Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване (ФК) е подаден чрез ИСУН 2020 и е подписан с квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или оправомощено за целите на подаването на проектното предложение лице.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е попълнен коректно с цялата изискуема информация в съответствие с указанията в Насоките по процедурата.
Да
3.
Всички приложими приложения са прикачени към ФК в ИСУН 2020, включително ФК за инвестиционен проект (когато е приложимо), попълнен образец на финансов план (когато е приложимо) и са представени в съответствие с указанията в Насоките по процедурата.
Да
II. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден от бенефициент, посочен в ПТС като конкретен бенефициент по съответния приоритет.
Да
2.
Проектът попада в обхвата на финансиране на КФ/ ЕФРР и се отнася към съответния вид интервенция по процедурата.
Да
3.
Проектът допринася за постигане на съответната цел на политиката, специфична цел на поне един от избраните приоритети в ПТС.
Да
4.
Проектното предложение съответства на видовете транспорт и на допустимите дейности по съответния приоритет на ПТС 2021-2027 г.
Да
5.
Информацията във ФК показва, че всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на ФК. Когато дейностите са започнали преди подаването на ФК до управляващия орган, приложимото право е било спазено.
Да
6.
Информацията, свързана с описанието на местоположението на инвестицията доказва, че проектът отговаря на изискванията за допустимост за финансиране във връзка с мястото на изпълнение или района на проекта за съответния фонд.
Да
7.
Планираният времеви график за изпълнение на проекта попада в периода на допустимост на разходите за финансиране от КФ/ ЕФРР между 1 януари 2021 г. и 31 декември 2029 г.
Да
8.
Дейностите за подпомагане на управлението и изпълнението на проекта са в съответствие с действащата нормативна уредба (когато е приложимо).
Да
9.
Проектното предложение предвижда мерки за информация и комуникация съгласно Насоките по процедурата.
Да
10.
Бенефициентът е декларирал, че дейностите, финансирани по проекта, не се финансират/не са финансирани от друг проект/програма или друга финансова схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма и е извършена проверка за липса на двойно финансиране.
Да
11.
Когато проектът е подготвян с подкрепа от страна на JASPERS/ УО получава подкрепа от страна на JASPERS за оценката му е наличен  completion note от JASPERS, който съдържа положителна оценка на качеството на проекта.
Да
III. Група
ТЕХНИЧЕСКА И ФИНАНСОВА ОЦЕНКА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Описанието на проекта показва свързаност и съгласуваност на проекта с приложимите хоризонтални принципи за равенство между половете, недискриминация (основана на пол, расов или етнически произход, религия или вероизповедание, увреждане, възраст или сексуална ориентация) и достъпност на всички етапи на програмиране и изпълнение устойчиво развитие (включващо: опазване на околната среда, ефективно използване на ресурсите, смекчаване измененията на климата и адаптация към него, устойчивост при бедствия, превенция и управление на риска от бедствия); партньорство и многостепенно управление; държавни помощи - съответният проект отговаря на условията за приложим режим на държавна помощ/непомощ, разписан в Насоките за кандидатстване, съгласувани по реда на чл. 26, ал.3 от ЗУСЕФСУ; обществени поръчки; конкурентоспособност и други приложими. Инвестициите по проекта гарантират зачитане на основните права и съответствие с Хартата на основните права на Европейския съюз.
Не
2.
