Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ -Изискуеми документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Когато кандидатът се представлява от няколко лица заедно, формулярът се подписва от всяко от тях с КЕП.
Да
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а. 
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Да
4.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.

Да
5.
Представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец на ДФЗ - Приложение №1 към Условията за кандидатстване.
Да
6.
Представена е декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец, съгласно приложение №12 на Наредба №22 - Приложение №2 към Условията за кандидатстване.
Да
7.
Представен е документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата.
Да
8.
Представено е нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат община - заповед на кмета.
Да
9.
Представено е копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища.
Да
10.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му (документ по чл.61д от Наредба №22).
Да
11.
Представена е декларация съгласно Приложение №6 на Наредба №22 от представляващия/те кандидата, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - Приложение №3 към Условията за кандидатстване (документ по чл.61д от Наредба №22).
Да
12.
Представена е декларация за нередности, съгласно приложение №10 на Наредба №22 от представляващия/те кандидата, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидат – Приложение №4 към Условията за кандидатстване (документ по чл.61д от Наредба №22).
Да
13.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/ писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/ МОСВ/ БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато това се изсква съгласно Закона за опазване на околната среда).
Да
14.
Представено е становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване.
Да
15.
Представено е разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите.
Да
16.
Представени са лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите   на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък.
Да
17.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг.
Да
18.
Представен е анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ (за проекти, на които размерът на допустимите разходи по инвестициите е над  левовата равностойност на 50 000 евро и генерират приходи)  - Приложения №5 и №5а към Условията за кандидатстване.
Да
19.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с 
разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
Да
20.
Представено е решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по мярка 4 (код на мярката по ПРСР 2014-2020г.–7.2.) от стратегията за ВОМР на „МИГ – Любимец – Ивайловград”.
(В случай на проект с кандидат за подпомагане община – решение на общински съвет.)
Да
21.
Представено е решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община.
Да
22.
Представена е справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица).
Да
23.
Представена е декларация в оригинал по чл. 4а, ал.1 от Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, (когато е приложимо за кандидати ЮЛНЦ) - Приложение №6 към Условията за кандидатстване.
Да
24.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014г., съгласно чл.21, ал.2, т.14 на Наредба №22, ведно с банкови извлечения.
Не
25.
Представена е оферта и/или извлечение от каталог на производител/ доставчик/ строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи – с предложена цена от производителя/ доставчика/ строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ.
Когато разходът е  включен в списъка с активи, дейности и услуги, за които са определени референтни разходи към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът представя една оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/ доставчика/ строителя.
Да
26.
Представени са най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал.   
Когато разходът не е включен в списъка с активи, дейности и услуги, за които са определени референтни разходи към датата на подаване на проектното предложение, за преценяване обосноваността на разходите, кандидатът представя най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които отговарят на изискванията, посочени в т. 14 – „Категории разходи, допустими за финансиране” на Условията за кандидатстване.
Да
27.
Представено е решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора му. (Когато е приложимо, съгласно т.14 „Категории разходи, допустими за финансиране” от Условията за кандидатстване.)
Да
28.
Представени са документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо).
Да
29.
Представена е декларация от представляващия МИГ, че изпълнител или подизпълнител на дейностите на проекта 
на изискванията на чл.19, ал.5, т.2 на Наредба №22 (при кандидат МИГ) - Приложение №7 към Условия за кандидатстване.
Да
30.
Представен е формуляр за мониторинг, съгласно приложение №13 от Наредба №22 - Приложение №8 към Условията за кандидатстване.
Да
31.
Представена е декларация за минимални и държавни помощи по образец (когато е приложимо) - Приложение №9 към Условията за кандидатстване.
Да
32.
Представен е анализ на икономическите и социалните ползи, доказващ, че дейността/ите по проекта ще доведе/ат до социално-икономическо развитие на района, съдържащ аргументация за устойчивостта на дейността/ дейностите, по образец – Приложение №10 към Условията за кандидатстване. (Изисква се за всички кандидати.)
Да
33.
Представен е проект за рекултивация на нарушени терени или залесяване на териториите с подходящи растителни видове, когато националното законодателство изисква да се приложат тези мерки, в случаите когато дейностите по проекта се извършват на терени, които подлежат на рекултивация, съгласно чл.11, ал.1 от Закона за опазване на земеделските земи.
Да
34.
Представено е становище от съответната общината, на чиято територията ще се изпълняват дейностите по проекта, че същите са в съответствие  приоритетите на общинския план за развитие.
(В случай на проект с кандидат за подпомагане ЮЛНЦ или МИГ).
Да
35.
Представено е удостоверение от председателя на колективния управителен орган (УС) на МИГ, че дейностите по проекта са съгласувани с одобрената  стратегията за ВОМР на МИГ (изисква се за всички кандидати).
Да
36.
Представена е декларация за липса или наличие на двойно финансиране на проекта и изкуствено създадени условия – Приложение №11 към Условията за кандидатстване.
Да
37.
Представена е декларация за неприложимост на общи документи по образец на ДФ „Земеделие“ -Приложение №12 към Условията за кандидатстване.
Не
38.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя – и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
Да
39.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“, в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (обн., ДВ, бр. 51 от 2001г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
Да
40.
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква, съгласно Закона за устройство на територията или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията.
Да
41.
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице.
Да
42.
Представено е съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти.
(Изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности.)
Да
43.
Представено е удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с т. 42.
Да
44.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти.
Да
45.
Представен е одобрен технически/ технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице – за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници.
Да
46.
Представено е удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо.
Да
47.
Представена е декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях.
Да
48.
Представено е обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характерист
ики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл.48 от Закона за енергийната ефективност и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016г., за обследване на енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. 
(Представя се за дейност „Енергийна ефективност в общински сгради, в които се предоставят обществени услуги”.) 
Да
49.
Представено е обследване за енергийна ефективност, изготвено по реда на чл.57, ал.6 от Закона за енергийната 
ефективност и Наредба № Е-РД-04-05 от 2016г., за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания. 
(Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий „Проектът води до повишаване на енергийната ефективност” извън обхвата на дейност „Енергийна ефективност в общински сгради, в които се предоставят обществени услуги”.) 
Не
50.
Представена е декларация за дейността, както и годишен финансов отчет, от който да е видно финансово-счетоводното (в т.ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност. (Представя се при определяне на финансовото подпомагане като „помощ”, съгласно т.16 ”Приложим режим на минимални/държавни помощи” от  Условия за кандидатстване.)
Да
51.
Представена е декларация за неприложимост на специфични документи - Приложение №12а към Условията за кандидатстване.
Не
52.
Представени са други документи по преценка на кандидата, относими към проектното предложение.
Не
II. Група
ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на кандидата и проектните дейности. Допустимост и обоснованост на разходите.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:

