Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с валиден КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице.
Квалифицираният електронен подпис за подаване на проектното предложение е валиден към датата на кандидатстване и е с титуляр и автор - физическото лице, което е официален  представител на кандидата или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат,
или 
с титуляр и автор - упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическо лице, различно от кандидата, но изрично упоменато в представеното към проектното предложение пълномощно, като автор на подписа в този случай следва да е физическото лице-официален представител на упълномощеното юридическо лице.
Yes
2.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо) – попълнено, датирано, подписано на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всяко от тях.
Yes
3.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение 2), датирана и подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата , сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
Yes
4.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от ПМС 162/2016 г. – попълнена по образец (Приложение 3), датирана и подписана на хартиен носител от всички лица с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
5.
Декларация за държавни/минимални помощи – попълнена по образец (Приложение 4), датирана и подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
Приложение 1 към Декларацията следва да се представи само от кандидати, заявили разходи по режим „регионална инвестиционна помощ“ по Елемент А и получавали държавна/минимална помощ. 
Приложение 2 към Декларацията следва да се представи само от кандидати, които са заявили разходи по режим„de minimis“ (независимо дали по Елемент А или Елемент Б) и са получавали друга минималната помощ на територията на Република България за период от три бюджетни години (две предходни плюс текущата година).
Приложение 3 към Декларацията следва да се представи само от кандидати, които са заявили разходи по режим „Консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите в полза на МСП“ по Елемент Б и са получавали друга такава помощ през последните три години.
В случаите, когато кандидатът не представи едно или няколко от приложения 1, 2 или 3, то непредставените приложения не се изискват.
Yes
6.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение 5), датирана и подписана на хартиен носител  от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
В случаите, когато кандидатът е голямо предприятие (посочва се в т.2 „Данни за кандидата“ от Формуляра за кандидатстване), тази декларация не се изисква.
Yes
7.
Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО по служебен път - попълненa по образец (Приложение 6), датирана и подписана на хартиен носител  от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
Yes
8.
Декларация за ненарушаване на чужди права върху интелектуална собственост - попълнена на хартиен носител по образец (Приложение 7), датирана и подписана на хартиен носител  от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
Yes
9.
Справка относно активите, свързани с дейността, която ще се модернизира или активите, които ще бъдат използвани при производството на нов продукт (Приложение 8), прикачена в ИСУН 2020.
Документът се изисква в случаите, когато приложимият режим по Елемент А „Инвестиции“ е „регионална инвестиционна помощ“ и чрез проекта се осъществява:
- основна промяна в целия производствен процес на съществуващ стопански обект (приложимо само при големи предприятия) или 
- диверсификацията на продукцията на стопански обект с продукти, които не са били произвеждани до момента в стопанския обект.
Справката относно активите, свързани с дейността, която ще се модернизира или активите, които ще бъдат използвани при производството на нов продукт (Приложение 8) следва да е придружена от:
Данъчен амортизационен план, удостоверяващ сумата на разходите за амортизация на активите, свързани с дейностите, които ще бъдат модернизирани за предходните три отчетни периода преди започване на работата по инвестицията    (документът се изисква в случаите, когато приложимият режим по Елемент А „Инвестиции“ е „регионална помощ“, кандидатът е голямо предприятие и чрез проекта се осъществява основна промяна в целия производствен процес на съществуващ стопански обект) - прикачен в ИСУН 2020
или
Счетоводен амортизационен план, удостоверяващ балансовата стойност на активите, които се използват повторно, към 31 декември на годината  преди започване на работата по инвестицията (документът се изисква в случаите, когато приложимият режим по Елемент А „Инвестиции“ е „регионална помощ“ и чрез проекта се осъществява диверсификацията на продукцията на стопански обект с продукти, които не са били произвеждани до момента в стопанския обект), прикачен в ИСУН 2020;
Yes
10.
