Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е на български език, с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език  и е подписан с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице с КЕП на физическото лице автор или с титуляр юридическото лице кандидат.
Квалифицираният електронен подпис за подаване на проектното предложение е валиден към датата на кандидатстване и е с титуляр и автор - физическото лице, което е официален  представител на кандидата или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат
или с титуляр и автор - упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическо лице, различно от кандидата, но изрично упоменато в представеното към проектното предложение пълномощно, като автор на подписа в този случай следва да е физическото лице-официален представител на упълномощеното юридическо лице.
Yes
2.
Енергиен одит по образец (обследване за енергийна ефективност) съгласно Приложение Б -  подписан от официалния представител на обследващото дружество  и от екипа, извършил обследването и прикачен в ИСУН 2020.
Yes
3.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение Г), подписана с КЕП  от лице с право да представлява кандидата и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, Декларацията е подписана от всяко от тях.
Yes
4.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове и чл. 7 от ПМС 162/2016 , попълнена по образец (Приложение Д към Условията за кандидатстване) и подписана с КЕП  от всички лица, които са посочени в чл. 40 от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки, прикачена в ИСУН 2020.
Yes
5.
Декларация за държавни/минимални помощи – попълнена по образец (Приложение Е), подписана с КЕП от лице с право да представлява кандидата и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, Декларацията се подписва от всяко от тях.
Yes
6.
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на кандидата  (въз основа на данни за 2015 г.) с включена информация и за допълнителните дейности (ако има такива), които кандидатът е извършвал - прикачено в ИСУН 2020.
Yes
7.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик и/или проучване в интернет  за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи – с предложена цена от производителя/доставчик и прикачена в ИСУН 2020.
* В случай на СМР оферентът следва да представи  КСС, попълнена по образец (съгласно приложение З).
No
8.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/ доставчик и/или проучване в интернет за идентична инвестиция с по-ниски показатели за енергийна ефективност, която е възможно да бъде реализирана без подкрепа по настоящата процедура (приложимо, когато разходите за инвестиции в енергийна ефективност не могат да бъдат разграничени в общите инвестиционни разходи като отделна инвестиция, в случай че по елемент А се прилага чл. 38, пар. 3, б) на Регламент (ЕС) 651/2014 на Комисията)  – с предложена цена от производителя/доставчика е прикачена/и в ИСУН 2020.
* В случай на СМР оферентът следва да представи  КСС, попълнена по образец (съгласно приложение З).
No
9.
Документ в потвърждение на обстоятелството, че кандидатът би реализирал идентичната инвестиция, в случай че не получи помощ по настоящата процедура (приложимо, когато разходите за инвестиции в енергийна ефективност не могат да бъдат разграничени в общите инвестиционни разходи като отделна инвестиция, в случай че се прилага чл. 38, пар. 3, буква б) на Регламент (ЕС) 651/2014 на Комисията) е прикачен в ИСУН2020.
Yes
10.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс (индивидуален) за 2013 г., 2014 г. и 2015 г. –  прикачени в ИСУН 2020. В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Yes
11.
Данъчен амортизационен план, удостоверяващ сумата на разходите за амортизация на активите, свързани с дейностите, които ще бъдат модернизирани, за предходните три отчетни периода преди започване на работата по инвестицията (документът се изисква в случаите, когато приложимият режим по Елемент А е „регионална инвестиционна помощ“ и чрез проекта се осъществява основна промяна в целия производствен процес на съществуващ стопански обект), прикачен в ИСУН 2020.
Yes
12.
Справка-декларация относно активите, свързани с дейността, която ще се модернизира – попълнена по образец (Приложение Ж), подписана с КЕП от лице с право да представлява кандидата и  прикачена в ИСУН 2020. Документът се изисква в случаите, когато приложимият режим по Елемент А е „регионална инвестиционна помощ“ и чрез проекта се осъществява основна промяна в целия производствен процес на съществуващ стопански обект. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и Справката се подписва от всяко от тях.
Yes
13.
Сертификат за въведена система за управление в предприятието съгласно стандартите БДС EN ISO 50001, EMAS (Схема на Общността за управление по околната среда и одитиране), БДС EN ISO 14001 (незадължителен документ, необходим за техническата и финансова оценка) –прикачен/и в ИСУН 2020.
No
14.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП -  подписано с КЕП от лице с право да представлява кандидата, а в случай че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва с КЕП от всички от тях.
