|
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване, одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни.
|
Yes
|
|
2. |
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с КЕП от кандидата, от лице с право да представлява кандидата или от упълномощено от него лице и е на български език, с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език
Квалифицираният електронен подпис за подаване на проектното предложение е валиден към датата на кандидатстване. За целите на процедурата под „лице с право да представлява кандидата“ следва да се разбира официален представител на предприятието. КЕП с титуляр и автор - физическото лице, което е официален представител на кандидата или КЕП с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат.
КЕП с титуляр и автор - упълномощеното физическо лице или КЕП с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице или КЕП с титуляр юридическо лице, различно от кандидата, но изрично упоменато в представеното към проектното предложение пълномощно, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице.
|
Yes
|
|
3. |
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение 1 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване) – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията се датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларацията се подписва от всяко от тях. Официалният/те представител/и на кандидата няма/т право да упълномощава/т други лица да подписват декларацията. Дата на декларацията - след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
|
Yes
|
|
4. |
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове и по чл. 7 от ПМС 162/2016 г. – попълнена по образец (Приложение 2 към Условията за кандидатстване/ Документи за попълване) – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията се датира и подписва на хартиен носител от всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин). Официалният/те представител/и на кандидата няма/т право да упълномощава/т други лица да подписват декларацията. Дата на декларацията/декларациите - след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
ВАЖНО: С цел правилно определяне на лицата, които са длъжни да подпишат Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от ПМС 162/2016 г., Комисията за подбор може да изиска други официални документи, удостоверяващи статута на всички лица с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
|
Yes
|
|
5. |
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение 3 и в случай, че е приложимо Приложение 3А към Условията за кандидатстване/Документи за попълване) – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията се датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларацията се подписва от всяко от тях. Официалният/те представител/и на кандидата няма/т право да упълномощава/т други лица да подписват декларацията. Дата на декларацията - след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
|
Yes
|
|
6. |
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение 4 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване) – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията се датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларацията се подписва от всяко от тях. Официалният/те представител/и на кандидата няма/т право да упълномощава/т други лица да подписват декларацията. Дата на декларацията - след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
|
Yes
|
|
7. |
Бизнес план - по образец във формат EXCEL (Приложение 6 към Условията за кандидатстване/ Документи за попълване – прикачен в ИСУН 2020.
Бизнес планът се представя във формат EXCEL без да е необходимо подписването му с КЕП, съдържанието му се удостоверява с подписването на формуляра за кандидатстване с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице.
В случай, че Бизнес планът не е представен в изискуемия образец или не са попълнени всички таблици, същият не може да бъде допълнително изискван от кандидатите и проектното предложение ще бъде отхвърлено, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ.
|
Yes
|
|
8. |
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на кандидата, въз основа на данни за последната приключила финансова година:
За кандидати, подали проектни предложения през първия краен срок, за 2017 г.
За кандидати, подали проектни предложения през втория краен срок, за 2018 г.
– прикачено в ИСУН.
(Кандидати, които имат приключена финансова година и са осъществявали дейност през тази година, но нямат реализирани приходи през нея, следва да предоставят Удостоверение/документ от НСИ, от което да е видно, че НСИ не може да определи код на основна икономическа дейност на кандидата въз основа на наличната информация за последната приключила финансова година. По отношение на тези кандидати съответствието с изискването ще бъде проверявано съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т. 2 от Формуляра за кандидатстване).
|
Yes
|
|
9. |
Оферта от производител или първи доставчик за всяка отделна инвестиция в активи (ДМА и ДНА), с предложена цена от производителя/първия доставчик - прикачена в ИСУН 2020;
В случаите, когато инвестицията е в ДМА и ДНА, документите трябва да съдържат информация за: наименование на оферента; технически и/или функционални характеристики на оборудването, съответстващи на посочените минимални технически и/или функционални характеристики, цена на оборудването и вид на валутата.
В случай че документите са представени на чужд език, то те задължително следва да бъдат придружени от превод на български език. В случаите, в които в документите не е упоменато дали цената е с включено ДДС се счита:
- при български доставчици - описаната стойност в офертата е с ДДС, т.е. при изчисление на цената е необходимо да се извади ДДС.
- при чуждестранни доставчици - описаната стойност в офертата е без ДДС.
Непредставянето на документа няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но ще доведе до редуциране на разходи в бюджета на проектното предложение (т. 5 от Формуляра за кандидатстване), като тази редукция може да доведе до отхвърляне на проектното предложение.
|
No
|
|
10. |
Декларация от производител/оторизационно писмо от първи доставчик/договор за търговско представителство между производител и първи доставчик или друг относим документ, от който да е видно, че е спазено изискването за предоставяне на оферта от производител или първи доставчик – прикачени в ИСУН 2020.
