Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
ГРУПА I. КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ
НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
5.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица”, обхващаща целите територии на общините Котел и Сунгурларе и три населени места от община Върбица /гр. Върбица, с. Крайгорци и с. Чернооково/.
Да
7.
Проектното предложение съдържа всички задължителни дейности / от 1 до 3 включително/
Да
8.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Не
9.
Целевата група е допустима.
Да
10.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Да
11.
Максималният размер на средствата, получени от кандидата/партньора/ите под формата на минимална помощ за период от три бюджет ни години на „едно и също предприятия“ НЕ надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро в случай на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка.(ако е приложимо)
Да
II. Група
ГРУПА II. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА–ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта и/или на законния представител на организацията (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение ІІ Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в Търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
3.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата (за КАНДИДАТИ общини).
Декларацията е попълнена от представляващия кандидата - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение ІІІ - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020. - неприложимо за общини
Да
5.
Приложение ІV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
6.
Приложение V - Декларация от кандидат община,попълнена по образец и подписана от кмета на общината - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
7.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за Търговския регистър
Да
8.
Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за текущата финансова година– сканиран и прикачен в ИСУН 2020./неприложимо за кандидати - общини/
За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс и ОПР за месеците, през които организацията е съществувала – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
В случай че посочените документи са оповестени в ТР и РЮЛНЦ ще бъде извършена проверка по служебен път
Да
9.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА (заповед от кмета на община) за подписване на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо).
Да
10.
За КАНДИДАТИ  финансови институции - да са вписани в Регистъра на лицензираните банки и
клонове на чуждестранни банки в Република България или да са вписани в регистъра  по чл. 3а от ЗКИ. 
Да
11.
Кандидатът притежава опит в предоставянето на дейностите 2 и/или 3 от операцията.
Да
12.
Проектобюджет (Приложение IX).
Да
13.
Документи, доказващи стойността на заложените разходи в план-сметките към проeктобюджета (оферти, информация от интернет и др.). (ако е приложимо)
Да
III. Група
ГРУПА ІІІ. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ-
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение-ІІ: Декларацията на кандидата/партньорае попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в Търговския регистър и РЮЛНЦ, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартияотвсички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
2.
Приложение ІІ-1 Декларация на партньора - общини/райони на общини (приложимо само за ПАРТНЬОРИ общини).
Декларацията е попълнена от представляващия партньора - община/район на община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение ІІІ - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в Търговския регистъри РЮЛНЦ или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение ІV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
5.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за Търговския регистъриРЮЛНЦили информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път.
Да
6.
В случай, че партньор по проекта е обучителна институция (висше училище, професионални училища, професионален колеж и пр.) – представя се съответния учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020 (ако е приложимо);
Да
7.
В случай, че партньор по проекта е Център за информация и професионално ориентиране, – представя се активна лицензия, издадена от Националната агенция за професионално образование и обучение (НАПОО) – сканирана и прикачена в ИСУН (ако е приложимо). В случай, че е посочен № на лицензията от НАПОО във Формуляра за кандидатстване, /в описание на дейностите по проекта/ информацията ще бъде проверена по служебен път;
Да
8.
Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за текущата финансова година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020. /неприложимо за партньори - общини/
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала през текущата година– сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
Да
9.
Препис от Решение на ОбС за одобряване на партньорство за кандидатстване по процедурата, когато партньор по проекта е община - сканирано и прикачено в ИСУН.
Не
10.
Партньорът или поне един от партньорите(когато са повече от един)притежава/т опит в предоставянето на дейности 2 и/или 3 от операцията.
Да
IV. Група
ГРУПА IV. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА–
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
1. Кандидатът е някое от изброените лица:

1.1. центрове за развитие на предприемачеството, включително:
- Неправителствена организация - юридическо лице с нестопанска цел, регистрирано по реда на ЗЮЛНЦ;
- Търговец по смисъла на Търговския закон;
- Финансова институция – банки (кредитни институции) или финансови институции по смисъла на Закона за кредитните институции.
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията наРепублика Българияв съответствие с действащото българско законодателство и има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ.
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо).
Не
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
–	Когато кандидатът е новорегистрирана/ новосъздаде-на организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период.
–	Когато кандидатът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година.
Да
5.
Кандидатът и партньорът или поне един от партньорите (когато са повече от един) имат съвкупно доказан опит в предоставянето на дейности 2 и 3 от операцията,  насочени конкретно към подкрепа за развитие на предприемачески умения за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и подпомагане развитието на стартиращи предприятия. 
Задължително всяка една организация трябва да има доказан опит поне по една от дейности 2 и  3.
Да
V. Група
ГРУПА V - АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ – 
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
-	общини - община Котел, община Сунгурларе, община Върбица
-	центрове за развитие на предприемачеството, вкл. търговски дружества и неправителствени организации
Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Не
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс за текущата финансова година), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020.
Когато партньорът е новорегистрирана/новосъздаде-на организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период.
Когато партньорът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година.
Да