Документи в подкрепа на наличието на права върху интелектуална собственост върху внедряваната продуктова иновация (стока или услуга) или иновация в бизнес процесите, насочена към производство на стоки и предоставяне на услуги –  прикачени в ИСУН 2020:
- патент за изобретение или решение за издаване на патент за иновацията, внедрявана по проекта;
- свидетелство за регистрация на полезен модел или решение за регистрация на полезен модел за иновацията, внедрявана по проекта;
- заявка за регистрация на полезен модел или заявка за издаване на патент;
- лицензионен договор, с който се разрешава използването на съответния обект на интелектуална собственост;
- договор за прехвърляне на ноу-хау;
- договор, с който се удостоверява прехвърляне на права по интелектуална собственост;
- декларация за авторски права върху произведението предмет на внедряваната иновация – Раздел 2 от Приложение 7.
- договор за придобиване на резултати от НИРД;
- техническа документация или публикации, или доклади, или резултати от проведени тестове или изследвания.
По отношение на първите три документа се извършва служебна проверка, когато е налична информация и описание в  т.11.7. „Документи в подкрепа на наличието на права върху интелектуална собственост върху внедряваната иновация“ от Формуляра за кандидатстване (например рег. номер, номер на заявка, наименование на изобретението) и когато те са издадени от Патентно ведомство на Република България,. При невъзможност за извършване на служебна проверка, Оценителната комисия ще изиска от кандидатите предоставяне на тези документи.
Yes
11.
Проучване за правен статус, издадено от Патентно ведомство на Република България (или аналогичен документ, издаден от еквивалента организация в съответната държава)  – в случаите, когато кандидатът е представил: патент за изобретение/ решение за издаване на патент, свидетелство за регистрация на полезен модел/ регистрация на полезен модел, заявка за регистрация на полезен модел, заявка за издаване на патент - прикачени в ИСУН 2020
Удостоверение за вписване на договора в регистъра на Патентно ведомство/ Удостоверение за вписване на лицензионния договор в регистъра на Патентно ведомство – в случаите, когато кандидатът е представил:  договор за прехвърляне на права по интелектуална собственост (патент за изобретение, свидетелство за регистрация на полезен модел), лицензионен договор, с който се разрешава използването на съответния обект на интелектуална собственост (патент за изобретение, свидетелство за регистрация на полезен модел) - прикачени в ИСУН 2020.
В случай че документите се издават от Патентно ведомство на Република България ще бъде извършена служебна проверка , когато е налична съответна информация и описание в  т. 11.7 „Документи в подкрепа на наличието на права върху интелектуална собственост върху внедряваната иновация“ от Формуляра за кандидатстване (например рег. номер, номер на заявка, наименование на изобретението, данни за лицензионния договор и др.). При невъзможност за извършване на служебна проверка, Оценителната комисия ще изиска от кандидатите предоставяне на тези документи.
Yes
12.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА – попълнена по образец (Приложение 9) и прикачена в ИСУН 2020.
No
13.
Две съпоставими оферти за всяка отделна инвестиция в активи (ДМА и ДНА), с предложена цена – прикачени в ИСУН 2020
При хипотеза на придобиване на патент, полезен модел, ноу-хау или лицензия за такива, кандидатът може да представи само една оферта.
No
14.
Счетоводен баланс (индивидуален) за 2016, 2017 и 2018 г. - служебна проверка от НСИ.
Yes
15.
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности  за 2016, 2017 и 2018 г.- служебна проверка от НСИ.
Yes
16.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за 2016, 2017 и 2018 г.– служебна проверка от НСИ.
Yes
17.
Справка за иновационната дейност на предприятието през периода 2016-2018 година –  служебна проверка от НСИ.
No
18.
Справка за научноизследователска и развойна дейност за 2016 , 2017 и 2018 г.– служебна проверка от НСИ.
No
19.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – прикачена в ИСУН 2020.
No
20.
Документи, доказващи наличието на права по индустриална собственост, по отношение на които кандидата, управителя и/или съдружниците и/или (при акционерно дружество и командитно дружество с акции) акционерите и/или председателя на управителния съвет или съвета на директорите, е/са първоначален заявител и/или изобретател - издаден патент за изобретение или издадено свидетелство за регистрация на полезен модел - (прикачени в ИСУН 2020)
В случай че кандидатите не представят документите и когато те се издават от Патентно ведомство на Република България се извършва служебна проверка.
