Отворена процедура за кандидатстване

В тази страница имате възможност да разгледате всички публикувани разяснения по процедурата за кандидатстване. Ако не сте достъпили системата чрез потребителски профил, не можете да подавате искане за разяснение. За да създадете и подадете такова е необходимо да влезете в системата или да създадете потребителски профил от менюто " Вход ".

Рег. номер Въпрос Разяснения
BG05M9OP001-6.002-Q044 (27.05.2021 г.)
Уважаеми госпожи и господа, моля за отговор на следния въпрос:
                   Ще бъдат ли верифицирани разходи за възнаграждение на разносвач, нает с трудов договор за изпълнение на  дейности  № 3"Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция) и № 4 "Транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа, от/до домовете на лицата" за период от време преди сключване на административен договор за изпълнение на проекта , но в обхвата на периода на допустимост на разходите по настоящата процедура. Важно е да отбележим, че се касае за разход ( възнаграждение по трудов договор, наем автомобил , разходи за гориво) само за разносвач, т.е. в  периода, за който се отнася нашето питане, все още  няма стартирала интегрирана здравно-социална услуга. Планираме услугата,като интегрирана такава, съгласно указания за кандидатстване, т.е. с участие на мед.лице и психолог , да стартира след сключване на административен договор по проектното предложение.Към момента ние все още не сме сключили такъв договор . Изпълнили сме проект "Патронажна грижа" по Компонент 3 и питането ни се отнася за един от разносвачите, който продължава предоставянето на услугата след приключването на проекта на 31.01.2021 г.
Община Тервел
Уважаема госпожо/Уважаеми господине,

По процедура „Патронажна грижа +“ разходите са допустими от 01.02.2020 г., но за да бъдат верифицирани разходи за предоставяне на патронажна грижа, услугата трябва да се предоставя в нейната цялост, с всички посочени в Условията за кандидатстване елементи, както и да бъде възложена като услуга от общ икономически интерес по реда на Решение на комисията от 20 декември 2011 година (Решението) относно прилагането на член 106, параграф 2 от Договора за функционирането на Европейския съюз за държавната помощ под формата на компенсация за обществена услуга, предоставена на определени предприятия, натоварени с извършването на услуги от общ икономически интерес (нотифицирано под номер C (2011) 9380) (текст от значение за ЕИП) (OB L 7/11.01.2012).
BG05M9OP001-6.002-Q043 (28.04.2021 г.)
Здравейте!

1. В момента община Долни чифлик изпълнява проект по  "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - Компонент 4", по който персоналът е назначен до 02.07.2021 г., като планираме услугата Патронажна грижа по Направление 1 да стартира на 03.07.2021 г. 
В тази връзка допустимо ли е да бъдат сключени допълнителни споразумения, с които срокът на трудовите договори на лицата се удължава с 12 месеца- до 03.07.2022 г.? В допълнителните споразумения ще бъде посочено, че те се сключват в изпълнение на проекта по процедура "Патронажна грижа +".

2. Планираме длъжност „Координатор човекопоток/санитари/чистачи/хигиенисти за социалните услуги в общността, делегирани от държавата дейности“ по НАПРАВЛЕНИЕ 2 – дейност Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности, като изпълнението ще бъде възложено на служител на общината, назначен на трудов договор.
Допустимо ли е изпълнението да бъде възложено със заповед, съгласно чл. 107а, ал. 9 от Кодекса на труда (възможност, посочена в Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020?

Благодаря!
Уважаема госпожо/Уважаеми господине,
1.	Да, допустимо е.
2.	Да, допустимо е при спазване изискванията на КТ  условията за кандидатстване и ръководството за изпълнение на договорите по настоящата процедура.
BG05M9OP001-6.002-Q042 (28.04.2021 г.)
Здравейте,
Община Раднево подготвя проектно предложение по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-6.002 “Патронажна грижа +”. В тази връзка имаме следните въпроси:
1. Допустимо ли е по Направление 2 да се заложат, освен за ЛПС, и средства за работно облекло /например панталон, манта и чехли/ на заетите в социалните услуги, ДДД включително и на новонаетия помощен персонал?
2. Допустимо ли е за подпомагане на администрацията в социалните услуги, ДДД, да бъде нает помощен персонал на длъжност „Технически сътрудник“, НКПД 4110 2005?
3. Допустимо ли е по Направление 2 в б.р. 2.1. Единна ставка, да се заложат средства за бактерицидни UVC стерилизатори /присъствени/ и безконтактни системи за дезинфекция на ръце /напр. стойка с дозатор и пълнител/? 
Уважаема госпожо/Уважаеми господине,

1.	Допустими са единствено лични предпазни средства за персонала на социалните услуги, делегирани от държавата дейности, включително и за новонаетите лица. 
2.	Не, не е допустимо.
3.	Да, допустимо е.
BG05M9OP001-6.002-Q041 (26.04.2021 г.)
Здравейте, 
В отговра на един въпросе сте писали, че  непреките разходи, които са част от Единната ставка се разходват за организация и управление на проекта и за публичност и комуникация. Щом непреките разходи са за организация и управление на проекта и за публичност и комуникация, защо само 40% от непреките разходи са добавени към единна ставка, а останалат сума е добавена към разходи за персонал?
Уважаема госпожо/Уважаеми господине,
В бюджетен раздел 1 „Преки разходи за персонал“ от бюджета, включващ т.1/1.1 и 1.2 се залагат единствено разходите за персонал. Всички останали присъщи разходи извън заплатите за персонала се планират в т.2/2.1 Единна ставка. Общата стойност на единната ставка е точно 40% от допустимите преки разходи за персонал по проекта (бюджетен раздел 1. Преки разходи за персонал). Разходите за организация и управление на проекта и информация и комуникация (непреките разходи) са в размер на определен процент в зависимост от общата стойност на проекта и са част от  тези 40%.
BG05M9OP001-6.002-Q040 (23.04.2021 г.)
Здравейте!
Община Завет подготвя проектно предложение по процедура за директно предоставяне на БФП ПАТРОНАЖНА ГРИЖА + и имаме следния въпрос:
Допустим ли е разход от б.р. 2.1 за разход по б.р.1.1.
Уважаема госпожо/Уважаеми господине,

Въпросът е непълен и неясен. В случай че имате предвид дали е допустимо част от разходите от б. р. 2.1. Единна ставка да бъдат използвани за изплащане на възнаграждение по реда на КТ и да бъдат прехвърлени в б. р. 1.1. Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения по реда на ЗДСл, на лицата, пряко ангажирани с предоставянето на Патронажна грижа, то това не е допустимо.
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.