Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ: ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата.
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции (Приложение № 1 от Условията за кандидатстване) във формат „pdf”, подписан и сканиран от кандидата, както и във формат „xls“.
Да
3.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от Изпълнителния директор на ДФЗ – Приложение № 2 от Условията за кандидатстване.
Да
4.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР", представен във формат „pdf“ (Приложение № 3 от Условията за кандидатстване).
Да
5.
Декларация за минимални/държавни помощи по образец когато е приложимо – Приложение № 4 от Условията за кандидатстване.
Да
6.
. Декларация по чл. 4а, ал.1 от ЗМСП (по образец, утвърден от Министъра на икономиката и енергетиката) – Приложение № 5 от Условията за кандидатстване.
Да
7.
Справка за дейността на предприятието (икономическа/ неикономическа) и Годишен финансово-счетоводен отчет за предходна финансова година и/или за последния отчетен период, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност.
Да
8.
Декларация за лични данни по Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 – Приложение № 6 от Условията за кандидатстване.
Да
9.
Декларация за нередности от представляващия/те кандидата - Приложение № 7 от Условията за кандидатстване.
Да
10.
Удостоверение от Пловдивски окръжен съд за вписване на местното поделение на вероизповедание, регистрирано по чл. 20 от Закона за вероизповеданията (когато е приложимо).
Да
11.
Копие от учредителен акт или устав или дружествен договор, представено във формат „pdf“. (Не се изисква за кандидат Община Раковски).
Да
12.
Анкетни формуляри от анкетна карта на земеделския стопанин, издадени по реда на Наредба № 3 от 1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани,  в случай на кандидат земеделски производител (когато е приложимо).
Да
13.
Решение на компетентния орган на юридическото лице или на Общински съвет Раковски за кандидатстване по реда на настоящата процедура.
Да
14.
Решение на Общински съвет Раковски, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на Общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане Община Раковски.
Да
15.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
Да
16.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци).
Да
17.
Удостоверение, издадено от Националната агенция по приходите, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. (Не се представя от кандидат Община Раковски).
Да
18.
Удостоверение от Община Раковски, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от кандидат Община Раковски).
Да
19.
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидатът не е в открито производство по несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от кандидат Община Раковски. Не се представя от кандидати, за които това обстоятелство е проверимо в Търговския регистър и РЮЛНЦ).
Да
20.
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидатът не е в процедура по ликвидация, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от кандидат Община Раковски. Не се представя от кандидати, за които това обстоятелство е проверимо в Търговския регистър и РЮЛНЦ).
Да
21.
Удостоверение за актуално състояние, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от кандидат Община Раковски. Не се представя от кандидати, за които това обстоятелство е проверимо в Търговския регистър и РЮЛНЦ).
Да
22.
Документ за собственост на недвижими имоти/ ползване на имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение – в случай на кандидатстване за разходи за закупуване на оборудване и/или обзавеждане, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията.
Да
23.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни съоръжения).
Да
24.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите.
Да
25.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо).
Да
26.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо).
Да
27.
Оферта за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, в случаите, когато разходът, за който се кандидатства, е включен в списъка с референтни цени – Приложение № 17 от Документи за информация и  когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). В случаите, когато оферентите са местни лица, трябва да са вписани в Търговския регистър и РЮЛНЦ към Агенцията по вписванията, а оферентите – чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Да
28.
Три съпоставими оферти за всяка отделна инвестиция, в случаите, когато разходът, за който се кандидатства не е включен в списъка с референтни цени и  когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). В случаите, когато оферентите са местни лица, трябва да са вписани в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към Агенцията за вписване, а оферентите – чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Да
29.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо).
Да
30.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора.
Да
31.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба 22, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо).
Да
32.
Декларация за наличие или липса на двойно финансиране по проекта – Приложение № 8 от Условията за кандидатстване.
Да
33.
Декларация за данни, декларирани в НСИ – Приложение № 9 от Условията за кандидатстване.
Да
34.
Декларация за наличие или липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 10 от Условията за кандидатстване
Да
35.
Декларация за липса на основания за отстраняване – Приложение № 11 от Условията за кандидатстване.
Да
36.
Декларация от представляващия МИГ Раковски, че изпълнител или подизпълнител на дейностите по проекта отговарят на изискванията на чл. 19, ал. 5, т.2 от Наредба № 22 (Важи за кандидат МИГ Раковски)
Да
II. Група
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ В СЛУЧАЙ НА ПРОЕКТ С ИНВЕСТИЦИИ, СВЪРЗАНИ С ПРОВЕЖДАНЕ НА НАРОДНИ ОБИЧАИ, ТРАДИЦИОННИ И ФОЛКЛОРНИ СЪБИТИЯ, ФЕСТИВАЛИ, СЪБОРИ, ТЕАТРАЛНИ ПОСТАВКИ И ДР.
Критерий Води до отхвърляне
1.
