|
|
Criteria |
Leads to rejection |
1. |
Кандидатът е местна инициативна група, която е кандидатствала за одобрение в срока на обявата по реда на Насоките за определяне на условията за кандидатстване по процедура за прием на проектни предложения BG06RDNP001-19.001 (втори прием), но няма одобрена за финансиране стратегия за ВОМР през програмния период 2014 – 2020 г.
|
Yes
|
2. |
Проектът се изпълнява на някоя от следните територии - административните граници на общините: Антон, Антоново, Батак, Белица, Белоградчик, Бобов дол, Божурище, Борово, Ботевград, Брацигово, Брезник, Бургас, Бяла, Велики Преслав, Венец, Видин селска част, Георги Дамяново, Горна Малина, Гулянци, Две Могили, Девин, Димово, Дупница, Дългопол, Елин Пелин, Етрополе, Златица, Иваново, Ихтиман, Каварна, Калояново, Камено, Карнобат, Каолиново, Карлово, Кнежа, Копривщица, Кричим, Кюстендил, Лозница, Мадан, Макреш, Малко Търново, Мездра, Мирково, Невестино, Несебър, Ново село, Омуртаг, Петрич, Пирдоп, Приморско, Първомай, Ракитово, Рудозем, Руен, Ружинци, Садово, Самуил, Свищов, Севлиево, Смолян, Смядово, Созопол, Стамболийски, Твърдица, Тополовград, Трън, Хитрино, Царево, Ценово, Чавдар, Челопеч, Чипровци, Чупрене, Шабла и Якоруда
|
Yes
|
3. |
Територията, на която се предоставя подпомагане е с население между 10 000 и 150 000 жители по данни от Националния статистически институт към 31 декември 2019 г.
|
Yes
|
4. |
В раздел „Индикатори“ и в формуляра за кандидатстване задължително е въведен и количествено определен поне един от следните индикатори:
1. Брой реализирани дейности;
2. Брой създадени работни места в резултат от изпълнението на проекта;
3. Брой на населението в обхванатото от проекта населено място, за което изпълнението на проекта ще бъде от полза.
|
Yes
|
5. |
Минималната стойност на допустимите разходи е не по-малко от левовата равностойност на 5 000 евро, а максималната – не повече от левовата равностойност на 15 000 евро за един проект.
При проверката на стойността се прилага курс за 1 евро 1.9558 лева.
|
Yes
|
6. |
Местна инициативна група е юридическо лице с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност, регистрирано като сдружение по реда на Закона за юридическите лица с нестопанска цел, което представлява публично-частно партньорство.
|
Yes
|
7. |
Местната инициативна група съдържа в наименованието си обозначението „Местна инициативна група” или съкратено МИГ и наименованието на общината/ите, на територията на действие на МИГ.
|
Yes
|
8. |
Местната инициативна група има седалище и адрес на управление на територията на селския район на която МИГ осъществява дейността си.
|
Yes
|
9. |
Местната инициативна група има колективен върховен орган, в чийто състав задължително е включена общината/ите от територията на действие на МИГ.
|
Yes
|
10. |
Член на колективния върховен орган на МИГ има:
а) постоянен адрес и/или работят на територията на действие на МИГ, за физическите лица, или
б) седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ, за юридическите лица, или
в) седалище и адрес на управление в областен град, когато член на МИГ е община, включена в приложение № 3 от Постановление № 161, или
г) седалище и адрес на управление в града, център на общината, когато член на МИГ е община, посочена в приложение № 2 от Постановление № 161 и в територията на МИГ са включени само населените места на общината, извън строителните граници на града, или
д) клон на юридическо лице, ако клонът е регистриран на територията на действие на МИГ най-малко 5 години преди подаване на формуляра за кандидатстване.
|
Yes
|
11. |
Местната инициативна група има колективен управителен орган в състав:
а) от не по-малко 5 лица;
б) с постоянен адрес и/или работят на територията на действие на МИГ, когато са физически лица;
в) имат седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ, когато са юридически лица.
|
Yes
|
12. |
Местната инициативна група има дял на представителите на публичния сектор, на представителите на стопанския сектор и на представителите на нестопанския сектор в колективния върховен орган на сдружението, непревишаващ 49 на сто от имащите право на глас, съгласно чл. 28, ал. 1 от Закона за юридическите лица с нестопанска цел.
|
Yes
|
13. |
Местната инициативна група включва в колективните си органи представители на различни заинтересовани страни от местната общност, идентифицирани в анализа на стратегията за ВОМР, включително уязвими групи и малцинства (когато е приложимо).
|
Yes
|
14. |
Местна инициативна група, член на колективния й управителен орган, представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ, включително и когато член e юридическо лице, член на контролния орган на МИГ, ако такъв орган е предвиден в устава на МИГ са декларирали, че отговарят на всички изисквания от декларацията в приложение № 2 от условията за кандидатстване.
