|
Общи критерии за допустимост
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване, одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни.
|
Да
|
|
2. |
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020, в срока, посочен в Обявата и е на български език, с изключение на т.1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език - подписан с КЕП и прикачен в ИСУН 2020.
|
Да
|
|
3. |
В случай че документите не се подават лично от кандидата, приложено е Нотариално заверено изрично пълномощно, във формат „pdf“ или „jpg.
|
Не
|
|
4. |
Таблица за допустими инвестиции във формат „pdf” - подписан и сканиран от кандидата, както и във формат „xls“, „xlsx“;
Таблицата за допустими инвестиции се попълва в електронен формат (по образец) и се предоставя, както на електронен носител в подходящ формат, така и разпечатана и подписана лично от кандидата. Документът задължително се предоставя в двата формата от всички кандидати - Приложение 2.
|
Да
|
|
5. |
Приложено е Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му, във формат „pdf“ или „jpg.
|
Да
|
|
6. |
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“- Приложение 3.
|
Да
|
|
7. |
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната или текущата финансова година с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“. - за кандидати юридически лица с изключение на такива, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване с инвестиции изцяло в приоритетните сектори, включително с инвестиции, в обхвата на два или повече от тези сектори.
Справка-декларация се предоставя попълнена, разпечатана и подписана лично от кандидата.
Справка-декларация се предоставя попълнена, разпечатана и подписана лично от кандидата.
Когато кандидат е юридическо лице, документите се представят за всички лица(които са юридически лица), участващи в юридическото лице, производители на земеделски продукти, които са земеделски стопани - Приложение 4.
|
Не
|
|
8. |
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството (по образец). Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване по чл. 8, ал. 3, кандидатът предоставя и декларация с данни за предходната стопанска година. Декларация се предоставя попълнена, разпечатана и подписана лично от кандидата. В случаите, при които СПО се формира с намерение за засаждане/засяване, то кандидатът задължително указва периодът, в който ще се извърши засаждането/засяването в рамките на текущата, спрямо подаването на заявлението стопанска година. Когато кандидат е юридическо лице, декларацията се представя от всички лица, участващи в юридическото лице, които са земеделски стопани.
Важно!!!Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване по чл. 8, ал. 3, декларацията се предоставя в два екземпляра-един с данни за текущата, спрямо датата на подаване на заявлението, стопанска година и един с данни за предходната стопанска година - Приложение 5.
|
Да
|
|
9. |
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни
Декларацията (по образец) се предоставя попълнена, разпечатана и подписана лично от кандидата. Документът задължително се предоставя от всички кандидати.
Когато кандидат е юридическо лице, декларацията се представя от всички лица, участващи в юридическото лице, производители на земеделски продукти - Приложение 6.
|
Да
|
|
10. |
Декларация за нередности в оригинал.
Декларацията (по образец) се предоставя попълнена, разпечатана и подписана лично от кандидата. Документът задължително се предоставя от всички кандидати.
Декларацията се подписва задължително от кандидата - ФЛ, от представляващия и управляващия кандидата ЕТ, търговско дружество или юридическо лице. Когато управляващите кандидата са повече от едно лице, декларацията се попълва и подава по един екземпляр за всички лица от управителните органи на кандидата, а в случай, че членове са юридически лица - от техния представител в съответния управителен орган и от прокуристите и търговските пълномощници, когато има такива - Приложение 7.
|
Да
|
|
11. |
Декларация/ Приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 от Наредба №22, Декларацията (по образец) се предоставя попълнена, разпечатана и подписана лично от кандидата. Документът задължително се предоставя от всички кандидати. Когато кандидат е юридическо лице, декларацията се представя от всички лица, участващи в юридическото лице - Приложение 8.
|
Да
|
|
12. |
Запитване за оферта - Приложение 9.
|
Не
|
|
13. |
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката);
Декларацията се предоставя попълнена, разпечатана и подписана лично от кандидата. Документът задължително се предоставя от всички кандидати. Прилага се и приложението, предвидено към посочената декларация - образец "Приложение 10а - Справка за обобщени параметри на предприятието"
Когато кандидат е юридическо лице, декларацията, освен от кандидата, се представя и от всички лица, участващи в управлението на юридическото лице - Приложение 10.
|
Да
|
|
14. |
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ, получена по реда на процедурата.
