Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
Критерии за административно съответствие и допустимост
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни в Електронния формуляр за кандидатстване.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с валиден КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице.
Квалифицираният електронен подпис за подаване на проектното предложение е валиден към датата на кандидатстване и е с титуляр и автор - физическото лице, което е официален  представител на кандидата или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат,
или 
с титуляр и автор - упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическо лице, различно от кандидата, но изрично упоменато в представеното към проектното предложение пълномощно, като автор на подписа в този случай следва да е физическото лице-официален представител на упълномощеното юридическо лице.
Да
3.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо) – попълнено, датирано, подписано на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всяко от тях.
Да
4.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение Б към Условията за кандидатстване), датирана и подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
Да
5.
Декларация относно статута по ЗДДС – попълнена по образец (Приложение В към Условията за кандидатстване), датирана и подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
Да
6.
Приложена е количествено-стойностна сметка (КСС) за включените в проекта инвестиционни дейности по окрупнени показатели, която предоставя информация за начина на образуване на сумите, заложени в бюджета на  СМР – прикачена в ИСУН 2020.
Да
7.
Приложен е Формуляр за кандидатстване в съответствие с Приложение II към Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207 на ЕК от 20 януари 2015 г., заедно с приложенията към него, които са приложими за проекта - на български и на английски език – подписан, датиран, сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
Да
8.
Приложено е предпроектно проучване, (проучване за осъществимост), изготвено в съответствие с Приложение II „Формат за подаване на информация относно голям проект“ на Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207 - (на български и на английски език) – подписано, датирано, сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
Да
9.
Приложен е Анализ разходи-ползи, изготвен в съответствие с Приложение II „Формат за подаване на информация относно голям проект“ на Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207 (на български и английски език) – прикачен в ИСУН 2020.
Да
10.
Анализ/обосновка относно остойностяването на включените в проектното предложение дейности и съответните разходи – прикачен в ИСУН 2020.
Да
11.
Анализ на въздействието върху околната среда. Решение по ОВОС (в случай че е приложимо) – прикачено в ИСУН2020. Необходимо е представянето на български и на английски език на следните документи, касаещи българската отсечка от газопровода:  
1. Становище от съответната компетентна институция (РИОСВ/МОСВ) относно необходимостта от провеждане на разрешителни и/или съгласувателни процедури по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за защитените територии(ЗЗТ). 
2. Решение за преценяване на необходимостта от ОВОС (при постановено решение да не се извършва ОВОС) (ако е приложимо), въз основа на която е взето съответното решение по глава шеста от ЗООС и/или положително Решение по ОВОС съгласно чл. 18 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда. 
3. Подробно нетехническо резюме на доклад за ОВОС (при постановено решение по ОВОС) (ако е приложимо), въз основа на което е взето съответното решение по глава шеста от ЗООС.
4. Решение по чл. 18 или съответно решение по чл. 20 и чл. 28 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони.
Приложимите документи, касаещи гръцката отсечка от газопровода се представят само на английски език. 
Да
12.
Решение на Европейската комисия относно извършеното уведомление (нотификация) за съвместимост с вътрешния пазар по смисъла на чл. 107, параграф 3, буква в) от Договора за функциониране на ЕС по Дело №: SA.51023(България) „Изграждане на междусистемна газова връзка Гърция – България“  - прикачено в ИСУН 2020.
Да
13.
Конкретният бенефициент е представил окончателна версия на изискваните документи по т. 7 до т. 9 вкл. и т. 11 на български език и декларация в свободен текст, удостоверяваща пълното съответствие между окончателните версии на документите на български и английски език.
Да
14.
Кандидатът е допустим бенефициент по настоящата процедура, съгласно т. 11 от Условията за кандидатстване.
Да
15.
Проектът се предвижда да бъде осъществен в съответствие с посочения териториален обхват за операцията, съгласно т. 5 от Условията за кандидатстване.
Да
16.
Продължителността на проекта е не повече от 36 месеца в съответствие с настоящите Условия за кандидатстване.
Да
17.
Дейностите и разходите по проекта съответстват на допустимите за финансиране дейности и разходи по процедурата съгласно т.13 и т.14 от Условията за кандидатстване.
Да
18.
Дейностите по проекта НЕ са били физически завършени или изцяло осъществени преди подаването на проектното предложение за финансиране по програмата, независимо дали всички свързани плащания са направени от бенефициента или не съгласно т.1 , т.7 и  т.10 от Формуляра за кандидатстване.
Да
19.
Исканата безвъзмездна финансова помощ не е за финансиране на разходи, които вече са финансирани по друг проект, програма или каквато и да е друга финансова схема, произлизаща от националния бюджет, бюджета на Общността или друга донорска програма.

