Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група Праг за преминаване
Критерии за техническа и финансова оценка на предложенията за изпълнение на инвестиции
50.00
Критерий Максимален праг (100.00)
1.
Обхват на предвидените елементи на довеждаща и/или вътрешна инфраструктура за индустриалния парк/зона.

За индустриалния парк/зона са предвидени/осигурени допълнителни елементи (освен водоснабдяване, канализация, електрозахранване и транспортен достъп) на техническата инфраструктура, необходими за функционирането на парка/зоната, например: топлоснабдяване (само в рамките на вътрешната инфраструктура), газоснабдяване, железопътна инфраструктура, мрежи и съоръжения до общите контролно-измервателни уреди в недвижимите имоти, включително разпределителни устройства и др. при необходимост  - 2 т.

Предвидени/осигурени са най-малко водоснабдяване, канализация и електрозахранване, както и транспортен достъп - 1 т.
2.00
2.
Анализ и оценка на всички улични мрежи и съоръжения (довеждащи и/или вътрешни), необходими за задоволяване 
потребностите на парка/зоната и на техния капацитет

Анализирана и оценена е възможността за задоволяване на потребностите на парка по отношение на транспортен достъп, уличните проводи и съоръжения (водоснабдяване, канализация, електрозахранване и др. при необходимост), и/или вътрешни улични мрежи, както и техния капацитет. - 2 т.

Извършен е анализ и оценка на част от уличните мрежи и съоръжения, необходими за задоволяване потребностите на парка/зоната  - 1 т.

2.00
3.
Изяснено е инвестиционното строително намерение, на база на следното:

-	идентифицирани са необходимите за изграждане елементи на нова, реконструкция и/или рехабилитация на съществуваща техническата инфраструктура и е 
-	доказана необходимостта от реализацията на същите. 


Ясно е описано инвестиционното строително намерение, като са изпълнени и двата горепосочени подкритерия  - 2 т.

В техническата документация е предложено строителното намерение, идентифицирани са необходимите съоръжения, но не е доказана необходимостта от изграждането им - 1 т.
2.00
4.
Избран е подходящ вариант на инвестиционното строително намерение, на база:
−	Мултикритериен анализ, включващ икономическа и финансова оценка на всеки един от разгледаните варианти; изследване на възможните рискове или пречки при осъществяване на избрания вариант, като са представени решения за тяхното преодоляване; изследване на трафик потоци/трафик прогноза, изготвяне на транспортен модел и представяне на резултатите от него, при необходимост; изследване на прогнозен капацитет на довеждащи и разпределителни проводи, необходим за снабдяване на зоната/парка и др., или
−	Анализ разходи-ползи и Технико-икономическа обосновка за определяне на икономическата целесъобразност и ефективност на инвестиционното строително намерение.


Представен е Мултикритериен анализ съгласно горепосочените изисквания - 4 т.

Представени са Анализ разходи-ползи и Технико-икономическа обосновка и ясно са определени икономическата целесъобразност и ефективност на инвестиционното строително намерение. - 2 т.



4.00
5.
Проектна готовност на Кандидата/Партньора за изпълнение на обектите, предвидени за изграждане в рамките на Дейност 1 и Дейност 2
Представен/и е/са идеен/работен/технически проект/и, съгласуван/и и одобрен/и съгласно чл. 145, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ, и е/са представен/и  комплексен/ни доклад/и  за съответния инвестиционен проект за оценка на съответствието на проектната документация с основните изисквания към строежа,  изготвен/и от консултант по чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ. 
Представения/те ИП е/са  разработен/и в съответствие с представеното прединвестиционно проучване и съдържат подробни количествени сметки (КС) по приложимите части и подробна количествено-стойностна сметка (КСС) в пълно съответствие с КС на проектантите.


Кандидатът/Партньорът има пълна проектна готовност
За всички обекти, предвидени за изграждане с Дейност 1 и Дейност 2 от инвестиционното намерение е/са представен/и съгласуван/и одобрен/и съгласно чл.145 от ЗУТ идеен/работен/технически проект/и, и комплексен доклад/и  за оценка на съответствието  на съответния/те инвестиционен/и проект/и.  
Представения/те инвестиционен/и проект/и е/са разработен/и в съответствие с представеното прединвестиционно проучване и съдържа/т подробни количествени сметки (КС) по приложимите части и подробна количествено-стойностна сметка (КСС) в пълно съответствие с КС на проектантите. -  4 т.