Документът се прилага в оригинал и същият следва да съдържа всички изискуеми реквизити (подпис, печат, IBAN и BIC код, с титуляр на IBAN-кандидата) и е задължителен за всички кандидати.
|
Да
|
|
15. |
Бизнес план (по образец), включително на електронен носител и таблиците от бизнес плана в електронен формат по образец.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период. Бизнес планът се попълва в електронен формат в два файла (по образец) - текстови и табличен, като се предоставя както на електронен носител в двата формата, така и разпечатани и подписани на всяка страница лично от кандидата. Документът задължително се предоставя от всички кандидати - 15. Приложение 11 и 11а.
|
Да
|
|
16. |
Документ, удостоверяващ представителната власт на законния представител на кандидат, създаден по Закона за Селскостопанската академия – важи за юридическите лица, създадени по Закона за Селскостопанската академия
Документът се предоставя само от ЮЛ, създадени по ЗССА.
|
Не
|
|
17. |
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на Условията за кандидатстване на настоящата процедура;
Документът се предоставя само от кандидати - юридически лица.
|
Не
|
|
18. |
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци).
|
Не
|
|
19. |
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството, придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника, на възраст до 7 години, считано от датата на подаване на Заявлението за подпомагане
Декларацията се попълва от земеделски стопани, кандидатстващи за закупуване на самоходна земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата и които съгласно инвентарна книга към датата на подаване на заявлението имат налична самоходна техника - Приложение 13.
|
Не
|
|
20. |
Декларация НСИ - Документът задължително се предоставя от всички кандидати - Приложение 14.
|
Да
|
|
21. |
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо).
|
Не
|
|
22. |
Калкулатор земеделска техника - Документът се попълва от земеделски стопани, кандидатстващи за закупуване на самоходна земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата - Приложение 15.
|
Да
|
|
23. |
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 от ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване по чл. 8, ал. 3, кандидатът представя регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея за предходната стопанска година, когато съответствието с изискването по чл. 8, ал. 1, т. 2 се доказва с документите по чл. 8, ал. 2, т. 3. Документите за текущата стопанска година задължително се предоставят от всички кандидати.
Когато кандидат е юридическо лице, документите се представят за всички лица, участващи в юридическото лице, които са земеделски стопани. Документите за предходната стопанска година се предоставят в случай, че едновременно са изпълнени следните условия:
1. минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване по чл. 8, ал. 3 от Наредба №9.
2. когато съответствието с изискването по чл. 8, ал. 1, т. 2 за предходната стопанска година се доказва с документите по чл. 8, ал. 2, т. 3 от Наредба № 9.
|
Да
|
|
24. |
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, ал.10 и ал.12 от ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималният стандартен производствен обем. Кандидатът представя същите документи или заповеди и за предходната стопанска година, когато минималния стандартен производствен обем се доказва с намерение по чл. 8, ал. 3 и когато съответствието с изискването по чл. 8, ал. 1, т. 2 се доказва с документите по чл. 8, ал. 2, т. 2. Важи в случай, че няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година
Документът не се предоставя в случаите, при които земята, която участва при изчисляването на минималният стандартен производствен обем се доказва с анкетна карта или е заявена по схемите и мерките за подпомагане на площ.
Когато кандидат е юридическо лице, документите (ако е приложимо) се представят за всички лица, участващи в юридическото лице, производители на земеделски продукти, които са земеделски стопани. Документите за предходната стопанска година се предоставят в случай, че едновременно са изпълнени следните условия:
1. минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване по чл. 8, ал. 3 от Наредба № 9.
2. когато съответствието с изискването по чл. 8, ал. 1, т. 2 за предходната стопанска година се доказва с документите по чл. 8, ал. 2, т. 2 от Наредба № 9.
|
Не
|
|
25. |
25. Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период – важи за кандидати юридически лица, с изключение на кандидатите, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване с инвестиции изцяло в приоритетните сектори, включително с инвестиции, в обхвата на два или повече от тези сектори.
Документът трябва да съдържа всички необходими реквизити, съгласно Закона за счетоводството.
