|
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Формулярът за кандидатстване е подаден от бенефициент, посочен в ОПТТИ като конкретен бенефициент:
|
Да
|
|
2. |
Проектът попада в обхвата на финансиране на КФ/ ЕФРР:
|
Да
|
|
3. |
Проектът допринася за постигане на общата цел на ОПТТИ:
|
Да
|
|
4. |
Проектът допринася за постигане на поне една от специфичните цели на съответната приоритетна ос:
|
Да
|
|
5. |
Проектът допринася за постигане на поне един от избраните инвестиционни приоритети в ОПТТИ :
|
Да
|
|
6. |
Проектното предложение съответства на видовете транспорт, включени за финансиране в ОПТТИ 2014-2020 г.:
|
Да
|
|
7. |
Информацията във ФК показва, че всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на ФК:
|
Да
|
|
8. |
Информацията, свързана с описанието на местоположението на инвестицията доказва, че проектът отговаря на изискванията за допустимост за финансиране във връзка с мястото на изпълнение или района на проекта :
|
Да
|
|
9. |
Планираният времеви график за изпълнение на проекта попада в периода на допустимост на разходите за финансиране от КФ/ ЕФРР между 1 януари 2014 г. и 31 декември 2023 г. :
|
Да
|
|
10. |
Дейностите за подпомагане на управлението и изпълнението на проекта са в съответствие с действащата нормативна уредба (когато е приложимо):
|
Да
|
|
11. |
Бенефициента е декларирал, че дейностите, финансирани по проекта, не се финансират/не са финансирани от друг проект/програма или друга финансова схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма и е извършена проверка за липса на двойно финансиране (контролен лист – Приложение № 3.08. от ПНУИ на ОПТТИ):
|
Да
|
|
ТЕХНИЧЕСКА И ФИНАНСОВА ОЦЕНКА
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Описанието на проекта показва свързаност и съгласуваност на проекта с основните приложими хоризонтални политики на ЕС: устойчиво развитие (включващо: опазване на околната среда, ефективно използване на ресурсите, смекчаване измененията на климата и адаптация към него, устойчивост при бедствия, превенция и управление на риска от бедствия); равни възможности и недопускане на дискриминация; равенство между половете; партньорство и многостепенно управление; държавни помощи; обществени поръчки; конкурентоспособност и други приложими:
|
Не
|
|
2. |
Описанието на проекта показва свързаност и съгласуваност на проекта с целите и приоритетите на националната и общоевропейска политика за програмния период 2014-2020 г.: Споразумение за партньорство на Република България, очертаващо помощта на Европейските структурни и инвестиционни фондове за периода 2014-2020 г.; Национална програма за реформи; Национална програма за развитие: България 2020; Бялата книга – 2011 г.; Насоки за развитие на Трансевропейската транспортна мрежа; Стратегия за развитие на транспортната система на Република България до 2020 г.; Национална концепция за пространствено развитие 2013-2025; ОПТ 2007-2013, с други оперативни програми и/или проекти/инициативи в ход и финансирани от други източници:
|
Не
|
|
3. |
Информацията за структурата, отговаряща за изпълнението на инвестиционния/ инфраструктурния проект, и за нейния капацитет, показва достатъчен технически, юридически и финансов капацитет на бенефициента .
|
Не
|
|
4. |
Информацията за структурата, отговаряща за изпълнението на инвестиционния/ инфраструктурния проект, и за нейния капацитет, показва достатъчен административен капацитет за изпълнение на дейностите по проектното предложение; Установена е ясна структура за управление/ изпълнение на проекта; Създадени и действащи системи за добро управление и контрол.
|
Не
|
|
5. |
Описанието на инвестицията и нейното местоположение ясно и точно описва обхвата на проекта във връзка с мястото на изпълнение или района на проекта.
|
Не
|
|
6. |
Правилност на изчислението на общия размер на разходите и общия размер на допустимите разходи и когато е приложимо се вземат предвид изискванията по член 61 от Регламент (ЕС) № 1303/2013 г.
|
Не
|
|
7. |
Наличие на достатъчно подробна и подходяща обосновка на изчислението на разходите от гледна точка на общия размер на разходите за постигане на преследваните цели и от гледна точка на разходите по дейности в съответните случаи.
|
Не
|
|
8. |
Информацията, относно съответствието с правилата за държавни помощи доказва, че подкрепата за проекта с публични средства не представлява държавна помощ или — ако представлява държавна помощ — че е била правилно отчетена при изчислението на общия размер на публичните средства, отпуснати за проекта. (Отговорът на този въпрос е съобразно резултатите от контролен лист – Приложение № 2.02. и когато е приложимо Приложение № 2.03. от ПНУИ на ОПТТИ)
|
Не
|
|
9. |
Анализа на търсенето отговаря на съответните критерии за осигуряване на информация за инвестиционни/ инфраструктурни проекти (Приложение № 3.04. от Насоките по ОПТТИ).