Основанията за отстраняване се прилагат при спазване на сроковете, посочени в чл. 57, ал. 3 от ЗОП.
МИГ има право да представи доказателства при подаване на декларация съгласно приложение № 2 или в определения срок за предоставяне на документи от получаването на уведомление от Комисията за оценка за констатиране на обстоятелства по декларацията в приложение № 2 от условията за кандидатстване за предприети мерки които гарантират надеждността на съответното, въпреки наличието на съответното основание за отстраняване. За тази цел горепосочено лице може да:
1. е погасило задълженията си по т. 3 от декларацията, включително начислените лихви и/или глоби или че те са разсрочени, отсрочени или обезпечени;
2. е платило или е в процес на изплащане на дължимо обезщетение за всички вреди, настъпили в резултат от извършеното от него престъпление или нарушение;
3. е изяснило изчерпателно фактите и обстоятелствата, като активно е съдействало на компетентните органи, и е изпълнило конкретни предписания, технически, организационни и кадрови мерки, чрез които да се предотвратят нови престъпления или нарушения.
|
Yes
|
15. |
Дейностите в проектното предложение се осъществяват в полза на местната общност и са съгласувани с нея.
|
Yes
|
16. |
Проектното предложение допринася за постигане на целите на ПРСР 2014 – 2020 г. и на приоритетите на стратегията за ВОМР на конкретната МИГ.
|
Yes
|
17. |
Дейностите в проектното предложение са одобрени по процедурата за вземане на решения, предвидена в устава на МИГ.
|
Yes
|
18. |
Проектното предложение включва дейности, свързани с доброволно участие под формата на труд или финансиране, от представители на местната общност.
|
Yes
|
19. |
Дейностите се реализират на територията на съответната МИГ.
|
Yes
|
20. |
Проектното предложение не включва дейности, които:
- оказват отрицателно въздействие върху околната среда;
- включват инвестиции в местата по националната екологична мрежа Натура 2000, когато тези инвестиции не отговарят на изискванията на Закона за биологичното разнообразие и на нормативните актове за неговото прилагане, както и предвидените ограничения в заповедите за определянето на тези места и плановете за управлението им;
- включват изграждане или обновяване на инфраструктура или закупуване на оборудване за голф, скално катерене и лов.
|
Yes
|
21. |
Планирано е изпълнението на следните категории дейности:
1. Дейности и събития, свързани с популяризиране на местната идентичност и/или;
2. Придобиване на материални и нематериални активи в интерес на местната общност и/или;
3. Въвеждане на иновативни за местната общност практики.
|
Yes
|
22. |
Проектното предложение допринася за постигане на поне един от резултатите, описани в условията за кандидатсване, а именно:
- подходът ВОМР, местните инициативни групи и местната идентичност са популяризирани на териториите на прилагане на подмярката;
- МИГ, допустими за подпомагане по подмярката получават подкрепа и са запазени като действащи субекти на съответните територии на действие;
- на териториите на прилагане на подмярката са въведени иновативни за местните общности дейности и практики.
|
Yes
|
23. |
Проектното предложение съдържа всички или част от изброените допустими разходи, свързани с изпълнение на дейности за:
1. Дейности и събития, свързани с популяризиране на местната идентичност, в това число за популяризиране на местни традиции, културно и историческо наследство, традиционни местни продукти и други:
- изследвания и проучвания, директно свързани с популяризиране на местната идентичност;
- възнаграждения за външни експерти – физически или юридически лица за изпълнение на дейности по проекта, различни от управление на проекта;
- промоционални кампании за свързани с популяризиране на местната идентичност;
- организиране и провеждане на събития, свързани с изпълнението на проекта;
- преводи;
- информираност – създаване на интернет страница за проекта, публикации в регионални медии, информационни конференции;
- публичност – изготвяне, отпечатване и разпространение на информационни материали и осигуряване на публичност, в т. ч. информационни табели.
2. Придобиване на материални и нематериални активи в интерес на местната общност:
- строително – монтажни дейности, обновяване на сгради и/или помещения;
- придобиване на материални активи които се използват в интерес на местната общност, включително оборудване, обзавеждане и преместваеми обекти;
- застраховки на закупените по проекта активи;
- нематериални активи – придобиване и разработване на софтуер, авторски права, патенти, интелектуална собственост и други нематериални активи в полза на местната общност.
3. Въвеждане на иновативни за местната общност дейности, включително материални, нематериални активи, дейности свързани с творческо-артистична дейност, обучения на местни общности, промотиране на местната идентичност и др.;
4. Оперативни разходи в размер до 5% от стойността на проекта. Оперативни са разходи, отговарящи на определението в т. 6 от раздел 27 „Допълнителна информация“ от условията за кандидатстване.
|
Yes
|
24. |
Планираните разходи не водят до двойно финансиране на едни и същи дейности.
