Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
Критерии за административно съответствие
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложени са всички задължително изискуеми документи за кандидатстване в изискания формат, подписани с електронен подпис на лицето, представляващо кандидата, или оправомощено за целите на подаване на проектното предложение лице
Да
2.
Приложено е пълномощно на лицето за подписване с електронен подпис на проектното предложение в ИСУН 2020 от името на кандидата (ако е приложимо)
Да
3.
Представен е Технически/работен проект на хартиен носител (ако за обектите има разработени пълни инвестиционни проекти към момента на кандидатстване)
Да
4.
Представена е обща ситуация на проекта (схема, чертеж) с обяснителна записка на хартиен носител, заверени от главния архитект (ако за обектите няма разработени пълни инвестиционни проекти към момента на кандидатстване)
Да
5.
Приложена е подробна количествено-стойностна сметка (в случай на наличие на технически/работен проект към момента на кандидатстване) или обобщена количествено-стойностна сметка по окрупнени показатели (в случай на липса на технически/работен проект към момента на кандидатстване)
Да
6.
Приложен е Формуляр за кандидатстване в указания формат (Приложение II към Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207 на ЕК от 20 януари 2015 г.) заедно с Допълнения от 1 до 6 (които са приложими за проекта) към него на български и английски език
Да
7.
Приложено е сканирано копие на Заключително становище, издадено от Jaspers (Completion Note)
Да
8.
Приложено е подробно предпроектно проучване във формат MS Word
Да
9.
Приложени са Анализ разходи-ползи и финансов анализ във формат MS Excel
Да
10.
Приложена е Декларация, че проектът (или дейности от него) не е финансиран от други публични източници (Приложение В1).
Да
11.
Приложена е автобиография на ръководителя на проекта (Приложение Г), който отговаря на изискванията на настоящата процедура
Да
12.
Приложена е декларация за съответствие на партньора с изискванията на чл. 9 от ПМС №107/ 10.05.2014 г. (Приложение В3)
Да
13.
Приложено е Решение на Общинския съвет, с което се поема ангажимент за осигуряване на необходимия ресурс (в случай че БФП не покрива общата стойност на проектното предложение) чрез собствени средства, вземане на кредит или друга подкрепа от финансова институция, в случай че проектът бъде финансиран по ОПРР
Да
14.
Приложено е Решение на Общинския съвет, с което се гарантира, че е осигурена устойчивост за предложения проект и че видът и предназначението на закупените/изградените/ реконструираните по проекта инфраструктура, машини, съоръжения, транспортни средства, нематериални активи и др. няма да бъде променяно за период не по-малък от 5 години след крайното плащане към бенефициента
Да
15.
Приложеният технически/работен проект отговаря на ЗУТ, Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и действащата нормативна уредба, и е придружен от подробни количествени сметки по приложимите части
(Попълва се за обекти, които кандидатстват с пълен инвестиционен проект, включително с Разрешение за строеж)
Да
16.
Приложената подробна КСС е в пълно съответствие с Количествените сметки на проектантите по отделните проектни части на инвестиционния проект
(Попълва се за обекти, които кандидатстват с пълен инвестиционен проект, включително с Разрешение за строеж)
Да
17.
Приложена е Оценка за съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвена като комплексен доклад от лицензирана фирма-консултант /независим строителен надзор/ за строежи 1-ва и 2-ра категория или Решение на експертния съвет на одобряващата администрация за строежи от по-ниска категория, съгласно чл.142, ал.6 от ЗУТ
(Попълва се за обекти, които кандидатстват с пълен инвестиционен проект, включително с Разрешение за строеж)
Да
18.
Приложено е влязло в сила Разрешение за строеж по реда на чл. 148-156а от ЗУТ
(Попълва се за обекти, които кандидатстват с пълен инвестиционен проект, включително с Разрешение за строеж)
Да
19.
Приложени са всички разрешителни и/или съгласувателни документи от съответните институции (ако са необходими такива съгласно българското законодателство)
(Попълва се за обекти, които кандидатстват с пълен инвестиционен проект, включително с Разрешение за строеж)
Да
20.
Обектите, за които са представени инвестиционни проекти, са включени в компонентите от избраната алтернатива в предпроектното проучване
(Попълва се за обекти, които кандидатстват с пълен инвестиционен проект, включително с Разрешение за строеж)
Да
21.
