Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
Оценка за допустимост на проектното предложение и на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Да
2.
Електронният формуляр за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или упълномощено/оправомощено лице. В случай че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата, а е подписан с КЕП на упълномощеното/ите лице/а,  е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а или заповед на кмета за кандидати общини, във формат „рdf“ или „jpg“ формат.
Да
4.
Проектното предложение е изготвено във Формуляра за кандидатстване по настоящата процедура като са  попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни и е на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква  информация  на  английски език.
Да
5.
Документите са представени в изискуемия формат за съответния документ в зависимост от указанията в Условията за кандидатстване.
Да
6.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
7.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Долна Митрополия – Долни Дъбник.
Да
8.
Дейностите по проекта се осъществяват на територията на МИГ Долна Митрополия – Долни Дъбник.
Да
9.
Всички дейности по конкретно проектно предложение трябва да гарантират постигането на поне една от целите на мярката от СВОМР.
Да
10.
Проектното предложение има принос към постигането на поне един от посочените индикатори за резултат в съответствие с настоящата процедура.
Кандидатът е посочил информация относно предвижданите за изпълнение индикатори в проектното предложение. 
Да
11.
Проектното предложение е с финансови параметри на допустимите разходи съгласно СВОМР
Да
12.
Кандидатът е допустим по настоящата процедура.
Да
13.
Кандидатът отговаря на изискванията за допустимост.
Да
14.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по мярката от СВОМР
Да
15.
Проектното предложение не включва недопустими дейности.
Да
16.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране по настоящата процедура.
Да
17.
Проектното предложение не включва недопустими разходи.
Да
18.
Проектното предложение съответства на поне един от принципите на хоризонталните политики на ЕС.
Да
19.
Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Да
II. Група
Проверка за окомплектованост на проектното предложение
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заявени точки по критериите за оценка на проектното предложение (по образец, Приложение № 1)
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности (ТДИД) (по образец, Приложение № 2)
Да
3.
Нотариално заверено изрично пълномощно или заповед на кмета за кандидати общини
Да
4.
Решение на компетентния орган на юридическото лице с нестопанска цел (читалище, НПО) за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване
Да
5.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване
Да
6.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проекта, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община (в случай че кандидат е Община Долна Митрополия или Община Долни Дъбник)
Да
7.
Декларация за липса на основания за отстраняване (образец, Приложение № 4) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“, от представляващия/те кандидата.
Да
8.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия по образец утвърден от министъра на икономиката (по образец, Приложение № 6) и Справка по Приложение № 6А (за кандидати читалища, НПО)
Да
9.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни (по образец, Приложение № 3)
Да
10.
Декларация за нередности (по образец, приложение № 5)
Да
11.
Декларация НСИ (по образец, Приложение № 8)
Да
12.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта (по образец, Приложение № 9)
Да
13.
Декларация за изкуствено създадени условия (по образец, Приложение № 11)
Да
14.
Учредителен акт или устав, когато кандидат/ получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел (ЗЮЛНЦ) или по Закона за народните читалища
Не
15.
Удостоверение за актуално правно състояние (за кандидати НПО, читалища), издадено не по-рано от един месец преди датата на подаване на проектното предложение
Не
16.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване и Справка за дълготрайни материални активи - приложение към годишния финансов отчет за предходната финансова година - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
17.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от 1 месец, преди датата на подаване на проектното предложение.
Да
18.
Удостоверение/я от общината/ите (Долна Митрополия и/или Долни Дъбник) по седалище и адрес на управление или постоянен адрес на кандидата, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проектното предложение.
Да
19.
Влязъл в сила административен акт, издаден по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или Закона за биологичното разнообразие или писмо, издадено по реда на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (ДВ, бр. 73 от 2007 г.), с който/което се одобрява осъществяването на инвестиционното предложение, респективно се съгласува планът/програмата/проектът и/или разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите.
Да
20.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията
Да
21.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж
Да
22.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение
Да
23.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
24.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията).