No
21.
Книга за акционерите (при акционерно дружество и командитно дружество с акции) – приложимо при представяне на документи, доказващи наличието на права по индустриална собственост, по отношение на акционерите които са първоначален заявител и/или изобретател  на издаден валиден патент за изобретение или издадено валидно свидетелство за регистрация на полезен модел - прикачена в ИСУН 2020.
No
22.
Сключен договор по съответната Рамкова програма, придружен с документ за финално плащане по съответния проект (издаден от финансиращата институция и удостоверяващ приключване изпълнението на договор) – прикачени в ИСУН 2020
или
Копие на получен печат за качество (seal of excellence) по програма Хоризонт 2020 и проектното предложение към него – прикачено в ИСУН 2020.
No
23.
Бизнес план – попълнен по образец във формат Excel (Приложение 26) и прикачен в ИСУН 2020.
No
II. Group
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите или е еквивалентно лице по смисъла на законодателството на държава-членка на Европейското икономическо пространство.
Yes
2.
Кандидатът има минимум три приключени финансови години (2016, 2017 и 2018 г..).
Yes
3.
Кандидатът е микро, малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия и Приложение І на Регламент (ЕС) № 651/2014.
No
4.
Кандидатът е голямо предприятие.
No
5.
Кандидатът е пряко отговорен за изпълнението на дейностите по проекта, а не действа в качеството на посредник.
Yes
6.
Основната икономическа дейност, или дейността, за която кандидатстват, не се отнася до някоя от следните области: 
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти;
в) преработка и продажба на селскостопански продукти, в следните случаи:
−	когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
−	когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производи¬тели;
г) сектор стоманодобив (в случай на „регионална инвестиционна помощ“);
д) сектор въгледобив (в случай на „регионална инвестиционна помощ“);
е) сектор корабостроене (в случай на „регионална инвестиционна помощ“);
ж) сектора за производство на синтетични влакна (в случай на „регионална инвестиционна помощ“);
з) сектор транспорт, както и свързаната с него инфраструктура  (в случай на „регионална инвестиционна помощ“);
и) производство и дистрибуция на електроенергия и енергийните инфраструктури  (в случай на „регионална инвестиционна помощ“).
Yes
7.
В случай на „регионална инвестиционна помощ“ (по Елемент А) и/или помощ за „Консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите в полза на МСП“ (по Елемент Б):
Проектното предложение не съдържа дейности за улесняване на закриването на неконкурентоспособни въглищни мини в съответствие с Решение 2010/787/ЕС на Съвета.
Yes
8.
В случай на минимална помощ:
Проектното предложение не съдържа дейности за придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват сухопътни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение
Yes
9.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с инвестиции за постигане на намаляване на емисиите на парникови газове от дейности, изброени в приложение I към Директива 2003/87/ЕО (Приложение 16).
Yes
10.
В случай на „регионална инвестиционна помощ“:
Помощта не се предоставя на предприятие (и на ниво група), което е извършило преместване  към предприятието, в което предстои да бъде осъществена първоначалната инвестиция през двете години, предхождащи заявлението му за регионална инвести¬ционна помощ или което към момента на подаване на заявлението за помощ възнамерява да направи това в период до две години след приключването на първоначалната инвестиция
Yes
11.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
Yes
12.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
Yes
13.
В случай на „регионална инвестиционна помощ“ (по Елемент А) и/или помощ за „Консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите в полза на МСП“ (по Елемент Б):
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) - обект на неизпълнено разпореждане за възстановяване вследствие на предходно решение на Европейската комисията, с което дадена помощ се обявява за незаконосъобразна и несъвместима с общия пазар.
Yes
14.
