|
І: КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Формулярът за кандидатстване е подписан с квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или оправомощено/упълномощено за целите на подаването на проектното предложение лице.
Проверката за представляващи на кандидатите се извършва в Регистър БУЛСТАТ или в ТРРЮЛНЦ.
|
Да
|
|
2. |
Представена е Заповед за оправомощаване/ документ за упълномощаване за подаване на проектното предложение (ако е приложимо).
Прилага се, в случай че проектното предложение е подадено с КЕП от лице, различно от законния представител на кандидата.
|
Да
|
|
3. |
Декларация на кандидата/партньора, попълнена/и по образец (Приложение I към Условията за кандидатстване) и подадена в ИСУН.
Подава се от кандидата и от всички партньори съгласно Условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
4. |
Декларация на асоциирания партньор, попълнена по образец (Приложение VIII към Условията за кандидатстване) (ако е приложимо) и прикачена в ИСУН.
Прилага се, в случай че проектното предложение включва асоцииран/и партньор/и.
|
Да
|
|
5. |
Декларация за разграничаване на неикономическата от икономическата дейност, попълнена по образец (Приложение VII към Условията за кандидатстване) (ако е приложимо) и прикачена в ИСУН.
Прилага се от кандидати/партньори-частни училища и ЮЛНЦ, когато е приложимо съгласно Условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
6. |
Декларация за партньорство, попълнена по образец (Приложение IV към Условията за кандидатстване) и прикачена в ИСУН.
Попълва се и се подписва от кандидата и всички партньори съгласно Условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
7. |
Декларация за минимални помощи, попълнена по образец, (Приложение VI към Условията за кандидатстване), (ако е приложимо) и прикачена в ИСУН.
Прилага се от кандидат/партньор частно училище и/или ЮЛНЦ съгласно Условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
8. |
Помощна таблица, попълнена по образец – във формат excel (Приложение III към Условията за кандидатстване), надлежно попълнена съгласно инструкциите и прикачена в ИСУН.
|
Да
|
|
9. |
Автобиографии на членовете на основния екип за организация и управление на проекта, попълнени по образец (Приложение V към Условията за кандидатстване) и прикачени в ИСУН.
Основният екип за организация и управление на проекта включва ръководител на проекта, координатор и счетоводител (финансист).
|
Да
|
|
10. |
Счетоводни документи (Годишен отчет за дейността с финансови отчети) на кандидата за последните две приключили финансови години към датата на кандидатстване, съгласно Условията за кандидатстване, прикачени в ИСУН.
Прилага се, в случай че документът не е публично оповестен. В случай че документът е публично оповестен, следва да бъде предоставен линк към източника, в който е наличен.
Проверява се служебно от оценителната комисия:
- в случай че исканите документи са налични в МОНИТОРСТАТ на Националния статистически институт, същите се проверяват по служебен път, ако е осигурена възможност за това.
- в случай че исканите документи, заверени по реда на Закона за счетоводството, са публично достъпни на други електронни източници, следва да бъде предоставен линк към източниците, в които са налични за целите на оценката на критерия за финансов капацитет.
|
Да
|
|
11. |
Устав/учредителен акт, удостоверение за актуално състояние или решение по вписване, удостоверяващо статута на кандидат/партньор - частно училище, ЮЛНЦ, прикачени в ИСУН (когато е приложимо).
В случай, че информацията е оповестена в ТРРЮЛНЦ това обстоятелство ще се проверява по служебен път. В случай, че Устав/учредителен акт, удостоверение за актуално състояние, съдебно решение или решение по вписване не са налични в ТРРЮЛНЦ, кандидатът/партньорът прилага документите в ИСУН. Удостоверението за актуално състояние следва да е издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН.
|
Да
|
|
12. |
Документи, доказващи опит в изпълнение на дейности, сходни или идентични с тези по операцията и/или участие в изпълнението на поне един приключен проект в сферата на образованието и/или работа с уязвими групи преди датата на обявяване на процедурата (когато е приложимо).
Представя се от ЮЛНЦ, в случай че информацията не е налична в Търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел (ТРРЮЛНЦ) съгласно чл. 40, ал. 2, т. 1 и т. 2 от ЗЮЛНЦ в изпълнение на ал. 3 от същия член. В случай, че такива документи са публично достъпни, следва да бъде/ат предоставен/и линк/ове към източника/ците, в който е/са наличен/и. (Примерни документи са писма, препоръки, договори, споразумения, меморандуми, проекти, други приложими).
|
Да
|
|
13. |
Анализ - Декларация от директора на съответното училище, включено в проектното предложение, че целевите групи са идентифицирани и стойностите на индикаторите в проектното предложение са реалистично планирани съобразно идентифицираните целеви групи.
