Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е : 
 • Юридически лица с нестопанска цел (ЮЛНЦ), регистрирани по Закона за юридическите лица с нестопанска цел, вкл. училищни настоятелства със седалище на територията на МИГ
• Читалища, регистрирани по Закона за народните читалища, със седалище на територията на МИГ
• Образователни институции с регионално и местно значение – училища и детски градини
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ – Чирпан (територията на община Чирпан) и осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ – Чирпан (територията на община Чирпан).
Да
3.
Кандидатът/получателят на помощта и/или негов законен или упълномощен представител трябва да отговаря на следните условия: 
3.1. не е обявен в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си. Изискването не се прилага, когато член на колективния управителен орган и/или на контролния орган на МИГ е физическо лице, което не е търговец или е община;
3.2. няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях към държавата или към община, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила; видът и размерът на задълженията следва да са установени с влязъл в сила акт на компетентен орган;
3.3. не е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган,съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
3.4. не е предоставил документ с невярно съдържание или не е представил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отказ за финансиране, критериите за подбор или изпълнението на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
3.5. не е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
3.6. не е нарушил правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
3.7. не е опитал, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлияе на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от Държавен фонд "Земеделие" (ДФЗ), свързано с одобрението за получаване на финансова помощ, чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получи информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да му даде неоснователно предимство, свързано с одобрението за получаване на финансова помощ;
3.8. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че е нарушил чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
3.9. не е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
3.10. не са констатирани при проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, на договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, което е довело до предсрочното им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
3.11. не е извършил нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
3.12. няма изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ;
3.13. не е включен в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012";
3.14. не е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
3.15. не е лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР до една година от прекратяване на правоотношението;
3.16. не е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс;
з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
3.17. не е лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
3.18. не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР.

3.19. Кандидатът/получателят на помощта и/или негов законен или упълномощен представител трябва да отговаря на следните условия:
1.Не е свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или с кмета на съответната община на територията на МИГ.
2.Не е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
3.Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Да
4.
Потенциалните кандидати не могат да участват в процедурата за подбор на проекти и да получат безвъзмездна финансова помощ, в случай, че:
1.1. са осъдени с влязла в сила присъда, освен ако са реабилитирани, за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
1.2. са осъдени с влязла в сила присъда, освен ако са реабилитирани, за престъпление, аналогично по т. 1.1, в друга държава членка или трета страна;
1.3. имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към Столична община или към общината по седалището на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила;
1.4. е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;     
1.5.  с акт на компетентен орган е установено, че:                                               
а) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липса на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор както в процедурата по възлагане на обществени поръчки, така и в процедури по предоставяне на безвъзмездна финансова помощ;
б) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липса на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост или подбор;
1.6.е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка са нарушили чл.61, ал.1, чл.62, ал.1 или 3, чл63., ал.1 или 2, чл. 118, чл. 128,чл.288, ал.3,  чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени;
1.7. е налице конфликт на интереси, който не може да бъде отстранен.
1.8. обявени са в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, или в процедура по ликвидация, или са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или са преустановили дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице - се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която е установен;
1.9. не са изпълнили разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ.
Да
5.
Приложените и предоставените документи към формуляра за кандидатстване носят необходимата информация и доказват, че кандидатът отговоря на критериите за допустимост и съответствие
Да
6.
Кандидатът не попада в хипотезата на независими предприятия по смисъла на чл.4 ал.2 от ЗМСП, за които е установено, че са учредени или преобразувани след 1 януари 2014г. С цел получаване на предимство в противоречие с целите на подмярката по ПРСР 2014-2020г., включително с цел получаване на финансова помощ в размер, надвишаващ посочените максимални размери в Условията за кандидатстване.
Да
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА  АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Общи изисквания
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение се отнася  за обявената процедура за подбор на проекти
Да
2.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока , определен в обявата за откриване на процедурата.
Да
3.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Да
4.
формулярът за кандидатстване отговаря  на всички изисквания и на одобрения образец в системата ИСУН 2020
Да
5.
