Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
I.	КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата
Не
3.
Електронният формуляр за кандидатстване е подписан  с квалифициран електронен подпис от лице с право да представлява кандидата или упълномощено/
оправомощено лице
Да
4.
Текстът  на  проектното  предложение  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква информация  на  английски език
Да
5.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти
Да
6.
Целите на проекта съответстват на приоритетите и целите на СВОМР, целите на мярка 6 -7.2 и минимум на една от целите на процедурата за предоставяне на БФП
Да
7.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1. Подобряване условията на живот в селския район посредством формулирани конкретни цели на проектното предложение в контекста на общите цели и приоритети на местно ниво;
2. Равнопоставеност и недопускане на недискриминацията;
3. Устойчиво развитие.
Да
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на  МИГ – Гоце Делчев – Гърмен - Хаджидимово
Да
9.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението съгласно Условията за кандидатстване - продължителността на проекта не надхвърля 24 (двадесет и четири) месеца/36 (тридесет и шест)  месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30.06.2023 г.
Да
10.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта. Общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 39 116,00  лева и по-нисък или равен на 391 160,00  лева
Да
11.
Проектното предложение отговаря на изискванията за максимален размер на безвъзмездната финансова помощ по проекта – заявеният от кандидата размер на БФП по проекта е по-нисък или равен на 391 160,00 лева
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение, подписана от представляващия кандидата/кмета на общината, сканирана във формат „pdf”, както и във формат и „xls“ или „xlsx“  – по образец Приложение 1 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване. Информацията се подписва от представляващия кандидата/кмета на общината.