Проверката по този критерий се извършва при спазване на разпоредбите на чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013 г.: „Дадена операция може да получава подкрепа от един или няколко европейски структурни и инвестиционни фонда или от една или няколко програми, както и от други инструменти на Съюза,  при условие че разходите, декларирани в заявлението за плащане за един от европейските структурни и инвестиционни фондове,  не са декларирани за подкрепа от друг фонд или инструмент на Съюза или подкрепа от същия фонд по друга програма.“
Да
20.
В проектното предложение са присъединени/включени всички индикатори за изпълнение, посочени в Условията за кандидатстване, както и допълнителните индикатори  за голям проект съгласно посоченото в Анализа „Разходи-ползи“.
Да
21.
Приложимите полета от Формулярa за кандидатстване (Приложение II към Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207 на ЕК от 20 януари 2015 г.) на български и на английски език са попълнени коректно и в необходимия обем и степен на детайлност.
Да
22.
Проектното предложение е в съответствие с приложимия режим на държавна помощ съгласно чл. 3.8 „Помощ за енергийна инфраструктура“ от Насоките на Европейската комисия относно държавната помощ за опазване на околната среда и за енергетика за периода 2014-2020 г. (2014/С 200/01) и в съответствие с Решението на Европейската комисия по Дело №: SA.51023(България) „Изграждане на междусистемна газова връзка Гърция – България“.
Да
23.
Общата стойност на КСС съответства на сумата на разходите за СМР, посочена в бюджета на проектното предложение.
Да
24.
Размерът на допустимите/недопустими разходи в представения анализ разходи-ползи съответства на посочените в бюджета допустими/недопустими разходи и на разходите съгласно представената КСС.
Да
25.
Всички разходи за дейностите са остойностени въз основа на анализ/обосновка.
Да
II. Група
Критерии за техническа и финансова оценка
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение допринася за постигане на специфичната цел на инвестиционния приоритет и целта на настоящата процедура.
Не
2.
Проектното предложение е в съответствие с приложимите хоризонтални принципи, залегнали в чл. 7 и чл. 8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, посочени в Условията за кандидатстване: 

- Насърчаване на равенството между мъжете и жените и на недискриминацията – проектът насърчава равните възможности за всички, независимо от пол и етническа принадлежност, религия или вероизповедание, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. 

- Устойчиво развитие – проектът допринася за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях, опазване на биологичното разнообразие, устойчивостта на природни бедствия, както и превенцията и управлението на риска.
Не
3.
Проектното предложение демонстрира ясна връзка между цели, дейности и резултати.
Не
4.
Всички дейности по проекта са ясно и последователно описани, като са посочени причините за избора на всяка една дейност и нейният принос за постигане на очакваните резултати.
Не
5.
Планът (графикът) за изпълнение на дейностите е реалистично планиран и осъществим, като е съобразен с плана за външно възлагане и отчита съответните рискове и изискванията за осигуряване на информация по смисъла на чл. 101 от Регламент (ЕС) № 1303/2013.
Не
6.
Планът за външно възлагане е в съответствие с предвидените дейности, като кандидатът е предвидил механизми, позволяващи мониторинг и текущ контрол на изпълнението на предвидените поръчки и своевременното предприемане на корективни мерки.
Не
7.
Конкретният бенефициент разполага с необходимия административен, финансов и оперативен капацитет, който гарантира успешното изпълнение на проекта : 
7.1. Административен капацитет – екипът за изпълнение на проекта е съобразен със спецификата и обема дейности по проекта и гарантира ефективното управление и изпълнение на проекта от страна на конкретния бенефициент; 