Когато кандидат юридическо лице, документите се представят за всички лица (които са юридически лица), участващи в управлението на юридическото лице, които са земеделски стопани.
|
Не
|
|
26. |
Инвентарна книга към датата на подаване на заявлението за подпомагане с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
Документът се предоставя от всички кандидати.
|
Да
|
|
27. |
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане
Документът се предоставя от всички кандидати в оригинал.
|
Да
|
|
28. |
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите
Документът се предоставя само в случаите, предвидени в Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите.
|
Да
|
|
29. |
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти обект на инвестицията или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане (когато е учредено срочно право на строеж) - важи в случаите по чл. 25, ал. 1, т. 1
Документът се предоставя в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за които се изисква разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
|
Не
|
|
30. |
Документ за собственост или документ за ползване върху имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид недвижими имоти обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, вписан в районната служба по вписвания, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба на МЗХ – важи в случаите в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията; Документът се предоставя в случай на кандидатстване за разходи за:
- закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ (с изключение при закупуване на земеделска техника и специализирани транспортни средства, които не са трайно прикрепени към земята, сградите или помещенията или поради своето естество или предназначение не се използват в затворени помещения);
- строително-монтажни работи, за които не се изисква разрешение за строеж, съгласно ЗУТ;
- създаване и/или презасаждане на трайни насаждения.
|
Не
|
|
31. |
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ – важи в случаите по чл. 25, ал. 3, т. 1
Документът се предоставя в случай на кандидатстване за разходи за СМР, за които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ.
|
Не
|
|
32. |
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или “Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията – важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ
Документът се предоставя при кандидатстване за разходи за СМР.
|
Не
|
|
33. |
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ. Документът се предостая при кандидатстване за разходи за СМР, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ.
|
Не
|
|
34. |
Подробни количествено – стойностни сметки /КСС/ заверени от правоспособно лице - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи - Приложение 12.
|
Не
|
|
35. |
Разрешение за строеж – важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Документът следва да е издаден на името на кандидата.
|
Не
|
|
36. |
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ – важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти. Документът следва да е издаден на името на кандидата.
|
Не
|
|
37. |
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от пред-проектно проучване изготвен и съгласуван от правоспособно лице – важи в случаите по чл. 28. Документът се предоставя при инвестиции за производство на енергия от ВЕИ.
|
Не
|
|
38. |
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение - важи в случаите, когато кандидатът, не се явява възложител по чл.5 и 6 от ЗОП. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител (по образец Приложение 12).
Документите не се прилагат за кандидати, които се явяват възложители по чл.5 и 6 от ЗОП. КСС се предоставят на хартиен и електронен носител, разделени по подобекти, съответстващи на описаните в "Таблицата за допустимите инвестиции". КСС следва да съответстват на КС в проектната документация, изготвена съгласно ЗУТ и да са подписани от двете страни по договора за СМР.
|
Не
|
|
39. |
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес).
|
Не
|
|
40. |
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса).
|
Не
|
|
41. |
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи.
|
Не
|
|
42. |
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Договори не се представят за разходи по чл. 51а. Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг.
Документът се предоставя в случаите, когато някои от активите ще бъдат придобити чрез финансов лизинг.
|
Не
|
|
43. |
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена определена в левове или евро с посочен ДДС - важи в случаите по чл. 32, ал. 11 и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции.
Документът се предоставя в случаите, че разходът, за който се кандидатства е наличен в публикувания списък с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи. Не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи (включително държавни такси) за извършени услуги от държавни или общински органи и институции.
|
Не
|
|
44. |
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 9 - важи в случаите по чл. 32, ал. 12 и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции.
Документите се предоставят в случаите, че разходът, за който се кандидатства не е наличен в публикувания списък с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи. Офертите следва да отговарят на определенията, посочени в §1 т. 23 и т. 46 от допълнителните разпоредби към Наредба № 9 от 21.03.2015 г. Не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи (включително държавни такси) за извършени услуги от държавни или общински органи и институции.
|
Не
|
|
45. |
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл.5 и 6 от ЗОП, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора - важи в случаите по чл. 32, ал.12
Документът се предоставя в случаите, при които кандидатът е избрал доставчик/изпълнител чрез подбор от най-малко три оферти. Когато избраната оферта не е с най-ниска цена в решението се включва и писменна обосновка за мотивите.
|
Не
|
|
46. |
Фактури придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения;
Документи, доказващи извършените разходи, преди подаване на проектното предложение – в случай, че кандидата заявява за възстановяване такива разходи.
|
Не
|
|
47. |
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане - важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост
Документът се предоставя при кандидатстване за разходи за закупуване на земя и/или сгради.
|
Не
|
|
48. |
Удостоверение, съгласно чл. 25, ал. 4 от Наредба № 47/2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър – важи в случай, че проектът включва разходи за производство на пчелни-майки по чл. 32, ал. 1, т. 5
Документът се предоставя при кандидатстване за разходи за производство на пчелни-майки.
|
Не
|
|
49. |
Документация по проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за избор на изпълнител/и - важи в случай, че проектът включва разходи по чл. 32, ал. 1, т.14, извършени преди подаване на заявлението за подпомагане от кандидат, който се явява възложител по чл.5 и 6от ЗОП.
