Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
I.  КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Да
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а, или Заповед на кмета ( за кандидати общини) във формат .pdf, От текста на пълномощното/ите или Заповедта става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника/оправомощеното лице да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра за кандидатстване.
Да
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във формат .pdf или  в друг указан в условията за кандидатстване формат.
Да
5.
Документите, прикачени в ИСУН 2020, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
6.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Да
7.
Представена е Таблица за допустими инвестиции във формат „pdf”, подписана от кандидата. (Приложение № 1).
Да
8.
Представена е Таблица за допустими инвестиции във формат „xls“„xlsx“. (Приложение № 1).
Да
9.
Представена е Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни с подпис, печат и сканирана във формат „pdf“.  (Приложение № 2).
Да
10.
Представена е Декларация данни НСИ съгласно Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21  от Наредба № 22/2015г. с подпис, печат, сканирана във формат „pdf“.  (Приложение № 3).
Да
11.
Представена е Декларация Приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 на Наредба 22/2015г. с подпис, печат и сканирана във формат „pdf“.  (Приложение № 4).
Да
12.
Представена е Декларация за нередности с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“.  (Приложение №5).
Да
13.
Представена е Декларация за държавни/минимални помощи (Приложение № 10), както и годишен финансов отчет за последна приключила година, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност на кандидата, с подпис и печат, във формат „pdf. (Декларацията е изискуема, само когато дейността попада в режим на помощ -  кандидатът действа като предприятие, извършващо икономическа дейност. Неприложимо за проекти с режим на „непомощ“).
Не
14.
Представен е Анализ „Разходи-ползи” с подпис и печат на всяка страница във формат „pdf“.  (Приложение № 6).
Да
15.
Представен е Анализ „Разходи-ползи”  в електронен вариант,  формат „xls“/xlsx..  (Приложение № 7).
Да
16.
Представена е Декларация по ЗМСП и Справка към нея с подпис, печат, във формат „pdf“. (Приложение № 8 и 8а). Приложимо е само за кандидат, действащ като предприятие, в останалите случаи е неприложимо.
Не
17.
Представена е Декларация относно липса на свързаност по образец  (Приложение № 12) във формат „pdf“.
Да
18.
Представено е Свидетелство за съдимост на всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), издадено не по-рано от 3 месеца преди датата на представянето му - оригинал или копие, заверено от кандидата, във формат „pdf”. Не се представя от кандидат Община.
Да
19.
Представено е Удостоверение, издадено от Национална агенция по приходите, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проекта, и Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата, вкл. представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане; за кандидати общини се изисква от кмета. Удостоверенията се представят в оригинал във формат „pdf”.
Да
20.
Представено е Решение на Общинския съвет (за кандидат община) или решение на компетентния орган на ЮЛНЦ/Читалището за кандидатстване по процедурата – оригинал, във формат „pdf”.
Да
21.
Представен е учредителен акт или устав (приложимо само за кандидати ЮЛНЦ,  Читалища) -  копие, заверено от кандидата, във формат „pdf”.
Да
22.
Представено е Решение на Общинския съвет, че дейностите, включени в проектното предложение, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на община Разлог за периода 201-2020 година (приложимо за кандидат община) – оригинал във формат „pdf”.
Да
23.
Представени са Справка за дълготрайните активи и Инвентарна книга към датата на подаване на заявлението за подпомагане с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване - оригинали, във формат „pdf”.
Да
24.
Представен е влязъл в сила административен акт, издаден по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или Закона за биологичното разнообразие или писмо, издадено по реда на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (ДВ, бр. 73 от 2007 г.), с който/което се одобрява осъществяването на инвестиционното предложение, респективно се съгласува планът/програмата/проектът и/или разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите. (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите, когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи). (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в отговор на уведомлението за установените нередовности и в определения от КППП срок за тяхното отстраняване). Представеният документ е сканиран оригинал във формат „pdf”.
Да
25.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата), сканиран оригинал във формат „pdf”.
Да
26.
Представен е документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ, сканиран оригинал във формат „pdf”.
Да
27.
Представен е документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане – в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ; сканиран оригинал във формат „pdf”.
Да
28.
Представено е Архитектурно заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. (В случаите, когато е необходимо да се издаде съгласувателно становище от Министерство на културата за него може към датата на кандидатстване да се представи входящ номер на искане за издаване на съгласувателно становище). (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване); сканирани оригинали във формат „pdf” или „rar“.
Да
29.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията) Когато към датата на кандидатстване проектът все още не е одобрен, следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за издаване от съответния орган. (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи в отговор на уведомлението за установените нередовности и в определения от КППП срок за тяхното отстраняване). Документите са сканирани оригинали във формат „pdf” или „rar“.
