Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
Административни критерии
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е получен в установения срок за подаване.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е получен по реда и начина съгласно условията/насоките за кандидатстване.
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е попълнен и подписан от кандидата и/или упълномощено от него лице.
Да
4.
Формулярът за кандидатстване е попълнен в съответствие с приложените указания.
Да
5.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Да
6.
Приложени са всички изискуеми документи съгласно условията/насоките за кандидатстване (По - подробно, документите са описани в т. 23 от Условията за кандидатстване).
Да
7.
Таблица за допустими инвестиции по образец на ДФЗ във формат „pdf”/“jpg” и „xls”- (Приложение 2) - (Документът е задължителен за всички кандидати.);
Да
8.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни / Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни по образец съгласно приложение № 4 към настоящите Условия; Представя се във формат “pdf” или “jpg”- (Документът е задължителен за всички кандидати.)
Да
9.
Формуляр за мониторинг съгл. Приложение 8 към настоящите Условия - (Документът е задължителен за всички кандидати.)
Да
10.
Нотариално заверено изрично пълномощно, – представя се във формат “pdf” или “jpg”. (Представя се в случай че документите не се подават лично от кандидата.)
Не
11.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата; когато кандидат е МИГ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - МИГ, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат “pdf” или “jpg” ”- (Документът е задължителен за всички кандидати.)
Да
12.
Декларация за липса на основания за отстраняване, съгласно приложение № 6 от настоящите условия, от представляващия/те кандидата; Представя се във формат “pdf” или “jpg”  и/или попълнена електронна декларация (Документът е задължителен за всички кандидати.)
Да
13.
Декларация за нередности, съгласно приложение № 5 към настоящите условия, от представляващия/те кандидата; Представя се във формат “pdf” или “jpg” - (Документът е задължителен за всички кандидати.)
Да
14.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда /решение по оценка на въздействие върху околната среда/ решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/ становище по екологична оценка/ решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/ решение по оценка за съвместимостта /писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/ Министерство на околната среда и водите/ Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и Закона за водите. Представя се във формат “pdf” или “jpg” - (Документът е задължителен за всички кандидати.)
Да
15.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни. Представя се във формат “pdf” или “jpg” (Документът е задължителен в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване.)
Не
16.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите. Представя се във формат “pdf” или “jpg” (Документът е задължителен в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване).
Не
17.
Становище за допустимост по чл. 155, ал. 1, т. 23 от Закона за водите, издадено от директора на съответната Басейнова дирекция за управление на водите към Министерството на околната среда и водите, за съответствие на инвестиционното предложение с действащите План за управление на речните басейни и План за управление на риска от наводнения (предоставя се на кандидата от съответната РИОСВ) Представя се във формат “pdf” или “jpg” (Документът е задължителен в случаите на инвестиции за напоителни системи).
Не
18.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Представя се във формат “pdf” или “jpg” - (Документът е задължителен в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг.)
Не
19.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат “pdf” или “jpg” и таблиците от Бизнес плана в “xls” - (Приложение № 3) - (Документът е задължителен за всички кандидати.);
Да
20.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Представя се във формат “pdf” или “jpg” - (Документът е задължителен за всички кандидати.)
Да
21.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР. Представя се във формат “pdf” или “jpg” - (Документът е задължителен за всички кандидати, регистрирани, като юридически лица.)
Не
22.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период. Представя се във формат “pdf” или “jpg” (Документът е задължителен за всички кандидати, задължени да съставят баланс и да подават годишен финансов отчет към НСИ.)
Не
23.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката съгласно приложение № 7, с подпис/и, печат и сканирана във формат “pdf” или “jpg”, - (Документът е задължителен за всички кандидати.)
Да
24.
Фактури, придружени с платежни нареждания, ведно с банкови извлечения. Представят се във формат “pdf” или “jpg” - (Документът е задължителен за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждения на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР и след 01.01.2014г., съгл. чл.21, ал.2, т.14 от Наредба 22/14.12.2015г.)
Не
25.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител /доставчик/ строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи. Представя се във формат “pdf” или “jpg” (Приложимостта е определена в т.14 „Категории разходи, допустими за финансиране” от настоящите Условия за кандидатстване.)
