Отворена процедура за кандидатстване

В тази страница имате възможност да разгледате всички публикувани разяснения по процедурата за кандидатстване. Ако не сте достъпили системата чрез потребителски профил, не можете да подавате искане за разяснение. За да създадете и подадете такова е необходимо да влезете в системата или да създадете потребителски профил от менюто " Вход ".

Рег. номер Въпрос Разяснения
BG05M9OP001-1.096-Q054 (24.11.2020 г.)
Здравейте! 
Искам да задам следния въпрос: Допустимо ли е детския кът да се ситуира в сграда, която се състои от шест взаимосвързани дървени модула?
Благодаря предварително за отговора.
Община Нови пазар
1. Помещенията, които ще бъдат адаптирани за почасови грижи за деца, трябва да отговарят на минималните изисквания посочени в Условията за кандидатстване. Задължение на кандидата е да осигури необходимата безопасност за всички ползватели на детския кът.
BG05M9OP001-1.096-Q053 (24.11.2020 г.)
Здравейте,
Във връзка с отворена процедура BG05M9OP001-1.096 „ДЕТСКИ КЪТОВЕ“, имам следния въпрос:
В случай, че предвиждаме СМР, но не искаме да ни бъде предоставено финансиране за него, в сила ли е условието за устойчивост на инвестицията, а именно Детския кът да се запази в срок, не по – малък от 5 години от крайното плащане?

1. В случай, че в проектното предложение са предвидени строително-ремонтни дейности, за които не кандидатствате за безвъзмездна финансова помощ, ангажиментът за устойчивост не е приложим.
BG05M9OP001-1.096-Q052 (23.11.2020 г.)
Здравейте, 

По отношение попълване на Декалрация за обстоятелствата по чл.3 и чл.4 от ЗМСП - в случай, че собственик с дял над 50% на предприятието кандидат притежава над 50% от друго предприятие, регистрирано със същия код по КИД, но другото предприятие няма дейност за последните години, няма активи и персонал - в декларацията маркира ли се със статус на свързано предприятие или не?

Благодаря предварително.
1. Да, маркира се.
BG05M9OP001-1.096-Q051 (23.11.2020 г.)
1.Предприятие кандидатстващо по европроект за "Детски кътове" 2017 и 2018 е средно предприятие, 2019 малко,2020 също ще е малко.Какъв % ще е интензитета на помощта?
2.Предприятие ще кандидатства заедно с асоцииран партньор.Финансовата помощ как се разпределя?
3.Задължително условие ли е наетите лица да бъдат регистрирани в Бюрото по труда?
1. Статусът на микро-, малко или средно предприятие се определя на базата на последните две последователни финансови години, в които предприятието запазва своите параметри по член 3 от Закона за малките и средните предприятия без промяна. Съгласно Вашият пример допустимият интензитет по процедурата  за микро- и малки предприятия е до 90 % от общо допустимите разходи по проекта.
2. Съгласно Условията за кандидатстване „Асоциирани партньори на кандидатите за безвъзмездна финансова помощ“ са всички физически и юридически лица и техните обединения, които са заинтересовани от реализирането на проекта и участват в изпълнението на дейностите по него, но не разходват средства от безвъзмездната финансова помощ по проекта. 
В случай на партньорство по проекта, минималната помощ между кандидата и асоциирания/ите партньор/и, ще се разпределя пропорционално на броя на децата, които ще ползват услуги в детски кът, независимо от периода на предоставяне на услугата (в зависимост броя на децата, които ще ползват услугите на детския кът от страна на кандидата и броя на децата, които ще ползват услугите на детския кът от страна на асоциирания/те партньор/и).
3. Да, безработните, които ще бъдат лица включени в субсидирана заетост по проекта  следва да са били регистрирани като безработни  в ДБТ.
BG05M9OP001-1.096-Q050 (21.11.2020 г.)
Здравейте, 

Моля за разяснение във връзка с:

I. Пояснението на въпрос 22 от страна на УО, а именно:

„Наемането на безработните лица зависи от потребностите на родителите и от самия работодател. Изискването в Условията за кандидатстване е едно безработно лице да полага грижи за минимум 5 деца, т.е. дали работодателят ще наеме едно, две или три безработни лица за полагане на грижи за 15 деца зависи не само от броя им, но и от часовете, които е предвидено децата да прекарат в детския кът. Условията за кандидатстване не поставят изисквания лицата полагащи грижа да бъдат назначени в цялост при стартирането на работата на детския кът. Те могат да бъдат наемани поетапно в зависимост от нуждите към даден момент“, бих искал да задам следния въпрос:

