Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
Изисквания към Кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на МИГ „Лясковец – Стражица“.
Yes
2.
Кандидатът е Община Лясковец или община Стражица или юридическо лице с нестопанска цел със седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ или читалище със седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ.
Yes
3.
За кандидатът не са налице обстоятелствата в Декларация Приложение №6
Yes
4.
Кандидатът е осигурил разликата между пълният размер на одобрените разходи и размера на финансовата помощ, като участието на кандидата може да бъде само в парична форма, определено въз основа на анализ "разходи – ползи"
Yes
5.
Кандидатът не е получил финансиране за същите дейности със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента.
Yes
6.
Кандидатът не се явява възложител по чл. 5 от Закона за обществените поръчки.
No
II. Group
Изисквания към проектните предложения
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите по проекта се осъществяват на територията на СНЦ МИГ „Лясковец – Стражица“
Yes
2.
Проектът включва поне една от допустимите дейности по Мярката в Стратегията за ВОМР
Yes
3.
Изпълнението на проекта  допринася за  изпълнение целите на мярката.
Yes
4.
Дейностите, включени в проекта, съответстват на приоритетите на Общинския план за развитие на Общината, удостоверено с решение на общинския съвет, в случай на проект с кандидат за подпомагане община.
No
5.
Проектът не е за дейности:  
1. в сгради за здравеопазване на територията на цялата страна;
2. за изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства, или които са финансирани по операция "Независим живот" от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014 – 2020";
3. за обекти с предоставен от министъра на културата статут на недвижима културна ценност с категория "национално значение" или "световно значение"; 
4. за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на образователна инфраструктура от регионално и национално значение и по-конкретно професионални, спортни училища, училища по изкуство и култура и висши училища;
5.  за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура, които са финансирани по Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж";
6. за създаване на информационни и комуникационни технологии в образователна инфраструктура.
Yes
6.
Всички дейности по проекта са ясно и последователно описани, като са посочени причините за избора на всяка една дейност, нейният принос за постигане на очакваните резултати.
Yes
7.
Във формуляра за кандидатстване са включени индикаторите, съгласно т.7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Yes
8.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и за проекта няма постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/ несъгласуване на инвестиционното предложение/плана/програмата/проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни.
No
9.
В случай, че инвестиционният проект, включва обекти недвижими културни ценности, проектната документация е съгласувана с Министерството на културата по реда на Закона за културното наследство.
No
10.
Дейностите по проектиране и изпълнение на инвестиционните проекти за обектите - недвижими културни ценности, в които ще се извършват дейности по реставрация се осъществяват от лица или под непосредственото ръководство на лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство.
No
11.
Дейностите по проекта не се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи, и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон.
Yes
12.
Проектът съдържа Анализ "разходи – ползи" (финансов анализ) съгласно приложение по образец утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ и Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по образец утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ във формат Excel
Yes
13.
Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
No
14.
В случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи, кандидатът е приложил документи съгласно ЗУТ.
No
15.
Представени са съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрация, когато проектът включва дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
No
16.
Банковата сметка е на името на кандидата, съгласно представения от кандидата  документ от банката за банковата сметка.
Yes
17.
Кандидатът/ползвателят на помощта не е създал изкуствено условията, необходими за получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и българското законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности
Yes
18.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
Yes
19.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС
Yes
20.
Проектното предложение демонстрира ясна връзка между цели, дейности и резултати.
Yes
21.
Всички разходи, включени в бюджета на проектното предложение съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнение.
Yes
22.
Съотношението между предвидените разходи и планираните резултати е оптимално, като е съобразено с реалните пазарни цени, съгласно Условията за кандидатстване.
Yes
23.
Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не може да надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро, в случай на едно и също предприятие, което осъществява шосейни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, за период от три данъчни години
Yes
III. Group
Административно съответствие на проектното предложение
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата
Yes
2.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти
Yes
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
За кандидат община, когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от Кмета на общината следва да се представи заповед на кмета, с която се определя лице, което да подаде формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Yes
5.