Предоставя се заверено от възложителя копие на всички документи от проведената, съгласно изискванията на ЗОП, процедура за избор на изпълнител/и за предварителните разходи, извършени преди датата на подаване на заявлението за подпомагане.
|
Не
|
|
50. |
Разрешително за водовземане или ползване на повърхностен воден обект за изграждане на съоръжения за водовземане, ако се предвижда такова или Договор за извършване на услуга „водоподаване за напояване“ (за проекти с включени инвестиции за напоителни системи)
Предоставя се от кандидати, в чиито проекти са включени инвестиции за напоителни системи.
|
Не
|
|
51. |
Становище за допустимост по чл. 155, ал. 1, т. 23 от Закона за водите, издадено от директора на съответната Басейнова дирекция за управление на водите към Министерство на околната среда и водите за съответствие на инвестиционното предложение с действащите План за управление на речните басейни и План за управление на риска от наводнения (предоставя се на кандидата от съответната РИОСВ, в едно с документа по т. 21 за проекти с включени инвестиции за напоителни системи)
Предоставя се от кандидати, в чиито проекти са включени инвестиции за напоителни системи.
|
Не
|
|
52. |
Инженерен проект, изготвен и заверен от строителен инженер, вписан в регистъра към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, правоспособен да проектира системи за напояване (за проекти с включени инвестиции за напоителни системи)
Предоставя се от кандидати, в чиито проекти са включени инвестиции за напоителни системи.
|
Не
|
|
53. |
Декларация за несъстоятелност с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg” – важи за всички кандидати -Приложение 16
|
Да
|
|
54. |
Формуляр за мониторинг - Формулярът за мониторинг се попълва при регистриране на проектно предложение от кандидат към стратегия за ВОМР и при подаване на искане за плащане. При подаване на искане за плащане във формуляра се отчитат актуалните данни - Приложение 17.
|
Да
|
|
55. |
Декларация неприложими документи - Декларацията се подава в случаите когато документите, включени в „Списък с общи и специфични документи“ от Условия за кандидатстване, не са приложими за проектното предложение по подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие“ – важи за всички кандидати - Приложение 18.
|
Да
|
|
56. |
Списък невъзстановими инвестиционни разходи - Име на ползвателя, подпис и печат - Приложение 19.
|
Не
|
|
57. |
Декларация двойно финансиране - Декларацията се подписва от ползвателя – ФЛ или от представляващия и управляващия ползвателя, в случаите на ЕТ или ЮЛ – важи за всички кандидати - Приложение 20.
|
Да
|
|
58. |
Декларация липса на изкуствено създадени условия – попълва се от всеки кандидат по процедурата - Приложение 21.
|
Да
|
|
59. |
Справка персонал - попълва се от всеки кандидат по процедурата - Приложение 22.
|
Да
|
|
Допустимост на кандидатите по настоящата процедура:
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Кандидатът/получателят на финансова помощ има постоянен адрес – за физическите лица и седалище и адрес на управление – за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на общините Мъглиж и Гурково и осъществява дейностите по проекта на територията на общините Мъглиж и Гурково.
|
Да
|
|
2. |
Кандидатът е Земеделски производители – физическо или юридическо лице и кандидатства за инвестиции в собственото си стопанство, пряко свързани с една или няколко от дейностите по първично селскостопанско производство и съхранение само на собствени земеделски продукти, както и за подготовка на продукцията за продажба.
|
Да
|
|
3. |
Кандидатът е регистриран земеделски производител в съответствие със Закона за подпомагане на земеделските производители.
|
Да
|
|
4. |
Минималния стандартен производствен обем на стопанството на кандидата е не по - малко от 8 000 евро.
|
Да
|
|
5. |
Кандидатът, юридическо лице доказва приход от земеделска дейност и/или приход от услуги директно свързани със земеделска дейност и/или преработка на земеделска продукция и/или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ;
/Критерият за допустимост по т.5. не се прилага за кандидати, създадени до 1 година преди кандидатстването за проекти с инвестиции в приоритетните сектори.
|
Не
|
|
6. |
Кандидатът представя бизнес план /БП/, доказващ подобряване на дейността на ЗС чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности, подробно описани в представения БП.