Не
26.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за общесвтените поръчки (ЗОП). Представя се във формат “pdf” или “jpg” или “rar”/”zip”. (Приложимостта е определена в т.14 „Категории разходи, допустими за финансиране” от настоящите Условия за кандидатстване.)
Не
27.
Декларация за липса на двойно финансиране и изкуствено създадени условия – Приложение 20 към настоящите условия. Представя се във формат “pdf” или “jpg” - (Документът е задължителен за всички кандидати.)
Да
28.
Удостоверение за наличие или липса на публични задължения към Община Харманли. Представя се във формат “pdf” или “jpg”- (Документът е задължителен за всички кандидати.)
Да
29.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната или текущата финансова година. Представя се във формат “pdf” или “jpg”(Попълва се от кандидати юридически лица, с изключение на тези, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване и са подали проект, с инвестиции, изцяло насочени във: сектор „Животновъдство”,  „Плодове и зеленчуци” или  „Етеричномаслени и медицински култури”, включително с инвестиции, в обхвата на два или повече от тези сектори.)
Не
30.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството (по образец съгласно Приложение 14 от настоящите Условия за кандидатстване). (Документът е задължителен за   кандидати земеделски производители- Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът предоставя и декларация с данни за предходната стопанска година - не се изисква за признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти и юридически лица, кандидати за колективни инвестиции.)
Да
31.
Регистрационна карта, издадена по реда на § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни; или  Регистрация на обработваната от кандидата земя и отглежданите животни в Интегрираната система за администриране и контрол (ИСАК); или Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Представя се във формат “pdf” или “jpg” или “rar”/”zip”; (Документът е задължителен за   кандидати земеделски производители.)
Да
32.
Удостоверение за признаване на групата/организацията на производители – важи за кандидати, признати групи организации на производители. Представя се във формат “pdf” или “jpg”; (Представя се от кандидати признати групи/организации на производители);
Не
33.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията (по образец съгласно Приложение 17 от настоящите Условия за кандидатстване) Представя се във формат “pdf” или “jpg” (Представя се от кандидати признати групи/организации на производители);
Не
34.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период. Представя се във формат “pdf” или “jpg” или “rar”/”zip”; (Представя се от кандидати юридически лица, с изключение на кандидатите, създадени до 1 година, преди датата на кандидатстване с проектно предложение, с инвестиции изцяло в сектори „Животновъдство“, „Плодове и зеленчуци“ и „Етерично маслени медицински култури“, включително с инвестции в обхвата на два или повече от тези сектори);
Не
35.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията. Представят се във формат “pdf” или “jpg”; (Приложимостта е определена в т.14 „Категории разходи, допустими за финансиране” от настоящите Условия за кандидатстване);
Не
36.
Една независима оферта в оригинал. Представя се във формат “pdf”/“jpg”/”xls”; (Приложимостта е определена в т.14 „Категории разходи, допустими за финансиране” от настоящите Условия за кандидатстване);
Не
37.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал. Представят се във формат “pdf”/“jpg”/”xls” или “rar”/”zip”; (Приложимостта е определена в т.14 „Категории разходи, допустими за финансиране” от настоящите Условия за кандидатстване);
Не
38.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител или Решение за определяне стойността на разхода, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160. Представя се във формат “pdf” или “jpg”; (Приложимостта е определена в т.14 „Категории разходи, допустими за финансиране” от настоящите Условия за кандидатстване);
Не
39.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат “pdf” или “jpg”; (Документът е задължителен в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост);
Не
40.
Удостоверение съгласно  чл. 25, ал. 4 от Наредба № 47 от 2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър. Представя се във формат “pdf” или “jpg”. (Представя се в случай, че проектът включва разходи за производство на пчелни майки);
Не
41.
Договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общите организации на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз (ЗПООПЗПЕС) с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието, храните и горите за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 ЗПООПЗПЕС, заедно с копие от сертификационно писмо от контролиращото лице, удостоверяващо, че е проведена най-малко първа инспекция (в случай че към датата на кандидатстване е проведена такава), или копие от сертификат от контролиращо лице, удостоверяващ, че кандидатът е производител на продукт/и, сертифициран/и като биологичен/и. Представя се във формат “pdf” или “jpg”; (Представя се в случай, че кандидатът заявява по-висок размер на помощта за инвестиции изцяло свързани с изпълнявани от кандидатата ангажименти по мярка 11 „Биологично земеделие“ от ПРСР 2014-2020г. или сходни ангажименти по мярка 214 „Агроекологични плащания“, направление „Биологично земеделие“ от ПРСР 2007-2013г. и не се отнася за признати групи/организации на производители.);
Не
42.
