|
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Комплектовка на
проектното предложение - Общи документи
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Основна информация за проектното предложение (Приложение № 1). Формулярът се попълва, разпечатва и подписва от кандидата. (В ИСУН- Основна информация и таблица на заявените разходи). В ИСУН се прикачва документ във формат .xls, .xlsx, .pdf, .jpg.
|
Yes
|
|
2. |
Таблица за допустимите инвестиции и дейности (Приложение № 2). (В ИСУН- Таблица за допустими инвестиции). Таблицата се попълва, разпечатва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат „.pdf, .jpg” и електронен вариант на документа във формат .xls, .xlsx. Таблицата се подписва и с КЕП на кандидата или упълномощеното лице, в случай, че се предвижда такова.
|
Yes
|
|
3. |
Декларация за свързаност от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата (Приложение № 3). (В ИСУН - Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
|
Yes
|
|
4. |
Декларация (съгласно чл.19 и 20 от ЗЗЛД)l, (Приложение № 4). (В ИСУН- Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни). Подава се лично от кандидата и от упълномощеното лице. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
|
Yes
|
|
5. |
Декларация за липса на основания за отстраняване, Приложение към Заповед № РД09-365 / 27.04.2020 г. (Приложение № 5). (В ИСУН - Декларацията за липса на основания за отстраняване). В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .pdf, .zip, .rar, .7z.
|
Yes
|
|
6. |
Декларация за нерeдности, съгласно Приложение № 10 от Наредба 22 от представляващия/ представляващите кандидата (Приложение № 6). ( В ИСУН - Декларация за нередности) В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .pdf, .jpg.
|
Yes
|
|
7. |
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. (В ИСУН - Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата.) В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg.
|
No
|
|
8. |
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството (Приложение № 7). (В ИСУН - Декларация за изчисление на началния стандартен производствен обем на стопанството към датата на подаване на проектното предложениe). Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът предоставя и декларация с данни за предходната стопанска година. Декларацията се попълва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .doc, .docx, .pdf, .jpg.
|
Yes
|
|
9. |
Свидетелство за съдимост от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата (съгласно чл. 61д, т. 1 от Наредба № 22 от 2015 г.), издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. (В ИСУН - Свидетелство за съдимост от представляващия/ представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ във формат .pdf, .jpg.
|
Yes
|
|
10. |
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, в случай на кандидатстване за разходи за:
а) закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ,
б) строително-монтажни работи извън случаите на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). (В ИСУН - Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години). Представя се във формат.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
|
No
|
|
11. |
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (когато е приложимо). Представя се във формат .pdf, .jpg. (Документ в ИСУН: „Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство“).
|
No
|
|
12. |
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). (Документ в ИСУН „Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД)“); Представя се във формат .pdf, .jpg.
|
Yes
|
|
13. |
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (за проектни предложения, които включват разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg.
|
No
|
|
14. |
Декларация за получените минимални и държавни помощи /Приложение № 8/. (В ИСУН - Декларация за държавни или минимални помощи). Документа се прикачва в ИСУН във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
|
Yes
|
|
15. |
Бизнес план, за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за строително-монтажни работи за 10-годишен период, по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие" с подпис и печат на всяка страница (Приложение № 9,9A). (В ИСУН - Бизнес план). В ИСУН се прикачват - документ във формат .doc .docx, сканирано копие на оригиналният документ във формат pdf, .jpg, подписан и подпечатан на всяка страница и таблиците от бизнес плана във формат .xls, .xlsx по образец.
|
Yes
|
|
16. |
Инвентарна книга към датата на подаване на заявлението за подпомагане с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване. (В ИСУН - Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
|
No
|
|
17. |
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по настоящата процедура. (В ИСУН - Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg.
|
Yes
|
|
18. |
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период /за кандидати юридически лица/. (В ИСУН - Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
|
No
|
|
19. |
Декларация по чл. 4а, ал.1 от ЗМСП по образец, утвърден от министъра на икономиката (Приложение № 10). (В ИСУН - Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .xlsx .xls, .xlsx, .jpg.