Описанието на проекта показва свързаност и съгласуваност на проекта с целите и приоритетите на националната и общоевропейска политика за програмния период 2021-2027 г.: Споразумение за партньорство на Република България, очертаващо помощта на Европейските фондове при споделено управление, (ЕФСУ) за периода 2021-2027 г.; Регламент (ЕС) № 1315/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 11 декември 2013 година относно насоките на Съюза за развитието на трансевропейската транспортна мрежа;  Дунавска стратегия; Интегрирана транспортна стратегия в периода до 2030 г., Актуализиран мултимодален национален транспортен модел, Инвестиционна програма за изпълнение на условията за усвояване на средствата от европейските фондове за периода 2021 – 2027 г.; Интегриран план в областта на енергетиката и климата на Република България 2021-2030 г. Национален план за внедряване на техническата спецификация за оперативна съвместимост относно подсистема „Контрол, управление и сигнализация“ на железопътната система в Европейския съюз; Национален план за развитие на комбинирания транспорт в РБ, Национална рамка за политика за развитието на пазара на алтернативни горива в транспортния сектор и за разгръщането на съответната инфраструктура, Национална стратегия за безопасност на движението по пътищата в Република България за периода 2021-2030 г.; допълняемост на инвестициите по ОПТТИ 2014-2020 (включително фазирани проекти), МСЕ, НПВУ и други програми и/или проекти/инициативи в ход и финансирани от други източници. За проекти, за които е приложимо отключващо условие, то те са съгласувани със съответните стратегии и документи за планиране, приети за спазването на това отключващо условие.
Не
3.
Информацията за структурата, отговаряща за изпълнението на инвестиционния проект, и за нейния капацитет, показва достатъчен технически, юридически и финансов капацитет на бенефициента.
Бенефициентът разполага с необходимите финансови ресурси и механизми за покриване на оперативните разходи и разходите за поддръжка по проекта, за да гарантира тяхната финансова устойчивост.
Не
4.
Информацията за структурата, отговаряща за изпълнението на инвестиционния проект, и за нейния капацитет, показва достатъчен административен капацитет за изпълнение на дейностите по проектното предложение; Установена е ясна структура за управление/изпълнение на проекта; Създадени и действащи системи за добро управление и контрол.
Не
5.
Описанието на инвестицията и нейното местоположение ясно и точно описва обхвата на проекта във връзка с мястото на изпълнение или района на проекта.
Не
6.
Правилност на изчислението на общия размер на разходите и общия размер на допустимите разходи.
Не
7.
Наличие на достатъчно подробна и подходяща обосновка на изчислението на разходите от гледна точка на общия размер на разходите за постигане на преследваните цели и от гледна точка на разходите по дейности и поддейности.
Не
8.
Проектът отговаря на условията за приложим режим на държавна помощ/непомощ, разписан в Насоките за кандидатстване, съгласувани по реда на чл. 26, ал.3 от ЗУСЕФСУ.
Не
9.
Анализа на търсенето (demand analysis - е термин от ръководството за анализ разходи-ползи и означава модела и прогнозите на търсенето на транспортни услуги (т.е. транспортен модел)) отговаря на съответните критерии за осигуряване на информация за инвестиционни проекти. Доказана надеждност на анализа на търсенето въз основа на реалистични оценки и в съответствие с основните демографски тенденции и промени в съответния сектор, с който се обосновават необходимостта от проекта и цялостният капацитет на съоръженията по проекта.
Не
10.
Проектното предложение съдържа данни за извършени оценка на съответствието, доклад по ОВОС или извършена преценка за необходимостта от ОВОС, включително  съответствие на ОВОС и ОС със специфичните консервационни цели и за инвестиционни проекти е приложена Декларация по Натура 2000 (когато е приложимо).
В случай, че проекта попада в обхвата на Директива 2011/92/ЕС на Европейския парламент и на Съвета е приложена оценка на въздействието върху околната среда или процедура по проучване и оценката на алтернативните решения е взета надлежно предвид въз основа на изискванията на посочената директива;
Анализа на въздействието върху околната среда отговаря на съответните критерии за осигуряване на информация за инвестиционни проекти. Информацията, която е от значение и се отнася до въздействие върху околната среда е в съответствие с приложимите мерки и условия за предотвратяване, намаляване или възможно най-пълно отстраняване на предполагаемите неблагоприятни последствия, посочени в Становището по екологична оценка на ПТС на министъра на околната среда и водите; Решението по ОВОС/ОС е валидно;
Дейности се осъществяват при зачитане на стандартите и приоритетите на Съюза в областта на климата и околната среда и не биха нанесли значителни вреди на екологичните цели по смисъла на член 17 от Регламент (ЕС) 2020/852 на Европейския парламент и на Съвета (DNSH principle), както и съответствие на проекта с приложимите секторни директиви в областта на околната среда: Директива 2000/60/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 23 октомври 2000 година за установяване на рамка за действията на Общността в областта на политиката за водите.