Да
30.
Представени са подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице -  сканирани оригинали във формат „pdf”. (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство.
Да
31.
Представено е Разрешение за строеж - сканиран оригинал във формат „pdf”. (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи в отговор на уведомлението за установените нередовности и в определения от КППП срок за тяхното отстраняване. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.)
Да
32.
Представено е Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж - сканиран оригинал във формат „pdf”. (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган).
Да
33.
Представено е Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ - сканиран оригинал във формат „pdf”. (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.)
Да
34.
Представени са Количествено-стойностни сметки /по образец Приложение №14/ и/или Технически спецификации за всички работи, доставки и услуги, включени в бюджета на проектното предложение - сканирани оригинали във формат „pdf“ и електронни таблици във формат „xls“/xlsx.
Да
35.
Представено е Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва – реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване) -  сканиран оригинал или заверено копие във формат „pdf“. (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване). В този случай към датата на кандидатстване е задължително да  се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Да
36.
Представено е съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности- скани ан оригинал или заверено копие във формат „pdf“. Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване. В този случай към датата на кандидатстване е задължително да  се представи  входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Да
37.
Представени са Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство – сканиран оригинал или заверено копие във формат „pdf“. (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване).
Да
38.
Представено е с канирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по точка 4. от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение). Кандидатите, които НЕ СА ВЪЗЛОЖИТЕЛИ по реда на ЗОП представят: запитване за оферта до най-малко трима потенциални изпълнители, най-малко 3 независими съпоставими оферти, решение за избор на изпълнител, договор с избрания изпълнител. Кандидатът представя писмена обосновка с мотивите за избор на изпълнител в случаите, когато не е избран  изпълнителя, предложил най-ниска цена. Документите са представени във формат „pdf“ или „rar“.
Да
39.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – в случай на заявяване на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба №22/2015 г. Документите са оригинал или заверено копие, сканирани във формат „pdf“.
Да
40.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг) – сканиран оригинал във формат „pdf“.
Да
41.
Представени са най-малко три съпоставими независими индикативни оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание–наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, с вкл. подробна техническа спецификация на активите/услугите, ценово предложение в левове с посочен ДДС (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват не са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“ и събират оферти чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП)  - сканирани оригинали във формат „pdf“.
Да
42.
Представени са най-малко три съпоставими независими индикативни оферти за всяка отделна инвестиция в актив/услуга/ строителство, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС, както и запитвания за представяне на оферти по образец Приложение №13 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване  (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП, ще провеждат процедура за избор на изпълнител по ПМС № 160 и разходът, за който  кандидатстват не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”) - сканирани оригинали във формат „pdf“.
Да
43.
Представена е оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП или ще провеждат процедура за избор на изпълнител по ПМС № 160, и разходът, за който кандидатстват Е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” и  в случай че  възлагането на услугата на друго лице е невъзможно поради наличие на авторски или други права на интелектуална собственост, или на изключителни права) - сканиран оригинал или заверено копие във формат „pdf“.
Да
44.
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите е приложена и количествено-стойностни сметка във формат „pdf“ и „xls”/ „xlsx“.
Да
45.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство - сканиран оригинал или заверено копие във формат „pdf“.
Да
46.
Представено е Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител или решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му – сканиран оригинал във формат „pdf“.
Да
47.
Представена е Декларация за липса или наличие на двойно финансиране и на изкуствено създадени условия – по образец  Приложение № 11 от  документи за попълване - сканиран оригинал във формат „pdf“.
Да
48.
Представен е Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" от Наредба 22 - по образец  Приложение № 9 от  документи за попълване  - сканиран оригинал  във формат „pdf“.
Да
49.
Представена е Декларация за относно липса на основания за отстраняване /по чл.25, ал.2 от ЗУСЕСИФ/, по образец – Приложение № 15 от документи за попълване към Условията за кандидатстване. - сканиран оригинал във формат „pdf“.
Да
50.
В случаите, когато проектът е за изграждане и/или обновяване на паркове и градини, са представени в оригинал или заверено копие и във формат „pdf“:
Документ за собственост от който да е видно, че обектът има статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта има статут на парк или градина се представя одобрен общ и подробен устройствен план на урбанизираните територии и подробен устройственплан за парковете и градините, в които са спазени правилата и нормативите съгласно глава седма от Наредба № 7 от 2003 г. за правилата и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони. 
Да
51.
В случаите, когато проектът е за изграждане и/или обновяване на паркове и градини, включващи преместваеми обекти, са представени в оригинал или заверено копие и във формат „pdf“: 
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти, в останалите случаи е неприложимо).
