|
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения – форма и наличие на изискуеми документи
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване, одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни.
|
Yes
|
|
2. |
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е на български език, с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език . Попълнени са всички раздели, за които е указано че са задължителни.
|
Yes
|
|
3. |
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение З) към Условията за кандидатстване- и прикачена в ИСУН;
Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
|
Yes
|
|
4. |
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове – попълнена по образец (Приложение Й) към Условията за кандидатстване – прикачена в ИСУН.
Декларацията се попълва и се подписва от всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин)
|
Yes
|
|
5. |
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение Д) към Условията за кандидатстване – прикачена в ИСУН 2020
Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
|
Yes
|
|
6. |
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение Е) към Условията за кандидатстване и прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
|
Yes
|
|
7. |
Бизнес план, по образец съгласно Приложение Ж прикачен в ИСУН 2020.
|
Yes
|
|
8. |
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на кандидата, въз основа на данни за последната приключила финансова година (за кандидати по първи краен срок – 2019г. за кандидати по втори краен срок – 2020 г.) или Декларация за неактивност, подадена към НСИ – прикачени в ИСУН.
(За кандидати, които не са осъществявали дейност през последната година, код на основна дейност е кодът, вписан в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ. В посочения случай е представена Декларация за неактивност, подадена към НСИ от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице.)
|
Yes
|
|
9. |
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА – попълнена по образец (Приложение И) и прикачена в ИСУН 2020.
|
No
|
|
10. |
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо). Пълномощното се попълва, датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и пълномощното се подписва от всяко от тях. След попълването, подписването и поставянето на дата на хартиения носител, пълномощното следва да се сканира и да се прикачи в ИСУН 2020.
От пълномощното следва да е видно, че лицето е упълномощено да представлява кандидата към датата на кандидатстване за подаване на проектното предложение по процедурата.
|
No
|
|
11. |
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – прикачена в ИСУН 2020.
|
No
|
|
12. |
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности за последните три приключени години (за 1-ви срок за кандидатстване –2017,2018 и 2019г. и за втори срок за кандидатстване 2018, 2019 и 2020 г.) (индивидуален) – прикачени в ИСУН 2020, в случай че е приложимо.
(В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър)
|
Yes
|
|
13. |
Копие на въвежданата добра производствена практика, издадена и утвърдена от организация/група лица, организирани на браншови принцип, което следва да съдържа информация относно: наименование на организацията, име на лицето, което я издава от името на организацията, подпис на лицето, дата на издаване, описание на ДНП (приложимо, в случай че по проекта се предвижда изпълнението на дейности за въвеждане на добри производствени практики.
|
No
|
|
14. |
Счетоводен баланс (индивидуален) за последните три приключени години (за 1-ви срок за кандидатстване – 2017, 2018 и 2019г. и за втори срок за кандидатстване 2018, 2019 и 2020 г.))- прикачен в ИСУН 2020.
(В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър).
|
Yes
|
|
15. |
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните три приключени финансови (за 1-ви срок за кандидатстване 2017, 2018 и 2019 г. и за втори срок за кандидатстване 2018, 2019 и 2020 г.) – прикачен в ИСУН 2020.
(В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър)
|
Yes
|
|
16. |
Справка за нетекущите (дълготрайните) активи за последните три приключени финансови години (за 1-ви срок за кандидатстване– 2017, 2018 и 2019г. и за втори срок за кандидатстване 2018, 2019 и 2020 г.) – прикачена в ИСУН 2020.
(В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър).
|
Yes
|
|
17. |
В случаите, когато кандидатът е заявил въведени международно признати стандарти, и/или СЕ маркировка, и/или съответствие на продуктите, и/или добри производствени практики, и/или специализирани софтуерни системи за управление (съгласно т. 11 от Формуляра за кандидатстване), е представил поне един от следните документи – прикачени в ИСУН 2020:
- сертификат, който е валиден към датата на кандидатстване – когато кандидатът е заявил наличие на въведени стандарти за качество, други международно признати стандарти или системи за управление;
- декларация или сертификат за съответствие или протоколи от изпитване на произведени продукти, за които е въведена CE маркировката – когато кандидатът е заявил въведени СЕ маркировки;
- документи, издадени съгласно нормативната уредба, поставяща изискванията по отношение на добри производствени практики в областите, в които те се прилагат, а именно: хранително-вкусова промишленост (вкл. производство на опаковки влизащи в контакт с храни), фармация, козметична промишленост и производството на ветеринарно-медицински продукти – когато кандидатът е заявил наличие на въведени добри производствени практики;
- лицензионни договори предоставящи конкретни права на кандидата по отношение на съответната специализирана софтуерна система и/или договор с доставчика/производителя на конкретната система за нейното въвеждане, чието успешно изпълнение е удостоверено с приложен към договора приемо-предавателен протокол и/или ръководство отнасящо се до въвеждането на специализираната софтуерна система при конкретния кандидат – когато кандидатът е заявил въведени специализирани софтуерни системи за управление.
|
No
|
|
18. |
Сертификат за вече приложения стандарт за управление, който е обект на ре-сертификация, който не е изтекъл към датата на подаване на проектното предложение (приложимо, в случай че по проектното предложение са включени дейности за ре-сертификация).
|
No
|
|
19. |
Оферта за всяка отделна инвестиция в активи – ДМА и ДНА, с предложена цена .
|
Yes
|
|
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите
|
Yes
|
|
2. |
Кандидатът е малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия.
