Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока определен в обявата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
No
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.  или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
4.
Представени са всички изискуеми документи към формуляра за кандидатстване съгласно Условията за кандидатстване
No
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
No
6.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема и необходима за оценката  информация, приложима за конкретното проектно предложение
Yes
7.
Представена е Таблица за допустими инвестиции  и дейности в електронен  формат „xls“ или “xlsx”. (Приложение № 1 от Документи за попълване)
Yes
8.
Представена е сканиран оригинал на  Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни от представляващия кандидата - датирана, подписана  и подпечатана   по образец съгласно  Приложение № 2 от Документи за попълване- датирана, подписана и подпечатана
Yes
9.
Представено е  сканиран оригинал на нотариално заверено изрично пълномощно – в случай, че документите не се подават лично от кандидата или заповед на кмета за кандидат община.
No
10.
Представен е 	 сканиран оригинал на  Учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел
No
11.
Представен е сканиран оригинал на  Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата ( за  кандидат община -   изисква  се за кмета) , издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето.
Yes
12.
Представен е сканиран оригинал на  Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение
Yes
13.
Представени са сканирани оригинали на Удостоверение от община Балчик и  Удостоверение от община Генерал Тошево  за наличие или липса на публични задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. Удостоверение се представя за кандидата и представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата; за кандидат община се представя удостоверение  от кмета.
Yes
14.
Представен е сканиран оригинал на Удостоверение от Изпълнителна агенция  „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен.
Yes
15.
Представен е сканиран оригинал на Удостоверение за актуално състояние, удостоверение, че кандидатът не е в процедура по ликвидация и  удостоверение, че кандидатът не обявен в несъстоятелност, издадени ок компетентния съд не по-късно от един месец преди датата на кандидатстване – приложимо за кандидати ЮЛНЦ, регистрирани по Закона за ЮЛНЦ и читалища, регистрирани по ЗНЧ, които към момента на кандидатстване не са регистрирани в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ
No
16.
Представен е  е сканиран оригинал на Декларация за липса на основания за отстраняване (съгласно Приложение № 3 от Документи за попълване) от представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - датирана, подписана и подпечатана.
Yes
17.
Представена е Декларация за нередности в сканиран  оригинал съгласно Приложение № 4 от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - датирана, подписана и подпечатана
Yes
18.
Представено е сканиран оригинал на  Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Yes
19.
Представен е сканиран оригинал на Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване.
No
20.
Представен е сканиран оригинал на  Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо).
No
21.
Представени   са сканирани оригинали на  са лицензии, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; (когато е приложимо)
No
22.
Представен е сканиран оригинал на  договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. (когато е приложимо)
No
23.
Представен е Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” съгласно образец, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ  – Приложение № 6а и 6б от Документи за попълване в изискуемите съгласно УК формати.
Yes
24.
Представено е сканирано в оригинал  решение на компетентния орган: решение на общинския съвет – за кандидат община и решение на компетентния орган на юридическото лице с нестопанска цел, за кандидатстване  към Стратегията за ВОМР по настоящата процедура
Yes
25.
Представено е сканирано в оригинал Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие
Yes
26.
Представена е сканиран оригинал на  инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
No
27.
Извършена е служебна проверка в Мониторстат на Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица).
No
28.
Представен е сканиран оригинал на Декларация по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, когато е приложимо – Приложение 6а и 6в от Документи за попълване- датирана, подписана и подпечатана;
No
29.
Представени са сканирани оригинали на  фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, ведно с банкови извлечения
No
30.
Представена е сканирана в оригинал п ълна документация  от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по точка 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП).
No
31.
Представени са в сканиран оригинал  изискуемите съгласно точка 6 от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи.
No
32.
Представдено е в сканиран оригинал Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му или решение за определяне на стойността на разхода (в случаите на  кандидати-възложители по ЗОП или при избор на доставчик/изпълнител по реда на ПМС 160 от 2016г).
No
33.
Представени са в сканиран оригинал Предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, срок за изпълнение, количество и на доставка и срок за изпълнение, ведно с подробна количествено-стойностна сметка, с описан ДДС. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят  сканирани във формат „pdf“ или „jpg”, „jpeg“, “pdf“, “zip“, “rar“, “7z“  и  във формат „xls” или “xlsx . Документите се представят се когато кандидатът не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ
No
34.