В случай на непредставяне на документите, посоченото няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но съответният разход, за който се отнасят ще бъде премахнат от бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) служебно от Комисията за подбор, като тази редукция може да доведе до отхвърляне на проектното предложение.
В случай на представяне на декларация от производител/оторизационно писмо от първи доставчик/договор за търговско представителство между производител и първи доставчик, документите трябва да бъдат подписани от лице с представителна власт по отношение на производителя и/или първия доставчик в зависимост от спецификата на документа, като осигуряването на съответствие с това изискване е отговорност на кандидата.
|
No
|
|
11. |
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА – попълнена по образец (Приложение 5 към Условията за кандидатстване/ Документи за попълване) - прикачена в ИСУН 2020.
В случай че не е представена Техническа спецификация или не е представена в изискуемия образец, документът не може да бъде допълнително изискван от кандидатите, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ. Не представянето на документа няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но ще доведе до редуциране на разходи в бюджета на проектното предложение (т. 5 от Формуляра за кандидатстване), като тази редукция може да доведе до отхвърляне на проектното предложение.
В случаите, когато кандидатът не е посочил минимални технически/функционални характеристики на предвидените за закупуване дълготрайни материални и нематериални активи в представената Техническа спецификация, или те не съответстват на посочените в съответната оферта, разходът ще бъде премахнат от бюджета на проекта служебно от Комисията за подбор.
|
Yes
|
|
12. |
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо) – сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
Пълномощното се попълва, датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и пълномощното се подписва от всяко от тях. След попълването, подписването и поставянето на дата на хартиения носител, пълномощното следва да се сканира и да се прикачи в ИСУН 2020. От пълномощното следва да е видно, че лицето е упълномощено да представлява кандидата към датата на кандидатстване за подаване на проектното предложение по процедурата.
Документът не е задължителен за всички кандидати, а се изисква в случай че кандидатите желаят да упълномощят лице, което не е официален представител на предприятието да подаде проектното предложение с КЕП.
|
Yes
|
|
13. |
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – прикачена в ИСУН 2020.
Документът е незадължителен и не представянето му няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но оценката на допустимостта на разходите за ДМА и ДНА ще бъде извършвана съгласно стойностния праг на същественост, определен съответно в чл. 50, т. 2 и чл. 51, ал. 1, т. 1, г), бб) от ЗКПО.
|
No
|
|
14. |
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности за последните три приключени финансови години (2015, 2016 и 2017 за проектни предложения, подадени по първи краен срок; 2016, 2017 и 2018 за проектни предложения, подадени по втори краен срок) - прикачени в ИСУН 2020.
В случай, че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
|
Yes
|
|
15. |
Счетоводен баланс за последните три приключени финансови години (индивидуален) за последните три приключени финансови години (2015, 2016 и 2017 за проектни предложения, подадени по първи краен срок; 2016, 2017 и 2018 за проектни предложения, подадени по втори краен срок)- прикачен в ИСУН 2020.
В случай, че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър
|
Yes
|
|
16. |
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните три приключени финансови години (2015, 2016 и 2017 за проектни предложения, подадени по първи краен срок; 2016, 2017 и 2018 за проектни предложения, подадени по втори краен срок) - прикачен в ИСУН 2020.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
|
Yes
|
|
17. |
Справка за нетекущите (дълготрайни) активи за последните три приключени финансови години (2015, 2016 и 2017 за проектни предложения, подадени по първи краен срок; 2016, 2017 и 2018 за проектни предложения, подадени по втори краен срок) - прикачена в ИСУН 2020.
В случай, че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
|
Yes
|
|
18. |
В случаите, когато кандидатът е заявил въведени международно признати стандарти, и/или СЕ маркировка, и/или съответствие на продуктите, и/или добри производствени практики, и/или специализирани софтуерни системи за управление (съгласно т. 11 от Формуляра за кандидатстване, поле 11.3), той следва да представи поне един от следните документи:
- сертификат, който е валиден към датата на кандидатстване - когато кандидатът е заявил наличие на въведени стандарти за качество, други международно признати стандарти или системи за управление;
- декларация или сертификат за съответствие или протоколи от изпитване на произведени продукти, за които е въведена CE маркировката - когато кандидатът е заявил въведени СЕ маркировки;
- документи, издадени съгласно нормативната уредба, поставяща изискванията по отношение на добри производствени практики в областите, в които те се прилагат, а именно: хранително-вкусова промишленост (вкл. производство на опаковки влизащи в контакт с храни), фармация, козметична промишленост и производството на ветеринарно-медицински продукти - когато кандидатът е заявил наличие на въведени добри производствени практики;
- лицензионни договори предоставящи конкретни права на кандидата по отношение на съответната специализирана софтуерна система и/или договор с доставчика/производителя на конкретната система за нейното въвеждане, чието успешно изпълнение е удостоверено с приложен към договора приемо-предавателен протокол и/или ръководство отнасящо се до въвеждането на специализираната софтуерна система при конкретния кандидат – когато кандидатът е заявил въведени специализирани софтуерни системи за управление.