В случай на „регионална инвестиционна помощ“ (по Елемент А) и/или помощ за „Консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите в полза на МСП“ (по Елемент Б):
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) в затруднено положение и по отношение на него не е изпълнено нито едно от следните обстоятелства: 
- В случай на акционерно дружество, дружество с ограничена отговорност, командитно дружество с акции или кооперация или други дружества по Приложение I към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува по-малко от три години), когато неговият записан акционерен капитал е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. Такъв е случаят, когато приспадането на натрупаните загуби от резервите (и всички други елементи, които по принцип се считат за част от собствения капитал на дружеството) води до отрицателен кумулативен резултат, който надхвърля половината от записания акционерен капитал. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество с ограничена отговорност" се разбира по-специално видовете дружества, посочени в приложение I към Директива 2013/34/ЕС, а понятието „акционерен капитал" включва, когато е уместно, премии от акции.
- В случай на събирателно дружество или командитно дружество или други лица по Приложение II към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува по-малко от три години), когато капиталът, вписан в баланса на дружеството, е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество, при което поне някои съдружници носят неограничена отговорност за задълженията на друже-ството", се разбира по-специално типовете дружества, посочени в приложение II към Директива 2013/34/ЕС.
- Когато предприятието е в процедура по колективна несъстоятелност или отговаря на критериите на своето вътрешно право, за да бъде обект на процедура по колективна несъстоятелност по искане на неговите креди¬тори.- Когато предприятието е получило помощ за оздравяване и все още не е възстановило заема или не е прекратило гаранцията, или е получило помощ за преструктуриране и все още е обект на план за преструктуриране.
5. Когато предприятието не е МСП и през последната година:
- съотношението задължения/собствен капитал на предприятието е било по-голямо от 7,5; и
- съотношението за лихвено покритие на предприятието, изчислено на основата на EBITDA, е било под 1,0.
Yes
15.
Кандидатът не е микропредприятие по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, което има седалище или клон със седалище на територията на селски райони съгласно Списъка на общините в обхвата на селските райони  (Приложение 12) и не е заявил за подпомагане дейности по проекта, които ще се осъществяват в община на територията на селските райони.
Yes
16.
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти
Yes
17.
Кандидатът не е микропредприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън приложение № I от Договора за създаване на европейската общност (Приложение 11), или с производството на памук, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно Списъка на общините в обхвата на селските райони (Приложение 12).
Yes
18.
Кандидатът не е малко и средно предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън приложение № I от Договора за създаване на европейската общност (Приложение 11), или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно Списъка на общините в обхвата на селските райони (Приложение 12).
Yes
19.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност или кандидатстващо за финансиране на дейности, които съгласно КИД 2008 (Приложение 13) попадат в Сектор С - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код 11 „Производство на напитки”, както следва:
•	10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
•	10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
•	10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
•	10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
•	10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
•	10.6 „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
•	10.81. „Производство на захар”;
•	10.83 „Преработка на кафе и чай”;
•	10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“;
•	10.91 „Производство на готови храни за животни”;
•	11.02. „Производство на вина от грозде”;
•	11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
•	11.06. „Производство на малц”. 
Yes
20.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация; 
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си; 
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301-305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социално-осигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година или повече от 50 000 лв.;
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да:
i) повлияят на вземането на решение от страна на УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
ii) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда за:
i) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
ii) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна;
o) за лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
i) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
ii) не са предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Yes
21.
Кандидатът не е предприятие, спрямо което е установено с влязъл в сила административен акт наличието на недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
Yes
III. Group
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Продължителността на проекта не надхвърля 18 (осемнадесет) месеца.
Yes
2.
Дейностите по проекта се изпълняват на територията на Република България.
Допускат се и ограничени дейности в рамките на проектите, осъществявани в чужбина съгласно чл. 70 от Регламент (ЕС) № 1303/2013.
Yes
3.
Проектът води до постигане целта на процедурата.
Yes
4.