Документация от проведените пазарни консултации, вкл. решение за обосноваността и определянето на прогнозна стойност на разхода, за който ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП след сключването на административния договор за предоставяне на БФП във формат pdf“ или „jpg. (важи за кандидатите, които се явяват възложители по чл. 5 и 6 от ЗОП и набират офертите чрез провеждането на пазарни консултации по реда на ЗОП за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/ услуга/строителство );
No
35.
Представена е  Декларация от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 – 2020“ и Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (само в случаите на подадени проектни предложения по тези програми)
No
36.
Представена е сканиран оригинал на  Декларация  от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата -за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 7 от Условията за кандидатстване - Документи за попълване, датирана, подписана, подпечатана
Yes
37.
Представен е сканиран оригинал на  Декларация от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата -за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 8 от Условията за кандидатстване – датирана, подписана и подпечатана
Yes
38.
Представен е сканиран оригинал на подписан и подпечатан ог представляващи кандидата на  Формуляр за мониторинг – по образец съгласно Приложение № 9
Yes
39.
Представена е сканиран оригинал на  Декларация за съгласие за предоставяне на данни на НСИ- съгласно Приложение № 10 – датирана, подписана и подпечатана.
Yes
40.
Представен е сканиран оригинал на Декларация по образец съгласно т. 1, буква ”б”  от Заповед № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020-Приложение № 12 от документи за попълване, датирана, подписана и подпечатана.
Yes
41.
Документ за  собственост или    документ с правно основание за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение – в случай на кандидатстване  само за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване.
Yes
42.
Списък с документи при строително-монтажни работи:
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) – в случаите, когато се изпълняват СМР, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ  или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията
No
43.
Списък с документи при строително-монтажни работи:
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
No
44.
Списък с документи при строително-монтажни работи:
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. (когато е приложимо)
No
45.
Списък с документи при строително-монтажни работи:
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице. Представят се във формат „xls“ или “xlsx”, а също и подписани и подпечатани-  сканирани оригинал във формат  „pdf“ или„jpg”, „jpeg“, „zip“, „.rar“, „7z“;
No
46.
Списък с документи при строително-монтажни работи:
Представена е Количествено-стойностна сметка/и. Представя се подписан и подпечатан оригинал във формат „pdf“ или„jpg”, както и във формат „xls” или “xlsx” (Съгласно Приложение № 14).
No
47.
Списък с документи при строително-монтажни работи:
Представено е сканиран оригинал на  съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности).
No
48.
Списък с документи при строително-монтажни работи:
Представено е сканиран оригинал удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност.
Yes
49.
Списък с документи при строително-монтажни работи:
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане).
No
50.
Специфични документи за дейността строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях:
Представен е  сканиран оригинал на Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях- датирана, подписана, подпечатана
No
51.
Специфични документи за дейността реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност:
Представен е сканиран оригинал на Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община
No
52.
Специфични документи за дейността реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност:
Представено е в сканиран оригинал  Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради
No
53.
Специфични документи за дейността реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони:
За основно общинско училище или средното общинско училище: Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган.
No
54.
Специфични документи за дейността реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони:
За професионалните гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищно образование: Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на съответната община или двустранно споразумение между съответната община и Министерство на земеделието, храните и горите, с което се дава съгласие да се извърши реконструкция и ремонт на образователната инфраструктура
No
55.
Специфични документи за дейността реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони:
За  детска градина: Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
No
56.
Специфични документи за дейността изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
Декларация за обстоятелствата по чл.3 и чл.4 от ЗМСП (ако е приложимо – съгласно условията на раздел 16 на Условията за кандидатстване) - Приложение № 6а и Приложение № 6в от Документи за попълване. Представя се датирана, подписана и подпечатана - сканиран оригинал.
No
57.
Специфични документи за дейността изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
Декларация за минимална помощ (ако е приложимо – съгласно условията на раздел 16 на Условията за кандидатстване) - Приложение № 15 от Документи за попълване. Представя се датирана, подписана и подпечатана - сканиран оригинал.
No
58.
Специфични документи за дейности: изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура и Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства:
Декларация за обстоятелствата по чл.3 и чл.4 от ЗМСП (ако е приложимо – съгласно условията на раздел 16 на Условията за кандидатствавне) - Приложение № 6а и Приложение № 6в от Документи за попълване. Представя се датирана, подписана и подпечатана - сканиран оригинал.