Прилага се в ИСУН съгласно образец (Приложение II към Условията за кандидатстване), попълнено и подписано от съответния директор за обхванатите в проектното предложение училища с различна концентрация на уязвими групи.
|
Да
|
|
14. |
Решение на Общинския съвет, с което изразява съгласие за кандидатстване с конкретното проектно предложение по конкретната процедура (ако е приложимо).
Прилага се в ИСУН от общини – кандидати/партньори.
|
Да
|
|
15. |
Представен е одобрен общински стратегически документ – план и/или програма с мерки за социално-икономическа интеграция и/или приобщаващо образование на уязвими групи, включително маргинализирани като роми, лица търсещи или получили международна закрила, др.
Прилага се в ИСУН от общини – кандидати/партньори. В случай че документът е публично достъпен се представя линк към източника, в който е наличен.
|
Да
|
|
ІI. КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ДОПУСТИМОСТТА
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Кандидатът е допустим съгласно т. 11 от Условията за кандидатстване.
Проверката на кандидати общини се извършва в регистър БУЛСТАТ на Агенция по вписвания или др.
Проверката за кандидати – училища се прави служебно в Регистъра на институциите в системата на предучилищното и училищното образование съгласно чл. 345 от ЗПУО, Регистър БУЛСТАТ, ТРРЮЛНЦ или друг регистър (например НЕИСПУО). При кандидат частно училище проверка се извършва и на база представени документи по критерий № 11 по група I.
Проверката на ЮЛНЦ - кандидати се прави в ТРРЮЛНЦ/БУЛСТАТ, както и на база представени документи по критерии №11 и №12 от група I.
Проверката за представляващи на кандидатите се извършва в Регистър БУЛСТАТ или в ТРРЮЛНЦ. Проектно предложение, което е подадено от кандидат, който не отговаря на изискванията за допустимост на кандидата, следва да бъде отхвърлено.
|
Да
|
|
2. |
Партньорите, вкл. асоциираните партньори (когато е приложимо), са допустими съгласно т. 12 от Условията за кандидатстване:
В рамките на настоящия критерий се оценява поотделно всяко едно от изискванията за допустимост на партньора/ите, които са посочени в Условията за кандидатстване.
Проверката за партньори общини, училища, ЮЛНЦ се извършва служебно в ТРРЮЛНЦ, Регистър БУЛСТАТ, регистър на МОН за образователни институции или в други публични регистри.
Проверката на партньори РУО се извършва в регистър БУЛСТАТ на Агенция по вписвания или др.
При партньор ЮЛНЦ проверка се извършва и на база представени документи по критерии № 11 и № 12 от група I, а при партньор частно училище проверка се извършва на база представени документи по критерий № 11 от група I.
Проектни предложения, в които партньор не отговаря на изискванията за допустимост, следва да бъдат отхвърлени.
|
Да
|
|
3. |
Проектното предложение обхваща участие на най-малко две училища, от различни категории: училище с висока концентрация на ученици от уязвими групи (група 4, група 5 от Приложение 6а от Наредба за финансиране на институциите в системата на предучилищното и училищно образование), училище с по-ниска концентрация (група 1, група 2, група 3 от Приложение 6а на Наредбата), училище без концентрация на уязвими групи.
Проверката се прави в утвърдено от МОН разпределение на средства за уязвими групи съгласно Наредбата за финансиране на институциите в системата на предучилищното и училищното образование –https://www.mon.bg/nfs/2024/04/prilozhenie-ujazvimi-grupi24_300524.pdf Разпределение на средствата за 2024 г. за работа с деца и ученици от уязвими групи за общински и държавни детски градини и училища (публ. 16.04.2024 г., акт. 30.05.2024 г.). В случай на актуализация, проверката се извършва спрямо последно актуализираното утвърдено разпределение към датата на обявяване на процедурата.
Проектни предложения, в които участващите училища не отговарят на изискванията, следва да бъдат отхвърлени.
|
Да
|
|
4. |
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват, съгласно Условията за кандидатстване.
Мястото на регистрация на всички училища, общини и РУО в проектното предложение и мястото на изпълнение на проектното предложение, посочено в секция „Основни данни“, раздел „Местонахождение (Място на изпълнение)“ от Формуляра за кандидатстване, следва да бъде на територията на един компонент съгласно Условията за кандидатстване.
Проверката за място на регистрация на училище се прави в Регистър на институциите в системата на предучилищното и училищното образование на МОН или регистър БУЛСТАТ, а на община и РУО в регистър БУЛСТАТ.
Проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени.
|
Да
|
|
5. |
Допустимите кандидати съгласно Условията за кандидатстване - (община, училище, ЮЛНЦ) участват като кандидат само в едно проектно предложение по процедурата при спазване на ограниченията от Условията за кандидатстване:
- Община участва като кандидат в едно проектно предложение задължително в партньорство с поне две училища от различни категории с уязвими групи (с висока концентрация – група 4, група 5, с по – ниска концентрация – група 1, група 2, група 3 и без концентрация на уязвими групи);
- Държавни, общински и частни училища участват като кандидат или партньор само в едно проектно предложение;
- ЮЛНЦ участва като кандидат в едно проектно предложение задължително в партньорство с поне две училища от различни категории с уязвими групи (с висока концентрация – група 4, група 5, с по – ниска концентрация – група 1, група 2, група 3 и без концентрация на уязвими групи).
В случай че посоченото/ните ограничение/я по отношение участието на допустимите кандидати не е/са спазено/и, проектното предложение, следва да бъде отхвърлено.
В случай че кандидат е подал повече от едно проектно предложение, оценителната комисия следва да разгледа само последното постъпило проектно предложение, с изключение на случаите, в които кандидатът е оттеглил последното по ред на подаване проектно предложение.
|
Да
|
|
6. |
Допустимите партньори участват в проектно предложение при спазване на ограниченията от Условията за кандидатстване:
- Държавни, общински и частни училища участват като партньор само в едно проектно предложение, ако не участват като кандидат;
- Община участва като партньор в повече проектни предложения само по един от трите компонента;
- ЮЛНЦ участват като партньор в повече проектни предложения ;
- РУО участват като партньори в повече проектни предложения в рамките на един компонент.
Проверката се прави сред всички подадени по процедурата проектни предложения с кандидат/и/партньор/и държавни, общински и частни училища, РУО, ЮЛНЦ, общини.
В случай че посочените ограничения по отношение участието на цитираните допустими партньори не са спазени, проектното предложение, следва да бъде отхвърлено.
|
Да
|
|
7. |
За кандидата и партньорите не са налице обстоятелствата по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕФСУ.
Проверява се чрез Декларация на кандидата/партньора – Приложение I към Условията за кандидатстване.
Проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени.
|
Да
|
|
8. |
Дейностите, включени в проектното предложение, са допустими съгласно Условията за кандидатстване.
В случай че проектното предложение съдържа недопустими дейности, тези дейности, както и предвидените разходи за тях, ще бъдат отстранени от оценителната комисия на етап техническа и финансова оценка.
|
Да
|
|
9. |
В проектното предложение са включени всички индикатори за краен продукт и за резултат съгласно Условията за кандидатстване с положителни целеви стойности, различни от 0.
Присъединените индикатори отговарят на вида регион, избрани от кандидата за реализиране на проектните дейности – категория Регион в преход или категория По-слабо развити региони.
|
Да
|
|
10. |
Целевите групи са допустими съгласно Условията за кандидатстване.
Информацията е представена в секция „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле „Целеви групи“ и Анализ – Декларация на от директора на съответното училище.
|
Да
|
|
11. |
Формулирани са конкретни и реалистични цели на проекта, които съответстват на целите на процедурата, посочени в Условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
12. |
Заявената безвъзмездна финансова помощ (преки и непреки разходи) е в рамките на минималния и максимален размер, определен в т. 9 от Условията за кандидатстване.
Проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени.
|
Да
|
|
13. |
Проектното предложение допринася за реализиране на хоризонталните принципи на Програма „Образование“ 2021-2027 (устойчиво развитие; вкл. принос към умения за зелена икономика, равни възможности и недопускане на дискриминация; равенство между половете) и прилагането на Хартата на основните права на ЕС и на Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания.
Информацията е представена в секция „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле, „Принос на проектното предложение за реализиране на хоризонталните принципи на ПО“ и поле „Механизъм за ефективно прилагане и изпълнение по проекта на принципите на Хартата на основните права на ЕС и на Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания“.
Проверката се прави и в Раздел „Прилагане и спазване на ХОП и на КПХУ на ООН“ в представената/ите Декларация/и на кандидата/партньора – Приложение I към Условията за кандидатстване.
Проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени.
|
Да
|
|
14. |
Дейностите по проекта НЕ са финансирани със средства от Европейските фондове при споделено управление или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 63, параграф 9 от Регламент (ЕС) 2021/1060, както и с други публични средства, и НЕ са били физически завършени или изцяло осъществени преди подаването на проектното предложение за финансиране по програмата, независимо дали всички свързани плащания са направени от бенефициента или не.
Проверява се въз основа на представената Декларация на кандидата/партньора – Приложение I към Условията за кандидатстване.
Проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени.
|
Да
|
|
15. |
Кандидатът разполага с необходимите финансови ресурси (финансов капацитет) и механизми за устойчивост, позволяващи да се изпълнят предложените в проектното предложение дейности и да се гарантира тяхната финансова устойчивост.
