|
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ
НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Проектното предложение е подадено в срок
|
Да
|
|
2. |
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
|
Не
|
|
3. |
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
|
Да
|
|
4. |
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
|
Да
|
|
5. |
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура.
|
Да
|
|
6. |
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на Република България и в района (NUTS 2), по който се кандидатства.
|
Да
|
|
7. |
Проектното предложение съдържа всички задължителни дейности /от 1 до 3 включително /.
|
Да
|
|
8. |
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
|
Не
|
|
9. |
Целевата група е допустима.
|
Да
|
|
10. |
В проектното предложение, кандидатът е описал устойчивостта на резултатите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта.
|
Да
|
|
11. |
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
|
Да
|
|
12. |
Размерът на безвъзмездната финансова помощ не е по-малък от минимално допустимия размер на безвъзмездна финансова помощ по схемата – 100 000 лв.
• В случай, че кандидатът ще разходва средства за непреки разходи, които ще се залагат служебно от страна на УО и ще са в размер точно на 10% от допустимите преки разходи, то планираните преки разходи от кандидата не трябва да са по-малко от 90 909.09 лв.
• В случай, че кандидатът не желае да му бъдат начислени служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи, и е декларирал това в т. 11.7 от Формуляра за кандидатстване, то планираните преки разходи от кандидата не трябва да са по-малко от 100 000.00 лв.
|
Да
|
|
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта или на законния представител на кандидата (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020.
|
Да
|
|
2. |
Приложение ІІ - Декларацията на кандидата е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.
|
Да
|
|
3. |
Приложение ІV - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
|
Да
|
|
4. |
Приложение V - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
|
Не
|
|
5. |
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за Търговския регистър.
|
Да
|
|
6. |
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за текущата финансова година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс и ОПР за месеците, през които организацията е съществувала – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
|
Да
|
|
7. |
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за 2016 година на КАНДИДАТА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020 (неприложимо за новорегистрираните /новосъздадените организации).
|
Да
|
|
8. |
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо).
|
Да
|
|
9. |
За КАНДИДАТИ финансови институции - да са вписани в Регистъра на лицензираните банки и
клонове на чуждестранни банки в Република България или да са вписани в регистъра по чл. 3а от ЗКИ.
|
Да
|
|
10. |
Кандидатът притежава опит в предоставянето на дейностите 2 и/или 3 от операцията.
|
Да
|
|
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ -
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Приложение - ІІ: Декларацията на партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.
|
Да
|
|
2. |
Приложение ІІ-1 Декларация на партньора - общини/райони на общини (приложимо само за ПАРТНЬОРИ общини /райони на общини).
|
Да
|
|
3. |
Приложение ІІІ - Декларация от кмета на община, приложимо в случаите, когато ПАРТНЬОР на кандидата е район на община – попълнена по образец, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
|
Не
|
|
4. |
Приложение ІV - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията не е приложима за общини/райони на общини/ и за партньори, които не разходват средства по проекта.
|
Да
|
|
5. |
Приложение V - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
|
Не
|
|
6. |
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за търговския регистър.
|
Да
|
|
7. |
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за текущата финансова година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс и ОПР за месеците, през които организацията е съществувала – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
|
Да
|
|
8. |
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за 2016 година на ПАРТНЬОРА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
Неприложимо за новорегистрираните/ новосъздадените организации, общини, както и за партньори, които не разходват средства по проекта.
|
Да
|
|
9. |
За Партньори финансови институции - да са вписани в Регистъра на лицензираните банки и
клонове на чуждестранни банки в Република България или да са вписани в регистъра по чл. 3а от ЗКИ.
|
Да
|
|
10. |
Копие от Решение на ОбС за одобряване на партньорство за кандидатстване по процедурата, когато партньор по проекта е община или район на община - сканирано и прикачено в ИСУН.
|
Не
|
|
11. |
Партньорът или поне един от партньорите (когато са повече от един) притежава/т опит в предоставянето на дейности 2 и/или 3 от операцията.
|
Да
|
|
12. |
В случай, че партньор по проекта е обучителна институция (висше училище, професионални училища, професионален колеж и пр.) – представя се съответния учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020 (ако е приложимо).
|
Да
|
|
13. |
В случай, че партньор по проекта е Център за информация и професионално ориентиране, – активна лицензия, издадена от Националната агенция за професионално образование и обучение (НАПОО) – сканирана и прикачена в ИСУН (ако е приложимо);
В случай, че е посочен № на лицензията от НАПОО във Формуляра за кандидатстване, /в описание на дейностите по проекта/ информацията ще бъде проверена по служебен път.
|
Да
|
|
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Кандидатът е някое от изброените лица:
1.1. Центрове за развитие на предприемачеството, включително:
- Неправителствена организация - юридическо лице с нестопанска цел, регистрирано по реда на ЗЮЛНЦ;
- Търговец по смисъла на Търговския закон;
1.2. Социален партньор - (национално представителна организация на работниците и служителите или на работодателите: КНСБ, КТ “ПОДКРЕПА“, АИКБ, БСК, БТПП, КРИБ, ССИ);
1.3. Финансова институция – банки (кредитни институции) или финансови институции по смисъла на Закона за кредитните институции
|
Да
|
|
2. |
Кандидатът трябва да е юридическо лице или ЕТ, регистрирано на територията на Република България, в съответствие с действащото българско законодателство.
|
Да
|
|
3. |
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
|
Да
|
|
4. |
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за текущата финансова година), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020.
Когато кандидатът е новорегистрирана/ новосъздаде-на организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период.
|
Да
|
|
5. |
Кандидатът и партньорът или поне един от партньорите (когато са повече от един) имат съвкупно доказан опит в предоставянето на дейности 2 и 3 от операцията, насочени конкретно към подкрепа за развитие на предприемачески умения за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и подпомагане развитието на стартиращи предприятия.
Задължително всяка една организация трябва да има доказан опит поне по една от дейности 2 и 3.
|
Да
|
|
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ –
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
- образователни и обучителни организации и институции;
- центрове за информация и професионално ориентиране;
- неправителствени организации;
- социални партньори - (национално представителна организация на работниците и служителите или на работодателите, в съответствие с изискванията на Кодекса на труда, като КНСБ, КТ “ПОДКРЕПА“, АИКБ, БСК, БТПП, КРИБ, ССИ);
- общини или райони на общини;
- финансови институции.
|
Да
|
|
2. |
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
|
Да
|
|
3. |
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за текущата финансова година), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020.
Когато партньорът е новорегистрирана/новосъздаде-на организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период.
|
Да
|