(Кандидатът не е микропредприятие или голямо предприятие).
|
Yes
|
|
3. |
Кандидатът има седалище и адрес на управление и осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ - ЛОМ.
|
Yes
|
|
4. |
Кандидатът има минимум три приключени финансови години преди датата на обявяване на настоящата процедура за подбор на проекти.
|
Yes
|
|
5. |
5.1. Проверка на предприятието за получена помощ de minimis
а) предприятието – кандидат е получило помощ през последните три бюджетни години, финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;
б) в случай, че предприятието отговаря на изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие” е получило помощ през последните три бюджетни години, финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;5.2. Общият размер на помощта de minimis, предоставяна на „едно и също предприятие”, не надхвърля 200 000 EUR за период от три бюджетни години
|
Yes
|
|
6. |
В случаите, когато кандидатът е малко предприятие е реализирал общо през последните три приключени години нетни приходи от продажби, равни или надвишаващи 750 000 лв.
|
Yes
|
|
7. |
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие е реализирал общо през последните три приключени финансови години нетни приходи от продажби, равни или надвишаващи 3 000 000 лв.
|
Yes
|
|
8. |
Кандидатът развива основната си икономическа дейност и дейността за която кандидатства в една от определените в Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 групи сектори на икономическа дейност съгласно тяхната технологична интензивност, както следва:
Високотехнологични и средно високотехнологични промишлени производства:
С20 „Производство на химични продукти“
C21 „Производството на лекарствени вещества и продукти“
C26 „Производството на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти“
С27 „Производство на електрически съоръжения“
С28 „Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“
С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“
С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“
Интензивни на знание услуги:
J58 „Издателска дейност“
J59 „Производството на филми и телевизионни предавания, звукозаписване и издаване на музика“
J60 „Радио- и телевизионна дейност“
J61 „Далекосъобщения“
J62 „Дейности в областта на информационните технологии“
J63 „Информационни услуги“
М72 „Научноизследователска и развойна дейност“
Нискотехнологични и средно нискотехнологични промишлени производства:
С10 „Производство на хранителни продукти“
С11 „Производство на напитки“
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“
С14 „Производство на облекло“
С15 „Обработка на кожи; производство на обувки и други изделия от обработени кожи без косъм“
С16 „Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене“
С17 „Производство на хартия, картон и изделия от хартия и картон“
С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“
С19 „Производство на кокс и рафинирани нефтопродукти“
С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси“
С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини“
С24 „Производство на основни метали“
С25 „Производство на метални изделия, без машини и оборудване“
С31 „Производство на мебели“
С32 „Производство, некласифицирано другаде“
С33 „Ремонт и инсталиране на машини и оборудване“.
|
Yes
|
|
9. |
Основната дейност на кандидата или дейността, за която кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области:
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти;
в) преработка и продажба на селскостопански продукти, в следните случаи:
− когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производи¬тели.
|
Yes
|
|
10. |
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
|
Yes
|
|
11. |
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
|
Yes
|
|
12. |
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.
|
Yes
|
|
13. |
Кандидатът не е микропредприятие по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, които имат седалище или клон със седалище на територията на МИГ ЛОМ.
|
Yes
|
|
14. |
Кандидатът не е микро предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващи инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I от Договора за функциониране на Европейския съюз, или с производството на памук, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно определението в т. 8.1 Описание на общите условия от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г. Списък на общините в обхвата на селските райони на Република България е даден в ПМС № 161/04.07.2016.
|
Yes
|
|
15. |
Кандидатът не е малко или средно предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I от Договора за функциониране на ЕС, или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на община Лом.
|
Yes
|
|
16. |
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност или кандидатстващо за финансиране на дейности, съгласно Класификацията на икономическите дейности – 2008 /КИД 2008 – Приложение 5 към Насоките за кандидатстване/ в сектор С, код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и 11 „Производство на напитки”, както следва:
- 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
- 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
- 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
- 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
- 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
- 10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
- 10.81. „Производство на захар”;
- 10.83. „Преработка на кафе и чай”;
- 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“;
- 10.91. „Производство на готови храни за животни”;
- 11.02. „Производство на вина от грозде”;
- 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
- 11.06. „Производство на малц”.
|
Yes
|
|
17. |
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
a) е обявен в несъстоятелност;
б) е в производство по несъстоятелност;
в) е в процедура по ликвидация;
г) е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) е преустановил дейността си;
е) се намира в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която е установени;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка е нарушил чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавите, в които кандидатите са установени;
з) е лишен от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) има задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалище на УО и на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година;
л) е изпаднал в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да:
1) повлияят на вземането на решение от страна на МИГ/УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация,
или
2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за:
1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна.
o) лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
1) е представил документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
2) не е предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
|
Yes
|
|
Критерии за оценка на допустимостта на проекта.