|
Yes
|
|
20. |
Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. (В ИСУН - Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта). В ИСУН се прикачват сканирани копия на оригиналните документи във формат „.pdf,.jpg”.
|
No
|
|
21. |
Една оферта, и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи, в случай че разходът е включен в Списък с референтни цени на ДФЗ. Приложение № 17 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване. В ИСУН „Една независима оферта“ (когато е приложимо и в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 2). Представя се във формат pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m.
|
No
|
|
22. |
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 17. (В ИСУН - Най-малко три съпоставими независими оферти). (офертите се прилагат за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане не е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). В ИСУН се прикачва във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m.
|
No
|
|
23. |
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение № 11). (В ИСУН - Формуляр за мониторинг). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ в .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
|
Yes
|
|
24. |
Удостоверение, издадено от Национална агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. (В ИСУН - Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината) В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
|
Yes
|
|
25. |
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. (В ИСУН - Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 от ЗПЗП и анкетни формуляри към нея ). Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът представя регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея за предходната стопанска година. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg.
|
No
|
|
26. |
Удостоверение за признаване на групата/организацията на производители (в случаите на кандидати признати групи/организации на производители). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg. Документът се прикача в ИСУН към „Удостоверение за признаване на групата/организацията на производители (в случаите на кандидати признати групи/организации на производители).
|
No
|
|
27. |
Декларация за изкуствено създадени условия /Приложение № 15/. (В ИСУН - Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
|
Yes
|
|
28. |
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). (В ИСУН - Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
|
No
|
|
29. |
Декларация за двойно финансиране / Приложение № 14/. В ИСУН се прикачва документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
|
Yes
|
|
30. |
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (Приложение № 18). (В ИСУН - Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА). В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .pdf, .jpg.
|
Yes
|
|
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ – Специфични документи, доказващи изпълнението на критериите
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Предварителни или окончателни договори с местни земеделски производители или с групи от земеделски производители, описани вид, количества, произход и цени на основните суровини (важи в случаите, когато не се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) и/или декларация по образец (Приложение № 16) от кандидата с описани вид, количества и произход на основните суровини (важи в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) като доказателство, че осигурените най-малко 65% от обема на преработените суровини са от собствена продукция или произведени от местни земеделски производители или от групи на земеделски производители.(В ИСУН - Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналните документи във формат .pdf, .jpg, .xlsx,.xls ,.rar, .7z, .zip. Представя се в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 1.
|
No
|
|
2. |
Критерий 2 се доказва с описаните документи в т. 21 и т. 22 от I. „Общи документи“, а именно:
1. Една оферта, и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи, в случай че разходът е включен в Списък с референтни цени на ДФЗ. Приложение № 17 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване. В ИСУН „Една независима оферта“ (когато е приложимо и в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 2). Представя се във формат pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m.
2. Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 17. (В ИСУН - Най-малко три съпоставими независими оферти). (офертите се прилагат за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане не е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). В ИСУН се прикачва във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m.
|
No
|
|
3. |
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, издадени от патентно ведомство, валидно към датата на подаване на проектното предложение. (В ИСУН - Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013). /Представя се при необходимост, в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 3/. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg.
|
No
|
|
4. |
Декларация за видовете и количества суровини (Приложение № 16 от документи за попълване) Декларацията се попълва в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция и/или използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата. В случаите на преработка на биологични суровини, декларацията се придружава със сертификат за биологично производство, в който фигурират изрично посочените за преработка суровини. Представя се в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 4. Представя се във формат .jpg, .pdf. Документът в ИСУН е към „Декларация за наличието на суровини за периода на изпълнение на бизнес плана при производство на електроенергия от биомаса и/или при производство на биоенергия“.