Инженерен проект, изготвен и заверен от строителен инженер, вписан в регистъра към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, правоспособен да проектира системи за напояване. Представя се във формат “pdf” или “jpg” (Документът е задължителен в случаите на инвестиции за напоителни системи);
Не
43.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ, съгл. Приложение 27; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;(Документът е задължителен за всички кандидати.);
Да
44.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;(представя се в случай, че кандидатът заявява приоритет по критерий 4 за инвестиции в иновации в стопанството).
Не
45.
Копие от Договори за предоставяне на безвъмездна финансова помощ или заповеди за одобрение. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;(представя се в случай, че кандидатът заявява приоритет по критерий 5 5.	Кандидатът е земеделски стопанин до 40г., одобрен по някоя от мерките: 112 или 141 от ПРСР 2007-2013г.; по някоя от подмерките: 6.1 или 6.2 от ПРСР 2014-2020г.).
Не
46.
Договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз (ЗПООПЗПЕС) с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 ЗПООПЗПЕС, придружен от документ (сертификационно писмо от контролиращото лице, сертификат, че кандидатът е производител на продукт/и, сертифициран/и като биологичен/и, или друг документ), издаден от контролиращо лице, удостоверяващ че земята/площите и/или наличните животни, с които е обосновано ползването на инвестициите, свързани с производство на биологични продукти, са предмет на контрол към датата на кандидатстване. Представя се във формат “pdf” или “jpg”. (представя се в случай, че кандидатът заявява приоритет по критерий 2 за биологично земеделие /включват се и стопанства в преход към биологично производство).
Не
47.
Справка за съществуващия и нает от кандидата персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година– Приложение 25; Представя се във формат "pdf" или "jpg". (представя се в случай, че кандидатът заявява приоритет по критерий 5, чието изпълнение води до осигуряване на заетост на територията)
Не
48.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
49.
Документ за собственост или документ за ползване върху имота (земя и/или земеделска земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
50.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително – монтажни работи и когато за предвидените строително – монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект, съгласно ЗУТ. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
51.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001г.) – важи в случай, че проектът включва разходи за строително – монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект, съгласно ЗУТ. Представя се във формат “pdf” или “jpg” или “rar”/”zip” ;
Не
52.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
53.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
54.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице – важи в случай, че проектът включва разходи за строително – монтажни работи. Представят се във формат “pdf” и “xls” или “rar”/”zip”;
Не
55.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
56.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
Не
57.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
58.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Не
59.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи. Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
Не
60.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията. Представя се във формат “pdf” или “jpg” (Документът е задължителен в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство);
Не
61.
Декларация Приложение № 33 към Условията за кандидатстване (Съгласно Заповед №РД 09-647/3.07.2019г., на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020г.). Представя се във формат "pdf" или "jpg". (Документът е задължителен за всички кандидати.)
Да
II. Група
Критерии за допустимост
Критерий Води до отхвърляне
1.
Допустимост на кандидата за предоставяне на БФП.
Кандидатът е:
- Физическо или юридическо лице;
- Регистрирано като земеделски производители по ЗПЗП;
- СПО (стандартен производствен обем) на стопанството е не по – малко от 8000 евро;
-Юридически лица са доказали доход от земеделска дейност и/или участие и подпомагане по СЕПП;
- Група на производители.
- Групата е призната като организация на производители в съответствие с националното и/или европейското законодателство;
- Инвестициите са свързани с основата земеделска дейност на членовете на организацията, която е основна и за организацията;
Да
2.
Дейностите са на територията на МИГ Харманли - Дейностите по проектите следва да бъдат изпълнявани на територията на сдружение „МИГ Харманли“, обхващаща територията на Община Харманли.
Да
3.
Постоянен адрес за физически лица и седалище и адрес на управление за юридически лица е на територията на МИГ Харманли.
Да
4.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по съответната мярка.
