Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения – форма и наличие на изискуеми документи
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване, одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език

(В случай на разминаване между текстовете, водещ е текстът на български език)
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с КЕП от лице с право да представлява кандидата  или упълномощено лице с КЕП на физическото лице автор или с титуляр юридическото лице кандидат. 
Квалифицираният електронен подпис за подаване на проектното предложение е валиден към датата на кандидатстване и е с титуляр и автор - физическото лице, което е официален  представител на кандидата или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат
или с титуляр и автор - упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическо лице, различно от кандидата, но изрично упоменато в представеното към проектното предложение пълномощно, като автор на подписа в този случай следва да е физическото лице-официален представител на упълномощеното юридическо лице.
Yes
3.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена на хартиен носител по образец (Приложение № 1) към Условията за кандидатстване, датирана, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.

Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях
Декларацията следва да бъде с дата след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
Декларацията е подписана лично от декларатора, а не от упълномощено лице.
Yes
4.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове и чл. 7 от ПМС 2016  - попълнена на хартиен носител по образец (Приложение № 2) към Условията за кандидатстване,  датирана, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.

Декларацията се попълва и се подписва от всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
Декларацията следва да бъде с дата след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
Декларацията е подписана лично от декларатора, а не от упълномощено лице.
Yes
5.
Декларация за минимални помощи попълнена на хартиен носител по образец (Приложение № 3) към Условията за кандидатстване, датирана, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020;

Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Декларацията следва да бъде с дата след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
Декларацията е подписана лично от декларатора, а не от упълномощено лице.
Yes
6.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – – попълнена на хартиен носител по образец (Приложение № 4) към Условията за кандидатстване, датирана, подписна, сканирана и прикачена в ИСУН 2020;

Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Декларацията следва да бъде с дата след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
Декларацията е подписана лично от декларатора, а не от упълномощено лице.
Yes
7.
Бизнес план, по образец ( Приложение № 5) към Условията за кандидатстване във формат „Excel”

В случай че Бизнес планът не е представен, не е представен в изискуемия образец или не са попълнени всички таблици, същият не може да бъде допълнително изискван от кандидатите и проектното предложение ще бъде отхвърлено, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ.  В случай че не са попълнени всички данни в таблиците от Бизнес плана, там където не е възможно данните да се извлекат от приложените към проектното предложение Счетоводен баланс, Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности, Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд или Справката за нетекущите (дълготрайните) активи, съответните данни ще се приемат за попълнени с нулеви стойности, като на проектното предложение могат да бъдат присъдени по-малко точки по Критериите за техническа и финансова оценка, където данните участват като източник на информация или да се стигне до отхвърлянето му. В случай, че посочените в Бизнес плана данни се разминават с тези в Счетоводния баланс, Отчета за приходите и разходите, Справката за приходите и разходите по видове и икономически дейности, Отчета за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд и Справката за нетекущите (дълготрайните) активи за съответната година, оценителната комисия ще извършва служебни корекции в съдържанието на Бизнес плана, съгласно данните в посочените документи и на тази база ще извършва оценката.
Yes
8.
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на кандидата, въз основа на данни за последната приключила финансова година ( 2018г.), сканирано и прикачено в ИСУН 2020

Кандидати, които имат приключена финансова година и са осъществявали дейност през тази година, но нямат реализирани приходи през нея, следва да предоставят Удостоверение/документ от НСИ, от което да е видно, че НСИ не може да определи код на основна икономическа дейност на кандидата въз основа на наличната информация за последната приключила финансова година. По отношение на тези кандидати съответствието с изискването ще бъде проверявано съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т. 2 от Формуляра за кандидатстване.
По отношение на кандидати, които нямат приключена финансова година или не са осъществявали дейност през последната финансова година , съответствието с изискването ще бъде проверявано съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т. 2 от Формуляра за кандидатстване.
Yes
9.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА – попълнена по образец (Приложение № 6) и прикачена в ИСУН 2020 .