Да
52.
В случаите, когато проектът е за изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане и подобряване на прилежащите пространства на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства, са представени в оригинал или заверено копие и във формат „pdf“: 1.Документ, доказващ правото на кандидата да извършва социални услуги, съгласно приложимото законодателство. 
2.Обосновка за необходимостта и начина на бъдещо ползване на специализирано транспортно средство, в случай че се предвижда такъв разход. 
Да
53.
В случаите, когато проектът е за реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност, са представени в оригинал или заверено копие и във формат „pdf“:
1. Решение на Общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община. 
2. Обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. 
Да
54.
В случаите, когато проектът е за дейността изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, са представени в оригинал или заверено копие и във формат „pdf“:
1. Обосновка за необходимостта и начина на бъдещо ползване на мобилен обект/транспортно средство, в случай че се предвижда такъв разход.
Да
55.
Непредставените, но приложими документи могат да бъдат допълнително изискани от кандидата в процеса на оценка, без това да доведе до подобряване на качестото на проектното предложение.
Да
II. Група
II. КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Установена Е допустимост на кандидата за предоставяне на финансова помощ съгласно  изискванията на СВОМР за територията на МИГ – Разлог в съответствие с изискванията по раздел 11.1. Критерии за допустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване, И НЕ Е установена недопустимост съгласно описанието по раздел 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване. 
Извършва се проверка на правния статут на кандидата, а  когато кандидат не е община Разлог и проверка на предмета на дейност в Регистъра на ЮЛНЦ/Регистъра на Читалищата и/или представените от кандидата документи за регистрация/правен статут. Данните се сравняват с условията и критериите за допустимост, описани в подраздел 11.1., като се проверява
Да
2.
Кандидатът има седалище и адрес на управление, съгласно изискванията на  СВОМР - на територията на действие на МИГ - Разлог.
Да
3.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по мярка 7.2. от СВОМР за територията на МИГ – Разлог, съгласно описанието в раздел 13.1. Допустими дейности и раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите от Условията за кандидатстване. Не са установени недопустими дейности съгласно описанието  по раздел 13.3. Недопустими дейности от Условията за кандидатстване.
Да
4.
Предвидено е дейностите по проекта да се изпълняват на територията на МИГ- Разлог, която съвпада с административно-териториалните граници на община Разлог.
Да
5.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно раздел 18. Минимален и максимален срок за изпълнение на проекта от Условията за  кандидатстване.
Не
6.
Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР и крайният срок за изпълнението му е не по-късно от 30 юни 2023 г.
Не
7.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение   е не-по малък от левовата равностойност на  5 000 евро или 9779 лв.;
При проверка на стойността се прилага курс за 1 евро 1, 9558  лева.
Да
8.
Максималният размер на допустимите разходи на проектното предложение  е до левовата равностойност на  200 000 евро или 391 160 лв.; При проверка на стойността се прилага курс за 1 евро 1, 9558  лева.
Да
9.
Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ, за която се кандидатства, е не повече от 25 000 евро или 48 895 лв.; При проверка на стойността се прилага курс за 1 евро 1, 9558  лева.
Не
10.
Спазени са изискванията по отношение на включване/изключване на  данък добавена стойност /ДДС/ в бюджета на поекта, съгласно вида на кандидата и описанието  в подраздел 14.1. от Условията за кандидатстване.
Да
11.
Във формуляра за кандидатстване са въведени приложимите за проекта индикатори и същите са количествено определени.
Не
12.
За доказване на обоснованост и основателност на разходите, кандидатът е спазил всички изисквания, определени в раздел 14 от насоките за кандидатстване, вкл. изискванията съгласно подраздел 14.2. т. 8, подточка  А. или Б., съобразно това дали Е или НЕ Е възложител  по чл.5 и 6 от ЗОП.
Да
13.
В проектното предложение са включени допустими разходи, които са:
1)	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2)	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3)	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“.
Не
14.
Проектното предложение не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи:
1)	за лихви по дългове;	
2)	за закупуването на незастроени и застроени земи на пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3)	за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
4)	за обикновена подмяна и поддръжка;
5)	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
6)	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив;
7)	за режийни разходи;
8)	за застраховки;
9)	за закупуване на оборудване втора употреба;
10)	извършени преди 1 януари 2014 г.;
11)	за принос в натура;
12)	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13)	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14)	извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
15)	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
16)	надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи;
17)	определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15.
Не
15.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189 и в раздел 14.3. Недопустими разходи от Условията за кандидатстване (посочени като недопустими в чл. 21 от Наредба №22 от 14 декември 2015 г. за прилагане на подмярка19.2. “Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие“ от ПРСР 2014-2020 г.)