Приложено е Становище от съответната компетентна институция (РИОСВ/МОСВ) дали следва да бъдат проведени разрешителните и/или съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за защитените територии (ЗЗТ)
Да
22.
Приложено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС, съгласно чл. 8 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда и/или положително Решение по ОВОС, съгласно чл. 18 от същата наредба
Да
23.
Приложено е нетехническо Резюме към Доклада за оценка на въздействието върху околната среда и документи, касаещи доклада за ОВОС (в случай че е преценено да се извърши ОВОС)
Да
24.
Приложен е Доклад за оценка на въздействието върху околната среда (в случай че е преценено да се извърши ОВОС)
Да
25.
Приложено е Решение по чл. 18 или съответно решение по чл. 20 и чл. 28 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони
Да
26.
Приложенa е декларация от кмета на общината, че елементите на подземната техническа инфраструктура под обекта на интервенция са напълно изградени и/или реконструирани към момента на кандидатстване и не се предвижда планово изграждане или реконструкция на съществуващата подземна инфраструктура за период от 5 години след одобряване на искането за окончателно плащане или документ, с който бенефициентът се ангажира да осигури собствен ресурс или друг източник на финансиране за подземната инфраструктура, преди стартиране на СМР по ОПРР 2014-2020
Да
27.
Приложено е Партньорско споразумение в свободен текст между конкретния бенефициент и общински компании за обществен градски транспорт, описващо правата и задълженията на всеки партньор по проекта
Да
28.
Приложен е документ за собственост върху недвижимия имот, обект на интервенция по проекта, от който става ясно, че недвижимият имот е общинска/държавна собственост или е терен с учредено право на строеж в полза на общината
Да
II. Група
Критерии за допустимост
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът отговаря на критериите за допустимост по настоящата процедура съгласно Насоките за кандидатстване по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020“ (Насоките за кандидатстване)
Да
2.
Партньорите са допустими и отговорят на изискванията на Насоките за кандидатстване (ако е приложимо)
Да
3.
Проектното предложение се реализира чрез комбинирано финансиране чрез БФП и финансови инструменти
Да
4.
Проектът за интегриран градски транспорт е включен в Програмата за реализация на ИПГВР, одобрен от УО на ОПРР
Да
5.
Предвидените дейности се реализират в рамките на града или допринасят за функционалните връзки със съседни населени места, в случай че са част от системата на обществения градски транспорт
Да
6.
Дейностите в проектното предложение, за които се предвижда финансиране чрез БФП, съответстват на допустимите дейности  по процедурата
Да
7.
Проектното предложение не включва разходи за проектиране, технически паспорт, техническо обследване, оценка на съответствието на проектите съгласно ЗУТ, предпроектно проучване, Анализ разходи-ползи, финансов анализ и др. подготвителни дейности, финансирани по схема BG161PO001/5-02/2012 „В подкрепа за следващия програмен период” по ОПРР 2007-2013
Да
8.
Проектът не е физически завършен или изцяло осъществен преди подаването му за финансиране, независимо дали всички свързани плащания са извършени от конкретния бенефициент или не
Да
9.
Продължителността на проекта съответства на максимално допустимия период на изпълнение съгласно Насоките за кандидатстване
Да
10.
Разходите в проектното предложение, за които се предвижда финансиране чрез БФП,  са допустими за финансиране в съответствие с Насоките за кандидатстване
Да
11.
Проектното предложение адресира нуждите и проблемите на лицата с увреждания
Да
12.
Проектът предвижда мерки за информация и комуникация съгласно Насоките за кандидатстване
Да
13.
Бенефициентът е предвидил дейности по извършване на независим одит на проекта
Да
14.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕО (устойчивото развитие)
Да
15.
Проектното предложение допринася за изпълнението на поне една приоритетна област на Стратегията на ЕС за Дунавския регион
Да
16.
Проектното предложение е в съответствие с актуална транспортно-комуникационна схема на целевата територия, в т.ч и Планове за устойчива градска мобилност (ако са налични)
Да
17.
Проектното предложение е в съответствие с общинска програма за опазване на околната среда и общинска програма за намаляване на замърсителите (в случай че за общината има разработени такива)
Да
18.
