|
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ:
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Декларация за свързани лица съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР във формат „pdf”, “PDF” или “jpg”. (Приложение № 1 от Документи за попълване)
|
Да
|
|
2. |
Удостоверение за постоянен адрес издадено от съответната общинска администрация. Представя се сканирано във формат „pdf”, “PDF” или “jpg” Документът е изискуем само за кандидати физически лица.
|
Да
|
|
3. |
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат „xls“ или “xlsx”. (Приложение № 2 от Документи за попълване);
|
Да
|
|
4. |
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“. (Приложение № 3 от Документи за попълване);
|
Да
|
|
5. |
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се сканиран във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
|
Да
|
|
6. |
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - ЮЛ, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му – представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
|
Да
|
|
7. |
Документи доказващи липса на задължения на кандидата и на неговите законни представители по смисъла на чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК към държавата и към община за данъци и/или задължителни осигурителни вноски, или аналогични задължения, издадени не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение (Удостоверение от НАП и Удостоверение от съответната общината по адрес на кандидата) - представят се сканирани във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;
|
Да
|
|
8. |
Декларация съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване (Приложение № 6 от Наредба № 22) от представляващия/те кандидата, когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
|
Да
|
|
9. |
Декларация за нередности съгласно Приложение № 5 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;
|
Да
|
|
10. |
Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП - Приложение № 12, указания за попълване – Приложение № 12а и справка за обобщените параметри на предприятието - Приложение № 12 б. Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;
|
Да
|
|
11. |
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 7 от Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;
|
Да
|
|
12. |
Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 8 от указанията за кандидатстване - Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;
|
Да
|
|
13. |
Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 9 от Документи за попълване. Представя се сканиран във формат „pdf“.
|
Да
|
|
14. |
Декларация НСИ - Приложение № 10 от Документи за попълване (Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба 22). Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;
|
Да
|
|
15. |
Декларация за минимални и държавни помощи – Приложение № 13 (и приложение № 14 Указания попълване на декларация за минимални и държавни помощи) към УК – Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;
|
Да
|
|
16. |
Бизнес План по образец, Приложение № 6а от документите за попълване) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран. Представя се сканиран във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
|
Да
|
|
17. |
Таблиците от бизнес плана (по образец, Приложение № 6б от документите за попълване). Представят се във формат „xls” или „xlsx”.
|
Да
|
|
18. |
Решение на компетентния орган на кандидата за кандидатстване по реда на настоящата процедура. Представя се сканиран във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
|
Да
|
|
19. |
Отчет за приходи и разходи и счетоводен баланс за последната приключена финансова година или за последен приключен междинен период - Приложимо само за кандидати ЮЛ (документите са изискуеми когато кандидатите ЮЛ са регистрирани в годината на кандидатстване или ако отчетът за предходната година не е публикуван в Търговския регистър.) Представя се сканиран във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
|
Да
|
|
20. |
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството (когато е приложимо). Представя се сканирана във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
|
Да
|
|
21. |
Справка за дълготрайните активи - приложение към годишния финансов отчет за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица). Представя се сканирана във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“ (когато е приложимо);
|
Да
|
|
22. |
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо). Представят се сканирани във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
|
Да
|
|
23. |
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
|
Да
|
|
24. |
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване. (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
|
Да
|
|
25. |
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“;
|
Да
|
|
26. |
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, върху който ще се изпълнява проекта, или документ за учредено право на строеж върху имота или документ за ползване върху имота, вписан в районната служба по вписванията, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, съгласно изискванията на I. т.5 от раздел 13.2 от УК. Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“;
|
Да
|
|
27. |
В случай, че разходът, за който се кандидатства с проектното предложение Е ВКЛЮЧЕН в списък с референтни разходи, публикуван на интернет страницата на ДФ „Земеделие“:
- Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с направено от кандидата запитване за оферти съгласно Приложение № 4 към Условията за кандидатстване/Документи за информация (не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“ В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“, „PDF” или „xls”;
|
Не
|
|
28. |
В случай, че разходът, за който се кандидатства с проектното предложение НЕ Е ВКЛЮЧЕН в списък с референтни разходи, публикуван на интернет страницата на ДФ „Земеделие”:
- Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 4 към Условията за кандидатстване/Документи за информация (не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“ В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“, „PDF” или „xls”;
|
Не
|
|
29. |
Решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, когато не е избрана най-ниската цена решението включва и обосновка за мотивите, обусловили избора (приложимо за разходи и дейности, който ще се извършват след подаване на проектното предложение, подлежащи на възлагане по реда на ЗОП или ПМС160). Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
|
Да
|
|
30. |
Решение за избор на доставчика/изпълнителя, а когато не е избрал най-ниската оферта – писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
|
Да
|
|
31. |
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение (когато е приложимо) В случаите на инвестиции за СМР към договорите се прилагат и КСС във формат „pdf“ и във формат „xls”/„xlsx”. Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“ и КСС във формат „pdf“ и във формат „xls”/„xlsx” .