Кандидатът/Партньорът има частична проектна готовност
За част от  обектите (един или повече), предвидени за изграждане с Дейност 1 и Дейност 2 от инвестиционното намерение,  е/са представен/и  съгласуван/и  и одобрен/и съгласно чл. 145 от ЗУТ идеен/работен/технически проект,  и комплексен доклад/и  за оценка на съответствието  на съответния/те  инвестиционен/и  проект/и .
Представения/те инвестиционен/и проект/и е/са  разработен/и в съответствие с представеното прединвестиционно проучване и съдържа/т подробни количествени сметки (КС) по приложимите части и подробна количествено-стойностна сметка (КСС) в пълно съответствие с КС на проектантите. - 2 т.


Кандидатът  не може да удостовери проектна готовност за  обектите, предвидени за изграждане с Дейност 1 и Дейност 2 от инвестиционното намерение  - 0 т.


4.00
6.
Наличие на устройствено планиране за съответната довеждащата техническа инфраструктура(ВиК, ел., път и др.), 
предвидена за изграждане в рамките на Дейност 1

Представен е  влязъл в сила ПУП-ПП за всички видове  довеждаща техническа инфраструктура (ВиК, ел., път и др.), предвидена за изграждане с Дейност 1 от инвестиционното намерение  - 9 т.

Представен е влязъл в сила ПУП-ПП, за част ((два от видовете, например  ел. и ВиК)) от видовете  довеждащата техническа инфраструктура, предвидена за изграждане с Дейност 1  от инвестиционното намерение  - 6 т.

Представен е  влязъл в сила ПУП-ПП за един от видовете  на довеждащата техническа инфраструктура, предвидена за изграждане с Дейност 1 от инвестиционното намерение  - 4 т.

Кандидатът не може да удостовери наличие на устройствено планиране за нито един от видовете довеждаща техническа инфраструктура (ВиК, ел., път и др.), предвидена за изграждане с Дейност 1  от инвестиционното намерение - 0 т.
9.00
7.
Наличие на  право на собственост/учредени  вещни права за съответната довеждащата техническа инфраструктура (ВиК, ел., път и др.), предвидена за изграждане в рамките на Дейност 1  
*Правото на собственост/учредените вещни права  са учредени в полза на лицето, възложител съгласно чл.161,ал.1 от ЗУТ за съответната довеждащата техническа инфраструктура (ВиК, ел., път и др.).


Кандидатът/Партньорът e удостоверил наличие на  право на собственост/ учредени вещни права, за всички видове от довеждащата техническа инфраструктура, предвидена за изграждане с Дейност 1 от инвестиционното намерение  - 9 т.

Кандидатът/ Партньорът e удостоверил наличие на   собственост/учредени вещни права, за част (два от видовете, например  ел. и ВиК) от довеждащата техническа инфраструктура, предвидена за изграждане с Дейност 1  от инвестиционното намерение - 6 т.

Кандидатът/Партньорът e удостоверил наличие на  право на собственост/учредени вещни права, за един  от видовете довеждащата техническа инфраструктура, предвидена за изграждане с Дейност 1  от инвестиционното намерение  - 4 т.

Кандидатът/Партньорът  не може да удостовери наличие на  право на собственост / учредени  вещни права за който и да е от видовете на довеждащата техническа инфраструктура, предвидена за изграждане с Дейност 1  от инвестиционното намерение  - 0 т.
9.00
8.
Създаване на нови работни места на пълно работно време
Брой на новосъздадените работни места на пълно работно време в резултат на изпълнението на инвестицията

Повече от 45  - 12 т.

36 - 45	- 10 т.


31 - 35	- 8 т.


26 - 30	- 5 т.


21-25	- 3 т.
12.00
9.
Фокус на планираните ресурси към привличане на  нови инвеститори в резултат на изпълнението на инвестицията

повече от 5 инвеститора - 10 т.
10.00
10.
Привлечен/и стратегически инвеститор/и в резултат на изпълнението на инвестицията 
≥1

В Индустриалната зона/парк, за която/който се кандидатства за подкрепа по процедурата е предвидено да бъде привлечен/и стратегически инвеститор/и в резултат от изпълнение на инвестицията - 10 т.
10.00
11.
Индустриални зони и паркове на територията на Северна България (NUTS 2 Североизточен, Северен централен и Северозападен райони за планиране)

Индустриалната зона/парк, за която/който се кандидатства за подкрепа по процедурата, се намира на територията на Северна България - 12 т.
12.00
12.
Зелени инвестиции/потенциал за зелени инвестиции
Критерият оценява наличието на зелени инвестиции в бизнес плана, като отчита: 
изграждането на зарядни станции за електромобили със заряд на слънчеви батерии или в комбинация с друг вид източници на електроенергия

