|
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ:
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Основна информация за проектното предложение, подписана от кандидата (Приложение 1 от Документи за попълване).
|
Да
|
|
2. |
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат „xls“ или “xlsx”, както и във формат „pdf”. (Приложение № 2 от Документи за попълване).
|
Да
|
|
3. |
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всички от тях и се прикачва в ИСУН 2020. От текста на пълномощното следва да става ясно, че лицето/лицата с право да представлява/т кандидата упълномощават пълномощника да подаде от тяхно име проектното предложение, и/ или упълномощават пълномощника да води комуникация от името на кандидата при оценка на проектното предложение.
|
Не
|
|
4. |
Свидетелство за съдимост на представляващия/те кандидата издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение. Когато кандидат е ЮЛ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния управителен орган на ЮЛ, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ.
|
Да
|
|
5. |
Удостоверение за липса на публични задължения, издадено от Националната агенция по приходите, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на представянето му.
|
Да
|
|
6. |
Удостоверение за липса на задължения към Община Исперих, издадено не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение.
|
Да
|
|
7. |
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни (Приложение № 3 от Документи за попълване). Декларацията се подава от кандидата и от упълномощеното лице, ако има такова.
|
Да
|
|
8. |
Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение 4) във връзка с изменение на ЗОП (Обн. в ДВ бр. 102 от 2019г., в сила от 01.01.2020г.) от представляващия/те кандидата, когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
|
Да
|
|
9. |
Декларация за нередности (Приложение № 5 към Документи за попълване), когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидатаподписана от представляващия/те кандидата.
|
Да
|
|
10. |
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта (Приложение № 6 от Документи за попълване).
|
Да
|
|
11. |
Декларация за липса на изкуствено създадени условия (Приложение № 7 от Документи за попълване).
|
Да
|
|
12. |
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от статистическите изследвания, провеждани от НСИ (Приложение № 8 от Документи за попълване).
|
Да
|
|
13. |
Декларация за свързаност, във връзка със Заповед № РД-09-647/03.07.2019г. на Ръководителя на УО на ПРСР (Приложение № 12 от Документи за попълване).
|
Да
|
|
14. |
Формуляр за мониторинг (Приложение № 9 от Документи за попълване).
|
Да
|
|
15. |
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване с проектно предложение към СВОМР.
|
Да
|
|
16. |
Копие от решение на Народното събрание, придружено от справка за акредитираните професионални направления, и документ, издаден от Националната агенция за оценяване и акредитация (НАОА), доказващ акредитация по посочените професионални направления (за кандидати, акредитирани по Закона за висшето образование).
|
Не
|
|
17. |
Копие от заповед на министъра на образованието и науката, придружена от справка от регионалния инспекторат на МОН за професии от професионални направления 621 „Растениевъдство и животновъдство“, 623 „Хранителни технологии“, 640 „Ветеринарна медицина“ (за кандидати професионални гимназии).
|
Не
|
|
18. |
Копие на лицензия на център за професионално обучение по Закона за професионалното образование и обучение да имат право да обучават по професии от професионални направления 621 „Растениевъдство и животновъдство“, 623 „Хранителни технологии“, 640 „Ветеринарна медицина“, издаден от НАПОО (за кандидати центрове за професионално обучение).
|
Не
|
|
19. |
Копие от правилник за устройството и дейността на научния институт или на по-висшата научна организация, към която институтът се числи като юридическо лице, и документ за правосубектност на научния институт (за научни институти или опитни станции).
|
Не
|
|
20. |
Решение на Общото събрание на Българската академия на науките за създаване на самостоятелно звено или друг документ за правосубектност (за научни институти или опитни станции).
|
Не
|
|
21. |
Копие от устройствен акт, устав или дружествен договор (за юридически лица по Търговския закон, Закона за кооперациите и Закона за юридическите лица с нестопанска цел.
|
Не
|
|
22. |
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък.
|
Не
|
|
23. |
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (за извършени предварителни разходи).
|
Не
|
|
24. |
Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР.
|
Не
|
|
25. |
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС. (важи в случаите, когато разходът, за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списък с референтни цени.
|
Не
|
|
26. |
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове с посочен ДДС или извлечение от каталог на производител/доставчик/ и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/. Към офертите са приложени запитване за оферта (важи в случаите за възложители по чл. 5 и 6 от ЗОП). Когато ползвателят не е избрал офертата с най-ниска цена, направеният избор се обосновава писмено.