|
Да
|
|
32. |
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (когато е приложимо). Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
|
Не
|
|
33. |
Заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за избор на изпълнител/и за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22 (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
|
Да
|
|
34. |
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо). Представят се сканирани във формат „pdf“ или „jpg“;
|
Не
|
|
35. |
Декларация за липса на основания отстраняване по образец на ДФ „Земеделие“ (Приложение № 18 от документи за попълване) Декларацията се представя от бенефициента – ФЛ, от представляващия и управляващия ползвателя ЕТ, търговско дружество или юридическо лице. Когато управляващите ползвателя са повече от едно лице, декларацията се представя от всички лица – членове на управителните органи и надзорни органи на ползвателя, а в случай че членове са юридически лица – от техния представител в съответния управителен и надзорен орган, както и от прокуристите и търговските пълномощници, когато има такива - с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
|
Да
|
|
36. |
Декларация за липса на основания отстраняване по образец на МЗХГ – приложение към Заповед №РД09 – 359/27.04.2020 г. на Ръководителя на Управляващия орган на ПРСР 2014 – 2020 г. (Приложение № 19 от документи за попълване). от представляващия/те кандидата, когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
|
Да
|
|
37. |
Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения, нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен - Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;
|
Да
|
|
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ ИНВЕСТИЦИИ В СТРОИТЕЛНО МОНТАЖНИ РАБОТИ И ПРЕМЕСТВАЕМИ ОБЕКТИ:
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Документ за собственост на кандидата или собственика на кандидата – ЕТ на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата). Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“.
|
Да
|
|
2. |
Учредено право на строеж върху недвижимия имота за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж - в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за които се изисква разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот, който не е собственост на кандидата). Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“. ;
|
Да
|
|
3. |
Документ за ползване на недвижимия имот за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения и други СМР, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ. Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“. ;
|
Да
|
|
4. |
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ - Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“.
|
Да
|
|
5. |
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ. - Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
|
Да
|
|
6. |
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ . - Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
|
Да
|
|
7. |
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи . - Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
|
Да
|
|
8. |
Подробни количественo-стойностни сметки (КСС) за предвидените строително-монтажни работи (СМР), въз основа на проведените пазарни проучвания, чрез събиране на оферти. Представят се във формат „xls“;
|
Да
|
|
9. |
Разрешение за строеж - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ . - Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
|
Да
|
|
10. |
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ - важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти и съоръжения и е приложимо съгласно националното законодателство. - Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
|
Да
|
|
11. |
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. (Представя се в случай, че в проектното предложение се кандидатства за производствени дейности.) Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
|
Да
|
|
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТИТЕ:
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Кандидатът е:
Земеделски стопани или микропредприятия , регистрирани като еднолични търговци или юридически лица по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията, както и физически лица, регистрирани по Закона за занаятите.
|
Да
|
|
2. |
Кандидатите следва да отговарят на следните условия:
1. Допустими са само кандидати: с постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ Брезово, Братя Даскалови и ще осъществяват дейностите по проект на територията на действие на МИГ Брезово, Братя Даскалови.
2. Когато кандидат по процедурата е клон на юридическо лице или на едноличен търговец, юридическото лице или едноличният търговец, открил клона, следва да е със седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Брезово, Братя Даскалови и да осъществява дейностите по проект на територията на действие на МИГ Брезово, Братя Даскалови.
|
Да
|
|
3. |
Кандидатите земеделски стопани към датата на подаване на проектното предложение трябва да отговарят на следните условия:
1. Да са регистрирани като земеделски стопани съгласно чл. 7, ал. 1 от Закона за подпомагане на земеделските производители;
2. Да са регистрирани като еднолични търговци, или юридически лица по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията;
3. Земеделските им стопанства да са с минимален стандартен производствен обем не по-малко от левовата равностойност на 8000 евро ;
Минималният стандартен производствен обем на земеделското стопанство се доказва с Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване Приложение № 17 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване. и:
3.1. Регистрация на обработваната от кандидата земя и отглежданите животни в Интегрираната система за администриране и контрол; или
3.2. Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи, която участва при изчисляването му; или
3.3. Анкетните формуляри от анкетна карта/анкетни карти на земеделския стопанин, издадени по реда на наредбата по § 4 от преходните и заключителни разпоредби на Закона за подпомагане на земеделските производители за създаване и поддържане на регистър на земеделски стопани, и декларация по образец за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване;
3.4. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерения за засаждане/засяване през текущата стопанска година, в декларацията за видовете култури задължително се посочва конкретен период, в рамките на който ще се извърши засаждането/засяването на културите. В този случай минималният стандартен производствен обем трябва да е достигнат и за предходната стопанска година и се доказва с документите по подточки 3.1., 3.2. и 3.3.
