BG05M9OP001-1.096-Q054 (24.11.2020 г.)
|
Здравейте!
Искам да задам следния въпрос: Допустимо ли е детския кът да се ситуира в сграда, която се състои от шест взаимосвързани дървени модула?
Благодаря предварително за отговора.
Община Нови пазар
|
1. Помещенията, които ще бъдат адаптирани за почасови грижи за деца, трябва да отговарят на минималните изисквания посочени в Условията за кандидатстване. Задължение на кандидата е да осигури необходимата безопасност за всички ползватели на детския кът.
|
BG05M9OP001-1.096-Q053 (24.11.2020 г.)
|
Здравейте,
Във връзка с отворена процедура BG05M9OP001-1.096 „ДЕТСКИ КЪТОВЕ“, имам следния въпрос:
В случай, че предвиждаме СМР, но не искаме да ни бъде предоставено финансиране за него, в сила ли е условието за устойчивост на инвестицията, а именно Детския кът да се запази в срок, не по – малък от 5 години от крайното плащане?
|
1. В случай, че в проектното предложение са предвидени строително-ремонтни дейности, за които не кандидатствате за безвъзмездна финансова помощ, ангажиментът за устойчивост не е приложим.
|
BG05M9OP001-1.096-Q052 (23.11.2020 г.)
|
Здравейте,
По отношение попълване на Декалрация за обстоятелствата по чл.3 и чл.4 от ЗМСП - в случай, че собственик с дял над 50% на предприятието кандидат притежава над 50% от друго предприятие, регистрирано със същия код по КИД, но другото предприятие няма дейност за последните години, няма активи и персонал - в декларацията маркира ли се със статус на свързано предприятие или не?
Благодаря предварително.
|
1. Да, маркира се.
|
BG05M9OP001-1.096-Q051 (23.11.2020 г.)
|
1.Предприятие кандидатстващо по европроект за "Детски кътове" 2017 и 2018 е средно предприятие, 2019 малко,2020 също ще е малко.Какъв % ще е интензитета на помощта?
2.Предприятие ще кандидатства заедно с асоцииран партньор.Финансовата помощ как се разпределя?
3.Задължително условие ли е наетите лица да бъдат регистрирани в Бюрото по труда?
|
1. Статусът на микро-, малко или средно предприятие се определя на базата на последните две последователни финансови години, в които предприятието запазва своите параметри по член 3 от Закона за малките и средните предприятия без промяна. Съгласно Вашият пример допустимият интензитет по процедурата за микро- и малки предприятия е до 90 % от общо допустимите разходи по проекта.
2. Съгласно Условията за кандидатстване „Асоциирани партньори на кандидатите за безвъзмездна финансова помощ“ са всички физически и юридически лица и техните обединения, които са заинтересовани от реализирането на проекта и участват в изпълнението на дейностите по него, но не разходват средства от безвъзмездната финансова помощ по проекта.
В случай на партньорство по проекта, минималната помощ между кандидата и асоциирания/ите партньор/и, ще се разпределя пропорционално на броя на децата, които ще ползват услуги в детски кът, независимо от периода на предоставяне на услугата (в зависимост броя на децата, които ще ползват услугите на детския кът от страна на кандидата и броя на децата, които ще ползват услугите на детския кът от страна на асоциирания/те партньор/и).
3. Да, безработните, които ще бъдат лица включени в субсидирана заетост по проекта следва да са били регистрирани като безработни в ДБТ.
|
BG05M9OP001-1.096-Q050 (21.11.2020 г.)
|
Здравейте,
Моля за разяснение във връзка с:
I. Пояснението на въпрос 22 от страна на УО, а именно:
„Наемането на безработните лица зависи от потребностите на родителите и от самия работодател. Изискването в Условията за кандидатстване е едно безработно лице да полага грижи за минимум 5 деца, т.е. дали работодателят ще наеме едно, две или три безработни лица за полагане на грижи за 15 деца зависи не само от броя им, но и от часовете, които е предвидено децата да прекарат в детския кът. Условията за кандидатстване не поставят изисквания лицата полагащи грижа да бъдат назначени в цялост при стартирането на работата на детския кът. Те могат да бъдат наемани поетапно в зависимост от нуждите към даден момент“, бих искал да задам следния въпрос:
1) При положение, че се наблюдава разминаване между планираните потребности на родителите на етап подготовка на проекта и реалните нужди в хода на изпълнението на самото изпълнение на проекта какви последици ще произтекат за кандидата (моля за детайлно разяснение)?