В случай,че не е представена Техническа спецификация, документът не може да бъде допълнително изискван от кандидатите, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ. Непредставянето на документа съгласно изискванията може да доведе до отхвърляне на проектното предложение. 
В случай че Техническата спецификация е представена, но по отношение на нея е установена нередовност, до кандидата ще бъде изпратено уведомление за отстраняване на нередовността. 
В случай че в представената Техническа спецификация не е посочен актив, заложен в бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване), и/или не са посочени минимални технически и/или функционални характеристики на предвиден за закупуване актив, документът не може да бъде допълнително изискван от кандидатите единствено на тези основания, като съответният актив ще бъде премахнат от бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) служебно от Оценителната комисия.
 В Приложение №6 кандидатите следва да посочат минимални технически и/или функционални характеристики на предвидените за закупуване дълготрайни материални и нематериални активи, без да указват марки, модели и други конкретни технически спецификации, които насочват към определени производители, марки и модели.
Yes
10.
Оферта от производител или първи доставчик   за всяка отделна инвестиция в активи – ДМА и ДНА, с предложена цена от производителя/първия доставчик , прикачена в ИСУН 2020;

В случаите, когато инвестицията е в ДМА и ДНА, документите  трябва да съдържат информация за: наименование на оферента; технически и/или функционални характеристики на оборудването, съответстващи на посочените минимални технически и/или функционални характеристики в Техническата спецификация, цена на оборудването и вид на валутата. Офертата задължително следва да съдържа и следните реквизити: имена на лицето, което я издава от името на оферента, дата, подпис/електронен подпис, както и разпечатка от електронно съобщение, ако е получена по електронен път (в този случай разпечатката също следва да е прикачена в ИСУН 2020.
Не следва да бъдат представяни оферти от лица и/или предприятия, които са пряко или косвено свързани с кандидата по смисъла на § 1 от Допълнителните разпоредби на Търговския закон и/или които са в конфликт на интереси с него по смисъла на чл. 61 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 2018/1046.
В случай на непредставяне на документите, посоченото не води  до отхвърляне на проектното предложение, но съответният разход, за който се отнасят се премахва от бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) служебно от Комисията за подбор. 


(В случай че документите са представени на чужд език, то те задължително следва да бъдат придружени от превод на български език. 
В случаите, в които в документите не е упоменато дали цената е с включено ДДС се счита: 
- при български доставчици - описаната стойност в офертата е с ДДС, т.е. при изчисление на цената е необходимо да се извади ДДС. 
- при чуждестранни доставчици - описаната стойност в офертата е без ДДС.)
No
11.
Декларация от производител/оторизационно писмо от първи доставчик/договор за търговско представителство между производител и първи доставчик, от който да е видно, че е спазено изискването за предоставяне на оферта от производител или първи доставчик, сканирани и  прикачени в ИСУН 2020.

В случай на представяне на декларация от производител/оторизационно писмо от първи доставчик/договор за търговско представителство между производител и първи доставчик, документите трябва да бъдат подписани от лице с представителна власт по отношение на производителя и/или първия доставчик в зависимост от спецификата на документа, като осигуряването на съответствие с това изискване е отговорност на кандидата. 
В случаите на по-специфична организация на търговска/дистрибуторска дейност, в резултат на която продуктите на даден производител се предлагат на територията на България чрез официални представители/оторизирани дистрибутори/оторизирани партньори, които нямат право на продажба на краен клиент, е допустимо оторизиращият документ или договора за търговско представителство да е издаден от тези официални представители/оторизирани дистрибутори/оторизирани партньори.
В случай на непредставяне на документите, посоченото не води  до отхвърляне на проектното предложение, но съответният разход, за който се отнасят се премахва от бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) служебно от Комисията за подбор.