Обработваната от кандидата земя, която участва при изчисление на минималния стандартен производствен обем на земеделското стопанство, трябва да се стопанисва съгласно чл. 33б от Закона за подпомагане на земеделските производители.
|
Да
|
|
4. |
Кандидатите физически лица са допустими само ако проектното им предложение е свързани с дейност „5. Развитие на занаяти (включително предоставяне на услуги, свързани с участието на посетители в занаятчийски дейности) и други неземеделски дейности.“ Към датата на подаване на проектното предложение кандидатите физически лица трябва да отговарят на следните условия:
4.1. Да са регистрирани по Закона за занаятите като упражняващи занаят/и след вписване в регистър БУЛСТАТ по реда на чл. 3, ал. 1, т. 6 или 9 от Закона за регистър БУЛСТАТ с постоянен адрес на физическото лице кандидат на територията на общините Брезово или Братя Даскалови;
4.2. Да отговарят на определението за микропредприятие, съгласно дефиницията на чл. 3, ал. 3 от ЗМСП.
|
Да
|
|
5. |
С изключение на кандидатите земеделски стопани, всички кандидати отговарят на определението за микропредприятие, съгласно дефиницията на чл. 3, ал. 3 от ЗМСП.
|
Да
|
|
6. |
Кандидат/получател на помощ и/ или негов законен или упълномощен представител НЕ ПОПАДАТ в категорията на недопустими кандидати, определени в т. 11.2 Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура (т.е. не са констатирани основания за отстраняване).
|
Да
|
|
7. |
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ;
|
Да
|
|
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ/Проверка за допустимост на проектното предложение:
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
|
Да
|
|
2. |
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
|
Да
|
|
3. |
Целите на проекта са в съответствие и допринасят за постигане на поне една от целите на съответната процедура за предоставяне на БФП.
|
Да
|
|
4. |
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС
|
Да
|
|
5. |
Във формуляра за кандидатстване са включени индикаторите, съгласно раздел 7. от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
|
Да
|
|
6. |
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности по процедурата за предоставяне на БФП, изброени в т. 13.1. от Условията за кандидатстване:
1. Развитие на туризъм (изграждане и обновяване на туристически обекти и развитие на туристически услуги) ;
2. Производство или продажба на продукти, които не са включени в Приложение 1 от Договора за функциониране на Европейския съюз (независимо от вложените продукти и материали);
3. Развитие на услуги във всички сектори (например: грижи за деца, възрастни хора, хора с увреждания, здравни услуги, счетоводство и одиторски услуги, ветеринарни дейности и услуги базирани на ИТ и др.;
4. Производство на енергия от възобновяеми енергийни източници (ВЕИ) само за собствено потребление;
5. Развитие на занаяти (включително предоставяне на услуги, свързани с участието на посетители в занаятчийски дейности) и други неземеделски дейности.
|
Да
|
|
7. |
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост съгласно т. 13.2. от Условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
8. |
Проектното предложение не включва дейности посочени като недопустими съгласно т. 13.3. от Условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
9. |
Извършване на проверка за двойно финансиране:
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
|
Да
|
|
10. |
По проекта не са констатирани изкуствено създадени условия.
|
Да
|
|
11. |
В проектното предложения не са включени дейности и разходи стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги.
|
Да
|
|
12. |
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14.1. от Условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
13. |
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14.2. от Условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
14. |
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14.3. от Условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
15. |
Включените в проектното предложение допустими разходи са основателни.
|
Да
|
|
16. |
Проектното предложение отговаря на критериите за „максимален“ и „минимален размер“ на заявените допустими разходи посочени в раздел 9 от Условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
17. |
Интензитетът на заявената финансова помощ е в съответствие с определения в раздел 10. „Процент на съфинансиране“ от Условията за кандидатстване.
|
Не
|
|
18. |
БИЗНЕС ПЛАНЪТ отговаря на критериите за допустимост:
1. NPV е по-голяма от "0"
2. IRR е по-голяма от "6%"
3. PI е по-голям от "1"
4. РВР e по-малък или равен на срока, за който е разработен Бизнес плана.
|
Да
|
|
19. |
Необходимо е извършване на корекции в бюджета на проектното предложение
|
Не
|