7.2. Финансов капацитет – конкретният бенефициент е в състояние да осигури необходимото финансиране за изпълнение на дейностите по проекта; наличие на изградена система за финансово управление и контрол, наличие на правила за провеждане на процедури по мониторинг и управление на проекти и тяхното прилагане; 

7.3. Оперативен капацитет – конкретният бенефициент има опит в изпълнението на дейности, сходни с дейностите по настоящия проект и/или опит в изпълнението на проекти, финансирани от различни донори.

В съответствие с чл. 196 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 г. за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и чл. 125, параграф 3, буква г/ от Регламент (EС) № 1303/2013.
Не
8.
Представеното в проектното предложение описание на инвестицията и нейното местоположение ясно и точно описва обхвата на проекта във връзка с мястото на изпълнение или района на проекта.

В съответствие с изискванията за предоставяне на информация по чл. 101, буква б/ от Регламент (ЕС) № 1303/2013 г.
Не
9.
Проектното предложение съдържа информация и данни за извършени проучвания за осъществимост, вкл. анализ на търсенето и анализ на варианти на действие и съответните резултати и представената информация отговаря на изискванията за  предоставяне на информация по член 101, буква г) от Регламент (ЕС) № 1303/2013 г.
Не
10.
Анализът на варианти съдържа институционални, технически и екологични аспекти и избраният вариант е обоснован.
Не
11.
Предвиденият принос на ЕС за проекта съответства на резултатите от представения финансов и икономически анализ (в изготвения анализ на разходите и ползите по проекта) и на правилата, определени в чл. 61 на Регламент на Съвета (ЕС) № 1303/2013. Общият размер на разходите и общият размер на допустимите разходи по проекта са правилно определени/изчислени.

В съответствие с изискванията за предоставяне на информация по член 101, буква в/ от Регламент (ЕС) № 1303/2013 г.
Не
12.
Представеният финансов и икономически анализ доказва, че проектът е целесъобразен от икономическа гледна точка и демонстрира финансовата устойчивост на инвестицията.

В съответствие с изискванията за предоставяне на информация по член 101, буква д/ от Регламент (ЕС) № 1303/2013 г.
Не
13.
Представената в проектното предложение оценка на риска, вкл. идентифицираните основни рискове и мерките за смекчаването им, отговаря на съответните критерии  за осигуряване на информация по чл. 101, буква д/ от Регламент (ЕС) № 1303/2013 г.

Информация относно оценката на риска, включително списък на рисковете, на които е изложен проектът, матрица, и тълкувание на риска, и предложената стратегия за намаляване на риска, както и структурата, отговаряща за намаляването на основните рискове, като например надхвърляне на разходите, забавяния, спад на търсенето; рискове за околната среда, рискове, свързани с изменението на климата, както и на свързаните с други природни бедствия рискове.
Не
14.
Представеният в проектното предложение анализ на въздействието върху околната среда отговаря на изискванията за предоставяне на информация по смисъла на чл. 101, буква е/ от Регламент (ЕС) № 1303/2013 г., като отчита нуждата от приспособяване към изменението на климата и смекчаване на последиците от него, както и устойчивостта на бедствия.
Не
15.
Всички разходи, включени в бюджета на проектното предложение, съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнение.
Не
16.
Наличие на подходящ и реалистичен план за финансиране на проекта с включена информация за осигурените финансови средства, необходими за изпълнението на проекта, вкл. по години, както и всички източници на финансиране.
Не
17.
Наличие на подходящи и измерими  физически и финансови показатели за мониторинг на напредъка по проекта с включена информация и относно основните рискове за успешното физическо и финансово изпълнение на проекта и предлаганите мерки за намаляване на риска.
Не