Внедряваните иновации следва да попадат в обхвата на изброените по-долу приоритетни направления на тематичните области на ИСИС:
Информатика и ИКТ:
•	производства, включително Fabless, особено на създадени в България продукти, устройства и системи;
•	ИКТ подходи в машиностроене, медицина и творчески индустрии (във връзка с другите три тематични области), вкл. дигитализация на културно-историческо наследство, развлекателни и образователни игри, теле-медицина и теле-грижа и „инбедид“ софтуер; 3D дигитализация, визуализация и прототипиране;
•	Big Data, Grid and Cloud Technologies;    
•	безжични сензорни мрежи и безжична комуникация/управление;
•	езикови технологии;
•	уеб, хибридни и "native" приложения, уеб базирани приложения за създаване и експлоатиране на нови услуги и продукти;
•	използване на нови възможности във връзка с аутсорсинг и ИКТ-базирани услуги и системи.
Мехатроника и чисти технологии:
•	производство на базови елементи, детайли, възли и оборудване, вграждани като част от мехатронен агрегат или самостоятелно съставляващи такъв агрегат;
•	машиностроене и уредостроене, вкл. части, компоненти и системи, с акцент върху транспорта и енергетиката;
•	инженеринг, реинженеринг и продължаване на жизнения цикъл на индустриални машини, уреди и системи;
•	системи за автоматизирано и софтуерно подпомагано управление с приложение в производството;
•	роботизирани системи и автоматизация на процеси, в т.ч. вграждане на ВЕИ, 3-D моделиране, системи за инструментална екипировка;
•	проектиране и производство на високо-технологични продукти и/или участие в над-национална производствена верига, вкл.  в аеро-космическата индустрия;
•	био-мехатроника;
•	интелигентни системи и уреди, „интелигентни домове“ – „интелигентни градове“;
•	чисти технологии с акцент върху транспорта и енергетиката (съхранение, спестяване и ефективно разпределение на енергия, електрически превозни средства и еко-мобилност, водород-базирани модели и технологии, безотпадни технологии, технологии и методи за включване на отпадъчни продукти и материали от производства в други производства);
•	синя икономика – технологии за развитие.
Индустрия за здравословен живот и био-технологии:
•	методи за чисто производство, съхранение, преработка и достигане до крайния потребител на специфични български съставки, средства и продукти (вкл. кисело мляко, мед и пчелни продукти, хляб, вино, млечни и месни продукти, етерични масла, бира, билки и билкови продукти, козметични средства и продукти);
•	производство на специализирани храни и напитки (бебешки и детски, „космически“ храни);
•	производство на инструменти, оборудване, консумативи за медицинска и дентална диагностика и терапия и/или участие в над-национална производствена верига;
•	персонална медицина, диагностика и индивидуална терапия, лечебни и лекарствени форми и средства;
•	медицински и лечебен туризъм с акцент върху възможностите за персонализация (немасов, а персонален туризъм);
•	нано-технологии в услуга на медицината;
•	био-технологии с пряко приложение за здравословен начин на живот; 
•	приложение на нови методи и технологии в устойчивото ползване на речни и морски ресурси;
•	производство на инсталации за добиване на екологично чиста електроенергия и промишлена вода;
•	зелена/био-базирана икономика.
Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии:
•	културните и творческите индустрии (според дефиниция на ЕК: архитектура, архивно дело и библиотекарство, артистично занаятчийство, аудио-визуални форми (филми, ТВ, видео игри и мултимедия), културно наследство, дизайн, вкл. моден дизайн, фестивали, музика, сценични и визуални изкуства, издателска дейност, радио;
•	компютърни и мобилни приложения и игри с образователен, маркетинг и/или развлекателен характер;
•	алтернативен (селски, еко-, културен и фестивален) и екстремен туризъм и спорт (за стимулиране на несезонен, немасов, а постоянен нишов туризъм);
•	производство на стоки и съоръжения с пряко приложение в тези сфери (напр. национални (регионални) носии, велосипеди, стени за катерене и др. стоки за алтернативни и екстремни спортове, костюми, декори, материали за исторически възстановки, специализирана екипировка и оборудване, печатни издания).
Yes
5.
По проекта се подкрепя внедряване на иновация, която е собствена разработка или на база интелектуални права, придобити от трети лица
Yes
6.
