Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
I.	Критерии за административно съответствие на проектното предложение
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение
Да
3.
Електронният формуляр за кандидатстване е подписан с квалифициран електронен подпис от лице с право да представлява кандидата/кандидатите
Да
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация,попълнена на английски език
Да
5.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура на подбор на проекти
Да
6.
Целите на проекта съответстват на приоритетите и целите на СВОМР на МИГ ЛОМ
Да
7.
Целите на проекта съответстват на общите и специфични цели на подмярка 7.2. и на процедурата за предоставяне на БФП, като задачите и целите на проекта са ясно и последователно описани и структурирани
Да
8.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
Да
9.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват -  дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на МИГ ЛОМ
Да
10.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението -не надхвърля 24 (двадесет и четири )месеца или 36(тридесет и шест)месеца, ако са предвидени СМР
Да
11.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи / от 10 000 до 390 000лв/
Да
12.
Проектното предложение отговаря на изискванията за максимален размер на БФП -заявеният от канидата ресурс е по-малък или равен на 390 000лв
Да
II. Група
II.	АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ - ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация на проектното предложение, подписана от представляващия кандидата/кмета на общината -Приложение №1 към Документи за попълване - във формат .pdf, .jpg/.xls, .xlsx
Да
2.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2, подписан от представляващия кандидата/кмета - във формат .pdf, .jpg Приложение№1А
Да
3.
Налице е съответствие относно представената информацията за  индикаторите/показателите за изпълнение и резултат във Формуляра за кандидатстване, Приложение 6  „Основна информация за проектното предложение“ и Приложение  1А „Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2“
Да
4.
Таблица за допустими инвестиции по подмярка 19.2, подписана от представляващия кандидата/кмета на общината  - Приложение № 2 към Документи за попълване
Да
5.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни - Приложение № 3 към Документи за попълване
Да
6.
Декларация по чл.25 от Декларация по чл.25 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 4 А за кандидати общини, 4Б – за кандидати ЮЛНЦ и Читалища) и Декларация Приложение №6 към чл.24, ал.1, т.8  от Наредба №22/2015 г. (Приложение № 4В – от всички кандидати)
Да
7.
Свидетелство за съдимост на представляващия/представляващите кандидата/кмета на общината, издадено не по-рано от 1 месец  преди датата на подаване на проектното предложение
Да
8.
Удостоверение за липса на публични задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 и т. 8 от ДОПК и Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата, издадени не по-рано от 1 месец преди датата на представянето им  /неприложимо за кандидати общини/
Да
9.
Декларация за нередности Приложение №5/Документи за попълване
Да
10.
Нотариално заверено изрично пълномощно или заповед на кмета за кандидат – община, за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 (ако е приложимо
Не
11.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ и Читалището за кандидатстване по реда на настоящата процедура – приложимо само за кандидати ЮЛНЦ и читалища
Да
12.
Копие от учредителен акт или устав - приложимо само за кандидати ЮЛНЦ и Читалища (не се изисква за кандидати общини)
Не
13.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура – приложимо за кандидати – общини
Да
14.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектното предложение, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община – приложимо за всички кандидати
Да
15.
Декларация по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката - Приложение №7 и 7А към /Документи за попълване – приложимо само за кандидати читалища и ЮЛНЦ
Да
16.
Справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или транспортни средства и/или мобилен  обект)
Да
17.
Влязъл в сила административен акт, издаден по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или Закона за биологичното разнообразие или писмо, издадено по реда на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (ДВ, бр. 73 от 2007 г.), с който/което се одобрява осъществяването на инвестиционното предложение, респективно се съгласува планът/програмата/проектът и/или разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите) (ако е приложимо)
Не
18.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията - важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост)
Да
19.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж - в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията
Да
20.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение -  в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията
Да
21.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата
Не
22.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията)
Да
23.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи)
Да
24.
Разрешение за строеж  - влязло в сила (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
Не
25.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
Не
26.
Подписани технически спецификации за съоръженията и принадлежности/оборудването и/или обзавеждането/транспортни средства/мобилни обекти, включени в проекта (ако е приложимо
Да
27.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (приложимо само в случай,че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане)
Не
28.