|
Не
|
|
27. |
Решение на кандидата за избор на ценова оферта. В случай, че избраната от кандидата оферта не е с най – ниска цена, в решението се дава обосновка на мотивите за този избор, след проведено пазарно проучване, преди сключване на предварителни или окончателни договори за услуги/доставки. Важи за всички кандидати, заявили инвестиционни разходи, които са извън списъка с референти разходи, съгласно условията от Раздел 14.2 и извършено пазарно проучване с три оферти.
|
Не
|
|
28. |
Предварителни или окончателни договори за услуги/доставки с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове или евро с ДДС, срок за изпълнение, количество на доставка и срок за изпълнение.
|
Не
|
|
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ/Проверка за допустимост на проектното предложение:
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по съответната покана/ обява за кандидатстване.
|
Не
|
|
2. |
Общата продължителност на проекта е до 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
|
Да
|
|
3. |
Целите на проектното предложение са в съответствие и целите на мярка 1.3 от СВОМР на МИГ Исперих:
1. Повишаване качеството на работната сила и развитие на човешкия капитал в земеделието на територията на МИГ Исперих, приоритетно сред дребните и малки за общината земеделски производства;
2. Насърчаване хоризонталните връзки в селското стопанство на територията, чрез обмяна и споделяне на опит, знания и добри практики за развитие на сектора.
|
Да
|
|
4. |
Проектът е в съответствие с принципите на хоризонталните политики, описани в раздел 17 „Хоризонтални политики” от Условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
5. |
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикатори за изпълнение и резултат, съгласно Раздел 7 „Индикатори” от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
|
Да
|
|
6. |
Проектното предложение е за дейности по организиране на групи от земеделски стопани от територията на МИГ Исперих и провеждането на посещения за краткосрочен обмен на опит в земеделски стопанства.
|
Да
|
|
7. |
Посещенията ще се извършват в земеделски стопанства на територията на МИГ Исперих, с цел запознаване с конкретен проблем или начин на изпълнение на дадена работа или организация на работата и обмяна на опит между участниците.
|
Да
|
|
8. |
Посещенията на стопанства са насочени към запознаване с методите и/или технологиите за устойчиво селско стопанство, диверсификация на стопанствата в/извън земеделието, участието на стопанствата в къси вериги на доставки, разработването на нови възможности за стопанска дейност и на нови технологии.
|
Да
|
|
9. |
В стопанство, избрано за нуждите на обмяната на опит ще се извършва демонстриране на практиките и обектите, които са предмет на обмяната на опит, от представител на обучаващата организация или представянето се извършва от собственика или управителя на стопанството.
|
Да
|
|
10. |
Продължителността на посещението и провеждането на краткосрочния обмен на опит в земеделско стопанство е еднодневна.
|
Да
|
|
11. |
Участници в посещенията са регистрирани земеделски производители, развиващи основна земеделска дейност на територията на Исперих, и работещите в тях членове на семейството или наети.
|
Да
|
|
12. |
Проектът за краткосрочен обмен на опит и посещения в земеделски стопанства, включва:
- учебна програма за всеки краткосрочен обмен на опит и посещения в земеделски стопанства;
- график на планираните краткосрочни обмени на опит и посещения в земеделски стопанства по образец съгласно приложение № 11, за всеки краткосрочен обмен на опит и посещение в земеделски стопанства и общ за целия проект.
|
Да
|
|
13. |
Учебната програма за краткосрочен обмен на опит и посещения в земеделски стопанства има следната структура:
a) тема, цели и задачи на посещението на стопанството за обмяна на опит;
b) обосновка на избраното стопанство за посещение във връзка с учебната програма;
c) описание на стопанството и конкретните практики или обекти, които ще се представят при посещението - подробно представяне на капацитет (брой животни, площ и/или други параметри), основни производствени процеси, механизация или оборудване, с което ще се провежда практическото обучение или ще се извършва демонстрация;
d) теми за дискусия с участниците в посещението и обмяната на опит;
e) планиран брой обучаеми и планиран брой учебни групи;
f) предвиждани учебни помагала - учебници, ръководства, албуми, др.;
g) списък на лекторите и/или собственика или управителя на стопанството, които ще провеждат обучението, като за всеки лектор и/или собственик или управител на стопанството се посочват: подтемите и броят часове, по които е ангажиран;
h) специфичен професионален опит в провеждане на обучение в областта на земеделието или горите и/или висше образование в областта, и/или научна степен и/или научно звание в областта, в която ще се провежда обучението на лекторите, включени в дейностите по проекта.
|
Да
|
|
14. |
Проектното предложение не включва дейности посочени като недопустими съгласно т. 13.2. от Условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
15. |
Извършване на проверка за двойно финансиране:
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
|
Да
|
|
16. |
По проекта не са констатирани изкуствено създадени условия.
|
Да
|
|
17. |
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14.1. от Условията за кандидатстване:
1. Разходи за възнаграждения за преподаватели (хонорари) и собственика или управителя на стопанството, което се посещава, с включени осигурителни вноски.