Yes
15.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – прикачена в ИСУН 2020.
No
II. Group
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите или е еквивалентно лице по смисъла на законодателството на държава-членка на Европейското икономическо пространство.
Yes
2.
Кандидатът има минимум три приключени финансови години (2013, 2014, 2015 г.)  преди датата на обявяване на настоящата процедура за подбор на проекти.
Yes
3.
Кандидатът е предприятие, което не отговаря на изискванията за микро, малко или средно предприятие по смисъла на чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средни предприятия и Приложение I на Регламент (ЕС) № 651/2014.
Yes
4.
Икономическата дейност съгласно Класификацията на икономическите дейности (КИД - 2008), за която заявява подкрепа кандидата е в един от следните сектори: сектор B „Добивна промишленост”, сектор C „Преработваща промишленост”, сектор D  „Производство и разпределение на електрическа и топлинна енергия и газообразни горива”, сектор E „Доставяне на води; Канализационни услуги, управление на отпадъци и възстановяване” или сектор F „Строителство“ съгласно Класификацията на икономическите дейности (КИД - 2008)
Yes
5.
Кандидатът е пряко отговорен за изпълнението на дейностите по проекта, а не действа в качеството на посредник.
Yes
6.
Дейността, за която кандидатът кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области: 
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти;
в) преработка и продажба на селскостопански продукти, в следните случаи:
−	когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
−	когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производи¬тели;
г) сектор стоманодобив в случай на регионална помощ;
д) сектор въгледобив в случай на регионална помощ;
е) сектор корабостроене в случай на регионална помощ;
ж) сектора за производство на синтетични влакна в случай на регионална помощ;
з) сектор транспорт, както и свързаната с него инфраструктура  в случай на регионална помощ;
и) производство и дистрибуция на електроенергия и енергийните инфраструктури  в случай на регионална помощ.
Yes
7.
В случай на регионална помощ проектното предложение не съдържа дейности за улесняване на закриването на неконкурентоспособни въглищни мини в съответствие с Решение 2010/787/ЕС на Съвета.
Yes
8.
В случай на заявени разходи за активи в режим минимална помощ същите не са свързани с придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват сухопътни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение
Yes
9.
Помощта не се предоставя на предприятия ( и на ниво група), които са закрили същата или подобна дейност (изцяло или частично) в Европейското икономическо пространство през двете години, предхождащи заявлението му за регионална инвести¬ционна помощ, или които към момента на подаване на заявлението за помощ имат конкретни планове да закрият такава дейност (изцяло или частично) в срок до две години след приключването на първоначалната инвестиция, за която се кандидатства за помощта, в съответния регион  (в случай че се кандидатства по  режим  „регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 по Елемент А).
Yes
10.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
Yes
11.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
Yes
12.
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) - обект на неизпълнено разпореждане за възстановяване вследствие на предходно решение на Европейската комисията, с което дадена помощ се обявява за незаконосъобразна и несъвместима с общия пазар (в случай  че се кандидатства за „регионална инвестиционна помощ“ или „инвестиционни помощи за мерки за повишаване на енергийната ефективност“съгласно Регламент (ЕС) № 651/2014)
Yes
13.
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) в затруднено положение (в случай че кандидатства за „регионална инвестиционна помощ“ или „инвестиционни помощи за мерки за повишаване на енергийната ефективност“ от Регламент (ЕС) № 651/2014) и по отношение на него не е изпълнено нито едно от следните обстоятелства: 
	В случай на акционерно дружество, дружество с ограничена отговорност, командитно дружество с акции или кооперация или други дружества по Приложение I към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува по-малко от три години), когато неговият записан акционерен капитал е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. Такъв е случаят, когато приспадането на натрупаните загуби от резервите (и всички други елементи, които по принцип се считат за част от собствения капитал на дружеството) води до отрицателен кумулативен резултат, който надхвърля половината от записания акционерен капитал. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество с ограничена отговорност" се разбира по-специално видовете дружества, посочени в приложение I към Директива 2013/34/ЕС, а понятието „акционерен капитал" включва, когато е уместно, премии от акции. 
	В случай на събирателно дружество или командитно дружество, или други лица по Приложение II към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува по-малко от три години), когато капиталът, вписан в баланса на дружеството, е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество, при което поне някои съдружници носят неограничена отговорност за задълженията на дружеството", се разбира по-специално типовете дружества, посочени в приложение II към Директива 2013/34/ЕС.