Документите са незадължителни, но са необходими за техническата и финансова оценка на проектните предложения – не представянето на съответните документ/и няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но кандидатът може да получи по-малък брой точки или да не получи точки по критерий „Внедрени стандарти и системи за управление“
|
No
|
|
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Да имат седалище и адрес на управление на територията на МИГ „Минерални бани – Черноочене“ и да осъществяват предвидените дейности по проекта на територията на МИГ „Минерални бани – Черноочене“
|
Yes
|
|
2. |
Да са търговци по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите;
Клонове на юридически лица, регистрирани на територията на МИГ, не могат да участват в процедурата за подбор на проекти поради липсата на самостоятелна правосубектност
|
Yes
|
|
3. |
Да отговарят на изискванията за малко и средно предприятие съгласно Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП)
|
Yes
|
|
4. |
Подкрепят се само МСП, които оперират в секторите на икономическа дейност съгласно тяхната технологична интензивност, изведени като приоритетни съгласно Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 (НСНМСП), както следва:Ниско технологични и средно ниско технологични промишлени производства:
С10 „Производство на хранителни продукти“
С11 „Производство на напитки“
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“
С14 „Производство на облекло“
С15 „Обработка на кожи; производство на обувки и други изделия от обработени кожи без косъм“
С16 „Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене“
Производството на пелети (което е част от код С16.29) е недопустимо по настоящата процедура, с изключение на пелети получени от индустриалната преработка на дървесина. Производството на дърва за горене, изделия от корк, слама и материали за плетене (което също е част от код С16.29) е недопустимо по настоящата процедура.
С17 „Производство на хартия, картон и изделия от хартия и картон“
С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“
С19 „Производство на кокс и рафинирани нефтопродукти“
С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси“
С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини“
С24 „Производство на основни метали“
С25 „Производство на метални изделия, без машини и оборудване“
С31 „Производство на мебели“
С32 „Производство, некласифицирано другаде“
С33 „Ремонт и инсталиране на машини и оборудване“
Кандидатите представят актуално удостоверение за код на основната икономическа дейност издадена от Националния статистически институт.
|
Yes
|
|
5. |
Да имат минимум 3 (три) приключени финансови години.
За кандидати, подали проектни предложения през първия краен срок, периодът от три приключени финансови години е 2015, 2016 и 2017 г.
За кандидати, подали проектни предложения през втори краен срок, периодът от три приключени финансови години е 2016, 2017 и 2018 г.
|
Yes
|
|
6. |
Да са реализирали минимален размер на нетни приходи от продажби общо за последните 3 (три) приключили финансови години в зависимост от категорията на предприятието - кандидат, както следва:
- Малко предприятие - ≥ 750 000 лева
- Средно предприятие - ≥ 3 000 000 лева
|
Yes
|
|
7. |
Потенциалните кандидати не могат да участват в процедурата за подбор на проекти и да получат безвъзмездна финансова помощ, в случай че:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация;
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си;
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социално-осигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година. Проверката за задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях към държавата се извършва по служебен път;
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да:
1) повлияят на вземането на решение от страна на МИГ/УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация,
или
2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата или техни членовете на управителни и надзорни органи или други лица, които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за:
1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна.
o) лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
1) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
2) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
|
Yes
|
|
8. |
Не могат да участват в процедура и да получат безвъзмездна финансова помощ кандидати, за които е установено с влязъл в сила административен акт наличието на недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, Европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
|
Yes
|
|
9. |
С оглед избягване на припокриването на интервенциите между Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 и Програмата за развитие на селските райони 2014-2020, подкрепа по настоящата процедура за подбор на проекти не могат да получават кандидати, които са:
• микропредприятия по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия. които имат седалище или клон със седалище на територията на селски район, съгласно определението в т. 8.1. Описание на общите условия от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г. и са заявили за подпомагане дейности по проекта, които ще се осъществяват в община на територията на селските райони в Република България, съгласно Списък на общините в обхвата на селските райони на Република България, който е даден в Приложение В към Условията за кандидатстване/Документи за информация
• предприятия, кандидатстващи за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.