Формулярът за кандидатстване е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
6.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
7.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на Община Чирпан.
Да
9.
Проектното предложение включва поне една, допустима за финансиране  дейност.
Да
10.
Размерът на минимално допустимите разходи не е по-малък от - 2 450.00  лв. и не е по-голям от – 20 000.00  лв.
Да
III. Група
ДОПУСТИМОСТ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Безвъзмездна финансова помощ е за някоя от следните допустими за подпомагане дейности:
• Проучвания и информационни дейности, свързани с популяризиране на нематериалното културно наследство;
• Проучвания и изработване на материали във връзка с документиране и/или изследване, и/или промотиране на нематериалното културно наследство;
• Дейности, свързани със съхранение и популяризиране на местния фолклор, на историческото и културното наследство на района/територията в т.ч. опазване на природните пространства и на мемориалните места, чието съществуване е необходимо за изразяване на нематериалното културно наследство;
• Дейности, свързани със съхранение и популяризиране на местния фолклор - и/или различни мероприятия във връзка с местни културни обичаи и традиции - /фестивали, събори, празници, обичаи/ и други събития, свързани с местното културно наследство и разнообразяването а културния живот на населението вкл.  дейности за популяризиране на културно наследство с национално значение
• Насърчаване на екологичната култура за опазване на природното наследство на селата;
Да
2.
	Критерий	Води до отхвърляне	
1.	Безвъзмездна финансова помощ е за някоя от следните допустими за подпомагане дейности:
• Проучвания и информационни дейности, свързани с популяризиране на нематериалното културно наследство;
• Проучвания и изработване на материали във връзка с документиране и/или изследване, и/или промотиране на нематериалното културно наследство;
• Дейности, свързани със съхранение и популяризиране на местния фолклор, на историческото и културното наследство на района/територията в т.ч. опазване на природните пространства и на мемориалните места, чието съществуване е необходимо за изразяване на нематериалното културно наследство;
• Дейности, свързани със съхранение и популяризиране на местния фолклор - и/или различни мероприятия във връзка с местни културни обичаи и традиции - /фестивали, събори, празници, обичаи/ и други събития, свързани с местното културно наследство и разнообразяването а културния живот на населението вкл.  дейности за популяризиране на културно наследство с национално значение
• Насърчаване на екологичната култура за опазване на природното наследство на селата;	Да 	
2.	Проектното предложение НЕ включва някоя от посочените като недопустими дейности.                                                     I. Безвъзмездна финансова помощ не се предоставя:
1. За които има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение/плана/програмата/проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни.
2. Които се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон.
3. По които дейностите по настоящите Условия за кандидатстване, включени в проектите, са били физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени.
4. Които след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане. 
6. Които включват инвестиции, които не отговарят на европейското и национално законодателство. 
7. За дейности, допустими за подпомагане по подмярка 4.1. „Инвестиции в земеделски стопанства“; подмярка 4.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“; подмярка 4.1.2. „Инвестиции в земеделските стопанства по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.2.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.4. „Непроизводствени инвестиции“; подмярка 4.4.2. „Непроизводствени инвестиции по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“; подмярка 6.3. „Стартова помощ за развитието на малки стопанства“ подмярка 6.1. „Помощ при стартиране за млади земеделски стопани“; подмярка 6.2. „Помощ при стартиране за неселскостопански дейности в селските райони“; подмярка 6.4.1. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“; подмярка 6.4.2. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“;подмярка 7.2 „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура ”; 7.5. „Инвестиции за публично ползване в инфраструктура за отдих, туристическа инфраструктура“; подмярка 7.6. „Проучвания и инвестиции, свързани с поддържане, възстановяване и подобряване на културното и природно наследство на селата“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ или по мярка 16 „Сътрудничество“;	Да 	

Да
IV. Група
ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ ПО ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
1. Разходи за проучвания и информационни дейности, свързани с популяризиране на нематериалното културно наследство – изработка на рекламни материали, промоционални клипове, пътеводители и други рекламни дейности, свързани с материалното културно наследство. 