No
59.
Специфични документи за дейности: изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура и Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства:
Декларация за минимална помощ (ако е приложимо – съгласно условията на раздел 16 на Условията за кандидатстване) - Приложение № 15 от Документи за попълване. Представя се датирана, подписана и подпечатана - сканиран оригинал.
No
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ - ОБЩА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение допринася за постигане на поне една от целите, посочени в таблица Б и таблица Б1А на Анализа на разходите и ползите (Приложение 5а и Приложение 5б).
Yes
2.
Дейностите по проекта  кореспондират с идентифицираните в социално-икономическия анализ към Стратегията за ВОМР потребности, очертаващи необходимостта от инвестиции в създаване, подобряване или разширяване на малка по мащаби инфраструктура за подобряване привлекателността на населените места.
Yes
3.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа  на база конкретно описани във раздел ІІІ Финансов план  на Анализа на разходите и ползите ( финансова анализ)  обекти и източници за финансиране на проекта  и показатели на анализа
Yes
4.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Yes
5.
Проектът е в съответствие с поне един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1.	Равенство между половете и липса на дискриминация, 
2.	Устойчиво развитие (защита на околната среда), 
3.	Насърчаване на заетостта и конкурентоспособността,
4.	Съответствие с програмите на ЕСИФ.
Кандидатът е предоставил информация във Формуляр за кандидатстване, т. 11 „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“				
Yes
6.
Дейностите  се осъществяват на територията на МИГ Балчик-Генерал Тошево, с изключение на дейности за подобряване на енергийната ефективност на сгради, в които се предоставят обществени услуги и/или на всякакви други общински сгради и друг вид инфраструктура, които се осъществяват само на територията на Община Балчик
Yes
III. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ - ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
1.  Община Балчик-  за всички допустими дейности и разходи. 
2. Община Генерал Тошево – за всички допустими дейности и разходи, с изключение на дейности за подобряване на енергийната ефективност на сгради, в които се предоставят обществени услуги и/или на всякакви други общински сгради и друг вид инфраструктура.
3. Юридическо лице с нестопанска цел, регистриран по Закона за юридическите лица с нестопанска цел за дейности по: 
•	изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства;
•	изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на: 
- социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства;
-  спортна инфраструктура.
4. Читалище, регистрирано по Закона за народните читалища за дейности по изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства.
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление  на територията на действие на МИГ Балчик-Генерал Тошево
Yes
3.
Кандидатът/ получателят на финансова помощ не действа като „предприятие” по смисъла на чл. 107 от ДФЕС в случаите на заявен режим на „непомощ“
Yes
4.
Кандидатът отговаря на изискванията, описани в т. 11.2 Критерии за недопустимост на кандидатите от условията за кандидатстване по настоящата процедура. 
Обстоятелствата се доказват с декларация Приложение № 3 и приложените документи, доказващи липсата на основани за отстраняване-
Yes
IV. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ - ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Criteria Leads to rejection
1.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите е съобразен с крайният срок за изпълнение на проекти по ПРСР 2014-2020 година по подхода ВОМР.
Yes
2.
Минималният размер на допустимите разходи и на безвъзмездната финансова помощ за конкретен проект по СВОМР е  левовата равностойност на 10 000 евро при курс 1,9558 лева за едно евро -  19 558,00 лева.
Yes
3.
Максималният размер на допустимите разходи и на безвъзмездната финансова помощ за конкретен проект по СВОМР е левовата равностойност на 200 000 евро при курс 1,9558 лева за едно евро-  391 160,00 лева.
Yes
4.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ Балчик-Генерал Тошево  и  раздел 10 на Условията за кандидатстване по процедурата.
Yes
5.
Проектът включва поне една от следните дейности: 
1. строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях;
2. изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение;
3. изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства;
4. реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност, осъществявани само на територията на Община Балчик;
5. изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура;
6. изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства;
7. реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони.
Yes
6.
Дейностите по проекта съответстват на приоритетите на общинския план за развитие
Yes
7.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Yes
8.
Дейностите, включени в проектното предложение, отговарят на  общите и специфични  изисквания ( в случаите когато е приложимо в зависимост от конкретната дeйност)  съгласно Условията за кандидатстване, раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите  - т.I, т.II, т.III, т.IV.