|
Не
|
|
10. |
Проектното предложение съдържа данни за извършени пред-проектни проучвания, данни за изготвено проектиране; доклад по ОВОС или извършена преценка за необходимостта от ОВОС и за големи проекти е приложена Декларация по Натура 2000.
|
Не
|
|
11. |
Анализа на възможните варианти показва, че са разгледани различни осъществими варианти и има достатъчно доказателства от техническа гледна точка за избрания вариант.
|
Не
|
|
12. |
Капацитета на крайния бенефициент доказва възможност за изпълнение на предложената технология на проекта и за осигуряване на неговата устойчивост. В случай на недостатъчен капацитет на крайния бенефициент е показано наличие на достатъчно разпоредби, предвидени за повишаване на капацитета до нужните равнища отговаря на съответните критерии за осигуряване на информация за инвестиционни/ инфраструктурни проекти (Приложение № 3.04. от Насоките по ОПТТИ).
|
Не
|
|
13. |
Проектът е осъществим и може да бъде изпълнен в планирания срок или най-късно до края на периода на допустимост по смисъла на член 65, параграф 2 от Регламент (ЕС) № 1303/2013.
|
Не
|
|
14. |
Финансовия анализ, включително основните показатели от финансовия анализ: финансовата норма на възвръщаемост (ФНВ) на инвестицията и финансовата нетна настояща стойност (ФННС), изчислението на нетните приходи и резултата от него, тарифната стратегия и достъпността (ако е приложимо), и финансовата жизнеспособност (устойчивост) отговаря на съответните критерии за осигуряване на информация за инвестиционни/ инфраструктурни проекти (Приложение № 3.04. от Насоките по ОПТТИ).
|
Не
|
|
15. |
Икономическия анализ, включително основните показатели от икономическия анализ, т.е. икономическата вътрешна норма на възвръщаемост (ИВНВ) на инвестицията и икономическата нетна настояща стойност (ИННС), и основните икономически ползи и разходи отговаря на съответните критерии за осигуряване на информация за инвестиционни/ инфраструктурни проекти (Приложение № 3.04. от Насоките по ОПТТИ).
|
Не
|
|
16. |
С изпълнението на проекта са създадени предпоставки за трудова заетост по време и след изпълнение на проекта.
|
Не
|
|
17. |
С изпълнението на проекта са създадени предпоставки за подобряване на безопасността на транспорта.
|
Не
|
|
18. |
Оценката на риска, включително идентифицираните основни рискове и мерките за смекчаването им отговаря на съответните критерии за осигуряване на информация за инвестиционни/ инфраструктурни проекти (Приложение № 3.04. от Насоките по ОПТТИ).
|
Не
|
|
19. |
Анализа на въздействието върху околната среда отговаря на съответните критерии за осигуряване на информация за инвестиционни/ инфраструктурни проекти (Приложение № 3.04. от Насоките по ОПТТИ).
|
Не
|
|
20. |
Информацията, която е от значение и се отнася до приспособяването към изменението на климата и смекчаването на последиците от него, както и до устойчивостта на бедствия отговаря на съответните критерии за осигуряване на информация за инвестиционни/ инфраструктурни проекти (Приложение № 3.04. от Насоките по ОПТТИ)
|
Не
|
|
21. |
Информацията, която е от значение и се отнася до въздействие върху околната среда е в съответствие с приложимите мерки и условия за предотвратяване, намаляване или възможно най-пълно отстраняване на предполагаемите неблагоприятни последствия, посочени в Становището по екологична оценка № 10-6/2014 г. на ОПТТИ на министъра на околната среда и водите.
|
Не
|
|
22. |
Информацията, която е от значение и се отнася до целите на проекта и неговата съгласуваност с ОПТТИ и съответната приоритетна ос показва по какъв начин се очаква той да допринесе за постигането на специфичните цели и резултати на съответната приоритетна ос на ОПТТИ и за социално-икономическото развитие на района, обхванат от ОПТТИ, а също така са описани мерките, предприети от бенефициента, които гарантират оптималното използване на инфраструктурата на етапа на експлоатация.
|
Не
|
|
23. |
Информацията, която е от значение и се отнася до финансовия план, заедно с физическите и финансовите показатели за мониторинг на напредъка, при едновременно отчитане на идентифицираните рискове, както и до изчисляването на приноса на Съюза, включително информацията относно метода на изчисление отговаря на съответните критерии за осигуряване на информация за инвестиционни/ инфраструктурни проекти (Приложение № 3.04. от Насоките по ОПТТИ).
|
Не
|
|
24. |
Финансовия план е основан на реалистична програма за физическо изпълнение, разработен е в детайли, бенефициента е предвидил приемливи източници за финансиране на недопустими разходи, собствено съ-финаниране и за управление на проекта:
|
Не
|
|
25. |
Графика за изпълнението на проекта (или на съответния етап от проекта, в случай че изпълнението е по-дълго от програмния период), включително обществените поръчки е надежден и осъществим при отчитане на съответните рискове и отговаря на съответните критерии за осигуряване на информация за инвестиционни/ инфраструктурни проекти (Приложение № 3.04. от Насоките по ОПТТИ).
|
Не
|