Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
Административни критерии
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е получен в установения срок за подаване
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е получен по реда и начина съгласно условията/насоките за кандидатстване
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е попълнен и подписан от кандидата и/или упълномощено от него лице
Да
4.
Формулярът за кандидатстване е попълнен в съответствие с приложените указания
Да
5.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация
Да
6.
Приложени са всички изискуеми документи съгласно Условията/насоките за кандидатстване (По - подробно, документите са описани в точките от т.7 до т.83)
Да
7.
Основна информация за проектното предложение – (Приложение 1.2.). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
8.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец на ДФЗ (Приложение 2); Представя се във формат “pdf” или “jpg” и формат “xls”;
Да
9.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец съгласно приложение № 4; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
10.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
11.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат - община - заповед на кмета; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
12.
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
13.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата; когато кандидат е МИГ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - МИГ, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
14.
Декларация съгласно приложение № 6 от представляващия/те кандидата; когато кандидат е МИГ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
15.
Декларация за нередности съгласно приложение № 5 от представляващия/те кандидата; когато кандидат е МИГ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, от изпълнителния директор. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
16.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда /решение по оценка на въздействие върху околната среда/ решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/ становище по екологична оценка/ решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/ решение по оценка за съвместимостта /писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/ Министерство на околната среда и водите/ Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо); Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
17.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни, в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
18.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо); Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
19.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
20.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
21.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, съгласно Приложение № 12; Представя се във формат “pdf”/“jpg” и формат “xls”;
Да
22.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството;  Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
23.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
24.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
25.
Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионалната занаятчийска камара (за физически лица) в случай на кандидат, регистриран по Закона за занаятите (когато е условие за допустимост), когато е приложимо; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
26.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци); Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
27.
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката съгласно приложение № 7, когато е приложимо; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
28.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., съгласно чл.21, ал.2, т.14 от Наредба 22/2015г., ведно с банкови извлечения; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
29.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител /доставчик/ строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя /доставчика/ строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо); В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
30.
Най – малко три съпоставими, независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС – когато няма разработени референтни стойности от ДФЗ. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
31.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо); Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
32.
Декларация от представляващия МИГ, че изпълнител или подизпълнител на дейностите на проекта отговарят на изискванията на чл. 19, ал. 5, т. 2 от Наредба 22/14.12.2015г. (при кандидат МИГ);
Не
33.
Декларация за липса на двойно финансиране и изкуствено създадени условия – Приложение 20; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
34.
Декларация за размера на получените държавни помощи (Приложение 9а);
Да
35.
Декларация за минимални помощи (Приложение 9б);
Да
36.
Декларация неприложими документи – Приложение 21; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
37.
Декларация по чл.25, ал.1 и 2 от ЗУСЕСИФ – Приложение 22; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
38.
Удостоверение за актуално състояние и удостоверение за ликвидация и несъстоятелност – за физически и юридически лица, чиито данни не подлежат на вписване в Регистър БУЛСТАТ и за юридически лица, чийто данни не подлежат на вписване в Търговски регистър и регистъра на Юридическите лица с нестопанска цел. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
39.
Удостоверение за наличие или липса на публични задължения към Община Харманли. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
40.
Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ във връзка с обстоятелствата, че за кандидатът не е установено с влязло в сила наказателно постановление, или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения;
Да
41.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по – рано от един месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение към Стратегията за ВОМР. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
42.
Декларация съгласно Приложение 12 към чл. 47, ал. 2, т.2 от Наредба №22/2015г. (Приложение 13 към условията за кандидатстване);
Да
43.
Формуляр за мониторинг съгл. Приложение 8 към условията за кандидатстване;
Да
44.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и  6 от ЗОП. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки (по образец съгласно Приложение 19 от настоящите условия за кандидатстване). Представят се във формат “pdf”/“jpg”/”xls”;
Не
45.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС - важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на проектното предложение, има определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представя се във формат “pdf”/“jpg”/”xls”;
Не
46.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно приложение № 16 - важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на проектното предложение, няма определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представят се във формат “pdf”/“jpg”/”xls”;
Не
47.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора (важи в случаите по т.46). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
48.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ, съгл. Приложение 27; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Да
49.
Допълнителни документи, доказващи съответствие с приоритет по критериите за оценка (когато е приложимо) и др.
Не
50.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
51.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта /съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
52.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
53.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице; Представя се във формат “pdf”/“jpg” и “xls”;
Не
54.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности); Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
55.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с т. 5; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
56.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
57.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
58.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
59.