1) При положение, че се наблюдава разминаване между планираните потребности на родителите на етап подготовка на проекта и реалните нужди в хода на изпълнението на самото изпълнение на проекта какви последици ще произтекат за кандидата (моля за детайлно разяснение)?
Давам за пример следната практическа ситуация: Кандидат подава проектно предложение. То се основава на нуждите на неговите (на кандидата)  служители, според които е налична потребност да бъде използван детският кът целодневно (8 ч.),  за 30 деца, за които да се грижат 6 детегледачки на пълен работен ден, всяка от които се грижи за 5 деца.
В този смисъл, ако в хода на изпълнение на проекта са възможни следните сценарии:
• Намаляване на персонала на компанията, който да доведе до редуциране на броя на родители, които имат нужда от ползване на детския кът (например ;
• Намаляване на часовата заетост, в която родителите искат да ползват детския кът?
Това предполага всеки кандидат да се окаже в положение, в което е заявил подкрепа, която не отговаря на условията за кандидатстване. Това от своя страна може да доведе до намаляване на средствата за БФП (за възнаграждения и единна ставка) и финансови корекции без самия кандидат да има вина за неизпълнението.
В този смисъл бих искал да обърна внимание на факта, че планирането на заетостта в един детски кът е практически невъзможно поради динамиката на процесите на трудовия пазар, здравната криза и други фактори. Според разяснението на УО налице са предпоставки за:
• Риск за бенефициентите за загуба на средства, поради независещи от тях причини;
• Задаване на минимален капацитет за ползване на детските кътове, поради страх от загуба на средства.
В известна степен това обезсмисля процедурата, доколкото проектите могат да бъдат повече в тежест на бенефициентите отколкото в подкрепа.
2. Възможно ли е разминаване при формулиране на условията за кандидатстване между  експертите от УО, които изготвят процедурата и експертите, които дават разясненията. Въпросът ми трябва да се разглежда в контекста на текстовете, които имат отношение, към текстовете от условията за кандидатстване, които дефинират че едно лице трябва да полага грижи за минимум 5 лица и горепосоченото разяснение (което поставя допълнителни условия, незаписани в условия за кандидатстване по процедурата), което противоречи на това процедурата да бъде в помощ на бенефициентите.
3. Във връзка със следната практическа ситуация, моля да поясните дали е допустимо кандидатът да назначи 6 лица за полагане на грижи за деца на пълен работен ден.
Практическа ситуация: Кандидатът има потребност от осигуряване на детски грижи за децата на неговите служителите 33 бр. През първите 4 месеца се предвижда те да посещават детския кът  по 8 часа. През вторите 5 по 4 часа. През Последните 4 отново по 8 ч.
В тази връзка искам да попитам допустимо ли е кандидатът да назначи 6 служителя на 8 ч. работен ден? 
II. Допълнителни въпроси
1. Моля, да поясните дали декларация МСП се попълва от общини. 
2. Допустимо ли е финансиране за назначаване/наемане на външен HR (специалист „Човешки ресурси“) през перото „Единна ставка“?

Изразявам благодарност за оказаното съдействие и подкрепа! 

С Уважение,
Николай Балтов

1. На етап кандидатстване в проектното предложение е необходимо да се заложи индикатор „Брой заети лица /родители/ с осигурено съвместяване на семейния и професионалния живот“, като се посочва броят на родител/ите, които ще се възползват от проектното предложение. На етап изпълнение, в случай на неизпълнение на заложените по проекта индикатори, УО ще наложи финансова корекция по реда на Наредбата за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и процентните показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на ЗУСЕСИФ.
2. Въпросът е зададен неясно. Изискването едно безработно лице да полага грижи за минимум 5 деца е посочено в т. 12.2 от Условията за кандидатстване.
3. Да, допустимо е, като всяко наето безработно лице следва да полага грижи за деца по 8 часа на ден, независимо от това за колко време  и кога (например сутрин или следобед) децата ще посещават детския кът. 
II. Допълнителни въпроси
1. Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия се представя само от микро, малки и средни предприятия по смисъла на ЗМСП.
2. Да, допустимо е при условие, че е необходимо назначаване на специалист „Човешки ресурси“ за качественото изпълнение на проектните дейности.
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.