1. Община Любимец (за всички дейности)
2. Община Ивайловград (за всички дейности)
3. Юридическо лице с нестопанска цел (за дейности, свързани със социалната, спортната инфраструктура и културния живот).
4. „Местна инициативна група - Любимец – Ивайловград”, при условие, че:
- проектът, за който кандидатства за финансиране е в обществена полза;
- никой от членовете на колективния върховен орган и на колективния управителен орган, както и свързано с него лице по смисъла на §1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон, не е изпълнител или подизпълнител на дейностите на проекта (съгласно Декларация - Приложение №7 към Условията за кандидатстване), и
- не е постъпило друго предложение за финансиране по мярката по провежданата процедура.
Да
2.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на действие на „МИГ – Любимец – Ивайловград”.
Забележка:
Не е допустим получател на финансова помощ клон на юридическо лице (в качеството си на кандидат), ако юридическото лице открило клона не отговаря на посоченото изискване. Проекти, представени от кандидати, неотговарящи на условието ще бъдат отхвърлени като недопустими, съгласно  критерии за допустимост на кандидатите, посочени в  т.11.1 от Условията за кандидатстване.
Да
3.
Кандидатът и/или негов законен или упълномощен представител, отговаря на изискванията на чл.12, ал.3 от Наредба №22 от 14.12.2015г. (Съгласно Декларация - Приложение №3 към Условията за кандидатстване.)
Да
4.
Проектът включва поне една от допустимите дейности от обхвата на т.13 „Дейности, допустими за финансиране” от Условията за кандидатстване.
Да
5.
Дейностите за социална инфраструктура са свързани с услуги от обхвата на чл.36, ал.2 или ал.5 от Правилника за прилагане на закона за социалното подпомагане.
Да
6.
Проектното предложение има за цел: 

