Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
	

Административно съответствие – общи критерии.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Не
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/ и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Не
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат.
Не
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
II. Група
Административно съответствие - придружаващи общи документи.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Таблица за допустими инвестиции и дейности във формат .pdf подписан и сканиран от кандидата, както и във формат .xls или .xlsx – по образец.
Да
2.
Декларация за съгласие за събиране, използване и обработване на лични данни.
Не
3.
Декларация за нередности.
Не
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата.
Не
5.
Решение на компетентния орган на местното поделение на вероизповеданието за кандидатстване по реда на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
Да
6.
Копие от учредителен акт или устав на местното поделение на вероизповеданието, когато то не е вписано в търговския регистър.
Не
7.
Удостоверение от съответния окръжен съд за вписване на местното поделение на вероизповеданието, регистрирано по чл. 20 от Закона за вероизповеданията, когато то не е вписано в търговския регистър.
Не
8.
Заповед, протокол за избор или решение издадени или утвърдени от компетентния орган, съгласно устава на БПЦ, които да доказват легитимността на органа на управление, когато е приложимо.
Не
9.
Справка за имуществото на местното поделение на БПЦ (приложение № 9 от Условията за кандидатстване), заверена съответно от епархийското управление, издадена по образец одобрен от Светия синод, съгласуван с МЗХГ и РА или справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на заявлението за подпомагане с разбивка по вид на активa, дата и цена на придобиване за поделения на вероизповеданията различни от православните.
Да
10.
Свидетелство за съдимост на законния представител на кандидата, издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на представянето му.
Да
11.
Удостоверение, издадено от Националната агенция по приходите, че кандидатът няма просрочени задължения. Удостоверението следва да бъде издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение.
Да
12.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите.
Да
13.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата).
Не
14.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията.
Не
15.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение – в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията.
Не
16.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата.
Не
17.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи в случай, че проектът включва разходи за строително- монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията).
Не
18.
Подробни количествени сметки заверени от правоспособно лице и подписани от кандидата (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). В случай на предвидени разходи за съоръжения и/или принадлежности, както и оборудване и обзавеждане се прилагат подписани от правоспособно лице технически спецификации. За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация, количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство).
Не
19.
Влязло в сила разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ).
Не
20.
Становище на главния архитект, с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ).
Не
21.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти).
Не
22.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване).
Не
23.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности).
Не
24.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
Не
25.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени преди датата на кандидатстване, ведно с банкови извлечения.
Не
26.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг).
Не
27.
Една независима оферта в случай че разходът, за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списък с референтни цени съгласно Приложение № 8, чието минимално съдържание следва да включва - наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена определена в лева или евро с посочен ДДС. За кандидати възложители по реда на ПМС 160, освен оферта е допустимо и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строител.
Не
28.
Най-малко три съпоставими независими оферти, чието минимално съдържание следва да включва - наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена определена в лева или евро с посочен ДДС в едно с направените от кандидата запитвания за оферти. Важи в случаите, когато се кандидатства за разходи, които не са включени в референтния списък по Приложение № 8. Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, трябва да бъдат вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за Камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите.
Не
29.
Решение на кандидата за избора на доставчик/изпълнител. Когато избраната оферта не е с най-ниска цена се изисква и писмена обосновка за мотивите, довели до направения избор.
Не
30.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марки, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок на изпълнение. В случай на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено – стойностни сметки. Документите не се изискват в случаите, когато кандидатът предвижда да проведе процедура по реда на ПМС 160.
Не
31.
Подробни количествено – стойностни сметки за всички предвидени разходи по проекта с изключение на общите разходи.
Не
32.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Не
33.
Анализ за разходи-ползи (финансов анализ) по образец – Приложения № 7.1 и 7.2.
Да
34.
Декларация за липса на двойно финансиране по образец.
Не
35.
Декларация за неприложими документи по образец.
Не
36.
Декларация НСИ по образец.
Не
37.
Декларация за липса на обстоятелства по образец.
Не
38.
Декларация за минимални и държавни помощи по образец.
Не
39.
Декларация за изкуствено създадени условия по образец.
Не
40.
Формуляр за мониторинг по образец.
Да
III. Група
Допустимост на кандидата.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ ''Високи Западни Родопи-Борино-Доспат-Сърница".
Да
2.
Проверка на кандидата за получена помощ de minimis:
а) кандидата е получил помощ през последните три бюджетни години, финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;
б) в случай, че кандидата отговаря на изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие” е получило помощ през последните три бюджетни години, финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;
Общият размер на помощта de minimis, предоставяна на „едно и също предприятие”, не надхвърля 200 000 EUR за период от три бюджетни години.
Да
3.
Осъществено е посещение на място за заявления, включващи разходи за строително-монтажни работи (когато е приложимо) и е установено, че не са започнали дейностите по проекта.