Yes
9.
За проектното предложение не са валидни следните обстоятелства:
1. има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение / плана / програмата / проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
2. се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон; 
3. по които дейностите по настоящите Условия за кандидатстване, включени в проектите, са били физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени;
4. след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
5. не съдържат анализ за социално-икономическите ползи (анализ разходи-ползи) за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията съгласно Приложение № 5а и 5 б;
6.  включват инвестиции, които не отговарят на европейското и национално законодателство.

Забележка:
Попълва се отговор „ДА“ в случай, че нито едно от изброените обстоятелства не е налице.
No
10.
Проектното предложение не включва някоя от следните дейности: 
. за дейности, допустими за подпомагане по подмярка 4.1. „Инвестиции в земеделски стопанства“; подмярка 4.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“; подмярка 4.1.2. „Инвестиции в земеделските стопанства по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.2.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.4. „Непроизводствени инвестиции“; подмярка 4.4.2. „Непроизводствени инвестиции по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“; подмярка 6.3. „Стартова помощ за развитието на малки стопанства“ подмярка 6.1. „Помощ при стартиране за млади земеделски стопани“; подмярка 6.2. „Помощ при стартиране за неселскостопански дейности в селските райони“; подмярка 6.4.1. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“; подмярка 6.4.2. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“; подмярка 7.5. „Инвестиции за публично ползване в инфраструктура за отдих, туристическа инфраструктура“; подмярка 7.6. „Проучвания и инвестиции, свързани с поддържане, възстановяване и подобряване на културното и природно наследство на селата“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ или по мярка 16 „Сътрудничество“ по Програма за развитие на селските райони 2014 – 2020 г.;
2. за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“;
3. за инвестиции в държавна или общинска инфраструктура за здравеопазване;
4. за дейности които включват обекти с предоставен от министъра на културата статут на недвижима културна ценност с категория „национално значение“ или „световно значение“; 
5. за дейности за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на образователна инфраструктура от регионално и национално значение и по-конкретно спортни училища, училища по изкуство и култура и висши училища и професионални гимназии допустими за подпомагане по приоритетна Ос 3 „Регионална образователна инфраструктура“ от Оперативна програма „Региони в растеж“ по процедура BG16RFOP001-3.02 за професионални училища в Република България.

Забележка:
Попълва се отговор „ДА“ в случай, че нито едно от изброените обстоятелства не е налице.
No
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН 2020 и други публично достъпни бази данни липсват данни за двойно финансиране
Yes
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.
„Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката
Yes
VII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ/МИНИМАЛНИ   ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „не помощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони  2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него.  
Проектът не генерира нетни приходи съгласно представения Анализ „Разходи-ползи”
No
2.
Финансовото подпомагане представлява „помощ”, предоставяна по режим  de minimis съгласно  приложното поле на Регламент (ЕС) № 1407/2013. 
Проектът генерира нетни приходи съгласно представения Анализ „Разходи-ползи”
No
3.
Кандидатът не попада в обхвата на секторите,посочени  в чл.1 на Регламент (ЕС) № 1407/2013
No
4.
Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не  надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро, в случай на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни  товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, за период от три бюджетни години.

Забележка:
"ДА" - ако максималният размер на помощта по режим de minimis не надхвърля регламентирания размер. При отговор "НЕ" КППП  извършва корекции в бюджет
No
5.
Извършена е  проверка в Мониторстат  (когато е приложимо, съгласно  условията на раздел 16 от УК) нта  Годишен отчет за дейността за последната приключена финансова година, прехождаща годината на кандидатстване – по образец на НСИ, заверен от НСИ ( нестопански и стопански), от която е видно, че  активите, пасивите, приходите и разходите от икономическите и неикономическите дейности на кандидата са ясно разграничени.
Yes
6.
В хода на извършената проверка  по раздел ІІ.4. не са констатирани изкуствено създадени условия, водещи до заобикаляне на праговете, посочени по-горе, вкл. чрез  изкуствено разделяне на проекти със сходни характеристики и бенефициенти
Yes
VIII. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ  (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокола  от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни. 