Да
25.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство.
Да
26.
Разрешение за строеж (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ).
Да
27.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ).
Да
28.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане)
Да
29.
Заверени количествено-стойностни сметки
Да
30.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва – реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване)
Да
31.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности)
Да
32.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство
Да
33.
Договори, фактури, придружени с платежни нареждания за разходи по т. 4 (Общи разходи) от раздел 14.2, извършени след 1 януари 2014 г. и преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, ведно с банкови извлечения.
Не
34.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки - важи в случай, че проектът включва разходи  по т. 4 (Общи разходи) от раздел 14.2 от условията за кандидатстване, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по ЗОП
Да
35.
Пълна документация от проведената, съгласно изискванията на ЗОП процедура за пазарни проучвания или пазарни консултации за изпълнение на дейностите по проекта (когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ), придружена с една независима оферта, когато заявения за финансиране разход е включен в Списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи – приложение № 16) или с най-малко три съпоставими независими оферти, когато заявения за финансиране разход не е включен в Списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи – приложение № 16). Офертите имат най-малко следното минимално съдържание – наименование на офертата, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „xls“/“xlsx“. Оферентите на СМР, местни и чуждестранни лица, трябва да бъдат вписани в Централен професионален регистър на строителя, съгласно Закона за камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл.3, ал.2 от Закона за камарата на строителите. (важи в случаите на заявени разходи, за които няма референтини цени и кандидатът е възложител по ЗОП).  Представя се във формат „pdf” и във формат „xls“/“xlsx“.
Да
36.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора (важи в случаите, когато кандидатът се явява възложител по Закона за обществените поръчки). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
37.
Една независима оферта за всяка отделна дейност и инвестиция. Офертата трябва да съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти по образец съгласно Приложение № 10. В случаите, когато оферентите са местни лица, трябва да са вписани в Търговския регистър към Агенцията за вписване, а оферентите – чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „xls“/“xlsx“ Оферентите на СМР, местни и чуждестранни лица, трябва да бъдат вписани в Централен професионален регистър на строителя, съгласно Закона за камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за камарата на строителите (важи в случаите, когато заявения за финансиране разход е включен в Списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи – приложение № 16 и кандидатът не е възложител по ЗОП).  Представя се във формат формат pdf“ или „jpg“ и „xls” или „xlsx”.
Да
38.
Най-малко три съпоставими независими оферти за всяка отделна дейност и инвестиция. Офертата трябва да съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в лева или евро с посочен данък върху добавената стойност (ДДС) ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти по образец съгласно Приложение № 10. В случаите, когато оферентите са местни лица, трябва да са вписани в Търговския регистър към Агенцията за вписване, а оферентите – чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „xls“/“xlsx“ Оферентите на СМР, местни и чуждестранни лица, трябва да бъдат вписани в Централен професионален регистър на строителя, съгласно Закона за камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за камарата на строителите (важи в случаите, когато заявения за финансиране разход не е включен в Списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи – приложение № 16 и кандидатът не е възложител по ЗОП).  Представя се във формат формат pdf“ или „jpg“ и „xls” или „xlsx“.
Да
39.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки и планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
40.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки и не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
41.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки и не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“ или „jpg” и във формат „xls” или „xlsx”.
Да
42.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”
Не
43.
Технически спецификации за оборудването и/или обзавеждането, включени в проектното предложение. (Важи в случаите, когато проектното предложение включва разходи за оборудване и/или обзавеждане).
Да
44.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по образец съгласно Приложение № 12 и 12а .
Да
45.
Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 – 2020“ и Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (само в случаите на подадени проектни предложения).
Да
46.
Свидетелство за съдимост на представляващия бенефициента или юридическо лице и членове на управителния му орган, както и временно изпълняващ такава длъжност, включително прокурист или търговски пълномощник, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата (за община се изисква за кмета на общината), издадено не по-рано от 6 месеца, предхождащи датата на подаване на проектното предложение.
