценка от лицензиран оценител или пазарно проучване, от която е видно, че цената на имота не надвишава пазарната стойност, прикачена в ИСУН 2020.
No
28.
Разрешение за строеж, архитектурен проект и разпределение на площите, разрешение за ползване/въвеждане в експлоатация
No
29.
Приложени са Технически спецификации на планираното оборудване, прикачени в ИСУН 2020.
Yes
30.
Приложени са Оферти и/или извлечения от каталози на производител/ доставчик и/или проучвания в интернет за активи – с предложени цени от производителя/доставчика, прикачени в ИСУН 2020.
Yes
31.
Представен е финансов анализ, в съответствие с изискванията, посочени в т. 2.2 от Приложение III на Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207, попълнен по образец към Условията за кандидатстване и прикачен в ИСУН 2020. Същият е във формат (Excel) с отключени формули, което да позволи неговото разглеждане и оценка, включително проверка на получените финансови резултати.
Yes
32.
Представени са  Счетоводни политики на кандидата и партньорите, прикачени в ИСУН 2020.
Yes
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ДОПУСТИМОСТТА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът  и партньорите са научноизследователски организации по смисъла на т.15, буква бб от Рамката за държавна помощ за научни изследвания, развитие и иновации и § 1, т.1 от Допълнителните разпоредби на Закона за насърчаване на научните изследвания, съгласно т. 11 от Условията за кандидатстване и са одобрени за финансиране по  Рамкова програма Хоризонт 2020,  конкурс  WIDESPREAD- Teaming, фаза 2.
Yes
2.
Кандидатът и партньорите:
- не са обект на неизпълнено разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ или на неправилно използвана държавна помощ. 
Ограничението за неправилно използвана държавна помощ се прилага само когато БФП се отпуска по реда на чл.25 и/или 26 от Регламент 651/2014; 
- не са предприятие в затруднено положение по смисъла на чл.2 параграф 18 от Регламент (ЕС) №  651/2014 на Комисията; 
Yes
3.
Кандидатът е подписал споразумение за финансиране с Европейската комисия по конкурс WIDESPREAD-01-2016-2017-Teaming Phase 2 или по конкурс WIDESPREAD-01-2018-2019-Teaming Phase 2, в качеството си на координатор от страна на България, като страна от списъка за „разширяване“ (widening).
Yes
4.
Партньорите са подписали споразумение за финансиране с Европейската комисия по конкурс WIDESPREAD-01-2016-2017-Teaming Phase 2 или по конкурс WIDESPREAD-01-2018-2019-Teaming Phase 2, в качеството си на партньори.
Yes
5.
Кандидатът и партньорите са  научноизследователски организации, вписани в Регистъра за научната дейност в Република България (съгласно чл.7б от ЗННИ).
Yes
6.
Счетоводните политики на кандидата и партньорите доказват воденето на аналитична счетоводна отчетност, която  гарантира отделяне на дейностите и разграничаване на приходите и разходите за стопанската и нестопанската им дейност.
Yes
7.
Кандидатът разполага с необходимия административен, финансов и оперативен капацитет, който гарантира успешното изпълнение на дейностите по проекта.
Екипът за организация и управление на проекта съответства на одобрения екип в споразумението за финансиране по Рамкова програма Хоризонт 2020, конкурс WIDESPREAD -Teaming, фаза 2. 
Yes
8.
Асоциираните партньори са организации, които са подписали споразумение за финансиране по конкурс WIDESPREAD-01-2016-2017-Teaming Phase 2 или по конкурс WIDESPREAD-01-2018-2019-Teaming Phase 2, в качеството си на партньори, но не отговарят на условията за допустимост на партньорите или за които не се предвижда да разходват финансови средства по проекта.
No
9.
Проектното предложение отговоря на изискванията за териториален обхват, съгласно т. 5 от Условията за кандидатстване, а именно  планираните дейности следва да се изпълняват на територията на Република България.
Yes
10.
В проектното предложение са заложени целеви стойности на всички индикатори за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които са количествено определени. Заложените целеви стойности за всеки индикатор са реалистични на база предвидените дейности.
Yes
11.
Включените във формуляра за кандидатстване дейности са допустими, съгласно т. 13 от Условията за кандидатстване.
Yes
12.