Не
III. Група
ІІІ. ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
В публичния модул в ИСУН, в регистъра на ПРСР и регистъра на МИГ за програмни периоди 2007-20013 и 2014-2020 липсват данни за двойно финансиране при извършване на съответните проверки. 
Да
IV. Група
ІV. ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление). В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Да
V. Група
V. ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ

Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „непомощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни/минимални помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони  2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него.
Не
2.
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „помощ“  
2.1.	В случая по т.2., кандидатът е представил декларация за държавни/минимални помощи по образец съгласно Приложение № 10 от документите за попълване към условията за кандидатстване.  
2.2.	Не се установява превишаване на помощта. 
Не
VI. Група
VІ. ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (когато е приложимо)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съгласно протокол от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни, установени при посещението. (Протоколът, изготвен по образец Приложение №17-а от Документи за информация към Условията за кандидатстване, заедно с направените снимки по време на посещението, се прилага към оценителния лист в ИСУН).
Да
VII. Група
VІІ. ПРОВЕРКА НА АНАЛИЗ РАЗХОДИ-ПОЛЗИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Анализът разходи-ползи е изготвен и представен в двата изискуеми формата – текстови и електронни таблици, в съответствие с приложените образци – Приложение № 6 и Приложение №7 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване.
Да
2.
Анализът в текстови вариант (по образец Приложение № 6 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване) е подписан и подпечатан от кандидата на всяка страница.
Не
3.
Интензитетът на помощта /БФП/, заявен от кандидата е в съответствие с определения интензитет на помощта, съгласно Анализ „разходи – ползи“:
4.1. За всички допустими кандидати - общини, ЮЛНЦ и читалища финансирането е 100% в случай, че проектът не генерира нетни приходи или проектът генерира нетни приходи, но размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта не надхвърля 97 790,00 лв. /или 50 000 евро/.
4.2. В случай, че проектът генерира нетни приходи и размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта надхвърля 97 790,00 лв. /или 50 000 евро/, размерът на финансовата помощ се определя въз основа на анализ „разходи – ползи“ (финансов анализ).
Не
4.
Кандидатът е заявил интензитет за подпомагане 100 % 
Отговор „ДА“ се дава, в случай че е установено следното: Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията (FVPN) е отрицателна или = 0
Да
5.
Кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 70 %
Отговор „ДА“ се дава, в случай че е установено следното: Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията (FVNP) е различна от стойността на показателя по т. 1
В случай че проектът генерира печалба, освен FNPV се изчислява и FRR (Финансовата вътрешна норма на възвръщаемост на инвестицията). FRR следва да бъде по-малка или равна на дисконтовата норма, равна на 4% в реално израждение, за да се счита че проектът е нежизнеспособен и има нужда от безвъзмездно финансиране. 
Да
6.
Анализът е изготвен за референтен период от (в поле Забележка се отбелязва и периода по т.1/. или по т.2/. по-долу ):
1/. за 10 години – в случай, че проектът генерира приходи
2/.  за референтна година „n” (или години n+1, n+2 и т.н), в която (които) се извършват дейностите по проекта, в случай че проектът не генерира приходи
Да
7.
Реализацията на дейностите, описани в Анализ разходи-ползи (финансов анализ), ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на СВОМР.
Да
VIII. Група
VІІІ. КОРЕКЦИЯ В БЮДЖЕТА (когато е приложимо)
Критерий Води до отхвърляне
1.
При наличие на необосновани разходи или такива, които е необходимо да бъдат намалени, те се описват заедно с мотивите за това. На етап АСД се предлага, а на етап ТФО се извършва корекция в бюджета на проекта.
Не
2.
Обобщена проверка за основателност на разходите - обобщават се резултатите от извършените проверки за  основателност на предложените разходи, които включват наличие на: 
а) недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други условия за допустимост в условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за минимални помощи;
е) наличие на неоснователност на разходите. 
Всички констатирани обстоятелства при проверката се описват в протокола от работата на оценителната комисия и се вземат предвид при извършване на корекции на разходите. 
Не
3.
Описание на предложението на оценителя за редукция на разходите (когато е приложимо): ....................................................................................
Не
IX. Група
ІХ. ИЗИСКАНИ/ПРЕДСТАВЕНИ ОТ КАНДИДАТА ДОКУМЕНТИ В ХОДА НА ОЦЕНКАТА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ

Критерий Води до отхвърляне
1.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. 
Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи, и предоставен от кандидата отговор.
Да
X. Група
Х. ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Представеният формуляр за кандидатстване и приложените към него документи отговарят на критериите за административно съответствие и допустимост и проектното предложение може да премине на етап ТФО.
Да