Изпълнението на проекта следва да води до внедряване на:
•	Продуктова иновация (стока или услуга) или иновация в бизнес процесите, насочена към производство на стоки и предоставяне на услуги, която представлява ново постижение за кандидата, превъзхождащо описаните в проекта съществуващи решения
Изпълнението на проекта може да води и до внедряване на иновация в бизнес процесите, насочена към: разпространение и логистика и/или маркетинг и продажби и/или информационни и комуникационни системи, единствено когато тя е допълваща спрямо задължителната за внедряване продуктова иновация (стока или услуга) или иновация в бизнес процесите, насочена към производство на стоки и предоставяне на услуги. Съответно изпълнението на проекта не може да води единствено до внедряване на иновация в бизнес процесите, насочена към: разпространение и логистика, маркетинг и продажби и информационни и комуникационни системи.
Yes
7.
В случай на „регионална инвестиционна помощ“:
Дейностите по проекта имат за свой основен предмет осъществяването на една от следните първоначални инвестиции  в материални и нематериални активи:
•	създаване на нов стопански обект; 
•	разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект;
•	диверсификацията на продукцията на стопански обект с продукти, които не са били произвеждани до момента в стопанския обект;
•	основна промяна в целия производствен процес на съществуващ стопански обект.
Yes
8.
В случаите, когато приложимият режим по Елемент А „Инвестиции“ е „регионална инвестиционна помощ“ при основна промяна в целия производствен процес на съществуващ стопански обект (приложимо само при големи предприятия):
Допустимите разходи по Елемент А трябва да надхвърлят амортизацията на активите, свързани с дейността, която предстои да бъде модернизирана (методът за производство или доставка, който се заменя с въвеждането на нов или значително се усъвършенства), през предходните три финансови години.
Yes
9.
В случаите, когато приложимият режим по Елемент А „Инвестиции“ е „регионална инвестиционна помощ“ при диверсификацията на продукцията на стопански обект с продукти, които не са били произвеждани до момента в стопанския обект:
Общият размер на допустимите разходи по Елемент А трябва да надхвърлят с поне 200 % счетоводната стойност на активите, които се използват повторно, както са осчетоводени през финансовата година преди започването на работата по проекта.
Yes
10.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики, залегнали в чл.7 и чл.8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета:
•	Равнопоставеност и недопускане на дискриминация - насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация.
•	Устойчиво развитие – подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Yes
11.
Проектът включва минимум една от следните дейности по Елемент А „Инвестиции“:
•	Внедряване на продуктова иновация (стока или услуга) или иновация в бизнес процесите, насочена към производство на стоки и предоставяне на услуги, посредством придобиване на машини, съоръжения и оборудване.
•	Внедряване на продуктова иновация (стока или услуга) или иновация в бизнес процесите, насочена към производство на стоки и предоставяне на, посредством придобиване на специализиран софтуер (вкл. разработване), патенти, лицензи, „ноу хау” и др.
Yes
12.
Общият размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 100 000 лева.
Yes
13.
Дейностите по проекта не са започнати преди подаването на формуляра за кандидатстване от кандидата, независимо дали всички свързани плащания са извършени от него.
Yes
14.
Проектът не се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
Yes
15.
По проекта не се внедрява иновация, защитениа с патент и/или полезен модел, която вече е била обект на внедряване по проект, финансиран по ОПРКБИ 2007-2013 и/или ОПИК 2014-2020.
Yes
16.
Сумарната целева стойност на индикатори „Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби година N+1“, „Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби година N+2“ и „Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби година N+3“ е по-голяма или равна на размера на заявената стойност на безвъзмездната финансова помощ по проекта (съгласно т.5 „Бюджет от Формуляра за кандидатстване).
Yes
17.
Целевата стойност на индикатори „Разходи за иновации, които не са резултат от НИРД, като процент от оборота година N+1“, „Разходи за иновации, които не са резултат от НИРД, като процент от оборота година N+2“ и „Разходи за иновации, които не са резултат от НИРД, като процент от оборота година N+3“ е положителна стойност (по-голяма от „0“ /нула/).
Yes
18.
Целева стойност на индикатор „Прогнозна средна производителност на предприятието за периода от година N+1 до година N+3” е по-голяма от размера на производителността на предприятието-кандидат за 2018 г.
Yes