	подобряване на малки по мащаби публична инфраструктура и/или
	подобряване облика на населените места на територията на МИГ и/или
	разширяване на основни услуги за населението, свързани със свободното време, спорт и култура.
Да
7.
Предвижда се дейностите по проекта да се изпълняват на територията на действие на „МИГ – Любимец – Ивайловград”.
Да
8.
Проверка за двойно финансиране: 
Кандидатът не е получил публична финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз, и/или други публични средства за разходите, за които кандидатства за финансиране за същия/те обект/ти:
Забележка:
	Съгласно Декларация - Приложение №11 към Условията за кандидатстване.
	Проверка в публичния модул в ИСУН за двата програмни периода,  липсват данни за двойно финансиране. Прикачен е „принт скрийн” на проверката.
(http://umispublic.government.bg/srchExtSearch.aspx) (http://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Beneficiary)
Не
9.
Проверка за наличие на изкуствено създадени условия: 
Относно кандидатът и проектното предложение на са установени „изкуствено създадени условия”, по смисъла на §1, т.5 от ДР на Наредба №22 от 14.12.2015г., целящи получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и национално законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности по условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Забележка:
	Съгласно Декларация - Приложение №11 към Условията за кандидатстване.
	Проверка на място. 
Да
10.
Проверка за минимални помощи:

Финансовото подпомагане по проектното предложение не представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС, съгласно условията на т.16 „Приложим режим на минимални/държавни помощи”.

Финансовата помощ за кандидата, заедно с другите получени минимални помощи от предприятията, с които предприятието кандидат образуват „едно и също предприятие” по смисъла на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013  не  надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни бюджетни години.
Забележка:
	Съгласно Декларация - Приложение №9 към Условията за кандидатстване.
	Чрез проверка на публично достъпни регистри – Министерство на финансите; ИСУН. Прикачен е "принт скрийн" на проверка 
http://umispublic.government.bg/srchExtSearch.aspx
http://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Beneficiary
http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx

Не
11.
Посещението на място: 
Посещението на място установи, че представената в проектното предложение информация, съответства на констатираното действително състояние.
Забележка: съгласно протокол от посещение на място.
Да
12.
Максималния размер на заявените допустими разходи за реализиране на проекта е не по-голям от левовата равностойност на 200 000 евро и не по-малък от левовата равностойност на 5 000 евро, при курс на еврото 1,9558.
Забележка:
	Минималният размер на БФП за проект е левовата равностойност на 5 000 евро.
	Максималният размер на БФП за проект е до левовата равностойност на 200 000 евро.
	Когато кандидата е юридическо лице с нестопанска цел (ЮЛНЦ), максималния размер на  БФП за проект е до левовата равностойност на 50 000 евро.
Да
13.
В проектното предложение са включени допустими за финансиране разходи, а именно: 
1.	Изграждането, включително отпускането на лизинг, или подобрения на недвижимо имущество и инфраструктура.
2.	Закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване, обзавеждане до пазарната цена на актива;
3.	Общи разходи, свързани с изброените по-горе, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост. (Разходите не може да надхвърлят 12% от общата сума). 
4.	Разходи за нематериални активи - придобиването или развитието на компютърен софтуер и придобиване на патенти, лицензи, авторски права, търговски марки.
Не
14.
Проектът не съдържа някой от разходите, определени като недопустими за финансиране в т.14 от Условията за кандидатстване.
Не
15.
Разходите по проекта са обосновани от гледна точка на:
а) целите и дейностите на проекта;
б) реалната пазарна стойност на предложените разходи.
Не