1. Земеделски стопани за инвестиции в техните стопанства, пряко свързани с една или няколко от дейностите по първично селскостопанско производство и съхранение само на собствени земеделски продукти, както и подготовка на продукцията за продажба;
2. Признати групи или организации на производители за инвестиции, които са от полза на цялата група или организация на производители и са свързани с основната земеделска дейност по производство и/или съхранение на земеделски продукти, произведени от техните членове, както и с подготовка на продукцията за продажба.
Важно: Земеделските продукти по т. 1 и 2 могат да бъдат само продукти, включени в приложение № 1 от ДФЕС, и памук, с изключение на риба и рибни продукти. 
Финансова помощ се отпуска само в случай, че продуктът е памук или продуктите по приложение № 1 са в обхвата на приложение № I по член 38 от Договора за функциониране на Европейския съюз.
Да
5.
Ясно описание на дейностите в съответствие с целите на проекта.
Да
6.
Наличие на връзка между предвидените дейности и очакваните резултати.
Да
7.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно условията/насоките за кандидатстване. Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Одобреният проект за финансиране от ЕЗФРСР се изпълнява в срок до 36 /тридесет и шест/ месеца като неговото изпълнение следва да приключи до 30.06.2025г.
Да
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в условията/насоките за кандидатстване.
- Изграждане, придобиване и подобряване на недвижимо имущество, вкл. чрез лизинг;
- Закупуване на нови машини, съоръжения и оборудване, включително компютърен софтуер до пазарната стойност на активите, вкл. чрез лизинг;
- Разходи за създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед и бързорастящи храсти и дървесни видове за производство на биоенергия;
- Общи разходи, свързани със съответния проект за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултантски услуги, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекта, проучвания за техническа осъществимост на проекта;
- Разходи за ноу-хау, придобиване на патентни права и лицензи, разходи за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта”;
- Разходи за закупуване на земя до 10% от общия размер на допустимите инвестиционни разходи. 
- Разходи за закупуване на специализирани земеделски транспортни средства – като например камиони, цистерни за събиране мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици, и др.
- За инвестициите в пчеларство ще бъде направено пълно разграничение между инвестициите подпомагани по подмярка 4.1 и тези подпомагане по „Национална програма по пчеларство“. Ще се подпомагат кандидати, които притежават над 150 пчелни семейства.
Разходите са допустими само ако са извършени след подаване на заявлението за подпомагане с изключение на общите разходи за проекта.
Общите разходи не трябва да надхвърлят 12% от сумата на допустимите разходи.
Разходите за попълване на бизнес план, извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта, не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи.
Да
9.
Съответствие с минимален /4 889,50лв./максимален /82 143,60лв./ размер на безвъзмездната финансова помощ по мярката.
Да
10.
Съответствие с минимален размер на собствено участие по мярката, по която се кандидатства.
Да
11.
Проектът предвижда мерки, свързани с публичността и разпространението на информация. (когато е приложимо)
Не
12.
ОВОС или други сертификати за въздействие върху околната среда.
Представен е някой от следните документи:
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда /решение по оценка на въздействие върху околната среда/ решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/ становище по екологична оценка/ решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/ решение по оценка за съвместимостта /писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/ Министерство на околната среда и водите/ Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и Закона за водите.
Да
13.
Оценка на показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели:
Нетна настояща стойност на проекта (NPV). NPV > 0;
Вътрешна норма на възвращаемост (IRR) по проекта. IRR > r (6%);
Вътрешна норма на възвращаемост (IRR1) на другите дейности на кандидата. IRR1 > r (6%);
Индекс на рентабилността (PI) по проекта. PI > 1;
Индекс на рентабилността (PI 1) на другите дейности на кандидата. PI 1 > 1;
Срок на откупуване (PBP).  Срокът на откупуване на инвестицията трябва да бъде в рамките на периода на бизнесплана.

Представеният бизнес план показва подобряване на дейността на предприятието на кандидата чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности. Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели, отговарят на изискванията за допустимост.
Да
III. Група
Проверка за липса на двойно финансиране
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Да
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране.
Да
IV. Група
Проверка за наличие на изкуствено създадени условия, съгласно Таблица за двойно финансиране и изкуствено създадени условия
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление). В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 1, т. 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Да
V. Група
Посещение на място за заявления, включващи разходи за строително - монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, (когато е приложимо), съгласно Таблица за двойно финансиране и изкуствено създадени условия и протокол
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 2 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Не