На база на декларирани данни от кандидата във формуляра за кандидатстване и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
|
Yes
|
25. |
В стойността на съответния разход е включен данък добавена стойност (ДДС) за кандидати, които не са регистрирани по Закона за данък върху добавената стойност, и не е включен ДДС – за кандидати, регистрирани по Закона за данък върху добавената стойност.
|
Yes
|
26. |
Предложените за финансиране разходи по Раздел 14. „Категории разходи, допустими за финансиране” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи.
(В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.)
|
Yes
|
27. |
Оферентите, когато са местни лица, са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписванията, а оферентите – чуждестранни лица, са представили документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица са вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за Камарата на строителите и могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите.
|
Yes
|
28. |
Проектното предложение не включва някои от следните недопустими разходи:
1. за дължими лихви;
2. за лизинг;
3. за закупуване на недвижими имоти;
4. за закупуване на оборудване втора употреба;
5. за закупуване на моторни превозни средства;
6. за данък добавена стойност с изключение на невъзстановимия;
7. платени по-късно от крайния срок за подаване на искане за окончателно плащане пред ДФЗ;
8. разходи, платени в брой (с изключение на разходите за пощенски и куриерски услуги и такси за издаване на изискуеми документи);
9. принос в натура;
10. разходи, за които е получено финансиране от националния бюджет или бюджета на Европейския съюз, в т. ч. по подмярка 19.3„Подготовка и изпълнение на дейности за сътрудничество на местни инициативни групи“ и по подмярка 19.4 „Текущи разходи и популяризиране на стратегия за Водено от общностите местно развитие“ от ПРСР 2014 – 2020 г.;
11. банкови такси;
12. разходи за информираност и публичност, които не отговарят на изискванията, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г., съгласно приложение № 2 от Националната комуникационна стратегия за програмен период 2014 – 2020 г. и съгласно приложение № III към чл. 13 от Регламент за изпълнение 808/2014 на Комисията от 17 юли 2014 г. за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1305/2013 на Европейския парламент и на Съвета относно подпомагане на развитието на селските райони от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (OB, L 2274, 31 юли 2014 г.), наричан по-нататък „Регламент № 1305/2013“ и Регламент за изпълнение 669/2016 на Комисията от 28 април 2016 г. за изменение на Регламент за изпълнение (ЕС) № 808/2014 по отношение на изменението и съдържанието на програмите за развитие на селските райони, публичността на тези програми и коефициентите на преобразуване в животински единици (OB, L 115, 29 април 2016 г.);
13. хранителни стоки;
14. закупуване на материали за еднократна употреба с изключение на разходи за офис консумативи и канцеларски материали;
15. командировки, в това число пътни, дневни и квартирни;
16. наем на оборудване и съоръжения;
17. изготвяне на проект;
18. управление на проект;
19. оперативни разходи, надвишаващи 5 на сто от общата стойност на проекта;
20. разходи, извършени преди подаване на проектното предложение;
21. за обикновена подмяна;
22. за изграждане и ремонт на места за настаняване.
|
Yes
|
29. |
Финансовото подпомагане по дейностите по подмярката не представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС.
Проверката се осъществява въз основа на декларация в свободен текст, която включа съответствието на дейностите със следните шест хипотези:
1. са със свободен обществен достъп и с неикономически характер;
2. са организирани по нетърговски начин и са от нестопанско естество;
3. имат изключително локално въздействие и са предназначени за ползване само от населението в границите на населени места от общината от територията на МИГ;
4. водят до подобряване на условията за живот само на територията на МИГ;
5. имат чисто местно въздействие и следователно не оказват въздействие върху търговията между държавите членки. В тези случаи МИГ, изпълнителите и подизпълнителите доставят стоки и услуги в ограничен район на дадена държава-член и е малко вероятно да привлече клиенти от други държави членки и мярката няма влияние върху условията на трансграничните инвестиции (съгласно точка 196 от Известие на Комисията);
6. са само за нестопански дейности от лица, регистрирани по реда на Закона за юридическите лица с нестопанска цел.
|
Yes
|
30. |
В точка „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“ от формуляра за кандидатстване е описано съответствието на проектното предложение с поне една от следните политики на ЕС:
1. Равенство между половете и липса на дискриминация;
2. Устойчиво развитие (защита на околната среда);
3. Насърчаване на заетостта и конкурентоспособността.
|
Yes
|
31. |
Максималната продължителност за изпълнението на дейностите по малък пилотен проект е до 6 месеца.
|
Yes
|
32. |
По отношение на кандидата е установено, че не е създал изкуствено условия, необходими за получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и българското законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности по Условията за кандидатстване.
|
Yes
|
33. |
В случай на строително-монтажни дейности е налице съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
При преценка на комисията се извършва посещение на място от поне двама члена на комисията, в рамките на което се подписва протокол.
|
No
|
34. |
Необходимо е извършването на корекции в бюджета на проектното предложение съгласно чл. 19, ал. 7 от ПМС № 162.
|
Yes
|
|