Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Общи критерии
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец.
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата
Не
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а, а за кандидат- община - Заповед на кмета на общината,  във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а. 
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Не
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат.
Да
6.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил
Да
7.
Формуляра за кандидатстване е придружен от всички изискуеми  документи.
Да
II. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Таблица за допустимите инвестиции и дейности (Приложение 1). Таблицата се попълва, разпечатва и подписва от кандидата. Представя се във формат „pdf” и електронен вариант на документа във формат „xls“ („xlsx“);
Да
2.
Декларация (съгласно чл.19 и 20 от ЗЗЛД), към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение № 2). Подава се лично от кандидата и от упълномощеното лице. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ в някой от следните формати: .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z,
Да
3.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат община - Заповед на кмета на общината. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”;
Не
4.
Учредителен акт и устав, или дружествен договор когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел (не е приложимо за кандидати общини). Представя се във формат .pdf, .jpg, .jpeg;
Не
5.
Удостоверение, издадено от Национална агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения и Удостоверение за липса на задължения към общината по регистрация на кандидата, вкл. представляващия лицето, съдружници и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол издадени не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ в някой от следните  формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Да
6.
Свидетелство за съдимост от лицата  с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата (съгласно чл. 61д, т. 1 от Наредба № 22 от 2015 г.), издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ във формат .pdf, .jpg, .jpeg;
Да
7.
Декларация за нередности съгласно Приложение № 10 от Наредба 22 от представляващия/те кандидата, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидат (Приложение 4). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;;
Да
8.
Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение № 6). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Да
9.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (Приложение 7). Декларацията се попълва и подписва от кандидата. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Да
10.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите.Представя  се във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Да
11.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Не
12.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец (Приложение 9 и 9А). Представя се във формат „pdf”, „doc“/„docx“ и електронен вариант на документа във формат „xls“(„xlsx“);
Да
13.
Справка за дълготрайните активи и инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;;
Не
14.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ за кандидатстване по реда на настоящите Условия за кандидатстване.  Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Не
15.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура (за кандидати – общини). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Не
16.
Декларация за свързаност от лицата  с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата /Приложение 3/ (не е приложимо за кандидати общини). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Да
17.
Сканирано, заверено от възложителя копие на всички документи от проведената, съгласно изискванията по ЗОП процедура за пазарни проучвания или пазарни консултации за изпълнение на дейностите по проекта, придружени с най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание – наименование на офертата, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС.В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „xls“/“xlsx“. (важи в случаите на заявени разходи, за които няма референтини цени и къндидатът е възложител по ЗОП).  Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z и във формат „xls“/“xlsx“;
Не
18.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание – наименование на офертата, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 11 от документите за попълване. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „xls“/“xlsx“ /(важи в случаите на заявени разходи, за които няма референтини цени и кандидатът не се явява възложител по ЗОП). Документите се представят се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z и  „xls“/“xlsx“.
Не
19.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 11 (офертата се прилага за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ в някой от следните формати .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.p7s,.p7m. За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат ".xls" („.xlsx“);
Не
20.
Предварителни или окончателни договори за услуги, работи, доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки (важи в случаите, когато кандидатът не следва да извършва процедура по ЗОП или ПМС № 160/). Представят се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Не
21.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., в едно с банкови извлечения. Представят се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Не
22.
Сканирано, заверено от възложителя копие на всички документи от проведената, съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта  (важи, в случай, че проекта включва разходи за хонорари на архитекти, инженери и консултанти, извършени преди подаване на проектното предложение, за бенефициент, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Не
23.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му /когато кандидатът не следва да извършва процедура по ЗОП или ПМС № 160/. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Не
24.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Не
25.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение 12). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Да
26.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията(не се изисква за обекти посочени в чл.56, ал.2 от Закона за общинската собственост. Важи в случаите когато проекта ще се изпълнява върху имот собственост на кандидата.) Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Не
27.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Не
28.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане (за проектни предложения, включващи разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изискваиздаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf
Не
29.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които  се  изисква  одобрен  инвестиционен  проект  съгласно  Закона  за  устройство на територията). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Не
30.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности, се представя и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. (В случаите, когато е необходимо да се издаде съгласувателно становище от Министерство на културата за него може към датата на кандидатстване да се представи входящ номер на искане за издаване на съгласувателно становище);
Не
31.
Разрешение за строеж (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf;.
Не
32.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)“. Когато обектите са недвижими културни ценности се представя и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Не
33.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения за територията, която е включена в проектното предложение (ако е приложимо). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Не
34.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf и електронен вариант на документа във формат „xls“(„xlsx“);
Не
35.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи, свързани с обекти които представляват недвижими културни ценности, за извършването на които се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ (входящ номер на искане за издаване на документ) във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Не
36.
Удостоверение от Национален институт за недвижимо културно наследство (НИНКН), за статута на обекта като недвижима културна ценност (не се представя за дейности включващи обекти, които представляват ново строителство). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ (входящ номер на искане за издаване на документ) във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Не
37.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията (за проектни предложения, които включват разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Не
38.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта /Приложение 13/. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Да
39.
Декларация за изкуствено създадени условия и липса на функционална несамостоятелност /Приложение 10/. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Да
40.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Не
41.
Декларация за дейността, както и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т.ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност (неприложимо за общини). Представят се във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Не
42.
Декларация за получените минимални помощи /Приложение № 8/. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Не
III. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
За дейностите - строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях:
1. Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
2. Извадка от общ устройствен план и подробен устройствен план (план за улична регулация);   Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
3. Част „Геодезия (пътна)“ от фаза „Технически проект“ или „Работен проект“.Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;

Да
2.