Предвидените дейности за рехабилитация/реконструкция на улични мрежи са обвързани със съществуващи или планирани маршрути на линиите на обществения градски транспорт (напр. реконструкция на улично платно, в случай когато негова лента ще се обособи за движение на средствата на масовия градски транспорт, или осигуряване на инфраструктура за нови маршрутни линии)
Да
19.
Проектът е разработен на основата на интегриран подход – всички елементи на системата на градския транспорт са разгледани в тяхната взаимовръзка и между предвидените за финансиране с проекта елементи съществува такава синергия, че цялостното въздействие на проектното предложение да превишава сбора от въздействието на отделните му съставни части, ако те бъдат осъществени поотделно
Да
20.
В случай на интервенции, свързани с обществени паркинги, същите са предвидени в близост до възлови точки на масовия градски транспорт, което ще допринесе за подобряване на условията за движение в съответствие с транспортно-комуникационния план на общината
Да
21.
В проектното предложение са заложени следните цели или комбинация от тях (Моля посочете кои в поле „Забележки“):
−	Опазване на околната среда чрез подобряване характеристиките на превозните средства, обслужващи обществения транспорт – замяна на остарелите и амортизирани превозни средства с нови, отговарящи на нормативните стандарти за вредни емисии;
−	Насърчаване на мултимодална устойчива градска мобилност чрез създаване на възможности за алтернативни форми на транспорт и тяхното подходящо комбиниране, в това число обществен транспорт, велосипедизъм, придвижване пеша, връзки с други видове транспорт;
−	Използване на шумоизолиращи съоръжения;
−	Подобряване безопасността на средата чрез осигуряване на обезопасени пешеходни връзки до спирките и гарите;
−	Подобряване скоростта и качеството на обслужване на обществения градски транспорт като по този начин се насърчи повече хора да предпочетат услугите му пред превоза с личен автомобил; 
−	Подобряване пропускливостта на кръстовищата и осигуряване на предимство на превозните средства на градския транспорт чрез автоматизирано „умно” управление на светофарите;
−	Подобряване на достъпността – осигуряване на нископодови превозни средства, рампи и асансьори за хора с увреждания, улесняващи достъпа до спирките на градския транспорт, звуково и визуално означаване на спирките и в превозните средства;
−	Намаляване броя на личните автомобили в централните градски части чрез мерките за организация на паркирането в близост до възлови точки на обществения транспорт.
Да
22.
Приложимите полета от Формулярa за кандидатстване (Приложение II към Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207 на ЕК от 20 януари 2015 г.) на английски език са попълнени коректно и в необходимия обем и степен на детайлност
Да
23.
Допълнения от 1 до 6 (които са приложими за проекта) на английски език към Формулярa за кандидатстване съдържат необходимата информация, изискуема съгласно съответните точки от Формулярa
Да
24.
Забележките (ако такива са налични) от Заключителното становище на JASPERS (Completion Note) са коректно отразени във Формулярa за кандидатстване и Допълненията към него и бенефициентът е представил таблица на английски език, съдържаща: всяка забележка от Заключителното становище, съответния раздел/точка от документа, където е отразена забележката, и коригирания текст
Да
25.
В случай че бенефициентът не се е съобразил с отправените в Заключителното становище на JASPERS (Completion Note) забележки (ако такива са налични), бенефициентът  е представил таблица на английски език, съдържаща: всяка забележка от Заключителното становище, аргументи, обосноваващи несъобразяването с конкретната забележка, и други документи (доказателства) в подкрепа на позицията на бенефициента (като приложения към таблицата)
Да
26.
Представеното предпроектно проучване за цялата система на градския транспорт отговаря по обхват и съдържание на условията в Насоките за кандидатстване, като в него е направен цялостен анализ на текущото състояние на инфраструктурата и подвижния състав; идентифицирани са съществуващите проблеми и ограниченията в транспортната система на града; дефинирани са потребностите на общината; формулирани са решения с оглед подобряване нивото на предоставената услуга; изведени са социално-икономически цели, които проектът ще изпълни; остойностени са индикаторите
Да
27.
Предпроектното проучване съдържа детайлно текстово описание на допусканията, методологията и получените резултати от финансовия анализ, Анализа разходи-ползи, анализа на чувствителността и анализа на риска
Да
28.
Предпроектното проучване съдържа подробен анализ на правната и институционална рамка, в която проектът ще се изпълнява и в която ще бъдат експлоатирани активите, закупени/изградени по проекта, както и предлага адекватен модел на експлоатация в съответствие с разпоредбите на Регламент (ЕО) № 1370/2007 относно обществените услуги за пътнически превоз с железопътен и автомобилен транспорт
Да
29.