Забележка:
Неспазването в зависимост от конкретния случай: може да доведе до отхвърляне или до редукция на допустими дейности и разходи
Yes
IX. Group
ДОПУСТИМОСТ И ОСНОВАТЕЛНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
- Разходи които имат характера на инвестиционни по смисъла на чл.45  от Регламент (ЕС) 1305/2013;                                                                                                                                                            - Други  допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) 1305/2013 и приоритетите на Стратегията за ВОМР;                                                                                      
- Съобразени с  общите национални правила и детайлните правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ), за програмен период 2014 - 2020 г и по-специално за разходите, съфинансирани от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР), определени в Постановление № 189 на Министерския съвет от 2016 година (Обн.ДВ бр.61/2016)
Yes
2.
Проектното предложение включва следните разходи, задължително поне един от разходите по т.1,2 и 3:
1. строителство, реконструкция, рехабилитация, изграждане, обновяване, ремонт и/или реставрация на сгради и/или помещения и/или друга недвижима собственост, съгласно допустимите за подпомагане дейности, които са:
а) разходи, свързани с прякото изпълнение на строително-монтажните работи;
б) непредвидени разходи в размер до 5% от стойността на одобрените разходи по б. „а“;
2.  закупуване на нови транспортни средства, оборудване и обзавеждане до пазарната им стойност, включително чрез финансов лизинг, съгласно допустимите за подпомагане дейности по настоящите Условия за кандидатстване;
3.  придобиване на компютърен софтуер, патентни и авторски права, лицензи, регистрация на търговски марки, до пазарната им стойност;
4. разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени, както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т. 1, буква „а“, 2 и 3. 
Допустимите разходи по т. 4 не може да надхвърлят следните стойности: 
-за консултантски услуги, свързани с подготовката на проекта, като част от разходите по т. 4, не могат да надхвърлят 1 на сто от допустимите разходи по т. 1, буква „а“, 2 и 3; 
-за консултантски услуги, свързани с управлението на проекта, като част от разходите по т. 4, не могат да надхвърлят 1 на сто от допустимите разходи по т. 1, буква „а“, 2 и 3;
-разходите за изготвяне на технически и/или работен проект в случаите на строително-монтажни дейности, като част от разходите по т. 4, не могат да надхвърлят 5 на сто от допустимите разходи по т. 1, буква „а“, 2 и 3; 
-разходите за строителен надзор, като част от разходите по т. 4, не могат да надхвърлят 2 на сто от допустимите разходи по т. 1, буква „а“, 2 и 3;
 -разходите за авторски надзор, като част от разходите по т. 4, не могат да надхвърлят 1 на сто от допустимите разходи по т. 1, буква „а“, 2 и 3.
Разходите по т. 3 са допустими само в случай, че се кандидатства за разходи по т. 1 , буква „а“ и са необходими за постигане на целите на мярката и на Стратегията за ВОМР.
Разходите по т. 4 са допустими, ако са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени. Дейностите и разходите по проекта, с изключение на разходите по т. 4, са допустими, ако са извършени след подаване на заявлението за подпомагане, независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.  Закупуването чрез финансов лизинг на активите е допустимо, при условие че ползвателят на помощта стане собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявката за междинно или окончателно плащане за същия актив. Финансова помощ не се предоставя за разходи, за които кандидатът вече е получил публична финансова помощ от държавния бюджет или от бюджета на Европейския съюз за обекта/те, включени в дейностите.
Няма да се предоставя финансова помощ за закупуването на превозно средство, с изключение на специализирани транспортни, включително превозни средства за целите на инвестицията, когато същите са допустими за финансиране съгласно подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от ПРСР 2014 – 2020 г
Yes
3.
Разходите  по т.4 от  раздел 14.1 от Условията за кандидатстване, свързани с  проектното предложение са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо)
No
4.
В случай на разходи по т. 4  от  раздел 14.1 от Условията за кандидатстване, извършени преди датата на подаване на проектното предложение, кандидатът - в случай, че е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП, е представил  документацията  от проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за възлагане на обществена поръчка. (когато е приложимо)
No
5.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
11.	за лихви по дългове;
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.     За данък добавена стойност, освен невъзстановимия;
4.	за обикновена подмяна и поддръжка;
5.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
6.	за лизинг, освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
7.	за режийни разходи;
8.	за застраховки;
9.	за закупуване на оборудване втора употреба;
10.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
11.	за принос в натура;
12.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14.	извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
15.	за строително-монтажни работи, извършени преди посещение на място от МИГ;
16.	надвишаващи определените по реда на чл.41 от ПМС № 189 референтни разходи;
17. определени  в мярка 7.2 от ПРСР 2014-2020, извън посочените в т.1 – 15

Забележка:
Отговор „ДА“ в случай, че проектът не съдържа нито един от изброените разходи.