2. Разходи за пътни на преподавателите, съгласно Наредбата за командировките в страната, приета с Постановление № 72 на Министерския съвет от 1986 г. (ДВ, бр. 11 от 1987 г.)
3. Разходи за нощувки и дневни на преподавателите, съгласно Наредбата за командировките в страната, приета с Постановление № 72 на Министерския съвет от 1986 г. (ДВ, бр. 11 от 1987 г.)
4. Разходи за наем – оборудване, техника, база, зала или др., свързани с извършване на краткосрочен обмен на опит, предоставени от собственика на демонстрационното стопанството.
5. Разходи за материали, свързани с демонстрираните практики – разходи за издаване на информационни материали /дипляни, брошури и др./, съобразени с обосновката на краткосрочния обмен на опит и/или посещения.
6. Разходи за осигуряване на материали за участниците, които могат да бъдат: канцеларски материали, разходи за копиране на текстови материали към учебната програма на конкретното посещение, както и до един брой помагало на участник в дейността от вида на справочна/учебна литература (наръчник, справочник, албум или агрокалендар) и/или описание на конкретната демонстрационна практика, разходи за лични предпазни средства, и/или облекло за еднократна употреба, според спецификата на демонстрационната дейност.
7. Разходи за кафе паузи и обяд за участниците.
8. Административни разходи за организация на посещението - до 20 % от преките разходи.
9. Предварителни разходи за разработване на:
• Кратка учебна програма с тема, цели и задачи на посещението на стопанството за обмяна на опит;
• Обосновка на избраното стопанство за посещение във връзка с учебната програма;
• Описание на стопанството и конкретните практики или обекти, които ще се представят при посещението;
• Теми за дискусия с участниците в посещението и обмяната на опит.
|
Да
|
|
18. |
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1. инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2. други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3. определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“.
|
Да
|
|
19. |
В проектното предложения не са включени дейности и разходи, стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение, с изключение на разходите по т. 9 „Предварителни разходи“ от раздел 14.1. „Допустими разходи“ от условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
20. |
Разходите по т. 9 „ Предварителни разходи“ от Раздел 14.1 „Допустими разходи“ са допустими, ако са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени към момента на кандидатстване.
|
Да
|
|
21. |
Разходите за 1 лице, участник в еднодневно посещение са не повече от 300,00 лв.
|
Да
|
|
22. |
В проектното предложение са включени разходите за ДДС, които са допустими и не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
|
Не
|
|
23. |
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14.3. от Условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
24. |
Кандидатът е възложител по ЗОП, и е приложил принципа на пазарни консултации при събиране на индикативни оферти, съгласно ЗОП (чл. 44), публикувал е на профила на купувача информация относно вида на инвестицията, която ще бъде заявена за финансиране, придружена от техническа спецификация с посочени минимални параметри или подробно описание на актива/услугата.
|
Да
|
|
25. |
Кандидатът на финансова помощ не е възложители по смисъла на Закона за обществените поръчки и планираните инвестиции по проекта са под праговете определени в чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ. При подаване на проектното предложение е представил най-малко три съпоставими независими оферти за всеки заявен за финансиране разход от Раздел 14 „Допустими разходи“.
|
Да
|
|
26. |
Оферентите са местни лица и са вписани в Търговския регистър към Агенцията за вписване. Ако оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно националното им законодателство.
(Изискването за вписване в Търговския регистър към Агенцията за вписване не се прилага за физически лица, предоставящи услуги, включително посочените в раздел 14.1. т. 1 „Допустими разходи“ от Условията за кандидатстване).
|
Да
|
|
27. |
Включените в проектното предложение допустими разходи са необходими и основателни за изпълнението на проекта и са обосновани.
|
Да
|
|
28. |
Заявеният интензитет на помощта е в размер на 100% от допустимите разходи по проекта .
|
Не
|
|
29. |
Необходимо е извършване на корекции в бюджета на проектното предложение.
|
Не
|