|
No
|
|
5. |
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно НАРЕДБА № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (Обн. ДВ. бр. 81 от 2016 г.) издадено от лица, които отговарят на изискванията на 59, ал. 1 от ЗЕЕ и са вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. /Представя се в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 5/. Представя се във формат .pdf, .jpg.
|
No
|
|
6. |
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно НАРЕДБА № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (Обн. ДВ. бр. 81 от 2016 г.) издадено от лица, които отговарят на изискванията на 59, ал. 1 от ЗЕЕ и са вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. /Представя се в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 5/. Представя се във формат .pdf, .jpg.
|
No
|
|
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на кандидата
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Кандидатът е:
1. Земеделски стопанин;
2. Призната група производители и призната организация на производители на земеделски продукти или такъв, одобрен за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020г.;
3. Еднолични търговци и юридически лица, различни от кандидатите по т. 1 и 2; Кандидатите по т. 1, 2 и 3 трябва да са регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите.
|
Yes
|
|
2. |
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление, а за физическите лица – постоянен адрес, на територията на действие на СНЦ „МИГ Главиница – Ситово Крайдунавска Добруджа “.
|
Yes
|
|
3. |
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на СНЦ „МИГ Главиница – Ситово Крайдунавска Добруджа “.
|
Yes
|
|
4. |
Към момента на кандидатстването кандидат/получател на помощ и/или негов законен или упълномощен представител следва да декларира следните обстоятелства:
1. не съм осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
2. не съм осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;
3. нямам задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;
4. не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
5. не е установено с акт на компетентен орган, че:
а) съм представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) не съм предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
6. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
7. не е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.
8. не съм обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, не съм в процедура по ликвидация, не съм сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, не съм преустановил дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – не се намирам в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която съм установен;
9. не е установено, че не съм изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ.
10. не съм лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
11. не съм свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с член на колективния управителен орган или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ, или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
12. не съм член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон;
13. не съм общински съветник, кмет, заместник-кмет или служител на централна или териториална администрация на изпълнителната власт, на местната власт или на публично лице.
Към момента на кандидатстването кандидат/получател на помощ и/или негов законен или упълномощен представител следва да декларира следните обстоятелства:
|
Yes
|
|
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на разходите
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
1. за извършване на инвестиции в следните избрани производствени сектори, свързани с преработката/маркетинга на селскостопански продукти:
• мляко и млечни продукти, включително яйца от птици, с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на продукти, наподобяващи/заместващи мляко и млечни продукти;
• месо и месни продукти;
• плодове и зеленчуци, включително гъби;
• пчелен мед и пчелни продукти с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на продукти, наподобяващи/заместващи пчелен мед и пчелни продукти;
• зърнени, мелничарски и нишестени продукти с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на хляб и тестени изделия;
• растителни и животински масла и мазнини с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на маслиново масло;
• технически и медицински култури, включително маслодайна роза, билки и памук, с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на тютюн и тютюневи изделия, захар и сладкарски изделия;
• готови храни за селскостопански животни (фуражи);
• гроздова мъст, вино и оцет.