No
12.
Пълномощно за подаване на проектното предложение подписано с КЕП от лице с право да представлява кандидата,  попълнено, датирано, подписано на хартиен носител, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва  от всеки от тях . В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва  от всеки от тях .
Пълномощното се попълва, датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и пълномощното се подписва от всяко от тях.  След попълването, подписването и поставянето на дата на хартиения носител, пълномощното следва да се сканира и да се прикачи в ИСУН 2020. 
От пълномощното следва да е видно, че лицето е упълномощено да представлява кандидата към датата на кандидатстване за подаване на проектното предложение по процедурата. 
Документът не е задължителен за всички кандидати, а се изисква в случай че кандидатите желаят да упълномощят лице, което не е официален представител на предприятието да подаде проектното предложение с КЕП.
No
13.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Документът е незадължителен и непредставянето му няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но оценката на допустимостта на разходите за ДМА и ДНА ще бъде извършвана съгласно стойностния праг на същественост, определен съответно в чл. 50,  т. 2 и чл. 51, ал. 1, т. 1, г), бб) от ЗКПО.
No
14.
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности  за последните три приключили финансови години (2016г,2017г,2018г).
Документът следва да бъде представен във формат идентичен на този, в който е подаден към Националния статистически институт, като част от Годишния отчет за дейността на предприятието.

(Посоченият документ е част от Годишния отчет за дейността на кандидата. Съгласно чл. 29, ал. 3 от Закона за счетоводството „Годишният финансов отчет на едноличните търговци, на които размерът на нетните приходи от продажби за текущия отчетен период не надхвърля 200 000 лв. и не подлежи на задължителен независим финансов одит, може да се състои само от отчет за приходите и разходите”. В този случай се представя целият отчет за приходите и разходите към Годишния отчет за дейността на кандидата.)
No
15.
Счетоводен баланс за последните три години  (индивидуален) за последните три приключени финансови години - (2016г,2017г,2018г), сканирани и прикачени в ИСУН  2020.
 В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.
Документът следва да бъде представен във формат идентичен на този, в който е подаден към Националния статистически институт, като част от Годишния отчет за дейността на предприятието.

(Съгласно чл. 29, ал. 3 от Закона за счетоводството „Годишният финансов отчет на едноличните търговци, на които размерът на нетните приходи от продажби за текущия отчетен период не надхвърля 200 000 лв. и не подлежи на задължителен независим финансов одит, може да се състои само от отчет за приходите и разходите”. В този случай се представя целият отчет за приходите и разходите към Годишния отчет за дейността на кандидата.)
No
16.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд  за последните три приключени финансови години (2016г,2017г,2018г), сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.
Документът следва да бъде представен във формат идентичен на този, в който е подаден към Националния статистически институт, като част от Годишния отчет за дейността на предприятието.

(Посоченият документ е част от Годишния отчет за дейността на кандидата. Съгласно чл. 92, ал.З, чл.219, ал.4, чл.252, ал.2, чл.259, ал.З от ЗКПО и чл.51 от ЗДДФЛ, юридическите и физическите лица заедно с  годишната данъчна декларация подават и Годишен отчет за дейността (в сила от 01.01.2010 г.). Съгласно чл. 29, ал. 3 от Закона за счетоводството „Годишният финансов отчет на едноличните търговци, на които размерът на нетните приходи от продажби за текущия отчетен период не надхвърля 200 000 лв. и не подлежи на задължителен независим финансов одит, може да се състои само от отчет за приходите и разходите”. В този случай се представя целият отчет за приходите и разходите към Годишния отчет за дейността на кандидата)
No
17.
Справка за нетекущите (дълготрайните) активи за последните три приключени финансови години  ( 2016г, 2017г. и 2018г.)- сканирана и прикачена в ИСУН 2020. 
Документът следва да бъде представен във формат идентичен на този, в който е подаден към Националния статистически институт, като част от Годишния отчет за дейността на предприятието. В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.

