Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата
No
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“, .PDF
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра
No
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат.
Yes
5.
Документите, качени в ИСУН, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а, когато документът е официален по смисъла на Граждански процесуален кодекс, той е легализиран с апостил.
Yes
II. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Декларация за неприложимите общи документи - формат  „pdf”, ”PDF” Приложение № 8
Yes
2.
Таблица за допустими инвестиции във формат „pdf”, .PDF, подписан и сканиран от кандидата (Приложение № 3)
Yes
3.
Таблица за допустими инвестиции във формат „xls“ , .“xlsx” (Приложение № 3)
Yes
4.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни съгласно Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2 т. 2 от Наредба № 22 във формат „pdf”, ”PDF”, (Приложение № 19).
Yes
5.
Документ, издаден от обслужваща банка за банковата сметка на кандидата. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Yes
6.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
No
7.
Свидетелство за съдимост на всички лица с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), издадено не по-рано от 3 месеца преди датата на представянето му. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Yes
8.
Декларация от представляващия/те кандидата съгласно Приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 от Наредба № 22/2015 г Представя се във формат „pdf”, ”PDF” Приложение  № 18
Yes
9.
Декларация за нередности от представляващия/те кандидата. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”  Приложение  № 12
Yes
10.
Решение или друг приложим документ, издаден по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите от компетентния орган по околна среда /Регионална инспекция по околна среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция.
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган, само в случаите когато проектното предложение не включва СМР
Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Yes
11.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
No
12.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски 
Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се във формат „pdf”, .”PDF”
No
13.
Бизнес план – с подпис/и и печат на всяка страница. Представя се във формат „pdf”, .”PDF” .Приложение № 6
Yes
14.
Таблици към Бизнес план.	във формат „xls“, “xlsx”. Приложение № 6а
Yes
15.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Представя се във формат „pdf”, ”PDF” или  „jpg”.
Yes
16.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите указания. Представя се във формат „pdf”, ”PDF” от ЮЛ с орган на управление.
No
17.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период
Представя се от кандидати ЮЛ и ЕТ. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
No
18.
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП 
Задължително за микро-,малки или средни предприятия. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”. Приложение № 13
No
19.
Справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП - формат  xls, xlsx, Приложение № 13а
No
20.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към Стратегията за ВОМР, за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждения за архитекти, инженери, консултантски услуги, извършени след 01.01.2014 г., съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22 ведно с банкови извлечения. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
No
21.
Една независима оферта и/или извлечение от каталог на производител./ доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в ДМА.
В случай че разходът е включен в списъка с референтни цени на ДФЗ. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
No
22.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта (важи в случай, че проектът включва разходи по т.13 от раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП) -формат „pdf”, ”PDF”
No
23.
Най-малко 3 съпоставими оферти ведно с отправено от кандидата запитване за оферта (Приложение № 10 от ДП) 

И

1.Ако за конкретния разход кандидатът не е възложител по реда на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ – да се представи и решение за избор на доставчика-изпълнител и предварителен/окончателен договор с доставчика/изпълнител, включително с посочена марка, модел, цена в левове или в евро с посочен ДДС и срок за изпълнение

2. Ако за конкретния разход кандидатът е възложител по реда на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ – да се представи декларация от оферентите, „че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г., в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.”