Предпроектното проучване съдържа обстоен анализ на  настоящото предоставяне и бъдещото търсене на услугата масов градски обществен транспорт, който е взет предвид при  формулирането на алтернативните проектни варианти
Да
30.
Предложените алтернативи в предпроектното проучване са съобразени с  технологичното развитие (включително превозни средства, отговарящи на европейската нормативна уредба за вредни емисии от двигателите и използване на алтернативни енергийни източници в градския транспорт; въвеждане на интелигентни транспортни системи)
Да
31.
Избраната алтернатива е най-подходяща от разгледаните варианти, както от гледна точка на икономически, технически, екологични и институционални аспекти, свързани с реализацията на проекта, така и по отношение на рисковете, които биха могли да окажат негативно влияние върху проекта или да застрашат успешното му изпълнение
Да
32.
Предпроектното проучване съдържа подробно и ясно описание на компонентите и дейностите от избраната алтернатива, предложена за изпълнение
Да
33.
Финансовият анализ доказва, че приносът от ЕФРР е необходим за осигуряване на финансовата жизнеспособност на проекта (финансова нетна норма на възвръщаемост на инвестицията < 4%, финансова нетна настояща стойност < 0)
Да
34.
Изчисленията във финансовия анализ са добре обосновани и правилни, като са използвани подходящи допускания и базови данни, чиито източници са посочени
Да
35.
Финансовият анализ и Анализът разходи-ползи са разработени в съответствие с условията в Насоките за кандидатстване и с актуалните насоки и ръководства в областта (в т.ч.: методологията, определена в приложение III към Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207 на ЕК от 20 януари 2015 г., Делегиран регламент (ЕС) № 480/2014 на ЕК от 3 март 2014 г., Насоките на ЕК от декември 2014 г. за изготвяне на Анализ разходи-ползи на инвестиционни проекти, Доклад от изпълнението на проект „Извършване на национално проучване за определяне на цената на времето”)
Да
36.
Финансовият анализ и Анализът разходи-ползи се основават на изготвен транспортен модел
Да
37.
Анализът разходи-ползи доказва, че проектът е целесъобразен от икономическа гледна точка (икономическа нетна норма на възвръщаемост > 5%, икономическа нетна настояща стойност > 0)
Да
38.
Изготвени са коректно анализ на чувствителността и анализ на риска в съответствие с Насоките на ЕК от декември 2014 г. за изготвяне на Анализ разходи-ползи на инвестиционни проекти и с методологията, определена в приложение III към Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207 на ЕК от 20 януари 2015 г.
Да
39.
Изчисленията в Анализа разходи-ползи са добре обосновани и правилни, като са използвани подходящи допускания и базови данни (преки и непреки икономически влияния, методология за прогнозиране, макроикономически показатели и очаквания, засегнато население, подходящи индикатори за въздействие върху околната среда и замърсители, здравни рискове, спестявания в потреблението и алтернативни схеми, социална поносимост на тарифите и прилагане на принципа „замърсителят плаща”), чиито източници са посочени
Да
40.
Представеният финансов анализ демонстрира финансовата устойчивост на инвестицията, включително осигурява достатъчно средства за подмяна на недълготрайно оборудване и за поддържане на изградената инфраструктура
Да
41.
Избраната схема на финансиране от гледна точка на източниците на финансиране е подходяща и реалистична
Да
42.
Размерът на БФП и стойността на съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие отговарят на резултатите от финансовия анализ и са коректно изчислени в съответствие с актуалните указания на ЕС и тези на национално ниво
Да
43.
Проектното предложение е в съответствие с изискванията на приложимия режим на държавна помощ след проверка съгласно Приложение О2 „Указания за оценка на съответствието на проектните приложения с приложимия режим по държавни помощи по Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020“
Да
44.
Спазени са процентните ограничения на разходите съгласно Насоките за кандидатстване
Да
45.
В случай на настъпили изменения във Формуляра за кандидатстване (или в приложимите към него Допълнения от 1 до 6)  по време на оценката на проектното предложение, бенефициентът е представил: окончателна версия на изменените документи на български език и декларация в свободен текст, удостоверяваща пълното съответствие между окончателните версии на документите на български и английски език
Да