(Посоченият документ е част от Годишния отчет за дейността на кандидата. Съгласно чл. 92, ал.З, чл.219, ал.4, чл.252, ал.2, чл.259, ал.З от ЗКПО и чл.51 от ЗДДФЛ, юридическите и физическите лица заедно с годишната данъчна декларация подават и Годишен отчет за дейността (в сила от 01.01.2010 г.). Съгласно чл. 29, ал. 3 от Закона за счетоводството „Годишният финансов отчет на едноличните търговци, на които размерът на нетните приходи от продажби за текущия отчетен период не надхвърля 200 000 лв. и не подлежи на задължителен независим финансов одит, може да се състои само от отчет за приходите и разходите. В този случай се представя целият отчет за приходите и разходите към Годишния отчет за дейността на кандидата).
No
18.
Специфични изискуеми документи:
В случаите, когато кандидатът е заявил въведени международно признати стандарти, и/или СЕ маркировка, и/или съответствие на продуктите, и/или добри производствени практики, и/или 
специализирани софтуерни системи за управление (съгласно т. 11 от Формуляра за кандидатстване), той следва да представи поне един от следните документи, сканиран и  прикачен в ИСУН:
-	сертификат, който е валиден към датата на кандидатстване – когато кандидатът е заявил наличие на въведени стандарти за качество, други международно признати стандарти или системи за управление;
-	декларация или сертификат за съответствие или протоколи от изпитване на произведени продукти, за които е въведена CE маркировката – когато кандидатът е заявил въведени СЕ маркировки;
-	документи, издадени съгласно нормативната уредба, поставяща изискванията по отношение на добри производствени практики в областите, в които те се прилагат, а именно: хранително-вкусова промишленост (вкл. производство на опаковки влизащи в контакт с храни), фармация, козметична промишленост и производството на ветеринарно-медицински продукти – когато кандидатът е заявил наличие на въведени добри производствени практики;
-	лицензионни договори предоставящи конкретни права на 
кандидата по отношение на съответната специализирана софтуерна система и/или договор с доставчика/производителя на конкретната система за нейното въвеждане, чието успешно изпълнение е удостоверено с приложен към договора                                приемо-предавателен протокол и/или ръководство отнасящо се до въвеждането на специализираната софтуерна система при конкретния кандидат – когато кандидатът е заявил въведени специализирани софтуерни системи за управление.
Общите ръководства, описващи какво представлява компютъризираната система и какви са нейните функционални възможности, не  се считат за документ, удостоверяващ наличието на въведена такава система при конкретния кандидат.
За да се считат за валидни посочените сертификати трябва да са издадени от независими лица, които са акредитирани от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" или издадени в съответствие с разпоредбите на чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.

(  Непредставянето на съответния документ няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но може да доведе до получаване на по-малък брой точки по критерий “Внедрени стандарти/системи за управление“)
No
II. Group
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите 

Източник на проверка:
 Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ
Формуляр за кандидатстване, т. 2 „Данни за кандидата“
Yes
2.
Кандидатът е малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия  
(Кандидатът  не е микропредприятие или голямо предприятие)

Източник на проверка: 
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП; Формуляр за кандидатстване, т. 2 „Данни за кандидата“
Yes
3.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ –Тунджа ( община Тунджа, област Ямбол)

Източник на проверка: 
Формуляр за кандидатстване т. 2 „Данни за кандидата“; Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ
Yes
4.
Кандидатът не е клон на юридическо лице, регистриран на територията на МИГ-Тунджа.
Клонове на юридически лица, регистрирани на територията на МИГ-Тунджа не могат да участват в процедурата за подбор на проекти поради липсата на самостоятелна правосубектност. 