Количествено-стойностни сметки, подписани от кандидата
Да
29.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (ако е приложимо)
Не
30.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ако е приложимо)
Не
31.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (ако е приложимо)
Не
32.
Сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи за възложители по ЗОП за разходи, извършени преди подаване на проектното предложение)
Не
33.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба №22/2015 г., ведно с банкови извлечения (ако е приложимо)
Не
34.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг)
Не
35.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание –  наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват не са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие и събират оферти чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП)
Не
36.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строител” (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие)
Да
37.
Най-малко три съпоставими независими индикативни оферти за всяка отделна инвестиция в актив/услуга/ строителство – с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, запитване до конкретни лица за представените оферти (Приложение №13 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване) - (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП и ще провеждат процедура за избор на изпълнител  по реда на ПМС №160 и разходът, за който  кандидатстват не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”)
Не
38.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/
доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП и ще провеждат процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС №160 и разходът, за който се кандидатстват е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”).
Да
39.
Документ за правосубектност съгласно националното  законодателство, в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица (ако е приложимо)
Не
40.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, съгласно Приложение № 6 към Условията за кандидатстване
Да
41.
Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма "Региони в растеж", Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014 - 2020" и Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" (само в случаите на подадени проектни предложения
Да
42.
Декларация за наличие/липса на двойно финансиране  - Приложение 9 Документи за попълване
Да
43.
Декларация изкуствено създадени условия
Да
44.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ –Приложение 11 Документи за попълване
Да
45.
Декларация по раздел 24.1 „Списък с общи документи“ от Условия за кандидатстване за неприложими към кандидата документи - Приложение 12 Документи за попълване
Да
46.
Специфични документи За дейност „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях“:
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ
Не
47.
За дейност „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина
Не
48.
За дейност „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина
Не
49.
За дейност „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти
Не
50.
За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга – в свободна форма
Не
51.
За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност
Не
52.
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият
Не
53.
За дейност „Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“:
Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради

Не
54.
За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“:Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган  (ако е приложимо)
Не
55.
За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“:Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина (ако е приложимо)

Не
56.
За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“:Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или одобрен общ или подробни устройствени планове на урбанизираните територии от които да е видно, че имотът е статут на парк (ако е приложимо)
Не
57.
Декларация за минимална помощ - Приложение № 8 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване  (ако еприложимо)
Да
58.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа 
дейност) от НСИ (ако е приложимо)
Не
59.
За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, 
свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства“:
Декларация за минимална помощ 
- Приложение № 8 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване (ако е приложимо)
Да
60.
За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти,свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства“:
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от НСИ (ако е приложимо
Не
61.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско 
училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган
Не
62.
За дейност „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“:Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина
Не
63.
ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ 
Декларация, че всяко новосъздадено работно място след изпълнение на инвестициите по проекта ще бъде запазено за период не по-малко от 5 години/3 години , считано от датата на окончателно плащане по проекта (ако е приложимо)
Не
64.
ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ Декларация, с описание на предвидените в проектното предложение допълнителни съоръжения за хора с увреждания, извън законово изискуемите съгласно вида на строежа (ако е приложимо)
Не
III. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е Община ЛОМ, юридическо лице с нестопанска цел (ЮЛНЦ), регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или читалище, регистрирано по Закона за народните читалища на територията на Община Лом
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на МИГ ЛОМ и предвижда да осъществява дейностите на територията на МИГ
Да
3.
В случай, че кандидатът е ЮЛНЦ и  кандидатства с проект, който включва дейност 3 и дейност 6, ЮЛНЦ не осъществява дейност в рамките на административния център на община ЛОМ или извън него в случай, че е обектът включен в списъка на основните и резервни проекти и обекти към тях, към Интегрирания план за градско развитие на община ЛОМ, финансиран по Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“ (ОП "Региони в растеж") - (приложимо за ЮЛНЦ)
Да
4.