Давам за пример следната практическа ситуация: Кандидат подава проектно предложение. То се основава на нуждите на неговите (на кандидата) служители, според които е налична потребност да бъде използван детският кът целодневно (8 ч.), за 30 деца, за които да се грижат 6 детегледачки на пълен работен ден, всяка от които се грижи за 5 деца.
В този смисъл, ако в хода на изпълнение на проекта са възможни следните сценарии:
• Намаляване на персонала на компанията, който да доведе до редуциране на броя на родители, които имат нужда от ползване на детския кът (например ;
• Намаляване на часовата заетост, в която родителите искат да ползват детския кът?
Това предполага всеки кандидат да се окаже в положение, в което е заявил подкрепа, която не отговаря на условията за кандидатстване. Това от своя страна може да доведе до намаляване на средствата за БФП (за възнаграждения и единна ставка) и финансови корекции без самия кандидат да има вина за неизпълнението.
В този смисъл бих искал да обърна внимание на факта, че планирането на заетостта в един детски кът е практически невъзможно поради динамиката на процесите на трудовия пазар, здравната криза и други фактори. Според разяснението на УО налице са предпоставки за:
• Риск за бенефициентите за загуба на средства, поради независещи от тях причини;
• Задаване на минимален капацитет за ползване на детските кътове, поради страх от загуба на средства.
В известна степен това обезсмисля процедурата, доколкото проектите могат да бъдат повече в тежест на бенефициентите отколкото в подкрепа.
2. Възможно ли е разминаване при формулиране на условията за кандидатстване между експертите от УО, които изготвят процедурата и експертите, които дават разясненията. Въпросът ми трябва да се разглежда в контекста на текстовете, които имат отношение, към текстовете от условията за кандидатстване, които дефинират че едно лице трябва да полага грижи за минимум 5 лица и горепосоченото разяснение (което поставя допълнителни условия, незаписани в условия за кандидатстване по процедурата), което противоречи на това процедурата да бъде в помощ на бенефициентите.
3. Във връзка със следната практическа ситуация, моля да поясните дали е допустимо кандидатът да назначи 6 лица за полагане на грижи за деца на пълен работен ден.
Практическа ситуация: Кандидатът има потребност от осигуряване на детски грижи за децата на неговите служителите 33 бр. През първите 4 месеца се предвижда те да посещават детския кът по 8 часа. През вторите 5 по 4 часа. През Последните 4 отново по 8 ч.
В тази връзка искам да попитам допустимо ли е кандидатът да назначи 6 служителя на 8 ч. работен ден?
II. Допълнителни въпроси
1. Моля, да поясните дали декларация МСП се попълва от общини.
2. Допустимо ли е финансиране за назначаване/наемане на външен HR (специалист „Човешки ресурси“) през перото „Единна ставка“?
Изразявам благодарност за оказаното съдействие и подкрепа!
С Уважение,
Николай Балтов
|
1. На етап кандидатстване в проектното предложение е необходимо да се заложи индикатор „Брой заети лица /родители/ с осигурено съвместяване на семейния и професионалния живот“, като се посочва броят на родител/ите, които ще се възползват от проектното предложение. На етап изпълнение, в случай на неизпълнение на заложените по проекта индикатори, УО ще наложи финансова корекция по реда на Наредбата за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и процентните показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на ЗУСЕСИФ.
2. Въпросът е зададен неясно. Изискването едно безработно лице да полага грижи за минимум 5 деца е посочено в т. 12.2 от Условията за кандидатстване.
3. Да, допустимо е, като всяко наето безработно лице следва да полага грижи за деца по 8 часа на ден, независимо от това за колко време и кога (например сутрин или следобед) децата ще посещават детския кът.
II. Допълнителни въпроси
1. Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия се представя само от микро, малки и средни предприятия по смисъла на ЗМСП.
2. Да, допустимо е при условие, че е необходимо назначаване на специалист „Човешки ресурси“ за качественото изпълнение на проектните дейности.
|