Източник на проверка: 
Формуляр за кандидатстване т. 2 „Данни за кандидата“; Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ
Yes
5.
Кандидатът има минимум три приключени финансови години  към  датата на подаване на проектното предложение
Периодът от три приключени финансови години е 2016г,2017г и 2018г

Източник на проверка: 
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс за последните три приключили години – 2016,2017 и 2018г
Yes
6.
В случаите, когато кандидатът е малко предприятие е реализирал общо през последните три приключени финансови години нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 750 000 лв.

Източник на проверка:
Отчет за приходите и разходите за последните три приключили години., сбор от сумите по ред „Нетни приходи от продажби“ от приходната част на отчетите  за  последните три приключили години  (код 15100).- 2016,2017 и 2018г
Yes
7.
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие е реализирал общо през последните три приключени финансови години нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 3 000 000 лв.

Източник на проверка:
 Отчет за приходите и разходите за последните три приключили години., сбор от сумите по ред „Нетни приходи от продажби“ от приходната част на отчетите  за  последните три приключили години  (код 15100).- 2016,2017 и 2018г
Yes
8.
Кандидатът развива основната си икономическа дейност и дейността за която кандидатства в една от определените в Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 групи сектори на икономическа дейност  съгласно тяхната технологична интензивност, както следва:
Високотехнологични и средно високотехнологични промишлени производства:
С20 „Производство на химични продукти“ 
C21 „Производството на лекарствени вещества и продукти“ 
C26 „Производството на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти“ 
С27 „Производство на електрически съоръжения“ 
С28 „Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“ 
С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“ 
С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“ 
Интензивни на знание услуги: 
J58 „Издателска дейност“ 
J59 „Производството на филми и телевизионни предавания, звукозаписване и издаване на музика“ 
J60 „Радио- и телевизионна дейност“ 
J61 „Далекосъобщения“ 
J62 „Дейности в областта на информационните технологии“ 
J63 „Информационни услуги“ 
М72 „Научноизследователска и развойна дейност“

Нискотехнологични и средно нискотехнологични промишлени производства: 
С10 „Производство на хранителни продукти“ 
С11 „Производство на напитки“ 
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“ 
С14 „Производство на облекло“ 
С15 „Обработка на кожи; производство на обувки и други изделия от обработени кожи без косъм“ 
С16 „Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене“ 
ВАЖНО: Производството на пелети (което е част от код С16.29) е недопустимо по настоящата процедура, с изключение на пелети получени от индустриалната преработка на дървесина. Производството на дърва за горене, изделия от корк, слама и материали за плетене (което също е част от код С16.29) е недопустимо по настоящата процедура.
С17 „Производство на хартия, картон и изделия от хартия и картон“ 
С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“ 
С19 „Производство на кокс и рафинирани нефтопродукти“ 
С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси“ 
С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини“ 
С24 „Производство на основни метали“ 
С25 „Производство на метални изделия, без машини и оборудване“ 
С31 „Производство на мебели“ 
С32 „Производство, некласифицирано другаде“ 
С33 „Ремонт и инсталиране на машини и оборудване“.

Източник на проверка: 
За да удостоверят, че осъществяват основната си икономическа дейност в посочените допустими сектори, кандидатите следва да представят към проектните предложения актуално Удостоверение за код на основната икономическа дейност, издадено от Националния статистически институт на основа на данни за приключилата финансова година (2018г). Кандидати, които имат приключила финансова година и са осъществявали дейност през тази година, но нямат реализирани приходи през нея следва да представят Удостоверение/документ от НСИ, от което да е видно, че НСИ не може да определи код на основната икономическа дейност на кандидата на основа  информация за последната приключила  финансова година. По отношение на тези кандидати съответствието с изискването ще бъде проверявано съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т.2 от Формуляра за кандидатстване  
Формуляр за кандидатстване, т. 2 „Данни за кандидата“, т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“
Yes
9.
Основната дейност на кандидата или дейността, за която кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области: 
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти;
в) преработка и продажба на селскостопански продукти, в следните случаи:
−	когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
- когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители;

Източник на проверка:  
Удостоверение от НСИ относно кода на основната икономическа дейност на кандидата;
 Формуляр за кандидатстване - т. 1 „Кратко описание на проектното предложение“, т. 2 „Код на организацията по КИД 2008“, „Код на проекта по КИД 2008“, т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“
Yes
10.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.