Счита се, че кандидатът разполага с финансов капацитет, в случай че неговият оборот с натрупване през последните две приключили финансови години преди датата на кандидатстване е поне 30 % от стойността на исканото финансиране по проекта.
За кандидат - община финансовият капацитет се оценява на база на бюджета на общината за текущата финансова година от Закона за държавния бюджет към момента на кандидатстването.
За кандидат – държавно/общинско училище финансовият капацитет се оценява на база на касовото изпълнение на бюджета им за последните две приключили финансови години към момента на кандидатстването.
За кандидат - частно училище финансовият капацитет се оценява на база на оборота му за последните две приключили финансови години, вкл. финансирането от държавния бюджет, към момента на кандидатстването.
За кандидат – ЮЛНЦ финансовият капацитет се оценява на база на оборота му за последните две приключили финансови години от стопанската и нестопанската дейност към момента на кандидатстване.
Финансовият капацитет на кандидата се оценява на база представените счетоводни документи и служебната проверка по критерий № 10 от критериите за оценка на административното съответствие.
Счита се, че са налице механизми за устойчивост, когато кандидатът е описал във Формуляра за кандидатстване, секция „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение, поле „Устойчивост“, начините, чрез които ще осигури възможност ползите от проекта за целевите групи да продължат да съществуват и след края на финансирането по проекта, и е посочил потенциалните източници за финансиране след приключване на проекта и те са реалистични и надеждни.
|
Да
|
|
16. |
Административен капацитет:
Кандидатът и партньорът/ите разполагат с административен капацитет.
Счита се, че е налице административен капацитет за изпълнение на проекта, в случай че всеки от предложените експерти в основния екип за организация и управление (ръководител на проекта, координатор и счетоводител (финансист) отговаря на изискванията от Условията за кандидатстване: Ръководителят на проекта има минимум 2 години опит в управлението/изпълнението на сходен тип дейности и/или управление/изпълнение на сходен тип проекти, а всеки от останалите двама членове на основния екип имат най-малко 1 година опит в изпълнението на сходен тип дейности и/или управление/изпълнение на сходен тип проекти. Проверката се извършва на база представените автобиографии от всеки от членовете на основния екип за организация и управление. За целите на процедурата под „сходен тип дейности“ следва да се разбират дейности в сферата на образованието и/или работата с уязвими групи. Под „сходен тип проекти“ следва да се разбират проекти със сходни дейности или проекти за уязвими групи като тези по настоящата процедура. За счетоводителя (финансиста) под „сходен тип дейности“ следва да се разбира „извършване на счетоводни/финансови операции съгласно националното законодателство“. Проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени.
|
Да
|
|
17. |
Демаркация и допълняемост:
Кандидатът е описал по какъв начин изпълнението на проекта ще осигури надграждащ ефект спрямо предходни проекти по ОП НОИР, проекти по ПО - подход ИТИ или национални програми (когато е приложимо). Посочено е и по-какъв начин ще се следи за демаркация и избягване на двойно финансиране с други проекти и национални програми.
Информацията е представена в секция „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле „Демаркация и допълняемост“.
|
Да
|
|
18. |
Кандидатът е декларирал във Формуляра за кандидатстване, че в хода на реализиране на дейностите по проектното предложение ще извърши необходимите дейности за организация и управление, за видимост, прозрачност и комуникация, и за осъществяване на мониторинг на резултатите по проекта, вкл. мониторинг на образователните резултати и удовлетвореност на участниците в дейностите по процедурата.
Кандидатът е декларирал информацията в секция „Допълнителна информация, необходима за оценката на проектното предложение“ на формуляра за кандидатстване, поле „Непреки дейности“.
|
Да
|
|
19. |
Бюджетът е попълнен съгласно изискванията на Условията за кандидатстване. Спазени са размерите на единичните разходи и размерът на единната ставка по операцията. Разходите не се дублират. Няма недопустими разходи.
Информацията се проверява в секция „Бюджет (в лева)“ от Формуляра за кандидатстване, Приложение „Помощна таблица“ към Условията за кандидатстване.
В случай че проектното предложение съдържа недопустими разходи, тези разходи следва да бъдат отстранени на етапа на техническа и финансова оценка.
|
Да
|
|
20. |
Кандидат/партньор ЮЛНЦ или частно училище отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи в съответствие с Регламент (ЕС) 2023/2831 на Комисията от 13 декември 2023 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis (ако е приложимо).
Проверява се чрез представената Декларация за минимални помощи – Приложение VI към Условията за кандидатстване за кандидат/партньор – частно училище и/или ЮЛНЦ, когато е приложим режим на минимални помощ за изпълняваните от тях преки и непреки дейности.
|
Да
|