Предложението за изпълнение на инвестиции предвижда зелени инвестиции - 2 т.
2.00
13.
Очаквано въздействие на индустриалния парк/зона върху икономиката и заетостта в региона и  страната


Ясен, конкретен, аргументиран от технически, финансов, оперативен и др. аспекти анализ как създаването на парка/зоната и установените в резултат на инвестицията предприятия ще окажат пряко и косвено въздействие върху икономиката на региона и страната, включително върху относимите макроикономически показатели, въз основа на комбинация от следните способи:
- Създаване на нови работни места; 
- Развитие на икономическия и експортния потенциал на региона; 
- Привличане на чуждестранни инвестиции в региона; 
- Развитие на човешкия капитал и икономически дейности с висока добавена стойност;
- Инициативи за социална и екологична отговорност в региона


Включени са всички от гореописаните способи - 10 т.


Предвидени са част от гореописаните  способи (3 и повече), в т. ч. създаване на нови работни места и развитие на икономическия и експортния потенциал на региона - 8 т.


Предвидени са само задължителните от гореописаните  способи: създаване на нови работни места и развитие на икономическия и експортния потенциал на региона - 5 т.
10.00
14.
Бизнес план и финансова стратегия на индустриалния парк/зона

Представените маркетингов, конкретен оперативен  план за развитие на инфраструктурните работи и финансов план за развитието на парка/зоната са разработени в съответствие със Стратегията за развитие на парка/зоната и доказват по какъв начин и с какви ресурси ще бъде постигнат всяка от целите на инвестицията;

Структурата на дейностите и разходите за предвидените в парка/зоната инфраструктурни работи в краткосрочен, средносрочен и дългосрочен план са ясно и конкретно обосновани и взаимообвързани и гарантират развитието на парка/зоната, в частност привличането на повече инвеститори, които да осигурят планираните приходи, откриването на предвидените работни места и подобряването на макроикономическите показатели на региона и страната.


Изпълнени са и двата от гореописаните компоненти - 10 т.

Изпълнен е един от гореописаните компоненти - 5 т.
10.00
15.
Обоснованост на разходите на предложението за изпълнение на инвестиция


Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция, са допустими и
Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция, са обосновани и съответстват на дейностите, предвидени за изпълнение и
Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция, са в съответствие с праговете/процентните съотношения, заложени в Условията за кандидатстване (където е приложимо) и 
Всички бюджетни пера са коректно обособени и попълнени и в бюджета не са извършвани корекции (не се считат за корекции на бюджета, добавянето на брой и/или мерна единица, и/или отстраняване на техническа грешка в наименованието на актив)  - 2 т.


Изпълнени са 3 от горепосочените изисквания. -1 т.

Изпълнени са по-малко от 3 от горепосочените изисквания - 0 т.

2.00
II. Група
Финансови ограничения, ограничения произтичащи от Условията за кандидатстване и интензитета на помощта:
Критерий Води до отхвърляне
1.
В случай на „Инвестиционни помощи за местни инфраструктури“ заявеното безвъзмездно финансиране, за което кандидатът заявява подкрепа, заедно с получената държавна/минимална помощ от други източници, не надхвърля максимално допустимия размер на помощта по чл. 4, пар. 1, буква „вв“ от  Регламент на Комисията (ЕС) № 651/2014, съгласно посоченото в т. 10 от Условията за кандидатстване съгласно чл. 56 от Регламент (ЕС) № 651/2014
Да
2.
В случай на „регионална инвестиционна помощ“, заявеното безвъзмездно финансиране, за която кандидатът заявява подкрепа, заедно с получената държавна/минимална помощ от други източници, не надхвърля максимално допустимия размер на помощта по чл. 4, пар. 1, буква „а“ от  Регламент на Комисията (ЕС) № 651/2014, съгласно посоченото в т. 10 от Условията за кандидатстване съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и „минимална помощ“ (de minimis) съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013“ или на регламента, който ще го замени..
Да
3.
По Дейност 4 „Помощ за изграждането на зарядни станции на слънчеви батерии за електромобили“ максималният размер на помощта по режим de minimis за едно и също предприятие , заедно с другите получени минимални помощи от страна на кандидата, не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три бюджетни години, изчислен в съответствие с посоченото в т. 10 от Условията за кандидатстване.
Да
4.
В случаите когато кандидатът е микро/малко предприятие, предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява по режим „регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и предвижда дейности извън Югозападен район за планиране, интензитетът на заявеното безвъзмездно финансиране е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи, заявени от кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция:
Северозападен
Видин - 80%
Монтана - 80%
Враца - 80%
Плевен – 80%
Ловеч – 80%