Технически спецификации за съоръженията и принадлежностите/оборудването и/или обзавеждане/транспортни средства/мобилни обекти, включени в проекта. Представят се във формат “pdf”/“jpg” и „xls“.
Не
60.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
За дейности „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации под 2000 е.ж. в селските райони; инвестиции за доизграждане без ново строителство на канализационната мрежа (в това число и съоръжения за пречистване на отпадъчни води) в агломерации с под 2000 е.ж. в селските райони
Не
61.
Становище от съответната Басейнова дирекция, доказващо, че обектите предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
62.
Становище и съгласуване на техническата документация от съответния консолидиран ВиК оператор (изисква се от кандидат Община). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
63.
Съгласие от дружеството, експлоатиращо/стопанисващо ВиК мрежата за приемане на бъдеща експлоатация и поддръжка на изградените по проекта мрежи и съоръжения. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
64.
Решение на Общинския съвет, с което съгласува проекта на ВиК оператора (изисква се от кандидат ВиК оператор). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
65.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект, в случаите предвидени в Закона за водите (представя се само при ново строителство на водоснабдителни системи и съоръжения, както и за дейностите, свързани с разширяване на ВиК мрежи). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
66.
Решение на Общинския съвет или на ВиК оператора, с което кандидатът се задължава да спазва законодателството в областта на държавните помощи при сключване на договор за предоставяне на финансова помощ. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
67.
Декларация от консолидиран ВиК оператор за съгласие за участие във всеки етап на изпълнението на одобрен инвестиционен проект и извършване на мониторинг, чрез наблюдение и оценка на изпълнението на проекта (изисква се от кандидат Община). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
68.
Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина, се представя одобрен общ или подробен устройствен план на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
69.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
За дейности „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфрастурктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства:
Не
70.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга, подписана от кандидата/кмета на Общината. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
71.
Положително становище от Министерство на труда и социалната политика по предложение на Агенция за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията за социалните услуги, които ще се разкриват. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
72.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
73.
Обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл.48 от ЗЕЕ и наредба Е-РД-04-1 от 2016г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
74.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното или средното общинско училище или писмо от Министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
75.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина и/или писмо от Министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
76.
Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или одобрен или подробен устройствен план на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотът притежава статут на парк. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
77.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт (приложимо, в случай, че кандидатът действа като „предприятие“ и извършва икономически дейности и има икономически интерес от инвестицията). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
78.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт (приложимо, в случай, че кандидатът действа като „предприятие“ и извършва икономически дейности и има икономически интерес от инвестицията). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
79.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното или средното общинско училище или писмо от Министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
80.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина и/или писмо от Министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
81.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес); Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
82.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса); Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
83.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
II. Група
Критерии за допустимост
Критерий Води до отхвърляне
1.
Допустимост на кандидата за предоставяне на БФП
Да
2.
Дейностите са на територията на МИГ
Да
3.
Постоянен адрес за физически лица и седалище и адрес на управление за юридически лица е на територията на МИГ
Да
4.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по съответната мярка
Да
5.
Ясно описание на дейностите в съответствие с целите на проекта
Да
6.
Наличие на връзка между предвидените дейности и очакваните резултати
Да
7.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно условията/насоките за кандидатстване. Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР
Да
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в условията/насоките за кандидатстване
Да
9.
Съответствие с минимален/максимален размер на безвъзмездната финансова помощ по мярката
Да
10.
Съответствие с минимален размер на собствено участие по мярката по която се кандидатства
Да
11.
Проектът предвижда мерки, свързани с публичността и разпространението на информация (когато е приложимо)
Не
12.
ОВОС или други сертификати за въздействие върху околната среда (когато е приложимо)
Не
III. Група
Проверка за липса на двойно финансиране
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Да
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Да
IV. Група
Проверка за наличие на изкуствено създадени условия, съгласно Таблица за двойно финансиране и изкуствено създадени условия
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление). В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 1, т. 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Да
V. Група
Проверка за минимални/държавни помощи (когато е приложимо), съгласно Таблица за двойно финансиране и изкуствено създадени условия
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е попълнил декларация за минимални помощи
Не
2.
При проверка в информационна система: Регистър на минималните помощи, се установи, че кандидатът не надхвърля максималния размер на помощта по режим „de minimis”
Не
3.
Кандидатът е попълнил декларация за държавни помощи.
Не
VI. Група
Посещение на място за заявления, включващи разходи за строително - монтажни работи и за създаване на трайни насаждения (когато е приложимо), съгласно Таблица за двойно финансиране и изкуствено създадени условия и протокол
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 2 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни
Не