• малки и средни предприятия, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващи инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I от Договора за създаване на европейската общност, или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно определението в т. 8.1. Описание на общите условия от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014–2020 г. Списъкът на общините в обхвата на селските райони на Република България е даден в Приложение В към Условията за кандидатстване/Документи за информация.
• предприятия, извършващи основната си икономическа дейност, както и кандидатстващи за финансиране на дейности, които съгласно КИД 2008 (Приложение А към Условията за кандидатстване/Документи за информация) попадат в Сектор С - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код 11 „Производство на напитки”, както следва:
- 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
- 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
- 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
- 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
- 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
- 10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
- 10.81. „Производство на захар”;
- 10.83. „Преработка на кафе и чай”;
- 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“;
- 10.91. „Производство на готови храни за животни”;
- 11.02. „Производство на вина от грозде”;
- 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
- 11.06. „Производство на малц”.
|
Yes
|
|
10. |
Потенциалните кандидати не могат да участват в процедурата и да получат безвъзмездна финансова помощ, в случай че попадат в забранителните режими на Регламент на Комисията (ЕС) № 1407/2013 и по-конкретно, ако:
А. Тяхната основна дейност или дейността, за която кандидатстват се отнася до:
- сектора на рибарството и аквакултурите, обхванати от Регламент (ЕС) № 1379/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 11 декември 2013 г. относно общата организация на пазарите на продукти от риболов и аквакултури, за изменение на регламенти (ЕО) № 1184/2006 и (ЕО) № 1224/2009 на Съвета и за отмяна на Регламент (ЕО) № 104/2000 на Съвета;
- сектора на първичното производство на селскостопански продукти;
- сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи:
o когато размерът на помощта е определен въз основа на цените или количествата на този вид продукти, изкупувани от първичните производители или предлагани на пазара от съответните предприятия;
o когато помощта е свързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители.
Б. Финансирането представлява:
помощи за дейности, свързани с износ за трети държави или държави членки, по-конкретно помощите, пряко свързани с изнасяните количества, със създаването и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи, свързани с износа;
помощ, поставена в зависимост от преференциално използване на национални продукти спрямо вносни такива;
помощ, която ще се използва за придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват сухопътни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение.
|
Yes
|
|
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Продължителността на проекта не надхвърля 12 (дванадесет) месеца.
|
Yes
|
|
2. |
Дейностите по проекта се изпълняват само на територията на МИГ „Минерални бани – Черноочене“.
|
Yes
|
|
3. |
Проектът не се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
|
Yes
|
|
4. |
Проектът е насочен към постигане на минимум една от следните цели на мярката и СВОМР на МИГ „Минерални бани – Черноочене“:
1) Подобрена ефикасност и ефективност на производствените процеси;
2) Подобряване на ресурсната ефективност;
3) Повишен производствен капацитет и качество на продуктите;
4) Подобрен капацитет за управление и за прилагане на нови бизнес модели и практики;
|
Yes
|
|
5. |
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС съгласно чл. 7 и чл. 8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета.:
1. Равнопоставеност и недопускане на дискриминация – насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп на хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. Проектът не съдържа дейности водещи до неравнопоставеност, както между мъжете и жените, така и между представителите на различните малцинствени групи.
2. Устойчиво развитие - подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
|
Yes
|
|
6. |
Общият размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 88 012,35 лева.
|
Yes
|
|
7. |
Проектът включва минимум една от следните допустими за финансиране дейности:
1. Подобряване на производствените процеси
1.1. Повишаване на производителността; и/или
1.2. Подобряване на производствените процеси чрез инвестиции в ДМА и ДНА
2. Добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги.
3. Разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятията
3.1. Диверсификация на дейността, чрез разнообразяване на портфолиото но предприятията и достъп до пазари
4. Внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес
4.1. Въвеждане на водещи технологични решения и/или ре инженеринг на процеси, включително чрез въвеждане на добри практики/технологични методи/технологии/процеси за намаляване консумацията на природни ресурси, без отпадни технологии, оползотворяване на вторични суровини и производствените отпадъци, регенериране и др.
|
Yes
|
|
8. |
Проектното предложение не включва дейности, изпълнявани единствено за намаляване на текущите разходи на дадено предприятие, които не са свързани с инвестиции по т.13 от Условията за кандидатстване.
|
Yes
|
|
9. |
Дейността, за която се кандидатства, попада в секторите на икономическа дейност съгласно тяхната технологична интензивност, изведени като приоритетни съгласно НСНМСП, посочени в т.11.1 от Условията за кандидатстване.
|
Yes
|
|
10. |
Дейностите по проекта не са започнати и/или физически завършени или изцяло осъществени преди подаването на проектното предложение от кандидата, независимо дали всички свързани плащания са извършени от него.
|
Yes
|