Източник на проверка: 
Формуляр за кандидатстване, т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“
Yes
11.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.

Източник на проверка: 
Формуляр за кандидатстване, т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“
Yes
12.
Помощта не се използва за придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват сухопътни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение.

Източник на проверка: 
Формуляр за кандидатстване, т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“
Yes
13.
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.

Източник на проверка: 
Формуляр за кандидатстване
Yes
14.
Кандидатът не е малко или средно предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански  продукти  в  неселскостопански  продукти  извън  Приложение  №  I  от Договора за функциониране на ЕС, или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на МИГ-Тунджа.

Източник на проверка: 
Удостоверение от НСИ относно кода на основната икономическа дейност на кандидата 
Формуляр за кандидатстване, т. 2 „Данни за кандидата“, т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП
Приложение I към ДФЕС (Приложение  към Условията за кандидатстване).
Yes
15.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност или кандидатстващо за финансиране на дейности, съгласно Класификацията на икономическите дейности – 2008 /КИД 2008 – Приложение 5 към Насоките за кандидатстване/ в сектор С, код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и 11 „Производство на напитки”, както следва: 
- 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”; 
- 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”; 
- 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”; 
- 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”; 
- 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
- 10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”; 
- 10.81. „Производство на захар”; 
- 10.83. „Преработка на кафе и чай”; 
- 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“; 
- 10.91. „Производство на готови храни за животни”; 
- 11.02. „Производство на вина от грозде”; 
- 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”; 
- 11.06. „Производство на малц”.

Източник на проверка: 
Удостоверение от НСИ относно кода на основната икономическа дейност на кандидата 
Формуляр за кандидатстване, т. 2 „Данни за кандидата“, т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“
Yes
16.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
a) е обявен в несъстоятелност; 
б) е в производство по несъстоятелност; 
в) е в процедура по ликвидация; 
г) е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон; 
д) е преустановил дейността си; 
е) се намира в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която е установени; 
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение до изтичане на срока по чл. 57, ал. 3, т.2, буква б) от ЗОП  , нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
з) е лишен от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието; 
и) е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган; 
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора; 
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 т Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е до 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година или е повече от 50 000 лв; 
л) е изпаднал в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да: 
1) повлияят на вземането на решение от страна на МИГ/УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, 
или 
2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. 
н) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за: 
1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс; 
2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна.
o) лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен; 
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП); 
р) е установено, че: 
1) е представил документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор; 
2) не е предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.

Източник на проверка: 
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията 
за изпълнение (Приложение 1)
Декларация по  чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (Приложение 2)
Публичен регистър на Европейската комисия (http://ec.europa.eu/competition/elojade/isef/index.cfm?clear=1&policy_area_id=3):
проверка по вид решение – отрицателно решение с възстановяване
Yes
17.
За кандидата не установено с влязъл в сила административен акт наличието на недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, Европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.

Източник на проверка: 
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията 
за изпълнение (Приложение № 1)
Yes
III. Group
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в рамките на крайния срок за съответния прием ( първи или втори), описан в т. 25 на Условията за кандидатстване.  

Източник на проверка:
 ИСУН 2020
Yes
2.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти

Източник на проверка:
Формуляр за кандидатстване
Yes
3.
Подаденото проектно предложение не е в списъка на неодобрените за финансиране проектни предложения, в рамките на първия краен срок за прием по процедурата.
Ако проектно предложение на даден кандидат не е одобрено за финансиране, същото не може да бъде подадено отново в рамките на следващ краен срок, тъй като това ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ.

