|
Критерии за техническа и финансова оценка на предложенията за изпълнение на инвестиции
|
50.00
|
|
|
Критерий |
Максимален праг (100.00) |
|
1. |
Обхват на предвидените елементи на довеждаща и/или вътрешна инфраструктура за индустриалния парк/зона.
За индустриалния парк/зона са предвидени/осигурени допълнителни елементи (освен водоснабдяване, канализация, електрозахранване и транспортен достъп) на техническата инфраструктура, необходими за функционирането на парка/зоната, например: топлоснабдяване (само в рамките на вътрешната инфраструктура), газоснабдяване, железопътна инфраструктура, мрежи и съоръжения до общите контролно-измервателни уреди в недвижимите имоти, включително разпределителни устройства и др. при необходимост - 2 т.
Предвидени/осигурени са най-малко водоснабдяване, канализация и електрозахранване, както и транспортен достъп - 1 т.
|
2.00
|
|
2. |
Анализ и оценка на всички улични мрежи и съоръжения (довеждащи и/или вътрешни), необходими за задоволяване
потребностите на парка/зоната и на техния капацитет
Анализирана и оценена е възможността за задоволяване на потребностите на парка по отношение на транспортен достъп, уличните проводи и съоръжения (водоснабдяване, канализация, електрозахранване и др. при необходимост), и/или вътрешни улични мрежи, както и техния капацитет. - 2 т.
Извършен е анализ и оценка на част от уличните мрежи и съоръжения, необходими за задоволяване потребностите на парка/зоната - 1 т.
|
2.00
|
|
3. |
Изяснено е инвестиционното строително намерение, на база на следното:
- идентифицирани са необходимите за изграждане елементи на нова, реконструкция и/или рехабилитация на съществуваща техническата инфраструктура и е
- доказана необходимостта от реализацията на същите.
Ясно е описано инвестиционното строително намерение, като са изпълнени и двата горепосочени подкритерия - 2 т.
В техническата документация е предложено строителното намерение, идентифицирани са необходимите съоръжения, но не е доказана необходимостта от изграждането им - 1 т.
|
2.00
|
|
4. |
Избран е подходящ вариант на инвестиционното строително намерение, на база:
− Мултикритериен анализ, включващ икономическа и финансова оценка на всеки един от разгледаните варианти; изследване на възможните рискове или пречки при осъществяване на избрания вариант, като са представени решения за тяхното преодоляване; изследване на трафик потоци/трафик прогноза, изготвяне на транспортен модел и представяне на резултатите от него, при необходимост; изследване на прогнозен капацитет на довеждащи и разпределителни проводи, необходим за снабдяване на зоната/парка и др., или
− Анализ разходи-ползи и Технико-икономическа обосновка за определяне на икономическата целесъобразност и ефективност на инвестиционното строително намерение.
Представен е Мултикритериен анализ съгласно горепосочените изисквания - 4 т.
Представени са Анализ разходи-ползи и Технико-икономическа обосновка и ясно са определени икономическата целесъобразност и ефективност на инвестиционното строително намерение. - 2 т.
|
4.00
|
|
5. |
Проектна готовност на Кандидата/Партньора за изпълнение на обектите, предвидени за изграждане в рамките на Дейност 1 и Дейност 2
Представен/и е/са идеен/работен/технически проект/и, съгласуван/и и одобрен/и съгласно чл. 145, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ, и е/са представен/и комплексен/ни доклад/и за съответния инвестиционен проект за оценка на съответствието на проектната документация с основните изисквания към строежа, изготвен/и от консултант по чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ.
Представения/те ИП е/са разработен/и в съответствие с представеното прединвестиционно проучване и съдържат подробни количествени сметки (КС) по приложимите части и подробна количествено-стойностна сметка (КСС) в пълно съответствие с КС на проектантите.
Кандидатът/Партньорът има пълна проектна готовност
За всички обекти, предвидени за изграждане с Дейност 1 и Дейност 2 от инвестиционното намерение е/са представен/и съгласуван/и одобрен/и съгласно чл.145 от ЗУТ идеен/работен/технически проект/и, и комплексен доклад/и за оценка на съответствието на съответния/те инвестиционен/и проект/и.
Представения/те инвестиционен/и проект/и е/са разработен/и в съответствие с представеното прединвестиционно проучване и съдържа/т подробни количествени сметки (КС) по приложимите части и подробна количествено-стойностна сметка (КСС) в пълно съответствие с КС на проектантите. - 4 т.
Кандидатът/Партньорът има частична проектна готовност
За част от обектите (един или повече), предвидени за изграждане с Дейност 1 и Дейност 2 от инвестиционното намерение, е/са представен/и съгласуван/и и одобрен/и съгласно чл. 145 от ЗУТ идеен/работен/технически проект, и комплексен доклад/и за оценка на съответствието на съответния/те инвестиционен/и проект/и .