За дейността изграждане и/или обновяване на площи, за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности от общинско значение:
За проектите, които включват улично озеленяване и площади не са предвидени специфични документи. Документите се прилагат само за проекти които включат парк или градина.
1.Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z; 
2.План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения за територията, която е включена в проектното предложение (ако е приложимо). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z; 
Да
3.
За дейностите - изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
1. Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
2. Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане, че инвестиционният проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговарят на критериите  и  стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца, по отношение на социалните услуги, които ще се разкрият. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
3. Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност; Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Да
4.
За дейности - реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност:
1. Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
2. Доклад и резюме от обследването за енергийна ефективност съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Да
5.
За дейности по - реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение:
1. Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
2. Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинска детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детска градина. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
3. Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне собствеността на съответния обект на общината. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Да
6.
Документи към критериите за подбор:   
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, решават проблем, идентифициран в общинския план за развитие на съответната община. Представя се във формат.jpg, .jpeg, .pdf
Не
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение  попада в обхвата на мярка 7.2. и може да бъде включено в категория интервенции, заложени в ПРСР
Да
2.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа
Да
3.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в Стратегията за Водено от общностите местно развитие по Мярка 7.2
Да
4.
Допустимите разходи за проекта са определени в съответствие със Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 7.2
Да
5.
Всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на ФК; 
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Да
6.
Кандидатът е:
•	Община от територията на МИГ за всички допустими дейности 
•	Юридическо лице с нестопанска цел от територията на МИГ за дейности, свързани със социалната инфраструктура и културния живот
•	Читалище от територията на МИГ за дейности, свързани с културния живот.

Да
7.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на МИГ
Да
8.
Кандидатите  отговаря на следните изисквания:
1. не са осъден/и с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
2. не са осъден/и с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;
3. нямат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;
4. не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
5. не е установено с акт на компетентен орган, че:
а) е представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) е предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
6.не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
7.  не е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.
8.  не е обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, не е в процедура по ликвидация, не е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, не е преустановил дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – не се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която е установен;
 9. не е установено, че не е изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ.
10. не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
11. не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с член на колективния управителен орган или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ, или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
12. не е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон;
13. не е общински съветник, кмет, заместник-кмет или служител на централна или териториална администрация на изпълнителната власт, на местната власт или на публично лице.
14. е свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, член на управителния орган или контролния орган на Местна инициативна група Възход – Ветрино, Вълчи дол, Провадия, или с кметовете на общините Ветрино, Вълчи дол или Провадия.
15. е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ Възход – Ветрино, Вълчи дол, Провадия или е свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ Възход – Ветрино, Вълчи дол, Провадия по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
16. е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ Възход – Ветрино, Вълчи дол, Провадия и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Посочените обстоятелства се декларират в декларации Приложение 3 и Приложение 6.
Да
9.
Финансовата помощ по проекта е в размер 100% от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, които след извършване на инвестицията не генерират нетни приходи.
Да
10.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по- голям или равен на 9 779 лева.
Да
11.
Размерът на общите допустими разходи проекта  е по - малък или равен на 391 160 лева.
Да
12.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Ветрино, Вълчи дол и/или Провадия.
Да
13.
Финансовата помощ не в размер на 100 %, ако след извършване на инвестицията  проекта генерира нетни приходи
Да
14.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма .
Извършване на проверка за двойно финансиране: 
-	Съгласно Декларация - Приложение №13 към Условията за кандидатстване.
-	Съгласно проверка на информация в публичния модул в ИСУН за двата програмни периода. „принт скрийн” на проверката.(http://umispublic.government.bg/srchExtSearch.aspx) (http://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Beneficiary)
Да
15.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 1, т. 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22). Проверката включва и представена декларация съгласно Приложение № 10.
Да
16.
При проверка в информационна система: „Регистър на минималните помощи“, се установи, че кандидатът НЕ надхвърля максималния размер на помощта по режим „de minimis”
Да
17.
Представеният Анализ разходи – ползи отговаря на критериите за допустимост. Изчислената Финансова вътрешна норма на възвръщаемост на инвестицията (FRR) следва да е по-малка от дисконтова норма, равна на 4%, за да се счита проектът за допустим.
Да
18.
Проектът включва:
-	Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици, тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях;
-	Изграждане и/или обновяване на площи, за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности 
-	Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства;
-	Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност;
-	Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства;
-	Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение.
Да
19.
Допустимост на разходите:Разходите се свеждат до :
 1. за строителство, реконструкция, рехабилитация, изграждане, обновяване, ремонт и/или реставрация на сгради и/или помещения и/или друга недвижима собственост, съгласно допустимите за подпомагане дейности;
2. закупуване на оборудване и обзавеждане до пазарната им стойност, включително чрез финансов лизинг, съгласно допустимите за подпомагане дейности;
3. придобиване на компютърен софтуер, патентни и авторски права, лицензи, регистрация на търговски марки, до пазарната им стойност;
4. разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т. 1, 2 и 3.
Да
20.
Налага се корекция в бюджета на проекта поради:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.
Да
V. Група
Оценка на съответствието
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Да
2.
В случай, че проектът генерира приходи, анализът  разходи - ползи е попълнен за референтен период от 10 години, а в случай, че проектът не генерира приходи, анализът разходи - ползи е  попълнен само за референтна година "n" (или години "n+1", "n+2" и т.н.), в която (в които) се извършват дейностите по проекта.
Да