Източник за проверка: 
Оценителен доклад по първи прием на процедурата
Yes
4.
Продължителността на проекта не надхвърля 12  (дванадесет) месеца.

Източник за проверка:
Формуляр за кандидатстване, т. 1 „Основни данни“
Yes
5.
Дейностите по проекта се изпълняват само на територията на МИГ –Тунджа ( община Тунджа, област Ямбол)

Източник за проверка:
 Формуляр за кандидатстване, т. 1 „Основни данни“, т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“
Yes
6.
Проектът не се реализира в партньорство с други предприятия/ организации.

Източник за проверка: 
Формуляр за кандидатстване, т. 1 „Основни данни“, т. 3 „Данни за партньори“
Yes
7.
Проектът е насочен към постигане на минимум една от следните цели:
1) Повишаване на производствения капацитет на кандидата
2) Засилване на експортния потенциал на кандидата.

Източник за проверка: 
Формуляр за кандидатстване,  т. 1 „Основни данни“, ред „Цел/и на проектното предложение“.
Yes
8.
Проектът включва дейности за общи производствени инвестиции за подобряване на производствения капацитет за растеж чрез ефективното и ефикасно използване на факторите на производство и чрез изграждането на възможности за възприемане и адаптиране на европейски и международни знания и технологии
Дейностите са насочени към:
-	повишаване на производителността; и/или
-	ефективното и ефикасно използване на факторите на производство (човешки капитал, природни ресурси и технологии), чрез внедряване на нови технологии/практики/методи/системи за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес; и/или
-	подобряване на производствените процеси чрез инвестиции в дълготрайни материални и нематериални активи; и/или
-	въвеждане на водещи технологични решения и/или реинженеринг на процеси,включително чрез въвеждане на добри практики/технологични методи/технологии/процеси за намаляване консумацията на природни ресурси, безотпадни технологии, оползотворяване на вторични суровини и производствените отпадъци, регенериране и др; и/или
-	разширяване на производството чрез добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги; и/или
-	 диверсификация на дейността чрез разнообразяване на портфолиото на предприятията и достъп до пазари. 

Източник на проверка:
 Формуляр за кандидатстване, т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“

Yes
9.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС съгласно чл. 7 и чл. 8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета.:
1. Равнопоставеност и недопускане на дискриминация – насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. Проектът не съдържа дейности водещи до неравнопоставеност както между мъжете и жените, така и между представителите на различните малцинствени групи
2. Подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях. 
Кандидатът е предоставил информация по този критерий. 

Източник на проверка: 
Формуляр за кандидатстване, т. 11 „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“
Yes
10.
Общия размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 88 012,35 лева, но не надхвърля 352 049,40 лева.

Източник на проверка: 
Формуляр за кандидатстване, т. 5 „Бюджет“
Yes
11.
Общият размер на допустимите разходи по проекта е по-висок или равен на 97 791,50 лева, но не надхвърля  391 166,00 лева.

Източник на проверка: 
Формуляр за кандидатстване, т. 5 „Бюджет“ и т. 6 „Финансова информация – източници на финансиране“
Yes
12.
Дейностите по проекта не са започнати преди подаването на формуляра за кандидатстване от кандидата, независимо дали всички свързани плащания са извършени от него.

Източник на проверка: 
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение (Приложение №1)
Формуляр за кандидатстване, т. 1 „Основни данни“, т. 5 „Бюджет“, т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“, т.10 „План за външно възлагане“
Yes
13.
Изпълнението на проекта  води до постигане на заложените цели в одобрената стратегия за водено от общностите местно развитие и постигане на положителен ефект върху развитието на устойчива пазарна конкурентоспособност на МСП на територията на МИГ-Тунджа с цел насърчаване на предприемачеството, подобряване на производствените процеси, повишаване на производствения капацитет и засилване на експортния потенциал на предприятията

Източник на проверка: 
Формуляр за кандидатстване, т. 11 „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“
Yes