Представения/те инвестиционен/и проект/и е/са разработен/и в съответствие с представеното прединвестиционно проучване и съдържа/т подробни количествени сметки (КС) по приложимите части и подробна количествено-стойностна сметка (КСС) в пълно съответствие с КС на проектантите. - 2 т.
Кандидатът не може да удостовери проектна готовност за обектите, предвидени за изграждане с Дейност 1 и Дейност 2 от инвестиционното намерение - 0 т.
|
4.00
|
|
6. |
Наличие на устройствено планиране за съответната довеждащата техническа инфраструктура(ВиК, ел., път и др.),
предвидена за изграждане в рамките на Дейност 1
Представен е влязъл в сила ПУП-ПП за всички видове довеждаща техническа инфраструктура (ВиК, ел., път и др.), предвидена за изграждане с Дейност 1 от инвестиционното намерение - 9 т.
Представен е влязъл в сила ПУП-ПП, за част ((два от видовете, например ел. и ВиК)) от видовете довеждащата техническа инфраструктура, предвидена за изграждане с Дейност 1 от инвестиционното намерение - 6 т.
Представен е влязъл в сила ПУП-ПП за един от видовете на довеждащата техническа инфраструктура, предвидена за изграждане с Дейност 1 от инвестиционното намерение - 4 т.
Кандидатът не може да удостовери наличие на устройствено планиране за нито един от видовете довеждаща техническа инфраструктура (ВиК, ел., път и др.), предвидена за изграждане с Дейност 1 от инвестиционното намерение - 0 т.
|
9.00
|
|
7. |
Наличие на право на собственост/учредени вещни права за съответната довеждащата техническа инфраструктура (ВиК, ел., път и др.), предвидена за изграждане в рамките на Дейност 1
*Правото на собственост/учредените вещни права са учредени в полза на лицето, възложител съгласно чл.161,ал.1 от ЗУТ за съответната довеждащата техническа инфраструктура (ВиК, ел., път и др.).
Кандидатът/Партньорът e удостоверил наличие на право на собственост/ учредени вещни права, за всички видове от довеждащата техническа инфраструктура, предвидена за изграждане с Дейност 1 от инвестиционното намерение - 9 т.
Кандидатът/ Партньорът e удостоверил наличие на собственост/учредени вещни права, за част (два от видовете, например ел. и ВиК) от довеждащата техническа инфраструктура, предвидена за изграждане с Дейност 1 от инвестиционното намерение - 6 т.
Кандидатът/Партньорът e удостоверил наличие на право на собственост/учредени вещни права, за един от видовете довеждащата техническа инфраструктура, предвидена за изграждане с Дейност 1 от инвестиционното намерение - 4 т.
Кандидатът/Партньорът не може да удостовери наличие на право на собственост / учредени вещни права за който и да е от видовете на довеждащата техническа инфраструктура, предвидена за изграждане с Дейност 1 от инвестиционното намерение - 0 т.
|
9.00
|
|
8. |
Създаване на нови работни места на пълно работно време
Брой на новосъздадените работни места на пълно работно време в резултат на изпълнението на инвестицията
Повече от 45 - 12 т.
36 - 45 - 10 т.
31 - 35 - 8 т.
26 - 30 - 5 т.
21-25 - 3 т.
|
12.00
|
|
9. |
Фокус на планираните ресурси към привличане на нови инвеститори в резултат на изпълнението на инвестицията
повече от 5 инвеститора - 10 т.
|
10.00
|
|
10. |
Привлечен/и стратегически инвеститор/и в резултат на изпълнението на инвестицията
≥1
В Индустриалната зона/парк, за която/който се кандидатства за подкрепа по процедурата е предвидено да бъде привлечен/и стратегически инвеститор/и в резултат от изпълнение на инвестицията - 10 т.
|
10.00
|
|
11. |
Индустриални зони и паркове на територията на Северна България (NUTS 2 Североизточен, Северен централен и Северозападен райони за планиране)
Индустриалната зона/парк, за която/който се кандидатства за подкрепа по процедурата, се намира на територията на Северна България - 12 т.
|
12.00
|
|
12. |
Зелени инвестиции/потенциал за зелени инвестиции
Критерият оценява наличието на зелени инвестиции в бизнес плана, като отчита:
изграждането на зарядни станции за електромобили със заряд на слънчеви батерии или в комбинация с друг вид източници на електроенергия
Предложението за изпълнение на инвестиции предвижда зелени инвестиции - 2 т.