2. Разходи за организация и  провеждане на различни мероприятия/ събития във връзка с местни културни обичаи и традиции - /фестивали, събори, празници, обичаи/ и други, свързани с местното културно наследство, дейности за популяризиране на нематериалното културно наследство, проучвания на местното нематериално културно наследство, в т.ч. краеведски изследвания и отпечатване на материали (дипляни, книги, пътеводители и др.), в т.ч. хонорари, средства за награден фонд, командировки, възнаграждения за лектори/ жури, канцеларски материали за целите на проекта (покани, афиши, обяви и др.) и др.
3.   Разходи за закупуване на традиционни фолклорни костюми за самодейно колективи към читалищата, работещи в сферата на съхраняване на местните традиции и обичаи.
4.    Закупуване на оборудване и обзавеждане (вкл. озвучителна и др.техника), свързано с предвидените в проектите събития.
5.  Разходи за опазване на природното наследство – меки мерки, свързани с насърчаване на екологичната култура за опазване на природното наследство – информационни кампании сред населението, организиране и провеждане на открити уроци за деца и ученици, еко-излети, конкурси други дейности, насочени към младите хора за повишаване на тяхната екологична култура за опазване на природното наследство, информационни и рекламни материали, семинари, изследвания за биоразнообразието и др.
6. Проучвания и изработване на материали във връзка с идентификация и/или  документиране и/или изследване, и/или съхраняване на елементи от нематериалното културно наследство;  
7. Популяризиране, предаване и възраждане на различните аспекти на културното наследство (например провеждане на различни мероприятия във връзка с местни културни обичаи и традиции - фестивали, събори и други събития, свързани с местното културно наследство, организиране на изложби, семинари, създаване на мрежа от присъединени към проекта институции – музеи, музейни сбирки, читалища, общини, неправителствени организации, както и частни лица/обекти, които подкрепят идеята за утвърждаването на селското наследство като определена културна ценност и др.);
8. Осигуряване на признаване, уважение и популяризиране на нематериалното културно наследство сред обществеността посредством:  
- информационни дейности като реклама, плакати, статии, радио и ТВ предавания за нематериалното културно наследство; 
- програми за повишаване на заинтересоваността и информираността на обществото и по-специално на младежта за опазване на природните пространства и на мемориалните места, чието съществуване е необходимо за изразяване на нематериалното културно наследство;  
- неформални способи за предаване на знанията и информацията за местното културно наследство (напр. предаване на знания и умения, техники и технологии, свързани с опазването и развитието на традиционните занаяти и др.); 
9. Информиране на обществеността за опасностите, които заплашват културното наследство, както и за инициативите, осъществявани за неговото опазване; 
Да
2.
Проекти,   се състоят изцяло и изключително от някоя от следните дейности:
• създаването и поддържането на интернет страници;
• предпечатна подготовка и издание на списания и вестници;
• организиране на конференции и срещи и публикации на изследвания и доклади.                                                      Важно!!!!!! Ако отговора е "Да" проектът е неизбираем
Да
3.
Проектното предложение не включва разходи, които вече са финансирани със средства от ЕСИФ или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета (ОВ, L 347/320 от 20 декември 2013 г.), както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента за дейностите, които се подпомагат по настоящата процедура и са за същия обект/и.
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заявеният за финансиране разход е обоснован  чрез някой от следните начини:
1.Кандидатът е представил една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен данък върху добавената стойност (ДДС). Важи в случаите, когато бенефициентът не е възложител по ЗОП и за заявеният разход има определена референтна цена.
2.Кандидатът е представил най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС. Кандидатът е представил и решение за избор на доставчика/изпълнителя, запитване за оферта , а когато не е избрал най-ниската оферта – писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Важи в случаите, когато бенефициентът не е възложител по ЗОП и за заявеният разход няма определена референтна цена.