В документите (включително формуляра за кандидатстване) по обявата е попълнена следната минимална задължителна информация: 
1. наименование на проектното предложение; 
2. данни за кандидата: ЕИК, ЕГН, банкова сметка, правно-организационна форма на лицето, пол на собственика/управителя, възраст на собственика/управителя, брой на работните места, които ще бъдат осигурени чрез осъществяването на проекта, сектор на основната дейност по Класификацията на икономическите дейности (КИД) на юридическото лице; 3. място на извършване на инвестицията (област, община, УПИ, имот, парцел, отдел, подотдел и др.); 
4. декларативна част; 
5. стойност на разходите, за които се кандидатства; 
6. стойност на субсидията, за която се кандидатства; 
7. стойност на разходите и субсидията на междинното плащане, в случай че се кандидатства за такова; 
8. сектор на дейността, за която се кандидатства по КИД; 
9. код на референтен разход, за който се кандидатства.
Да
2.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2, подписан от представляващия кандидата/кмета на общината, сканиран във формат „pdf”  –  по образец Приложение № 1А към Условията за кандидатстване/Документи за попълване.
Налице е съответствие относно представената информация за  индикаторите/показателите за изпълнение и резултат във:
1.	в точка № 8 от Формуляра за кандидатстване; 
2.	във формуляр Приложение № 1 „Основна информация за проектното предложение“, Раздел V. „Форма за наблюдение и оценка“ - Приложение 1 към  Условията да кандидатстване
/Документи за попълване;
3.	във формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" - Приложение 1А към  Условията да кандидатстване/Документи за попълване. 
Да
3.
Таблица за допустими инвестиции и дейности по подмярка 19.2. Представя се във формат „xls“ или „xlsx“ – по образец Приложение №2 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване, както и сканирана във формат „pdf”, след като е подписна от кандидата на хартиен носител
Да
4.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни с подпис, сканирана във формат „pdf“, по образец Приложение № 3/Документи за попълване.
Декларацията се подписва от всички лица, представляващи или управляващи кандидата. В случай на пълномощник декларацията се подписва и от него.
Да
5.
Декларация по чл.25 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 4 А за кандидати общини, 4Б – за кандидати ЮЛНЦ, Читалища и Вик оператор) и Декларация Приложение № 6 към чл.24, ал.1, т.8 от Наредба №22/2015 г. (Приложение № 4В – от всички кандидати)
Да
6.
Свидетелство за съдимост на представляващия/представляващите кандидата/кмета на общината, издадено не по-рано от 3 месеца  преди датата на подаване на проектното предложение
Да
7.
Удостоверение за липса на публични задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК и Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата -  НПО,  Читалище и ВиK оператор, издадени не по-рано от 1 месец преди датата на представянето им. За кандидат община удостоверението за липса на задължения към общината се представя от кмета на общината  –  сканирано във формат „pdf“.
Не
8.
Декларация за нередности – подписана, сканирана във формат „pdf“. (Приложение №5/Документи за попълване).
Декларацията се подписва задължително от представляващия/представляващите кандидата. В случай, че кандидатът е община декларацията се подписва от кмета на общината.  
Когато кандидат е ЮЛ,  същите се предоставят и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация  се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ.
Да
9.
Нотариално заверено изрично пълномощно или заповед на кмета за кандидат – община за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 (ако е приложимо) - във формат „pdf“ - в случай, че документите не се подават лично от кандидата.
Не
10.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ, Читалището или ВиК оператора за кандидатстване по реда на настоящата процедура, във формат „pdf“ – (приложимо за кандидати – ЮЛНЦ,  Читалища и ВиК оператор)
Не
11.
Копие от учредителен акт или устав, във формат „pdf“  (За кандидати – ЮЛНЦ,  Читалища и ВиК оператор)
Не
12.
Удостоверение за актуално правно състояние издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение, във формат „pdf“. (Приложимо за кандидати – ЮЛНЦ, Читалища и ВиК оператор, в случай, че същите не са регистрирани в  Търговски регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел към Агенция по вписванията.)
Не
13.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите Условия  за кандидатстване - приложимо за кандидат община. Представя се във формат „pdf“.
Не
14.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектното предложение/проектните предложения, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община – приложимо за всички кандидати. Представя се във формат „pdf“.
Да
15.
Декларация по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката) с подпис/и, печат, във формат „pdf“ (Приложение №7 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване) -  (за кандидати Читалища и ЮЛНЦ и ВиК оператор, ако е приложимо).
Не
16.
Декларация за дейността на кандидата за определяне на съответния режим на държавна/минимална помощ, както и  годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност на кандидата. Представя се  с подпис и печат, във формат „pdf. Декларацията е изискуема само, когато дейността попада в режим на държавна/минимална помощ,  кандидатът действа като предприятие извършващо икономическа дейност. (Неприложимо за проекти с режим на „непомощ“).
Не
17.
Справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или транспортни средства и/или мобилни обекти).  Представя се във формат „pdf“.
Не
18.
Влязъл в сила административен акт, издаден по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или Закона за биологичното разнообразие или писмо, издадено по реда на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (ДВ, бр. 73 от 2007 г.), с който/което се одобрява осъществяването на инвестиционното предложение, респективно се съгласува планът/програмата/проектът и/или разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите). Представя се във формат „pdf“. (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган).
Не
19.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията - важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост). Представя се във формат „pdf“.
Не
20.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 10 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж - в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“.
Не
21.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 10 години, считано от датата на подаване на проектното предложение - в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“.
Не
22.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. Представя се във формат „pdf. /
Не
23.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.) Представя се във формат „pdf“. /Допустимо да са прикачени във формат „rar” или „zip”/.
Когато към датата на кандидатстване проектът не е одобрен следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за одобрение от съответния орган.
Не
24.
Подписани технически спецификации за съоръженията и принадлежности/оборудването и/или обзавеждането/транспортни средства/мобилни обекти, включени в проекта – представени във формат„pdf“, подписани от правоспособни лица, както и във формат „xls“/„xlsx“.
Не
25.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представят се във формат „pdf“ и „xls“ или „xlsx“.
Не
26.
Влязло в сила Разрешение за строеж (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
27.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ) Представя се във формат „pdf“. 
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
28.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). Представя се във формат „pdf“. 
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
29.
Количествено - стойностни сметки – подписани от кандидата във формат „pdf“. Същите се представят и във формат „xls“ или  „xlsx“.
Не
30.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (не се представя за дейности включващи обекти ново строителство). Представя се във формат „pdf“
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
31.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
32.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“.
Не
33.
Сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по  точка 5 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение). Представя се във формат „pdf“. Кандидатите, които НЕ СА ВЪЗЛОЖИТЕЛИ по реда на ЗОП представят, запитване за оферта до най-малко трима потенциални изпълнители, най-малко 3 независими съпоставими оферти, решение за избор на изпълнител, договор с избрания изпълнител. Кандидатът представя писмена обосновка с мотивите за избор на изпълнител в случаите, когато кандидатът не е избрал изпълнителя предложил най-ниска цена. Представят се във формат „pdf“.
/Допустимо да са прикачени във формат „rar” или „zip”/.
Не
34.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба №22/2015 г., ведно с банкови извлечения. Представят се във формат „pdf“.
Не
35.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“.
Не
36.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание  – наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, с вкл. подробна техническа спецификация на активите/услугите, ценово предложение в левове с посочен ДДС (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват не са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“ и събират оферти чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП) .
Представят се във формат „pdf“.  В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“ и „xls”/„xlsx“. /Допустимо е да са прикачени във формат „rar” или „zip”/.
Не
37.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя” (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“  и  в случай че   възлагането на услугата на друго лице е невъзможно поради наличие на авторски или други права на интелектуална собственост, или на изключителни права).
Представят се във формат „pdf“.  В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“ и „xls”/ „xlsx“.
Не
38.
Най-малко три съпоставими независими индикативни оферти за всяка отделна инвестиция в актив/услуга/ строителство, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС, както и запитвания за представяне на оферти по Приложение №13 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП, ще провеждат процедура за избор на изпълнител по ПМС № 160 и разходът, за който  кандидатстват не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”). Представят се във формат „pdf“.  В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“  и „xls”/ „xlsx“. /Допустимо е да са прикачени във формат „rar” или „zip”/.
Не
39.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП,  ще провеждат процедура за избор на изпълнител по ПМС № 160 и разходът, за който кандидатстват е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” и  в случай че   възлагането на услугата на друго лице е невъзможно поради наличие на авторски или други права на интелектуална собственост, или на изключителни права). Представят се във формат „pdf“.  В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“ и „xls”/ „xlsx“.
Не
40.
Документ за правосубектност съгласно националното  законодателство, в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица Представя се във формат „pdf (ако е приложимо).
Не
41.
Анализ „разходи-ползи“ (финансов анализ) - Приложение 6 към Условията за кандидатстване. 
Представят се във формат „pdf“ и таблиците към анализа във формат „xls“/„xlsx“. Законният представител на кандидата задължително подписва собственоръчно всяка страница на Анализа, след което същият се сканира във формат „pdf“ и прикачва в ИСУН 2020.
Да
42.
Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма "Региони в растеж", Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014 - 2020" и Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" 2014 – 2020 (само в случаите на подадени проектни предложения). Представя се във формат „pdf“.
Не
43.
Декларация за наличие/липса на двойно финансиране – Приложение 9 от Условията за кандидатстване/Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“. Декларацията се представя от представляващия/управляващия кандидата/ кмета на общината.
Да
44.
Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност – Приложение 10 от Условията за кандидатстване/Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“. Декларацията се представя от представляващия/управляващия кандидата/ кмета на общината.
Да
45.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ - Приложение 11 от Условията за кандидатстване/Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“. Декларацията се представя от представляващия/управляващия кандидата/ кмета на общината.
Да
46.
Декларация по раздел 24.1 „Списък с общи документи“ от Условия за кандидатстване
за неприложими към кандидата документи - Приложение 12 от Условията за кандидатстване
/Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“.
Декларацията се представя от представляващия/управляващия кандидата/ кмета на общината. Същата се попълва съгласно указанията дадени в образеца на документа.
Да
47.
За дейност „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях“:

Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на административния договор. Представя се във формат „pdf“.
Не
48.
За дейност „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:

Документ за собственост от който да е видно, че обектът притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обектът притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствени планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина. Представя се във формат „pdf“.
Не
49.
За дейност „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:

План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти). Представя се във формат „pdf“
Не
50.
За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:

Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга - подписана от кандидата/кмета на общината. Представя се във формат „pdf“. Представя се в  свободна форма.
Не
51.
За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:

Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият. Представя се във формат „pdf“./Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган./
Не
52.
За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:

Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност. Представя се във формат „pdf“. /Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган./
Не
53.
За дейност „Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“:

Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Представя се във формат „pdf“.
Не
54.
За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства“:

Декларация за минимална помощ съгласно Приложение № 8 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“. Декларацията е изискуема само, когато дейността попада в режим на минимална помощ (кандидатът  действа като предприятие извършващо икономическа дейност). Неприложимо за проекти в режим на „непомощ“.
Не
55.
За дейност „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“:

Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. Представя се във формат „pdf“.
Не
56.
За дейност „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“:

Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. Представя се във формат „pdf“.
Не
57.
За дейност  „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:

Становище на Басейнова дирекция, че инвестициите по проекта не противоречат на плановете за управление на речните басейни. Представя се във формат „pdf“.
Не
58.
За дейност  „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:

Съгласувателно писмо от съответния консолидиран ВиК оператор - в случай на кандидати общини. Представя се във формат „pdf“.
Не
59.
За дейност  „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:

Решение на общински съвет за съгласуване на проекта и инвестицията - в случай на кандидат ВиК оператор. Представя се във формат „pdf.
Не
60.
За дейност  „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:

Решение на общинския съвет или на ВиК оператора, с което се задължават да спазват законодателството в областта на държавните помощи при сключване на договор за предоставяне на финансова помощ. Представя се във формат „pdf“.
Не
61.
За дейност  „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:

Съгласие на ВиК оператора за участие във всеки етап на изпълнението на одобрения инвестиционен проект и извършване на мониторинг чрез наблюдение и оценка на изпълнението на проекта – за кандидати общини.  Представя се във формат „pdf“.
Не
62.
ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ

Декларация, че всяко новосъздадено работно място след изпълнение на инвестициите по проекта ще бъде запазено за период не по-малко от 5 години/3 години, считано от датата на окончателно плащане по проекта. Представя се във формат „pdf“ (ако е приложимо).
Не
63.
ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ

Справка за съществуващия и нает от кандидата персонал за последния отчетен период за предприятия, създадени през текущата стопанска година (когато е приложимо). Представя се подписана от представляващия кандидата, във формат „pdf.
Не
64.
ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ

Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд, заверена от кандидата и НСИ за предходните три финансови години към датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“.
Не
65.
ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ

Декларация, с описание на предвидените в проектното предложение допълнителни съоръжения за хора с увреждания, извън законово изискуемите съгласно вида на строежа. Представя се във формат „pdf“  (ако е приложимо).
Не
III. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е Община Гоце Делчев, Община Гърмен, Община Хаджидимово, юридическо лице с нестопанска цел (ЮЛНЦ), регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или читалище, регистрирано по Закона за народните читалища на територията на общините Гоце Делчев, Гърмен или Хаджидимово или ВиК оператор.
Да
2.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на МИГ -  Гоце Делчев – Гърмен – Хаджидимово и предвижда да осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ.
Да
3.
В случай че кандидатът е ЮЛНЦ, същият кандидатства с проектно предложение, което включва инвестиции в дейност 3 свързана със социална инфраструктура, дейност 5 свързана със спортна инфраструктура или дейност 6  свързана с културния живот;
за инвестиции в дейност 3 и дейност 6, не са допустими кандидати - ЮЛНЦ, които осъществяват дейност в рамките на административния център на община Гоце Делчев. Извън строителните граници на административния център на община Гоце Делчев, ЮЛНЦ са допустими кандидати,  в случай че не са включени в списъка на основните и резервни проекти и обекти към тях към Интегрирания план за градско развитие, финансиран по Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“ на ОПРР (приложимо за ЮЛНЦ).
Да
4.
В случай че кандидатът е Читалище, същото кандидатства за допустима дейност, свързана с културния живот и не осъществява дейност в рамките на административния център на община Гоце Делчев, както и извън него в случай, че обектът е включен в списъка на основните и резервни проекти и обекти към тях, към Интегрирания план за градско развитие, финансиран по Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“ (ОПРР) - (приложимо за кандидати - Читалища).
Да
5.
В случай че кандидат е Община Гоце Делчев, същата е допустим кандидат в рамките на административния център на  общината единствено за дейност 5 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“. 
Извън строителните граници на административния център Община Гоце Делчев е допустим кандидат в случай, че обектите, включени в проектното предложение не са включени в списъка на основните и резервни проекти и обекти към тях към Интегрирания план за градско развитие, финансиран по  Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“ на ОПРР 2014 – 2020 г. (ако е приложимо).
Да
6.
В случай че кандидатът е община или ВиК оператор, които кандидатстват за допустима дейност 8 за агломерации под 2 000 е.ж., на територията е налице консолидиран ВиК оператор (ако е приложимо).
Да
7.
В случай че кандидатът е клон на юридическо лице или на едноличен търговец, юридическото лице или едноличният търговец, открил клона имат седалище и адрес на управление на територията на МИГ – Гоце Делчев – Гърмен – Хаджидимово и осъществява дейност на територията на действие на МИГ (ако е приложимо).
Да
8.
Кандидатът/представляващия/представляващите кандидата не попада/т по което и да е от условията, посочени в чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от Постановление № 162/2016 г., описани в Декларация съгласно Приложение № 4А/Декларация съгласно Приложение 4Б.
Да
9.
Кандидатът/и/или негов законен представител, отговаря/т на условията определени в чл. 12, ал. 3 на Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХГ
Да
IV. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНИТE ДЕЙНОСТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности по процедурата, изброени в т. 13.1. от Условията за кандидатстване -  дейност от №1 до №8.
Да
2.
Дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община, удостоверено с решение на общинския съвет
Да
3.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на общите условия за допустимост на проектните дейности,  посочени в  точка 13.2 от Условията за кандидатстване, т. II. Общи условия за допустимост на проектните дейности
Да
4.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 1 „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях“:
1. Включеният в проекта обект е  част от съществуващ общински път, съгласно Решение № 236 на МС от 2007 г. /приложимо за проекти за реконструкция и/или рехабилитация на общински пътища и съоръженията и принадлежностите към тях /;
 2. Инвестиционните проекти включват изграждане на защитни тръби и защитени шахти, положени в подземна инфраструктура /приложимо за проекти за реконструкция и/или рехабилитация на общински пътища и съоръженията и принадлежностите към тях/; 
3. Под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на административния договор /приложимо за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на улици/.
Да
5.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 2 „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
1. Представен е документ за собственост от който да е видно, че обектът притежава статут на парк или градина. В случай че в документа за собственост не е посочено, че обектът притежава статут на парк или градина е представен одобрен общ или подробни устройствени планови на урбанизираните територии от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина;
2. Представена е план схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения  (ако е приложимо).
Да
6.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 3 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
1. С проектното предложение се кандидатства за социални услуги съгласно чл. 36, ал. 2 или 5 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ДВ, бр. 133 от 1998 г.);
2. Представена е обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга;
3. Представеният инвестиционен  проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговаря на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговаря и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.);
4. Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане е издало положително становище за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият;
5. Закупуването на транспортни средства е допустимо, ако проектът включва разходи за строително-монтажни работи и максималният размер на общите допустими разходи за закупуването на едно транспортно средство не надхвърля пазарната им стойност и транспортните средства са оборудвани за целите на инвестицията.
Да
7.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 4 „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност: Представено е обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от Закона за енергийната ефективност и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (ДВ, бр. 10 от 2016 г.)
Да
8.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 6 „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства: 
Предвидените за закупуване мобилни обекти, свързани с културния живот не надхвърлят пазарната им стойност  и обектът е оборудван за целите на инвестицията.
Да
9.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 7 „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“, която включва основно или средно училище, или детска градина, финансирани чрез бюджета на общината: Представени са документи удостоверяващи статута на основното общинско училище, средното общинско училище или на детската градина.
Да
10.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 8 „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“, съгласно точка X, от Раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите.
Да
11.
В проектното предложение не са включени дейности, посочени като недопустими съгласно точка 13.3 Недопустими дейности  от Раздел 13. Дейности, допустими за финансиране.
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ И ОСНОВАТЕЛНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14.1. от Условията за кандидатстване.
Не
2.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост, посочени в т. 14.2. от Условията за кандидатстване, т.1-т.7.
Не
3.
Проверка  на основателността на предложените за финансиране разходи, включени в проектното предложение чрез съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и/или други документи, при прилагане на метода посочен  в подточка 8, точка 14.2. Условия за допустимост на разходите/Раздел 14. Категории разходи, допустими за финансиране.
Не
4.
Проектното предложение не включва разходи, посочени като недопустими съгласно т. 14.3. от Условията за кандидатстване.
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Инвестицията, включена в проектното предложение или части от нея не са стартирали или завършени към момента на посещението на място (приложимо за проекти включващи СМР)
Не
2.
Дейностите по проекта не са финансирани/не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
По проекта липсват изкуствено създадени условия*