За разход/и с включен ДДС, невключен/и в списък с референтни цени на ДФЗ
Важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и чл. 6 от ЗОП
В случаите на инвестиции за СМР към договорите се прилагат и КСС
Когато избраната оферта не е с най-ниска цена – писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. 
Не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и нормативно регламентирани такси.
Представя се във формат „pdf”, ”PDF”	
No
24.
Документи за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията 
Представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот-собственост на кандидата. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
No
25.
Агроплан и/или Технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения.
Когато инвестицията по проекта е за създаване или пресаждане на трайни насаждения. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
No
26.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 календарни години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж в случай на кандидатстване за разходи за СМР за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ
Важи в случаи по т. 12.1 от раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“ Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
No
27.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 календарни години считано от датата на подаване на проектното предложения.
Важи в случаи по т. 12.2 от раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“ Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
No
28.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, когато за предвидените СМР не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ
Важи в случай, че проектът включва разходи за СМР Представя се във формат „pdf”, ”PDF”, jpg”
No
29.
Одобрен инвестиционен проект във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4/2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти
Представя се в случай, че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ . Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
No
30.
Разрешение за строеж
Важи в случай, че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган
Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
No
31.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице
Важи в случай, че проектът включва разходи за СМР във формат „pdf”, ”PDF”. Приложение № 15
No
32.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице
Важи в случай, че проектът включва разходи за СМР във формат „xls”, “xlsx”. Приложение № 15
No
33.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ
Важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения
Към датата на кандидатстване може да се представи Вх. № на искане за издаване от съответния орган- формат „pdf”, ”PDF”
No
34.
Одобрен технически проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице  - формат „pdf”, ”PDF”
За инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници
No
35.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице - формат „pdf”, ”PDF”
No
36.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване формат „pdf”, ”PDF”
Когато е приложимо
No
37.
Анализ, удостоверяващ изпълнението на условията по т. 19-23 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област - формат „pdf”, ”PDF”
Важи в случите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на био- и течни горива от биомаса
No
38.
Разработен инженерен проект от строителен инженер, вписан в регистъра на Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, правоспособен да проектира системи за напояване, който проект  да показва наличие на съществуващо или предвидено ново измервателно устройство на потреблението на вода в земеделското стопанство и изпълнение на условията по т. 27 и/или т.30 от раздел 13.2. „Условия за допустимост на разходите“
Отнася се за проекти с инвестиции за напоителни системи формат „pdf”, ”PDF”
No
39.
Съгласуване на инвестиционното предложение, чрез Становище за допустимост по чл. 155, ал. 1, т. 23 от Закона за водите по отношение съответствието му с Плана за управление на речните басейни и Плана за управление на риска от наводнения. Становището за допустимост трябва да е издадено от директора на съответната Басейнова дирекция за управление на водите към Министерството на околната среда и водите, в чийто териториален обхват ще се извършва инвестицията. 
Отнася се за проекти с инвестиции за напоителни системи формат „pdf”, ”PDF”
No
40.
Декларация за изчисление на минималния СПО на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване
формат „pdf”, ”PDF” Приложение № 9
Не се представя от признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти и ЮЛ, които не са земеделски стопани
No
41.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители. Представя се във формат  „pdf”, ”PDF”  Приложение № 5
Важи в случаите на кандидат група/организация на производители
No
42.
Приложение към Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители. формат „pdf”, ”PDF”  Приложение 5а
Важи в случаите на кандидат група/организация на производители
No
43.
Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар, не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на СПО участват животни
формат„pdf”, ”PDF”
Не се представя от ЮЛ, които не са земеделски стопани, а за признати групи/организации на производители се изискват на всички членове, в случай, че преработват собствена суровина
No
44.
Документ за собственост или ползване на земя или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния СПО. формат„pdf”, ”PDF”
Представя се в случай, че няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година
No
45.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ. формат „pdf”, ”PDF”
Приложение № 4
Yes
46.
Отчет за приходи и разходи за предходна финансова година – формат  „pdf”, ”PDF”
Представя се в случай, че отчетът не е публикуван в Търговски регистър
Представя се от кандидат с приключена финансова година 
	
ИЛИ

Отчет за приходи и разходи за последен приключен междинен период  – формат „pdf”, ”PDF”
Представя се от кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване
No
47.
Калкулатор  за оценка на капацитета  на  земеделска техника
Приложение № 7а, формат  xls, xlsx
Задължително само ако се закупува техника за обработка на почвата и/или прибиране на реколтата
No
48.
Справка- декларация за приходите от продажби от земеделска дейност ,производство на преработена земеделска продукция и услуги , директно свързани със земеделската дейност за предходна финансова година , или последен приключен междинен  период в годината на кандидатстване .
Попълва се от кандидати ЮЛ, с изключение на тези, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване и са подали проект, с инвестиции, изцяло насочени в: сектор „Животновъдство”,  „Плодове и зеленчуци” или  „Етеричномаслени и медицински култури”, включително с инвестиции, в обхвата на два или повече от тези сектори
Приложение № 11, формат  „pdf”, ”PDF”	
No
49.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца предхождащ датата на подаване на проектното предложение.
- формат „pdf”, ”PDF”
Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост
No
50.
Декларация за наличната самоходна техника в стопанството  
Декларацията се попълва от земеделски стопани, кандидатстващи за закупуване на самоходна земеделска техника за обработка на почвата и/или прибиране на реколтата.
Приложение № 7, формат „pdf”, ”PDF”
No
51.
Удостоверение, издадено от НАП, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проекта - формат „pdf”, ”PDF”
Yes
52.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта от представляващия/те кандидата  -формат  „pdf”, ”PDF”
Приложение № 14
Yes
53.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност от кандидата -
формат  „pdf”, ”PDF”, Приложение № 17
Yes
54.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР“ - формат  „pdf”, ”PDF”, Приложение № 20
Yes
55.
Декларация НСИ - формат  „pdf”, ”PDF” Приложение № 33
Yes
56.
Декларация КЕП, Приложение № 34, формат „pdf”, ”PDF”
Yes
57.
Декларация по ДДС, Приложение № 37, формат „pdf”, ”PDF” Задължително за кандидати, които не са регистрирани по ЗДДС
No
58.
Форма за наблюдение, Приложение № 39, формат „pdf”, ”PDF”
Yes
III. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 1 „Проектът е за биологично земеделие“ от Критериите за оценка
Договор за контрол с контролиращо лице, получило разрешение от Министъра на земеделието за осъществяване на тази функция. Необходимо е и копие от сертификационно писмо, издадено от контролиращото лице и удостоверяващо провеждането на най-малко първа инспекция, или 
Сертификат, че кандидатът е производител на сертифициран биологичен продукт. 
Двата документа следва да са за дейността, която е обект на проекта.
формат „pdf”, ”PDF”
No
2.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 2 Проектът е за инвестиции е сектори „Животновъдство“, „Плодове и зеленчуци“ или „Етеричномаслени медицински култури“ от Критериите за оценка
Бизнесплан и други представени от кандидата документи, свързани с дейностите и разходите, за чието подпомагане се кандидатства с проектното предложение. 
За присъждане на точки по Критерия, КПП следва да разгледа представените документи от раздел 24.1 „Списък с общи документи“. Т.е. кандидатът не прилага повторно документи, доказващи изпълнението на Критерий 2
No
3.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 3 „Проектът е за инвестиции в иновации в стопанството“ от Критериите за оценка
Допустимите инвестиционни разходи са насочени към въвеждането на: 
•  иновативен продукт, който стопанството произвежда; 
•  нов производствен процес (машини, съоръжения и оборудване), включително маркетинг; 
•  нова стопанство практика; 
•  нова организационна форма;
Точки по този критерий, съгласно относителният дял на допустимите инвестиционни разходи по проекта, получават и проекти за разходи за внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013.  
За присъждане на точки по Критерия, КПП следва да разгледа информацията в Бизнес плана /Приложение № 6/.  Т.е. кандидатът не прилага повторно документи, доказващи изпълнението на Критерий 3