Да
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ, отговарят на следните изисквания:
1. не е обявен в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си. Изискването не се прилага, когато член на колективния управителен орган и/или на контролния орган на МИГ е физическо лице, което не е търговец или е община;
2. няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях към държавата или към община, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила; видът и размерът на задълженията следва да са установени с влязъл в сила акт на компетентен орган;
3. не е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
4. не е предоставил документ с невярно съдържание или не е представил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отказ за финансиране, критериите за подбор или изпълнението на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
5. не е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
6. не е нарушил правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
7. не е опитал, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлияе на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от Държавен фонд "Земеделие" (ДФЗ), свързано с одобрението за получаване на финансова помощ, чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получи информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да му даде неоснователно предимство, свързано с одобрението за получаване на финансова помощ;
8. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че е нарушил чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
9. не е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
10. не са констатирани при проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, на договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, което е довело до предсрочното им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
11. не е извършил нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
12. няма изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ;
13. не е включен в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012";
14. не е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
15. не е лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР до една година от прекратяване на правоотношението;
16. не е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс;
з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
17. не е лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
18. не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР.
Да
5.
Кандидатът е:
1. Местно поделение на вероизповеданието, регистрирано, съгласно чл. 20 на Закона за вероизповеданията или признато за юридическо лице по силата на чл. 10 от същия закон.
Да
IV. Група
Допустимост на проекта.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът не оказва отрицателно въздействие върху околната среда.
Да
2.
Проектът се изпълнява в имот - собственост на кандидата, или в случай на проект, изпълняван в имот, който не е собствен, кандидатът е представил документи за:
1. учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията;
2. ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане – в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или строително-монтажни работи, за които не се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията.
Да
3.
Размерът на допустими разходи по проекта е не по-голям от 117 500,00 лева и не по-малък от 19 558,00 лева.
Да
4.
Проверка на Нетната настояща стойност (NPV) от анализа разходи – ползи на проекта и Финансовата вътрешна норма на възвръщаемост на инвестицията (FRR) в случаите когато NPV е със стойност по-голяма от нула.
Да
V. Група
Допустимост на дейностите.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатства се за инвестиции в сгради с религиозно значение за поне една от допустимите дейности:
1.1. Възстановяване, реставрация, ремонт и/или реконструкция на сгради с религиозно значение;
1.2. Вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства на сгради с религиозно значение.
Да
2.
Дейностите, предмет на подпомагане се осъществят на територията на МИГ ''Високи Западни Родопи-Борино-Доспат-Сърница".
Да
3.
По заявените дейности по проекта не са установени изкуствено създадени условия.
Да
VI. Група
Допустимост на разходите.
Критерий Води до отхвърляне
1.
а) Подобренията на недвижимо имущество;
б) Закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване, обзавеждане до пазарната цена на актива;
в) Общи разходи, свързани с изброените по-горе, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост;
г) Нематериални инвестиции: придобиването или развитието на компютърен софтуер и придобиването на патенти, лицензи, авторски права, търговски марки.
Разходите по т. „в“ не трябва да надхвърлят 12% от сумата на разходите по т. „а“, „б“ и „г“.
Разходите за консултации, като част от разходите по буква „в“ състоящи се от разработване на бизнес план включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или попълване на анализ-разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта не трябва да надхвърлят 5% от стойността на допустимите разходи по букви „а“, „б“ и „г“.
Да
2.
Общите разходи може да са възникнали не по – рано от 01.01.2014 г. Оперативните разходи, свързани с предоставянето на услугите са недопустими за подпомагане по подмярката. Разходи различни от посочените в буква „б“, свързани с договора за лизинг, например марж на лизингодателя, разходи за рефинансиране на лихви, административни разходи и разходи за застраховка са недопустими за подпомагане по подмярката.
Да
3.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Да
4.
Проектното предложение не включва следните разходи.
Като недопустими се определят разходи за следните инвестиции и дейности:
A) Разходите, посочени в чл. 21 на Наредба № 22, както следва:
•	за лихви по дългове;
•	за закупуването на незастроени и застроени земи на стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
•	за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
•	за обикновена подмяна и поддръжка;
•	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
•	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив;
•	за режийни разходи;
•	за застраховки;
•	за закупуване на оборудване втора употреба;
•	извършени преди 1 януари 2014 г.;
•	за принос в натура;
•	за инвестиции в селското стопанство – закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
•	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
•	извършени преди подаването на проектното предложение на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
•	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
•	заявени за финансиране, когато надвишават определените по реда на чл. 22, ал. 4 от Наредба 22 референтни разходи;
Други разходи, недопустими по мерките от ПРСР:
•	оперативни разходи, вкл. разходи за поддръжка, наеми;
•	банкови такси, разходи за гаранции, изплащане и рефинансиране на лихви;
•	изследвания за разработване на нови продукти, процеси и технологии;
•	сертификация по НАССР (Анализ на опасностите и контрол на критичните точки) и по други международно признати стандарти;
•	закупуване на нови машини и оборудване, вкл. компютърен софтуер, над пазарната им стойност;
•	плащания в брой;
•	инвестиции, за които са установени изкуствено създадени условия за получаване на помощта, с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката;
Да
5.
Представената оферта/ти от кандидата съдържа следната информация:
наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена определена в левове с посочен ДДС.
Да