График за провеждане на планираните дейности.
Да
2.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност).
Да
3.
В случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване - писмено становище от сценограф/художник.
Да
4.
В случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития - писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност.
Да
III. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ: ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Списък на членовете на управителния орган на кандидатстващата организация, съдържащ три имена и ЕГН – за младежки организации за доказване на съответствието по т. 4 от критериите за подбор на проекти.
Не
2.
Декларация от член/-ове на управителния орган на кандидатстващата организация, удостоверяваща че е/са представители на уязвими групи по образец (Приложение № 13 от Условията за кандидатстване). Към декларацията се представят допълнителни документи, когато лицата са се самоопределили като имигранти, хора с увреждания, самотни възрастни:
Не
3.
Валидно разрешение за пребиваване в Република България за имигранти – към Декларация ( Приложение №13 )
Не
4.
ТЕЛК/НЕЛК или медицинска експертиза – към Декларация ( Приложение №13 )
Не
5.
Справка от ДСП Раковски за самотни възрастни - към Декларация ( Приложение №13 )
Не
IV. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата за откриване на процедурата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или упълномощено лице, а в случаите когато кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено лице.
Да
3.
Всички полета във формуляра за кандидатстване са попълнени и документите са представени в изискуемия формат за съответния документ в зависимост от указанията в Условията за кандидатстване.
Да
4.
Кандидатът е някое от изброените лица:
а) Местни поделения на вероизповеданията
б) Юридически лица, регистрирани по ЗЮЛНЦ, включително МИГ-Раковски
в) Община Раковски
г) Музеи, читалища и други юридически лица, с дейност в сферата на културата
д) Училища и други учебни заведения
е) ЗП и земеделски стопани
ж) Кооперации, клонове на занаятчийски или други сдружения, работещи в областта на занаятите и местни традиции.
Да
5.
Кандидатът има постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ Раковски и осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ Раковски.
Да
6.
6. Проектното предложение включва поне една, допустима за финансиране  дейност: 
6.1. Дейности, свързани с движимо материално културно наследство 
	а) Създаване, съхраняване или обогатяване на сбирки - исторически, етнографски и др.;  
б) Организиране на временни и/или постоянни тематични изложби; 
в) Информационни дейности, свързани с популяризиране на материалното културно наследство;
6.2. Дейности, свързани с нематериално културно наследство
а) Проучвания и изработване на материали във връзка с документиране и/или изследване, и/или съхраняване на елементи от нематериалното културно наследство;
б) Дейности, свързани със съхранение и популяризиране на местния фолклор, включително макети, възстановяване на елементи от традиционни костюми или предмети от традиционния бит;
в) Провеждане на различни мероприятия във връзка с местни културни обичаи и традиции - фестивали, концерти, събори и други събития, свързани с местното културно наследство;
г) Други, неизброени тук, но пряко свързани с целите и обхвата на мярката.
Да
7.
Изпълнението на проекта допринася за изпълнение целите на мярката съгласно раздел 6 от Условията за кандидатстване.
Да
8.
Дейностите, включени в проекта, съответстват на приоритетите на Общинския план за развитие на Община Раковски, удостоверено с решение на Общински съвет Раковски, в случай на проект с кандидат за подпомагане Община Раковски.
Да
9.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Да
10.
Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
Да
11.
В случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти, кандидатът е представил разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията.
Да
12.
Продължителността на проекта не надхвърля 24 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Да
13.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС.
Да
14.
Кандидатът няма изискуеми публични задължения към държавата.
Да
15.
Кандидатът не е в открито производство за обявяване в несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност.
Да
16.
Кандидатът не е в производство по ликвидация
(Изискването не се прилага за кандидати еднолични търговци.)
Да
17.
Кандидатът не е получил за същите инвестиционни разходи публична финансова помощ от държавния бюджет или от бюджета на Европейския съюз.
Да
18.
Кандидатът е спазил изискванията по отношение на финансовите параметри на размера на допустимите разходи и размера на БФП
Минималният размер на общите допустими разходи е не по-малък от 5 000 лв.
Максималният размер на общите допустими разходи не надвишава 97 000 лв.
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Не е установено наличие на двойно финансиране
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Не са установени изкуствено създадени условия за получаване на подкрепа в противоречие с целите на мярката.
Да
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът е в съответствие с приложимите правила за държавните/минималните помощи
Да
VIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗ РАЗХОДИ-ПОЛЗИ (ФИНАНСОВ АНАЛИЗ), ИЗГОТВЕН ПО ОБРАЗЕЦ, УТВЪРДЕН ОТ ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР НА ДФЗ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е отрицателна или равна на нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 100%
Да
2.
Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е по-голяма от нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 70%
Да
3.
В случай че проектът генерира печалба, стойността на показателя „Финансова норма на възвращаемост на инвестицията“ (FRR) е по-малка или равна на дисконтовата норма (равна на 4%).
Да