	Когато предприятието е в процедура по колективна несъстоятелност или отговаря на критериите на своето вътрешно право, за да бъде обект на процедура по колективна несъстоятелност по искане на неговите креди¬тори.
	Когато предприятието е получило помощ за оздравяване и все още не е възстановило заема или не е прекратило гаранцията, или е получило помощ за преструктуриране и все още е обект на план за преструктуриране.
	Когато предприятието не е МСП и през последните две години:
- съотношението задължения/собствен капитал на предприятието е било по-голямо от 7,5; и
- съотношението за лихвено покритие на предприятието, изчислено на основата на EBITDA, е било под 1,0.
Yes
14.
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.
Yes
15.
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности, които съгласно КИД 2008 (Приложение У към Условията за кандидатстване) попадат в Сектор С - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код 11 „Производство на напитки”, както следва:
•	10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
•	10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
•	10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
•	10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
•	10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
•	10.6 „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
•	10.81. „Производство на захар”;
•	10.83 „Преработка на кафе и чай”;
•	10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“;
•	10.91 „Производство на готови храни за животни”;
•	11.02. „Производство на вина от грозде”;
•	11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
•	11.06. „Производство на малц”.
Yes
16.
Кандидатът не е предприятие, което кандидатства за финансиране на дейности, които съгласно КИД 2008 (Приложение У към Условията за кандидатстване) попадат в сектор 
търговия или услуги .
Yes
17.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
а) е обявен в несъстоятелност;
б) е в производство по несъстоятелност;;
в) е в процедура по ликвидация; 
г) е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) е преустановил дейността си; 
е) се намира в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която е установен;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка са нарушили чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавите, в които кандидатите са установени;
з) е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) има задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година;
л) е изпаднал в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената му неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата или членовете на управителни и надзорни органи или други лица, които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи на кандидатите са правили опит да:
i) повлияят на вземането на решение от страна на УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
ii) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата или техни членовете на управителни и надзорни органи или други лица, които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за:
i) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
ii) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна;
o) лицата, които представляват кандидата или техни членовете на управителни и надзорни органи или други лица, които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
i) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
ii) не са предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Yes
III. Group
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Продължителността на проекта не надхвърля 24 (двадесет и четири) месеца.
Yes
2.
Дейностите по проекта се изпълняват само на територията на Република България.
Yes
3.
Проектът не се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
Yes
4.
Налице е положително становище по точките от раздел I на експертното становище по доклада от енергиен одит (Приложение В)
Yes
5.
Мерките от одита, за които са заявени инвестиции по проекта, са в рамките на същия код на икономическа дейност по КИД 2008, който е заявен по проекта
Yes
6.
Проектът е насочен към постигане на целта на процедурата
Yes
7.
Проектът включва минимум една от следните дейности по Елемент А:
1)Придобиване на машини, съоръжения, оборудване и СМР, представляващи дълготрайни материални активи, препоръчани в обследването за енергийна ефективност.
2)Придобиване на дълготрайни нематериални активи, препоръчани в обследването за енергийна ефективност.
Yes
8.
В случай че избраният от кандидата режим държавна помощ по елемент А е „регионална инвестиционна помощ“, заявените инвестиции в материални и нематериални активи по този елемент са свързани с:
-	разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект или
−	основна промяна в целия производствения процес на съществуващ стопански обект .
Yes
9.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики, залегнали в чл.7 и чл.8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета:
•	Равнопоставеност и недопускане на дискриминация - насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация.
•	Устойчиво развитие – подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Yes
10.
Общият размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 500 000 лв.
Yes
11.
В случаите, когато приложимият режим по Елемент А е „регионална инвестиционна помощ“ и кандидатът е декларирал, че ще извършва основна промяна в целия производствен процес на съществуващ стопански обект, общият размер на допустимите разходи по Елемент А надхвърля амортизацията на активите, свързани с дейността, която предстои да бъде модернизирана (методът за производство или доставка, който се заменя с въвеждането на нов или значително се усъвършенства), през предходните три финансови години.
Yes
12.
В случаите, когато приложимият режим по Елемент А е „инвестиционни помощи за мерки за повишаване на енергийната ефективност“, проектът не включва дейности, които са с цел гарантиране, че потенциалният бенефициент спазва стандартите на ЕС, които вече са приети, дори ако все още не са влезли в сила.
Yes