No
4.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 4 „Проектът се изпълнява на територията на необлагодетелстван район или на територията на Натура 2000“ от Критериите за оценка
Идентификационен № на имота  и местоположение на територията на общините Белене и Никопол, като доказателство ,че дейностите по проекта ще се реализират  в едно или повече землища на населени места от територията на Натура 2000 в общините Белене и Никопол.
	
Формат„pdf”, ”PDF”
No
5.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 5 „Проекти, чието изпълнение води до осигуряване на устойчива заетост на територията на селските райони“ от Критериите за оценка
1.Таблица Б2 „Заетост“ от Бизнес плана +
2. Справка-декларация за съществуващия и нает персонал (Приложение № 16);
Справка „Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година“, заверена от кандидата 
Кандидатите, които са признати групи-организации на производители представят този документ за всеки един от членовете
ИЛИ
2. Ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение.
Представя се в случай на предприятие, което няма приключила финансова година. 
Кандидатите, които са признати групи-организации на производители представят този документ за всеки един от членовете
No
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът отговаря на критериите за видове допустими кандидати по процедурата, описани в т. 11.1. от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
При проверка на представените документи, както и при извършените служебни проверки в публични регистри, за кандидата не са установени обстоятелства за недопустимост на кандидата, описани в 11.2. от Условията за кандидатстване
Yes
3.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение, включват една или повече от допустимите за финансиране дейности, описани в т.13.1. от  Условията за кандидатстване
Yes
4.
Дейностите/инвестициите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ Белене - Никопол, съвпадаща с административно териториалните граници на общините  Белене и Никопол
Yes
5.
В случай че проектът е представен от призната група или организация на производители или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 – 2020 г., същият е пряко свързан с основната земеделска дейност на членовете и основна за групата/организацията. В останалите случаи е неприложимо
No
6.
Бизнес планът съдържа подробно описание на планираните инвестиции и дейности за 5 годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи и трайни насаждения – за 10 годишен период.
Yes
7.
Представените от кандидата документи, съответстват на вида на планираните дейности и инвестиции по проекта, и отговарят на условията  за допустимост на дейностите в съответствие с описаното в подраздел 13.2. от условията за кандидатстване, вкл. по отношение на изискванията за тип и съдържание на документите по съответния вид дейност
Yes
8.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности, описани в подраздел 13.3., т.1 и т.2 от Условията за кандидатстване.
Yes
9.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Условията за кандидатстване – до 24 месеца от сключване на административен договор за предоставяне на помощта и не по-късно от 30.06.2023 г.
Yes
10.
Минималният размер на общите допустимите разходи за проектното предложение е не по-малък от  39 116, 00  лв.
Yes
11.
Максималният размер на общите допустими разходи по проекта не надвишава 146 685, 00 лв.
Yes
12.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР и Условията за кандидатстване за мярка 4.1. и не превишава 50 %. (когато е приложимо)
Ако превишава 50 %, то той отговаря на условията за увеличаване на интензитета по т. 10 от Условията за кандидатстване, и това е обосновано и/или доказано с документи.  
Yes
13.
Разходите по т.13 от подраздел 14.2. на условията за кандидатстване, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект,
No
14.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост, тези разходи не надвишават 10 на сто от общите допустими разходи по проекта и са до размера на представената данъчна оценка
No
15.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг, от представения договор за лизинг и погасителния план към него е видно, че бенефициентът на помощта ще стане собственик на съответния актив в рамките на срока на изпълнение на проекта и не по-късно от датата на подаване на заявката за плащане за същия актив.
No
16.
В случай на разход, за който се кандидатства с проектното предложение, включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”, Приложение №22 от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е попълнил посочения код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции и дейности и посочената в таблицата стойност на разхода съответства на цената по представената оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя.
No
17.
В случай че разход, за който се кандидатства, не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” , то кандидатът е извършил пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/услуга/строителство чрез осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни оферти. Събраните оферти са представени в оригинал, заедно с изпратено запитване за индикативна оферта (По образец Приложение № 10).
No
18.
Всички представени оферти съдържат най-малко информация относно: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро, с посочен ДДС.
No
19.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение – във срок на валидност.