Планираните инвестиции за дребномащабна съпътстваща инфраструктура със спомагателни функции (ако е приложимо) допринасят за изпълнение на целите на настоящата операция.
No
13.
Предвидената дребномащабна съпътстваща инфраструктура (ако е приложимо) е в действително необходимия обем за нормалното функциониране на научноизследователската инфраструктура.
No
14.
Дейностите по проекта, които ще се финансират по ОП НОИР НЕ са били физически завършени или изцяло осъществени преди подаването на проектното предложение за финансиране по настоящата операция, независимо дали всички свързани плащания са направени от бенефициента или не съгласно секция 1, секция 7 и  секция 10 от Формуляра за кандидатстване.
Yes
15.
Планираните разходи са допустими съгласно т. 14 от Условията за кандидатстване.
Yes
16.
Разходите по проектното предложение не са финансирани със средства от Европейските структурни или инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с други публични средства, различни от тези на кандидата/партньора.
Yes
17.
Размерът на безвъзмездната финансова помощ (БФП) на проектното предложение е в съответствие с максималните размери, указани в т. 9 от Условията за кандидатстване.
Yes
18.
Планираните разходи за инфраструктура  и оборудване са поне 74% от размера на предоставените средства по ЕФРР от БФП.
Yes
19.
Планираните разходи за дребномащабна съпътстваща инфраструктура със спомагателни функции не надвишават 10% от размера на СМР.
No
20.
Придобиването на незастроен/застроен имот, включително ограничени вещни права и/или придобиване на сгради е на стойност до 10% от общите допустими разходи за проекта. (ако е приложимо)
No
21.
Когато е избран режим на държавна помощ, проектното предложение и кандидатът и партньорите изпълняват условията на Глава I от Регламент (ЕС) №  651/2014
No
22.
Размерът на БФП за дейности за  научноизследователски инфраструктури, в случай на финансиране по режим на държавна помощ по реда на Глава I и чл. 26 от Регламент (ЕС) №  651/2014, не надвишава 50 на сто от допустимите разходи за дейността.
No
23.
Размерът на БФП за дейности за научни изследвания, в случай на финансиране по режим на държавна помощ по реда на чл. 25 от Регламент 651/2014, не надвишава определените интензитети, както следва :
а) 100 % от допустимите разходи за дейности за фундаментални научни изследвания;
б) 50 % от допустимите разходи за дейности за индустриални научни изследвания;
в) 25 % от допустимите разходи за дейности за експериментално развитие;
-Интензитетите на помощта за дейности за  индустриални научни изследвания и експериментално развитие могат да бъдат увеличени,
като достигнат 80 % от допустимите разходи, както следва:
а) с 10 процентни пункта за средни предприятия и с 20 процентни пункта за малки предприятия;
б) с 15 процентни пункта, ако е изпълнено едно от следните условия:
i) проектът включва ефективно сътрудничество:
— между предприятия с участието на поне едно МСП или се осъществява в поне две държави членки или в държава членка и договаряща страна по Споразумението за ЕИП и нито едно от предприятията не поема повече от 70 % от допустимите разходи, или
 — между едно предприятие и една или повече организации за научни изследвания и разпространение на знания, която поема най-малко 10 % от допустимите разходи и разполага с правото да публикува резултатите от собствените си научни изследвания.
ii) резултатите от проекта се разпространяват широко чрез конференции, публикации, отворени за достъп регистри или безплатен софтуер или софтуер с отворен код.
No
24.
При режим на държавна помощ, необходимото  съфинансиране от страна на бенефициента се осигурява чрез собствени средства на кандидата или със средства от външни източници, които изключват всякаква публична подкрепа.
No
25.
В случай че предвидените дейности са в съответствие с т. 20 от Рамката за държавна помощ за научни изследвания, развитие и иновации, са изпълнени кумулативно следните условия:
1. Изградената/модернизираната по проекта научноизследователска инфраструктура и/или резултатите от финансираната научноизследователска дейност ще бъдат използвани почти изключително за нестопански цели, свързани с:
а) обучение за по-голям брой човешки ресурси с по-добри квалификации; 
б) независими НИРД за повече знания и по-добро разбиране, включително съвместни НИРД, при които научноизследователската организация или инфраструктура участва в ефективно сътрудничество (Предоставянето на услуги за НИРД и НИРД, осъществявани от името на предприятия, не се считат за независими НИРД);
в) широко разпространение на резултатите от научните изследвания, при неизключителни и недискриминационни условия, например чрез преподаване, бази данни със свободен достъп, открити публикации или софтуер с отворен код;
д) когато се извършват дейности по трансфер на знания от научноизследователската организация или инфраструктура (включително от нейните отдели или дъщерни структури), или съвместно с научноизследователска инфраструктура, или от името на други такива субекти, всички печалби от тези дейности се реинвестират в основните дейности на научноизследователската организация или инфраструктура. 