Не
11.
Анализа на възможните варианти показва, че са разгледани различни осъществими варианти и има достатъчно доказателства от техническа гледна точка за избрания вариант. Проектното предложение съдържа данни за извършени пред-проектни проучвания, данни за изготвено проектиране.
Не
12.
Капацитета на крайния бенефициент доказва възможност за изпълнение на предложената технология на проекта и за осигуряване на неговата устойчивост. В случай на недостатъчен капацитет на крайния бенефициент е показано наличие на достатъчно разпоредби, предвидени за повишаване на капацитета до нужните равнища.
Не
13.
Проектът е осъществим и може да бъде изпълнен в планирания срок или най-късно до края на периода на допустимост по смисъла на член 63, параграф 2 от Регламент (ЕС) № 2021/1060.
Не
14.
Финансовия анализ, включително основните показатели от финансовия анализ: финансовата норма на възвръщаемост (ФНВ) на инвестицията и финансовата нетна настояща стойност (ФННС), изчислението на нетните приходи и резултата от него, тарифната стратегия и достъпността (ако е приложимо), и финансовата жизнеспособност (устойчивост) отговаря на съответните критерии за осигуряване на информация за инвестиционни проекти. В проекта е заложено най-доброто съотношение между размера на подкрепата, изпълняваните дейности и постигането на поставените цели.
Не
15.
Икономическия анализ, включително основните показатели от икономическия анализ, т.е. икономическата вътрешна норма на възвръщаемост (ИВНВ) на инвестицията и икономическата нетна настояща стойност (ИННС), и основните икономически ползи и разходи отговаря на съответните критерии за осигуряване на информация за инвестиционни проекти (когато е приложимо). Създадени са работни места по време на строителството и по време на експлоатацията на обекта.
Не
16.
С изпълнението на проекта са създадени предпоставки за подобряване на безопасността на транспорта.
Не
17.
Оценката на риска, включително идентифицираните основни рискове и мерките за смекчаването им отговаря на съответните критерии за осигуряване на информация за инвестиционни проекти.
Не
18.
Информацията, която е от значение и се отнася до приспособяването към изменението на климата и смекчаването на последиците от него, както и до устойчивостта на бедствия отговаря на съответните критерии за осигуряване на информация за инвестиционни проекти.
Проектът гарантира постигането на климатичната устойчивост на инфраструктурните инвестиции, чиято очаквана продължителност е най-малко 5 години.
Не
19.
Информацията, която е от значение и се отнася до финансовия план, заедно с физическите и финансовите показатели за мониторинг на напредъка, при едновременно отчитане на идентифицираните рискове, както и до изчисляването на приноса на Съюза, включително информацията относно метода на изчисление отговаря на съответните критерии за осигуряване на информация за инвестиционни проекти.
Не
20.
Финансовия план е основан на реалистична програма за физическо изпълнение, разработен е в детайли, бенефициентът е предвидил приемливи източници за финансиране на недопустими разходи, собствено съ-финаниране и за управление на проекта.
Не
21.
Графика за изпълнението на проекта (или на съответния етап от проекта, в случай че изпълнението е по-дълго от програмния период), включително обществените поръчки е надежден и осъществим при отчитане на съответните рискове и отговаря на съответните критерии за осигуряване на информация за инвестиционни проекти.
Не
22.
Дейностите по проекта не са пряко засегнати от мотивирано становище на Комисията по отношение на нарушение по член 258 от ДФЕС, което излага на риск законосъобразността и правилността на разходите или качеството на изпълнение на проекта.
Не