Да
47.
Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ за наличие или липса на установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение нарушение на чл. 118, чл. 128, чл. 228, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Да
48.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 –  по образец, Приложение № 7.
Да
49.
Декларация за липса на свързаност – Приложение № 20
Да
50.
Декларация към по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕФСУ и чл. 7 от Постановление № 162 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от ЕСИФ (образец, Приложение № 21) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“, от представляващия/те кандидата.
Да
51.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ.
Да
52.
Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробен устройствен план на урбанизираните територии от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина
Да
53.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти).
Да
54.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга.
Да
55.
Положително становище от Министерство на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията: инвестиционният проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговарят на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца, за социалните услуги, които ще се разкрият.
Да
56.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност.
Да
57.
Декларация за дейността на кандидата (икономическа/неикономическа) и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност, във връзка с определяне на режим „помощ“ или „непомощ“ (Приложимо за Юридически лица с нестопанска цел).
Да
58.
Декларация за получени минимални и държавни помощи, подписана от кандидата -  съгласно Приложение №  13 (В случай че кандидатът попада в режим „помощ“).
Да
59.
Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община.
Да
60.
Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради.
Да
61.
Декларация за дейността на кандидата (икономическа/неикономическа) и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност, във връзка с определяне на режим „помощ“ или „непомощ“ (Приложимо за Юридически лица с нестопанска цел). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
62.
Декларация за получени минимални и държавни помощи, подписана от кандидата -  съгласно Приложение №  13, във формат „pdf“ или „jpg” (В случай че кандидатът попада в режим „помощ“).
Да
63.
Декларация за дейността на кандидата (икономическа/неикономическа) и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност, във връзка с определяне на режим „помощ“ или „непомощ“ (Приложимо за читалища и Юридически лица с нестопанска цел).
Да
64.
Декларация за получени минимални и държавни помощи, подписана от кандидата -  съгласно Приложение №  13, във формат „pdf“ или „jpg” (В случай че кандидатът попада в режим „помощ“).
Да
65.
За основно общинско училище или средно общинско училище: Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган.
Да
66.
За професионалните гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищно образование: 
Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на съответната община или двустранно споразумение между съответната община и Министерство на земеделието, храните и горите, с което се дава съгласие да се извърши реконструкция и ремонт на образователната инфраструктура.
Да
67.
За детски градини, финансирани чрез бюджета на общините: Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
III. Група
Проверка за съответствие с изискванията на мярката
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съответствие на кандидата и допустимите дейности по проекта
Да
2.
Кандидатът/представляващия кандидата не попада в някоя от категориите, посочени в чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕФСУи чл. 7 от Постановление № 162
Да
3.
Приложени са всички изискуеми документи, съгласно раздел ІІ Проверка за окомплектованост на проектното предложение от настоящия контролен лист
Да
4.
Не е установено дублиране на разходи
Да
5.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите
Да
6.
Проектът съответства с изискването за  максимален размер на безвъзмездната финансова помощ по мярката.
Да
7.
Всички разходи, включени в бюджета на проектното предложение съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнение.
Да
IV. Група
Проверка за липса на двойно финансиране
Критерий Води до отхвърляне
1.
За дейностите/ разходите по проекта липсва двойно финансиране в публичния модул на ИСУН (за двата програмни периода 2007-2013 и 2014-2020)
Да
2.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Да
V. Група
Проверка за наличие на изкуствено създадени условия
Критерий Води до отхвърляне
1.
Липсват данни за изкуствено създадени условия
Да
2.
Кандидатът е представил декларация (Приложение № 11), че е запознат  с  определението  за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност
Да
VI. Група
Проверка за минимални/ държавни помощи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверка за минимални помощи в регистър „de minimis“
Да
2.
Финансовото подпомагане по проектното предложение не представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС.
Да
VII. Група
Проверка от посещение на място за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съгласно протокол от посещение на място съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни
Да