В случай, че кандидатът е Читалище, същото кандидатства за допустима дейност, свързана с културния живот и не е осъществява дейност в рамките на административния център на община Лом, както и извън него в случай, че е обекта е включен в списъка на основните и резервни проекти и обекти към тях, към Интегрирания план за градско развитие, финансиран по Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“ (ОП "Региони в растеж") - (приложимо за Читалища)
Да
5.
В случай, че кандидат е Община Лом, същата е допустим кандидат в рамките на административния център на  общината за дейности,които не са включени в списъка на основните и резервни проекти и обекти към тях към Интегрирания план за градско развитие, финансиран по Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“ (ОП "Региони в растеж").
Да
6.
В случай, че кандидатът е клон на юридическо лице или на едноличен търговец, юридическото лице или едноличният търговец, открил клона имат седалище и адрес на управление на територията на МИГ –ЛОМ и осъществява дейност на територията на действие на МИГ (ако е приложимо)
Да
7.
Кандидатът/представляващия/представляващите кандидата не попада/т по което и да условията, посочени в чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от Постановление № 162/2016 г., описани в Декларация съгласно Приложение № 4А/ Декларация съгласно Приложение 4Б.
Да
8.
Кандидатът/и/или негов законен представител, отговаря на условията на определени в чл. 12, ал. 3 на Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХГ
Да
IV. Група
	КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНИТE ДЕЙНОСТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община, удостоверено с решение на общинския съвет
Да
2.
Дейностите включени в проекта  съответстват на приоритетите на одобрената за територията на МИГ- ЛОМ стратегията за Водено от общностите местно развитие
Да
3.
Проектните дейности отговарят на общите условия за допустимост на проектните дейности, посочени в в точка 13.2 от Условията за кандидатстване.
Да
4.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 1 „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях“:
1. Включеният в проекта обект е  част от съществуващ общински път, съгласно Решение № 236 на МС от 2007 г. / приложимо за се проекти за реконструкция и/или рехабилитация на общински пътища и съоръжения-та и принадлежностите към тях /;
 2. Инвестиционните проекти включват изграждане на защитни тръби и защитени шахти, положени в подземна инфраструктура /приложимо за се проекти за реконструкция и/или рехабилитация на общински пътища и съоръжения-та и принадлежностите към тях/; 
3. Под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на административния договор /приложимо за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на улици/
Да
5.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 2 „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
1. Представен е документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина е представен одобрен общ или подробен устройствен план на урбанизираните територии от който да е видно, че имотите са със статут на парк или градина;
2. Представена е план-схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения  (ако е приложимо)
Да
6.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 3 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
1. С проектното предложение се кандидатства за социални услуги съгласно чл. 36, ал. 2 или 5 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ДВ, бр. 133 от 1998 г.);
2. Представена е обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга;
3. Представеният инвестиционен  проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговаря на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговаря и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.);
4. Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане е издало положително становище за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият;
5. Закупуването на транспортни средства е допустимо, ако проектът включва разходи за строително-монтажни работи и максималният размер на общите допустими разходи за закупуването на едно транспортно средство не надхвърля пазарната им стойност и транспортните средства за оборудвани за целите на инвестицията.
Да
7.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 4 „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност: Представено е обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от Закона за енергийната ефективност и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (ДВ, бр. 10 от 2016 г.)
Да
8.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 5 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“ и в случай, че допустимите инвестиции се извършват в общинска образователна инфраструктура или парк са представени документи, удостоверяващи статута на обектите, които се извършва инвестицията.
Да
9.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 6 „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства: 
Предвидените за закупуване мобилни обекти, свързани с културния живот не надхвърлят пазарната им стойност  и обектът е оборудван за целите на инвестицията
Да
10.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 7 „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“, която включва основно или средно училище, или детска градина, финансирани чрез бюджета на общината са представени документи удостоверяващи статута на основното общинско училище или средното общинско училище или на детската градина
Да
11.
В проектното предложение не са включени недопустими дейности, съгласно Условията за кандидатстване, точка 13.3. от Раздел 13. Дейности, допустими за финансиране
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заложените в проектното предложение разходи отговорят на изискванията за допустимост на разходите – предвидените в проекта разходи съответстват на категориите разходи допустими за финансиране по процедура BG06RDNP001-19.021  съгласно Условията за кандидатстване
Да