Северен централен 
Велико Търново – 70%
Габрово – 80%
Русе – 70%
Разград– 70%
Силистра– 70%

Североизточен
Варна – 70%
Добрич – 70%
Шумен – 70%
Търговище – 80%

Югоизточен
Бургас – 70%
Сливен – 70%
Ямбол  – 80%
Стара Загора – 70%

Южен централен 
Пловдив – 70%
Хасково – 70%
Пазарджик – 70%
Смолян – 80%
Кърджали – 70%
Да
5.
В случаите когато кандидатът е средно предприятие, предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява по режим „регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и предвижда дейности извън Югозападен район за планиране, интензитетът на заявеното безвъзмездно финансиране е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи, заявени от кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция:
Северозападен 
Видин - 70%
Монтана - 70%
Враца - 70%
Плевен – 70%
Ловеч – 70%

Северен централен 
Велико Търново – 60%
Габрово – 70%
Русе – 60%
Разград– 60%
Силистра– 60%

Североизточен
Варна – 60%
Добрич – 60%
Шумен – 60%
Търговище – 70%

Югоизточен
Бургас – 60%
Сливен – 60%
Ямбол  – 70%
Стара Загора – 60%

Южен централен 
Пловдив – 60%
Хасково – 60%
Пазарджик – 60%
Смолян – 70%
Кърджали – 60%
Да
6.
В случаите когато кандидатът е голямо предприятие, предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява по режим „регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и предвижда дейности извън Югозападен район за планиране, интензитетът на заявеното безвъзмездно финансиране е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи, заявени от кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция:
Северозападен 
Видин - 60%
Монтана - 60%
Враца - 60%
Плевен – 60%
Ловеч – 60%

Северен централен 
Велико Търново – 50%
Габрово – 60%
Русе – 50%
Разград– 50%
Силистра– 50%

Североизточен
Варна – 50%
Добрич – 50%
Шумен – 50%
Търговище – 60%

Югоизточен
Бургас – 50%
Сливен – 50%
Ямбол  – 60%
Стара Загора – 50%

Южен централен 
Пловдив – 50%
Хасково – 50%
Пазарджик – 50%
Смолян – 60%
Кърджали – 50%
Да
7.
В случаите когато кандидатът е микро/малко предприятие, предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява по режим „регионална инвестиционна помощ“ и предвижда дейности в Югозападен район за планиране, интензитетът на безвъзмездното финансиране е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи, заявени от кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция:
София град (столица): 40%;
София област: 65%;
Област Благоевград: 65%;
Област Перник: 40%;
Област Кюстендил: 45%
Да
8.
В случаите когато кандидатът е средно предприятие, предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява по режим „регионална инвестиционна помощ“ и предвижда дейности в Югозападен район за планиране, интензитетът на безвъзмездното финансиране е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи, заявени от кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция:
София град (столица): 30%;
София област: 55%;
Област Благоевград: 55%;
Област Перник: 30%;
Област Кюстендил: 35%.
Да
9.
В случаите когато кандидатът е голямо предприятие, предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява по режим „регионална инвестиционна помощ“ и предвижда дейности в Югозападен район за планиране, интензитетът на безвъзмездното финансиране е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи, заявени от кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция:
	София град (столица): 20%;
	София област: 45%;
	Област Благоевград: 45%;
	Област Перник: 20%;
Област Кюстендил: 25%.
Да
10.
Най-малко 25% за „Регионална инвестиционна помощ“ по Дейност 3 от общите допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция са съфинансирани чрез собствени средства на кандидата или със средства от външни източници, които изключват всякаква публична подкрепа.
Да
11.
Максималният размер на безвъзмездното финансиране за кандидата при режим „непомощ“ по Дейност 1 „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на довеждаща техническа инфраструктура до индустриалния парк/зона“ е 80 % от допустимите разходи.
Да
12.
Максималният интензитет на безвъзмездното финансиране за крайния получател при режим на „помощ“ по Дейност 2 „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на вътрешна техническа инфраструктура, в границите на индустриалния парк/зона“ е 80 % от допустимите разходи, съгласно чл. 56 от Регламент на Комисията (ЕС) № 651/2014.
Да
13.
Максималният размер на безвъзмездното финансиране за крайния получател при режим на „минимална помощ“ по Дейност 4 „Помощ за изграждането на зарядни станции на слънчеви батерии за електромобили“ е 80% от допустимите разходи.
Да
Праг за преминаване: 50.00 Максимален праг: 100.00