|
Да
|
|
7. |
Кандидата не попада в никое от Условия за НЕдопустимост по настоящата процедура:
Не се подпомагат кандидати/ползватели на помощта при наличие на някое от обстоятелствата за отстраняване, когато:
1. са обявени в несъстоятелност или са в производство по несъстоятелност, или са в процедура по ликвидация, или са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или са преустановили дейността си;
2. имат задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и/или към община за данъци и/или задължителни вноски за социалното осигуряване, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията; видът и размерът на задълженията следва да са установени с влязъл в сила акт на компетентен орган;
3. са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
4. са предоставили невярна информация, необходима за удостоверяване на липсата на основания за отказ за финансиране, критериите за подбор или изпълнението на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
5. са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
6. са нарушили правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
7. са опитали, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлияя на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ), включен в стратегията за ВОМР, и/или от Държавен фонд "Земеделие" по отношение на одобрението за получаване на финансова помощ чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получа информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да ми даде неоснователно предимство, свързано с одобрение за получаване на финансова помощ;
8. е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
9. е установено, че по тяхна вина не са изпълнили задълженията си по договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове, договор за обществена поръчка, договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното им прекратяване, изплащане на обезщетения или други договорни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договорените дейности по договора;
10. са констатирани при проверки, одити или разследвания, проведени от разпоредители с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове, договор за обществена поръчка, договор за концесия за строителство или за услуга, което е довело до предсрочното им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
11. са извършили нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
12. имат изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията;
13. са включени в системата за ранно откриване и отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (ОВ L, бр. 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък „Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012“;
14. не е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
15. не е лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР до една година от прекратяване на правоотношението;
16. не е осъдено с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс;
з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
17. Не е лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
18. Не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
19. е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
20. е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
Съгласно чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ в процедурата чрез подбор не могат да участват и безвъзмездна финансова помощ не се предоставя на лица, за които са налице обстоятелства за отстраняване от участие в процедура за възлагане на обществена поръчка съгласно чл. 54 от ЗОП или които не са изпълнили разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ. Кандидатите са длъжни да декларират, че не попадат в някоя от категориите, посочени в чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от Постановление № 162 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове за периода 2014 – 2020 г.
Липсата на обстоятелствата по т. 1 – т.20 се доказва:
1. с декларация към момента на кандидатстване съгласно приложение № 3 от Условията за кандидатстване/Документи за попълване (Декларация Приложение 6 от Наредба 22 на МЗХГ)
2. при издаване на заповед за одобрение на заявлението за подпомагане, подаване на заявка за авансово, междинно и окончателно плащане с удостоверение, издадено от Агенцията по вписванията, или удостоверение за актуално състояние, издадено от съответния съд за обстоятелствата по т. 1, удостоверение от органите по приходите, удостоверение от Агенция „Митници“ и удостоверение от общината по седалището на кандидата/ползвателя на помощта за обстоятелства по т. 2, свидетелство за съдимост за обстоятелства т. 3 и т.16, удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ за обстоятелствата по т. 8;
Основанията за отстраняване по т.1 – т.14 се прилагат до изтичане на следните срокове:
1. определени във влязъл в сила акт на компетентните органи съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
2. пет години от влизането в сила на присъдата по отношение на обстоятелства по т. 15“;
3. три години от влизането в сила на акт на компетентните органи съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението, по отношение на обстоятелства по т. 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 или 11.
Кандидати/ползватели, за които е налице обстоятелство по т.1 – т.16, имат право да представят доказателства при подаване на декларация съгласно приложение № 3 от Условията за кандидатстване/Документи за попълване (Декларация Приложение 6 от Наредба 22 на МЗХГ). За тази цел горепосочено лице може да:
1. е погасило задълженията си по т. 2 и 12, включително начислените лихви и/или глоби или че те са разсрочени, отсрочени или обезпечени;
2. е платило или е в процес на изплащане на дължимо обезщетение за всички вреди, настъпили в резултат от извършеното от него престъпление или нарушение;
3. е изяснило изчерпателно фактите и обстоятелствата, като активно е съдействало на компетентните органи, и е изпълнило конкретни предписания, технически, организационни и кадрови мерки, чрез които да се предотвратят нови престъпления или нарушения.
|
Да
|
|
8. |
Кандидата участва в процедурата самостоятелно, а не в партньорство с друг участник.
|
Да
|