No
20.
Оферентите, когато са местни лица, са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписвания, а от оферентите – чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Изискването за вписване в Търговския регистър към Агенцията по вписванията не се прилага за Националната служба за съвети в земеделието, физически лица - оференти на посадъчен материал, или за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки, както и физически лица, предоставящи услуги по т. 13 от раздел 14.2. „Допустими видове разходи“.
No
21.
За офертите е установено, че са независими съгласно определението от Условията за кандидатстване, че „Независими оферти" са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност помежду си или спрямо кандидата: а) едното участва в управлението на дружеството на другото;  б) съдружници;  в) съвместно контролират пряко трето лице; г) участват пряко в управлението или капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните; д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото лице;  е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице - физическо или юридическо;  ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото
No
22.
Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, са вписани в Централен професионален регистър на строителя,съгласно Закона за Камарата на строителите, и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите и за това е приложен документ
No
23.
Оферентите на посадъчен материал имат издадено разрешително за  производство  и заготовка на посевен и посадъчен материал и/или удостоверение за регистрация като търговец на посевен и посадъчен материал в случаите, предвидени в Закона за посевния и посадъчния материал, и то е приложено към офертата
No
24.
Оферентите за създаване на трайни насаждения за дървесни видове за производство на биоенергия са вписани в публичните регистри съгласно чл. 235 и 241 от Закона за горите
No
25.
В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, т.е. кандидатът не е задължен да извърши оценка на офертите и да сключи договор по правилата на ПМС № 160 с публична покана, то кандидатът след получаване на индикативните оферти е извършил сравняване на предложенията и е сключил договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик/изпълнител за услуги/работи/доставки за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове или евро, срок, количество и начин на доставка ведно с подробна количествено-стойностна сметка. В договорите е описан ДДС.
No
26.
Изборът на изпълнител е протоколиран с решение и то е представено като  кандидатът е избрал икономически най-изгодна оферта на основание на един от следните критерии за възлагане на поръчката за доставка: а) най-ниска предложена цена, б) ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност, включително разходите за целия жизнен цикъл, в) оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената или нивото на разходите, както и на показатели, включващи качествени, екологични и/или социални аспекти, свързани с предмета на поръчката. (когато е приложимо)
No
27.
В случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове, и кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор, е приложено пояснение в този смисъл, а към представените оферти е приложена декларация от оферентите, „че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г., в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.”
No
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Criteria Leads to rejection
1.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение във Формуляра за кандидатстване и в Таблицата на допустимите инвестиции, съответства на стойността, описана в представените от кандидата  договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход
Yes
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
VII. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или функционална несамостоятелност
Yes
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Yes
3.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение, не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”.
Yes
VIII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовото подпомагане по мярката няма да представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС.
Yes
IX. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СМР И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 по образеца Приложение № 29а към Условията за кандидатстване – документи за информация. 
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения
No
X. Group
РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗА НА БИЗНЕСПЛАНА
Criteria Leads to rejection
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №6 и 6а като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 29б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
5.	Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са:
5.1.	Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2.	Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 29б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Yes
XI. Group
ИЗИСКАНИ/ПРЕДСТАВЕНИ ОТ КАНДИДАТА ДОКУМЕНТИ В ХОДА НА ОЦЕНКАТА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи, и предоставен от кандидата отговор
No
XII. Group
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение, състоящо се от представен Формуляр за кандидатстване и приложени към него документи, отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Yes