3.Кандидатът при подаване на проектното предложение е представил заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки процедура за избор на изпълнител/и.Важи в случаите когато кандидатът  се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки.
Да
2.
В проектното предложение не е включен някой от следните разходи:                           
 1. за лихви по дългове; 
2. за закупуването на незастроени и застроени земи на стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция; 
3. за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия; 
4. за обикновена подмяна и поддръжка; 
5. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор; 
6. за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив; 
7. за режийни разходи; 
8. за застраховки; 
9. за закупуване на оборудване втора употреба; 
10. извършени преди 1 януари 2014 г.; 
11. за принос в натура; 
12. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане; 
13. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда; 
14. извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.; 
15. за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ; 
16. заявени за финансиране, когато надвишават определените по реда на чл. 22, ал. 4 референтни разходи; 
17. определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15. 
18. определени като недопустими в ПМС № 189 от 2016 г.;   19. за инвестиция или дейност, получила финансиране от друг ЕСИФ;
20. за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт съгласно чл. 3, т. 2 и 3 от Наредба 22, както и други, за които са посочени ограничения в Регламент № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis (ОВ, L 352/1 от 24 декември 2013 г.);
21. определени като недопустими в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират по съответните програми
Да
3.
Установено е , че разходите са необходими, обосновани  и основателни за изпълнение на проекта.
Да
4.
За проектното предложение е/не е  направена корекция в бюджета. Попълва се Таблица 1 - одобрен размер на допустимите разходи. Приложение 19 от Документи за информация към условия за кандидатстване
Да
VI. Група
ПРИЛОЖЕНИ КЪМ ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ ДОКУМЕНТИ
ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основната информация за проектното предложение, във формат „pdf”, подписан и сканиран от кандидата, както и във формат „xls“ или „xlsx“. (Приложение № 1).от „ Документи за попълване“ от Условия за кандидатстване.
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции във формат „pdf”, подписан и сканиран от кандидата, както и във формат „xls“ или „xlsx“, по образец (Приложение № 11).от „ Документи за попълване“ от Условия за кандидатстване.
Да
3.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. (Приложение № 4)от „ Документи за попълване“ от Условия за кандидатстване.
Да
4.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
5.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-рано от 1 месец към датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
6.
Декларация за нередности. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.  (Приложение № 3)от „ Документи за попълване“ от Условия за кандидатстване.
Да
7.
Декларация съгласно Приложение № 6 от наредба 22. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.  (Приложение № 6)от „ Документи за попълване“ от Условия за кандидатстване..
Да
8.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат - община - заповед на кмета. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
Да
9.
Учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища; Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
10.
Постановление на Министерски съвет и/или Заповед на министъра на образованието, младежта и спорта и/или решение на Общински съвет или друг административен акт за образуване и/или преобразуване на училище и детска градина с регионално и местно значение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
11.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по настоящите  Условия за кандидатстване  Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
12.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие в случай на кандидат община . Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
13.
При одобрена стратегия за Водено от общностите местно развитие дейностите, включени в проектите, трябва да бъдат съгласувани с одобрената стратегия, декларация от председателя на колективния управителен орган на местната инициативна група. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
14.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо);Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
Да
15.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък;/ когато е приложимо/;  Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
16.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг; / когато е приложимо/; Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
17.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството;/ когато е приложимо/;  Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
18.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци); Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
19.
Анализ разходи –ползи ( финансов анализ) /Приложение № 9/от „ Документи за попълване“ от Условия за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
Да
20.
Анализ разходи –ползи  таблица /Приложение № 10/от „ Документи за попълване“ от Условия за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
21.
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, когато е приложимо; Декларацията се попълва само от кандидати НПО и читалища. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”../ (Приложение № 13)от „ Документи за попълване“ от Условия за кандидатстване.
Да
22.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо);
Да
23.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо); Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
24.
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС (важи в случаите когато за всеки заявен за финансиране разход, към датата на подаване на заявлението за подпомагане, има определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представя се във формат "pdf'/"jpg"/"xls";).