Възлагането на предоставянето на съответните услуги на трети страни посредством открити тръжни процедури не засяга нестопанското естество на тези дейности.
2. В случай че изградената/модернизираната научноизследователска инфраструктура и/или резултатите от финансираната научноизследователска дейност ще се използват и за стопанска дейност, то нейният дял ще бъде с чисто допълващ характер, т.е. ако е пряко свързана и необходима за функционирането на научноизследователската организация или инфраструктура или е неразривно свързана с нейното основно нестопанско използване, и е с ограничен обхват. 
За целите на операцията ще се счита, че това е така, ако стопанските дейности потребяват точно същите ресурси (като материали, оборудване, труд и постоянен капитал) като нестопанските дейности и капацитетът, отпускан всяка година за тези дейности, не надвишава 20 % от съответния общ годишен капацитет на инфраструктурата и/или на дейността.
No
26.
В случай че предвидените дейности за изграждане и/или модернизиране на инфраструктура са в съответствие с чл. 26 от Регламент (ЕС) № 651/2014, са изпълнени кумулативно следните условия:
1.	Посоченото в секция 6 от Формуляра за кандидатстване съфинансиране е с източник собствени средства на кандидата или средства от външни източници, при които са изключени публични средства.
2.	Достъпът до инфраструктурата е отворен за няколко ползватели и се предоставя на прозрачна и недискриминационна основа. 
-	Преференциален достъп при по-изгодни условия могат да получат  само предприятията, които са финансирали поне 10 % от инвестиционните разходи за инфраструктурата. 
-	Достъпът е пропорционален на приноса на предприятията към инвестиционните разходи и е планирано условията да се оповестяват публично. 
No
27.
Ако кандидатът заявява подкрепа за икономическа дейност, то тя не е в някоя от следните области: 
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти;
в) преработка и продажба на селскостопански продукти, в следните случаи:
−	когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
−	когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители;
г) сектор стоманодобив в случай на регионална помощ;
д) сектор въгледобив в случай на регионална помощ;
е) сектор корабостроене в случай на регионална помощ;
ж) сектора за производство на синтетични влакна в случай на регионална помощ;
з) сектор транспорт, както и свързаната с него инфраструктура в случай на регионална помощ;
и) производство и дистрибуция на електроенергия и енергийните инфраструктури в случай на регионална помощ.
No
28.
Ако кандидатът заявява подкрепа за икономическа дейност, то тя не е свързана с износ към трети държави или държави членки, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
No
29.
Ако кандидатът заявява подкрепа за икономическа дейност, в проектното предложение не са въведени изисквания за използване на местни за сметка на вносни стоки.
No
30.
Дейностите по проекта съответстват на една или повече от приоритетните области на Иновационната стратегия за интелигентна специализация (ИСИС).
Yes
31.
Бюджетът на проекта е в съответствие със заложените дейности.
Yes
32.
Заложените суми са съобразени с наложилите се в страната пазарни цени и заложените ограничения на разходите по процедурата са спазени при формиране на бюджета. Разходите са допустими и не се дублират.
Yes
33.
Финансовият анализ е изготвен в съответствие с планираните дейности и бюджета на проекта.
No
34.
Изчислените нетни приходи са приспаднати от размера на БФП.
No
35.
Предложеният за придобиване незастроен/застроен имот, включително ограничени вещни права и/или сграда, не е придобит от продавача с публична безвъзмездна помощ, дори и частично, в периода за последните 10 години преди подаване на проектното предложение. (ако е приложимо)
No
36.
Налице е пряка връзка между придобиването на застроения/незастроения недвижим имот и/или на ограничените вещни права и целта на проекта (ако е приложимо).
No
37.
Кандидатът/партньорът е демонстрирал проектна готовност за изпълнение на планираните дейности.
Yes