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Проектното предложение е подадено в рамките на крайния срок, описан в т. 25 на Условията за кандидатстване.
|
Yes
|
|
2. |
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти.
|
Yes
|
|
3. |
Продължителността на проекта не надхвърля 12 (дванадесет) месеца.
|
Yes
|
|
4. |
Дейностите по проекта се изпълняват само на територията на община Лом.
|
Yes
|
|
5. |
Проектът не се реализира в партньорство с други предприятия/ организации.
|
Yes
|
|
6. |
Проектът е насочен към постигане на минимум една от следните цели:
1) Повишаване на производствения капацитет на кандидата
2) Засилване на експортния потенциал на кандидата.
|
Yes
|
|
7. |
Проектът включва минимум една от следните дейности:
7.1. Дейности за повишаване на производителността;
7.2. Дейности за ефективното и ефикасно използване на факторите на производство (човешки капитал, природни ресурси и технологии), чрез внедряване на нови технологии/практики/методи/системи за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес; и/ или
7.3.Дейности за подобряване на производствените процеси чрез инвестиции в дълготрайни материални и нематериални активи;
7.4.Дейности за въвеждане на водещи технологични решения и/или реинженеринг на процеси, вкл. чрез въвеждане на добри практики/технологични методи/технологии/процеси за намаляване консумацията на природни ресурси, безотпадни технологии, оползотворяване на вторични суровини и производствените отпадъци, регенериране и др; и/или
7.5.Дейности за разширяване на производството чрез добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги; и/или
7.6.Дейности за диверсификация на дейността, чрез разнообразяване на портфолиото на предприятията и достъп до пазари.
7.7. Дейности за управление на факторите на производство, с акцент върху изграждането на възможности за възприемане и адаптиране на европейски и международни знания и добри практики
и/или
7.8. Дейности за разработване, внедряване и сертифициране на системи за управление на качеството, опазване на околната среда, еко маркировка, енергиен мениджмънт, сигурност на информацията и други съгласно международни, европейски и национални стандарти ; и/или
7.9. Дейности за разработване, трансфер, внедряване и сертифициране на добри производствени практики ; и/или
7.10. Дейности за разработване на стратегии за пазарна реализация, проучвания и трансфер на инструментариум за навлизане на нови пазари и за задоволяване на пазарното търсене и разнообразяване на предлагането; и/или
7.11. Дейности за инвестиции в ново оборудване и/или специализирани софтуерни приложения, допринасящ/и за изпълнението на някоя от горепосочените дейности. подобряване на качеството на съществуващи процеси, продукти и услуги чрез разработване и въвеждане на базирани на ИКТ системи и приложения, включително „виртуализирани“, „облачни“, „мобилни“: за управление на бизнеса, включително такива за интеграция на различни звена и локации на дадено дружество; и/или
7.12. Дейности за внедряване на системи за автоматизирано проектиране, инженерни дейности и производство; и/или
7.13. Дейности за внедряване на системи за трансформиране на бизнес и операционни процеси, които водят до повишаване на производителността и конкурентоспособността; и/или
7.14. Дейности за внедряване на електронни платформи за бизнес за подобряване на достъпа до чужди пазари
|
Yes
|
|
8. |
Изпълнението на проекта включва Дейности за информиране и публичност.
|
Yes
|
|
9. |
Обхватът на дейностите не включва само инвестиции в ново оборудване и/или специализирани софтуерни приложения, ако проектът включва специализирани услуги за МСП за развитие и укрепване на управленския капацитет.
|
Yes
|
|
10. |
Обхватът на дейностите не включва само инвестиции в ново оборудване и/или специализирани софтуерни приложения, ако проектът подкрепя растежа на предприятието, чрез подобряване на качеството и насърчаване на използването на ИКТ и услуги.
|
Yes
|
|
11. |
Проектът е в съответствие с минимум един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС съгласно чл. 7 и чл. 8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета.:
1. Равнопоставеност и недопускане на дискриминация – насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. Проектът не съдържа дейности водещи до неравнопоставеност както между мъжете и жените, така и между представителите на различните малцинствени групи
2. Подкрепа за проекти, които допринасят устойчиво развитие, за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Кандидатът е предоставил информация по този критерий.
|
Yes
|
|
12. |
Проектното предложение включва минимум един от следните видове разходи
1. Разходи за придобиване на дълготрайни материални активи, в т.ч. придобиване на машини, съоръжения и оборудване, необходими за изпълнението на дейностите по проекта.
2. Разходи за придобиване на дълготрайни нематериални активи, необходими за изпълнението на дейностите по проекта.
|
Yes
|