Да
25.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно  (важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на заявлението за подпомагане, няма определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представят се във формат "pdf'/"jpg"/"xls"
Да
26.
Документ за собственост и /или ползване, договор за наем на сгради, помещения и/или друга недвижима собственост,за реализиране дейностите по проекта. В случай на договор за наем/ползване, той трябва да бъде за срок не по-малък от 6 г.,  считано от датата на кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
27.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения;/ в случай ,че е приложимо/ Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.(важи в случаите , когато бенефециентът не се явява възложител по ЗОП)
Да
28.
Номерирано в долния десен ъгъл сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи, извършени преди подаване на проектното предложение и бенефициентът се явява възложител по ЗОП). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
29.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. (Приложение № 5 от „ Документи за попълване“ от Условия за кандидатстване.)
Да
30.
Декларации за размера на получените  минимални и държавни помощи“. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.   /Приложение № 14/.от „Документи за попълване“ от Условия за кандидатстване
Да
31.
Декларация НСИ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. /Приложение № 2/от „ Документи за попълване“ от Условия за кандидатстване.
Да
32.
Декларация за  липса двойно финансиране и изкуствено създадени условия с Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. /Приложение № 7/от „ Документи за попълване“ от Условия за кандидатстване.
Да
33.
Декларация за дейността , както и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност.  Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
34.
Удостоверение за актуално състояние и удостоверение за ликвидация и несъстоятелност – за физически и юридически лица, чиито данни не подлежат на вписване в Регистър БУЛСТАТ и за юридически лица, чийто данни не подлежат на вписване в Търговски регистър и регистъра на Юридическите лица с нестопанска цел. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
35.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по – рано от един месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение към Стратегията за ВОМР. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
36.
Формуляр за мониторинг по под мярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на Стратегии за ВОМР“ от наредба 22 / Приложение № 12/ от „ Документи за попълване“ от Условия за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
37.
Декларация за неприложими документи . Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. /Приложение №8/. Декларацията се подава в случаите когато документите, включени  в списък с общи документи, не са приложими за проектното предложение по под мярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие
Да
38.
Декларация /нова/ с подпис/и, печат и сканирана Приложение № 21 от Документи за попълване  към Условия кандидатстван. Декларацията се попълва от кандидати, които не са публични органи
Да
39.
График за провеждане на планираните дейности. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
40.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
41.
В случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване - писмено становище от сценограф/художник с подпис/и, печат и сканирано. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
42.
В случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития - писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или наличие на функционална несамостоятелност.
Да
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Да
VIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Да
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране.
Да
IX. Група
ПРИЛОЖИМ РЕЖИМ НА МИНИМАЛНИ/ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е попълнил и представил Декларация за минимални и държавни помощи.
Не
2.
Финансовото подпомагане представлява „минимална помощ“ при условията на Регламент 1407/2013.Кандидатите и дейностите, които ще се финансират, попадат в приложното поле на чл.1 на Регламент 1407/2013/ако е приложимо/.
В случай, че кандидатите и дейностите не попадат в приложното поле на чл.1 на  Регламент 1407/2013, проектното предложение ще бъде отхвърлено.
Не
3.
Проектното предложение съответства на изискванията на Регламент 1407/2013. 
Проверява се прагът на помощта  в: Информационната система "Регистър на минималните помощи", Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България 2007-2013 (ИСУН), Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020), Търговския регистър и чрез Декларацията за минимални помощи
Не
4.
Финансовата помощ за един кандидат в условията на чл.2, пар.2 на Регламент 1407/2013(едно и също предприятие), заедно с другите получени минимални помощи и съгласно изискванията на  чл.5 на Регламент 1407/2013, не надхвърлят левовата равностойност на 200 000 евро (100 000 евро в случай на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка) за период от три последователни години, включително текущата.
В случай , че се установи, че с финансовата помощ, за която се кандидатства, ще бъде надхвърлен прагът на допустимите минимални помощи, Комисията намалява служебно размера на БФП до максимално допустимия размер. 
Не