|
2.00
|
|
13. |
Очаквано въздействие на индустриалния парк/зона върху икономиката и заетостта в региона и страната
Ясен, конкретен, аргументиран от технически, финансов, оперативен и др. аспекти анализ как създаването на парка/зоната и установените в резултат на инвестицията предприятия ще окажат пряко и косвено въздействие върху икономиката на региона и страната, включително върху относимите макроикономически показатели, въз основа на комбинация от следните способи:
- Създаване на нови работни места;
- Развитие на икономическия и експортния потенциал на региона;
- Привличане на чуждестранни инвестиции в региона;
- Развитие на човешкия капитал и икономически дейности с висока добавена стойност;
- Инициативи за социална и екологична отговорност в региона
Включени са всички от гореописаните способи - 10 т.
Предвидени са част от гореописаните способи (3 и повече), в т. ч. създаване на нови работни места и развитие на икономическия и експортния потенциал на региона - 8 т.
Предвидени са само задължителните от гореописаните способи: създаване на нови работни места и развитие на икономическия и експортния потенциал на региона - 5 т.
|
10.00
|
|
14. |
Бизнес план и финансова стратегия на индустриалния парк/зона
Представените маркетингов, конкретен оперативен план за развитие на инфраструктурните работи и финансов план за развитието на парка/зоната са разработени в съответствие със Стратегията за развитие на парка/зоната и доказват по какъв начин и с какви ресурси ще бъде постигнат всяка от целите на инвестицията;
Структурата на дейностите и разходите за предвидените в парка/зоната инфраструктурни работи в краткосрочен, средносрочен и дългосрочен план са ясно и конкретно обосновани и взаимообвързани и гарантират развитието на парка/зоната, в частност привличането на повече инвеститори, които да осигурят планираните приходи, откриването на предвидените работни места и подобряването на макроикономическите показатели на региона и страната.
Изпълнени са и двата от гореописаните компоненти - 10 т.
Изпълнен е един от гореописаните компоненти - 5 т.
|
10.00
|
|
15. |
Обоснованост на разходите на предложението за изпълнение на инвестиция
Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция, са допустими и
Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция, са обосновани и съответстват на дейностите, предвидени за изпълнение и
Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция, са в съответствие с праговете/процентните съотношения, заложени в Условията за кандидатстване (където е приложимо) и
Всички бюджетни пера са коректно обособени и попълнени и в бюджета не са извършвани корекции (не се считат за корекции на бюджета, добавянето на брой и/или мерна единица, и/или отстраняване на техническа грешка в наименованието на актив) - 2 т.
Изпълнени са 3 от горепосочените изисквания. -1 т.
Изпълнени са по-малко от 3 от горепосочените изисквания - 0 т.
|
2.00
|
|
Финансови ограничения, ограничения произтичащи от Условията за кандидатстване и интензитета на помощта:
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
В случай на „Инвестиционни помощи за местни инфраструктури“ заявеното безвъзмездно финансиране, за което кандидатът заявява подкрепа, заедно с получената държавна/минимална помощ от други източници, не надхвърля максимално допустимия размер на помощта по чл. 4, пар. 1, буква „вв“ от Регламент на Комисията (ЕС) № 651/2014, съгласно посоченото в т. 10 от Условията за кандидатстване съгласно чл. 56 от Регламент (ЕС) № 651/2014
|
Да
|
|
2. |
В случай на „регионална инвестиционна помощ“, заявеното безвъзмездно финансиране, за която кандидатът заявява подкрепа, заедно с получената държавна/минимална помощ от други източници, не надхвърля максимално допустимия размер на помощта по чл. 4, пар. 1, буква „а“ от Регламент на Комисията (ЕС) № 651/2014, съгласно посоченото в т. 10 от Условията за кандидатстване съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и „минимална помощ“ (de minimis) съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013“ или на регламента, който ще го замени..
|
Да
|
|
3. |
По Дейност 4 „Помощ за изграждането на зарядни станции на слънчеви батерии за електромобили“ максималният размер на помощта по режим de minimis за едно и също предприятие , заедно с другите получени минимални помощи от страна на кандидата, не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три бюджетни години, изчислен в съответствие с посоченото в т. 10 от Условията за кандидатстване.