* “Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Да
VIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът отговаря на изискванията за минимални помощи по Регламент (ЕС) №1407/2013  и финансовото подпомагане  представлява „минимална помощ“ по смисъл на чл.107, параграф 1 от ДФЕС и дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013 (ако е приложимо)
Да
2.
Финансовата помощ за един кандидат/ползвател, заедно с другите получени минимални помощи не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни бюджетни години, включително текущата (ако е приложимо)
Не
IX. Група
ПРОВЕРКА НА АНАЛИЗ „РАЗХОДИ – ПОЛЗИ“
Критерий Води до отхвърляне
1.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „разходи – ползи“:

1. За всички допустими кандидати – общини, ЮЛНЦ и читалища финансирането е 100% в случай че проектът не генерира нетни приходи или проектът генерира нетни приходи, но размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта не надхвърля 97 790,00 лв. /или 50 000 евро/.
2. В случай че проектът генерира нетни приходи и размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта надхвърля 97 790,00 лв. /или 50 000 евро/, размерът на финансовата помощ се определя въз основа на анализ „разходи – ползи“ (финансов анализ).
3. Заявената от кандидата БФП е в съответствие с определения  интензитет на помощта, съгласно анализ „разходи  - ползи“.
4. Проверката на анализ „разходи – ползи“ се извършва по показатели, определени от ДФЗ.
Не