Документите са представени в разрешените формати.
Yes
IV. Group
Приложени са следните документи
Criteria Leads to rejection
1.
Таблица за допустими инвестиции по образец на ДФЗ-РА в електронен формат
Yes
2.
Декларация  Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т.3 от Наредба № 22
Yes
3.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ, получена по Мярката
Yes
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно – в случай че документите не се подават лично от кандидата, или заповед на кмета за кандидат Община.
No
5.
Копие от учредителен акт или устав, или дружествен договор (не се изисква за кандидати Община)
No
6.
Декларация Приложение 6 по образец
Yes
7.
Декларация Приложение 10 по образец
Yes
8.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата /Необходимо е предоставеното свидетелство да е в шестмесечния срок на валидност и към датата на извършване на проверката за Административно съответствие и допустимост на проектното предложение. Кандидатите следва да имат предвид, че срокът за работа на Комисията за подбор на проектни предложения е тридесет работни дни от приключването на приема по процедурата./
Yes
9.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо);
No
10.
цензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. (когато е приложимо)
No
11.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг.(когато е приложимо)
No
12.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по образец утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ-РА и Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по образец утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ във формат Excel
Yes
13.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. (когато е приложимо)
No
14.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ за кандидатстване по Мярката. (когато е приложимо)
No
15.
Решение на Общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане Община. (когато е приложимо)
No
16.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период .
Yes
17.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, когато е приложимо (важи за кандидати читалища и ЮЛНЦ)
No
18.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения. (когато е приложимо)
No
19.
Три съпоставими оферти и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо)
No
20.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. (когато е приложимо)
No
21.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки или по реда на ПМС №160 в случаите, когато проекта включва разходи по подточка Г от Раздел 14 Допустими разходи, извършени преди подаване на проектното предложение (когато е приложимо)
No
22.
Декларация за дейността на кандидата (икономическа/ неикономическа) и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност (когато е приложимо)
No
23.
Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 13 към чл. 47, ал. 2, т.3 от Наредба №22
Yes
24.
Декларация за минимална помощ (когато е приложимо)
No
25.
Декларация за държавна помощ (когато е приложимо)
No
26.
Декларация НСИ
Yes
27.
Декларация по чл. 19 и чл.20 от ЗЗДЛ
Yes
28.
Декларация по образец на Държавен фонд „Земеделие“ удостоверяваща неприложимост на документи – във формат „pdf“ или „jpg“.(когато е приложимо)
No
29.
Удостоверение от НАП, че кандидата няма просрочени задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение
Yes
30.
Удостоверение от Общината, че кандидата няма просрочени задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение
Yes
31.
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидата не е в открито производство по несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в Търговския регистър)
No
32.
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидата не е в процедура по ликвидация, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в Търговския регистър)
No
33.
Удостоверение за актуално състояние, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в Търговския регистър)
No
34.
34. Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията или Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за възстановяване, реставрация, ремонт и/или реконструкция на сгради и/или помещения, дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства, за които се изисква Разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията или Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за възстановяване, реставрация, ремонт и/или реконструкция на сгради и/или помещения, дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства, за които се изисква Разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията
No
35.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти  или Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ.
No
36.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно ЗУТ или Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ.
No
37.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство.
No
38.
Заверени количествено-стойностни сметки, включително и във формат „xls“ (когато е приложимо).
No
39.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности).
No
40.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва – реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване).
No
41.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане).
No
42.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо.
No
43.
График за провеждане на планираните дейности.
No
44.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност).
No
45.
В случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване - писмено становище от сценограф/художник.
No
46.
В случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития - писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност.
No
V. Group
Резултат от проверка
Criteria Leads to rejection
1.
Съществува съответствие с критериите за допустимост
Yes
2.
Има необходимост от изпращане на уведомително писмо за непълноти и неясноти с цел установяване съответствието с критериите за допустимост
No
3.
Има необходимост от посещение на място
No