|
Да
|
|
4. |
В случаите когато кандидатът е микро/малко предприятие, предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява по режим „регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и предвижда дейности извън Югозападен район за планиране, интензитетът на заявеното безвъзмездно финансиране е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи, заявени от кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция:
Северозападен
Видин - 80%
Монтана - 80%
Враца - 80%
Плевен – 80%
Ловеч – 80%
Северен централен
Велико Търново – 70%
Габрово – 80%
Русе – 70%
Разград– 70%
Силистра– 70%
Североизточен
Варна – 70%
Добрич – 70%
Шумен – 70%
Търговище – 80%
Югоизточен
Бургас – 70%
Сливен – 70%
Ямбол – 80%
Стара Загора – 70%
Южен централен
Пловдив – 70%
Хасково – 70%
Пазарджик – 70%
Смолян – 80%
Кърджали – 70%
|
Да
|
|
5. |
В случаите когато кандидатът е средно предприятие, предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява по режим „регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и предвижда дейности извън Югозападен район за планиране, интензитетът на заявеното безвъзмездно финансиране е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи, заявени от кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция:
Северозападен
Видин - 70%
Монтана - 70%
Враца - 70%
Плевен – 70%
Ловеч – 70%
Северен централен
Велико Търново – 60%
Габрово – 70%
Русе – 60%
Разград– 60%
Силистра– 60%
Североизточен
Варна – 60%
Добрич – 60%
Шумен – 60%
Търговище – 70%
Югоизточен
Бургас – 60%
Сливен – 60%
Ямбол – 70%
Стара Загора – 60%
Южен централен
Пловдив – 60%
Хасково – 60%
Пазарджик – 60%
Смолян – 70%
Кърджали – 60%
|
Да
|
|
6. |
В случаите когато кандидатът е голямо предприятие, предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява по режим „регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и предвижда дейности извън Югозападен район за планиране, интензитетът на заявеното безвъзмездно финансиране е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи, заявени от кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция:
Северозападен
Видин - 60%
Монтана - 60%
Враца - 60%
Плевен – 60%
Ловеч – 60%
Северен централен
Велико Търново – 50%
Габрово – 60%
Русе – 50%
Разград– 50%
Силистра– 50%
Североизточен
Варна – 50%
Добрич – 50%
Шумен – 50%
Търговище – 60%
Югоизточен
Бургас – 50%
Сливен – 50%
Ямбол – 60%
Стара Загора – 50%
Южен централен
Пловдив – 50%
Хасково – 50%
Пазарджик – 50%
Смолян – 60%
Кърджали – 50%
|
Да
|
|
7. |
В случаите когато кандидатът е микро/малко предприятие, предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява по режим „регионална инвестиционна помощ“ и предвижда дейности в Югозападен район за планиране, интензитетът на безвъзмездното финансиране е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи, заявени от кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция:
София град (столица): 40%;
София област: 65%;
Област Благоевград: 65%;
Област Перник: 40%;
Област Кюстендил: 45%
|
Да
|
|
8. |
В случаите когато кандидатът е средно предприятие, предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява по режим „регионална инвестиционна помощ“ и предвижда дейности в Югозападен район за планиране, интензитетът на безвъзмездното финансиране е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи, заявени от кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция:
София град (столица): 30%;
София област: 55%;
Област Благоевград: 55%;
Област Перник: 30%;
Област Кюстендил: 35%.
|
Да
|
|
9. |
В случаите когато кандидатът е голямо предприятие, предложението за изпълнение на инвестиция се изпълнява по режим „регионална инвестиционна помощ“ и предвижда дейности в Югозападен район за планиране, интензитетът на безвъзмездното финансиране е по-нисък или равен на следните процентни стойности от общите допустими разходи, заявени от кандидата по предложението за изпълнение на инвестиция:
София град (столица): 20%;
София област: 45%;
Област Благоевград: 45%;
Област Перник: 20%;
Област Кюстендил: 25%.
|
Да
|
|
10. |
Най-малко 25% за „Регионална инвестиционна помощ“ по Дейност 3 от общите допустими разходи по предложението за изпълнение на инвестиция са съфинансирани чрез собствени средства на кандидата или със средства от външни източници, които изключват всякаква публична подкрепа.
|
Да
|
|
11. |
Максималният размер на безвъзмездното финансиране за кандидата при режим „непомощ“ по Дейност 1 „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на довеждаща техническа инфраструктура до индустриалния парк/зона“ е 80 % от допустимите разходи.
|
Да
|
|
12. |
Максималният интензитет на безвъзмездното финансиране за крайния получател при режим на „помощ“ по Дейност 2 „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на вътрешна техническа инфраструктура, в границите на индустриалния парк/зона“ е 80 % от допустимите разходи, съгласно чл. 56 от Регламент на Комисията (ЕС) № 651/2014.
|
Да
|
|
13. |
Максималният размер на безвъзмездното финансиране за крайния получател при режим на „минимална помощ“ по Дейност 4 „Помощ за изграждането на зарядни станции на слънчеви батерии за електромобили“ е 80% от допустимите разходи.
|
Да
|