В случай, че се установи наличие на недопустим/и разход/и, се попълва „НП“ и се извършва корекция на бюджета
No
6.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.

Забележка:
Отговор „ДА“ в случай, че проектът не съдържа нито един от изброените разходи.
В случай, че се установи наличие на недопустим/и разход/и, се попълва „НП“ и се извършва корекция на бюджета
No
7.
Проектното предложение не включва за финансиране разходи:
1. определени като недопустими в ПМС № 189 от 2016 г.;
2. за инвестиция или дейност, получила финансиране от друг ЕСИФ;
3. за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт съгласно чл. 3, т. 2 и 3, както и други, за които са посочени ограничения в Регламент № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis (ОВ, L 352/1 от 24 декември 2013 г.);
4. определени като недопустими в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират по съответните програми..

Забележка:
Отговор „ДА“ в случай, че проектът не съдържа нито един от изброените разходи.
В случай, че се установи наличие на недопустим/и разход/и, се попълва „НП“ и се извършва корекция на бюджета
No
8.
В случай на заявено междинно плащане то е само едно за периода на изпълнение на проекта.

Забележка:
В случай, че е заявено повече от едно междинно плащане КППП отправя питане до кандидата, кое от посочените междинни плащания да остави в ТДИ
No
9.
Допустимите разходи за консултантски услуги, свързани с подготовката на проекта, като част от разходите по т. 4, раздел 14.1. Допустими разходи, не могат да надхвърлят  1 на сто от допустимите разходи по т. 1, буква „а“, 2 и 3
No
10.
Допустимите разходи за консултантски услуги, свързани с управлението на проекта, като част от разходите по т. 4, раздел 14.1. Допустими разходи, не могат да надхвърлят 1 на сто от допустимите разходи по т. 1, буква „а“, 2 и 3
No
11.
Допустимите разходи за изготвяне на технически и/или работен проект в случаите на строително-монтажни дейности, като част от разходите по т. 4, раздел 14.1. Допустими разходи, не могат да надхвърлят 5 на сто от допустимите разходи по т. 1, буква „а“, 2 и 3
No
12.
Допустимите разходи за строителен надзор, като част от разходите по т. 4, раздел 14.1. Допустими разходи, не могат да надхвърлят 2 на сто от допустимите разходи по т. 1, буква „а“, 2 и 3
No
13.
Допустимите разходи за авторски надзор, като част от разходите по т. 4, раздел 14.1. Допустими разходи, не могат да надхвърлят 1 на сто от допустимите разходи по т. 1, буква „а“, 2 и 3
No
X. Group
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ЗАЯВЕНИТЕ РАЗХОДИ
Criteria Leads to rejection
1.
Предложените за финансиране разходи по т.1,2,3 и 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2 от Условията за кандидатстване.
Забележка:
В случай, че се установи наличие на недопустим разход се извършва корекция на бюджета от КППП
No
XI. Group
ПРОВЕРКА ЗА  ПОДОБРЯВАНЕ КАЧЕСТВОТО НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ СЛЕД КОМУНИКАЦИЯ С КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
След осъществена комуникация с КППП представените от кандидата допълнителни документи и разяснения не водят до подобряване на качеството на проектното предложение
Yes
XII. Group
ПРОВЕРКА НА ПОКАЗАТЕЛИТЕ НА ПРЕДСТАВЕНИЯ АНАЛИЗ „РАЗХОДИ-ПОЛЗИ”  (ФИНАНСОВ АНАЛИЗ)
Criteria Leads to rejection
1.
Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е отрицателна или равна на нула  и  кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 100%.
No
2.
Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е  по-голяма от нула  и кандидатът е заявил и обосновал интензитет на подпомагане по-нисък от  100%.
No
3.
В случай че проектът  генерира печалба, стойността на показателя „Финансова вътрешна норма на възвращаемост на инвестицията“ (FRR) е по-малка или равна на дисконтовата норма (равна на 4%) – счита се, че проектът е нежизнеспособен и има нужда от безвъзмездно финансиране.
No