2. свързани с извършване на инвестиции и за производство на енергия чрез преработка на първична и вторична биомаса от растителни и животински продукти с изключение на биомаса от рибни продукти при спазване на изискванията по чл. 26 и при условие, че енергията ще се използва за собствено потребление, свързано с дейностите, попадащи в някои от секторите по т. 1;
3. изграждане, придобиване и модернизиране на сгради и други недвижими активи, свързани с производството и/или маркетинга, включително такива, използвани за опазване компонентите на околната среда;
4. закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на производствения процес по преработка и маркетинга, в т.ч. за:
а) преработка, пакетиране, включително охлаждане, замразяване, сушене, съхраняване и др. на суровините или продукцията;
б) производство на нови продукти, въвеждане на нови технологии и процеси;
в) опазването на околната среда включително намаляване на вредните емисии и отпадъци;
г) подобряване на безопасността и хигиенните условия на производство и труд;
д) подобряване на енергийната ефективност в предприятията и за подобряване и контрол на качеството и безопасността на суровините и храните ;
5. закупуване на земя, необходима за изпълнение на проекта във връзка с изграждане и/или модернизиране на сгради, помещения и други недвижими материални активи, предназначени за производствени дейности;
6. закупуване на сгради, помещения и други недвижими имоти, необходими за изпълнение на проекта, предназначени за производствени дейности на територията на МИГ;
7. закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините или готовата продукция, използвани и произвеждани от предприятието;
8. изграждане/модернизиране, включително оборудване на лаборатории, които са собственост на кандидата, разположени са на територията на предприятието и са пряко свързани с нуждите на производствения процес, включително чрез финансов лизинг;
9. Материални инвестиции за постигане на съответствие с новоприети стандарти на Съюза за постигане на съответствие с Регламент /ЕО/№ 853/2004 /чл. 10, § 3, Приложение III, Глава II и Директива 93/119/ЕС/22.12.1993 г. за защита на животните при клане и Наредба № 4 от 2014 г. за специфичните изисквания към производството на суровини и храни от животински произход в кланични пунктове, тяхното транспортиране и пускане на пазара, включително чрез финансов лизинг.
10. разходи за достигане на съответствие с международно признати стандарти за системи за управление, разходи за въвеждане на добри производствени практики, системи за управление на качеството и подготовка за сертификация в предприятията само когато тези разходи са част от общ проект на кандидата;
11. закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг;
12. за ноу-хау, придобиване на патентни права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта;
13. Общи разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултантски услуги, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т. 2 - 12. Разходите свързани с консултации (разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или попълване на анализ разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета документи, и консултантските услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта) не следва да надхвърлят 5 на сто от допустимите разходи.
Разходите по т. 13 са допустими, ако са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Дейностите и разходите по проекта, с изключение на разходите по т. 13, са допустими, ако са извършени след подаване на заявлението за подпомагане, независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Допустимите разходи по т. 13 не може да превишават следните стойности:
1. за консултантски услуги, свързани с подготовката и управлението на проекта, като част от разходите по т. 13 не могат да превишават 5 на сто от допустимите разходи по т. 1 - 12, но не повече от левовата равностойност на 35 000 евро;
2. разходите за изготвяне на технически и работен проект в случаите на строително-монтажни дейности, като част от разходите т. 13 не могат да превишават 2,25 на сто от допустимите разходи по т. 2 - 12;
3.разходите за изготвяне на технологичен проект, когато не е включен в разходите по т. 2, като част от разходите по т. 13 не могат да превишават 2,25 на сто от допустимите разходи по т. 2 - 12;
4. разходите за строителен надзор като част от разходите по т. 13 не могат да превишават едно на сто от допустимите разходи по т. 2 - 12;
5. разходите за пред проектни проучвания, правни услуги и хонорари за архитекти и инженери, извън тези по т. 1, 2, 3 и 4, като част от разходите по т. 13 не могат да превишават 1,5 на сто от допустимите разходи по т. 2 - 12.
Разходите за закупуване на земя, сгради и други недвижими имоти по т. 5 и 6 не могат да надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите разходи по т. 3 и 4 и т. 7 - 12.
Разходите по т. 13 са допустими, ако са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Дейностите и разходите по проекта, с изключение на разходите по т. 13, са допустими, ако са извършени след подаване на заявлението за подпомагане, независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Разходите за закупуване на земя, сгради и други недвижими имоти - недвижима собственост, са допустими за финансиране до размера на данъчната им оценка, валидна към датата на подаване на заявлението за подпомагане. В случай че към датата на придобиването данъчната оценка е с по-ниска стойност, допустими за финансиране са разходи до този размер.
Закупуването чрез финансов лизинг на активите е допустимо, при условие че ползвателят на помощта стане собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявката за междинно или окончателно плащане за същия актив.
|
Yes
|
|
2. |
Налага се корекция в бюджета на проекта поради:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.
|
No
|