Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от упълномощено от него лице, в случаите на упълномощаване. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице;
Източник на информация – ИСУН 2020, Процедура BG06RDNP001-19.180 
Принципни действия:
Електронният формуляр следва да е подписан с КЕП от лицето представляващо кандидата. Когато кандидатът се представлява „заедно“ от няколко лица, формулярът следва да е подписан от всички лица представляващи кандидата.
 Когато формулярът е подписан с КЕП от упълномощено лице към електронния формуляр в ИСУН се прикача нотариално заверено пълномощно или заповед на кмета (когато кандидата е община) в „pdf”, “PDF” или „jpg” формат.

При констатиране на несъответствия или неясноти, кандидатите имат възможност да предоставят допълнителни разяснения и документи при поискването им от КППП.
В случай, че Формулярът за кандидатстване не е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или упълномощено лице, проектното предложение се отхвърля. В случай, че кандидатът се представлява „заедно“  от няколко лица и формулярът за кандидатстване не е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено лице, проектното предложение се отхвърля.
Да
2.
Текстът  на  проектното  предложение въведен в ИСУН 2020  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква  информация  на  английски език;
Източник на информация – ИСУН 2020, Формуляр за кандидатстване.
Принципни действия: В случай, че текстът на предложението не е на български език (с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език) проектното предложение се отхвърля.
Да
3.
Проектното предложение отговаря	на изискванията за териториален обхват - дейностите  се изпълняват  на  територията на МИГ Ябланица Правец
Източник на информация - Формуляр за кандидатстване, секция 1 „Основни данни“, поле „Местонахождение (Място на изпълнение на проекта)“ 
Принципни действия:
В случай, че проектното предложение не отговаря на изискванията за териториален обхват и изпълнението на дейностите ще се осъществява извън територията на МИГ Ябланица Правец, проектното предложение ще бъде отхвърлено.

Да
II. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение във формат „.doc“ или „.docx”. (Приложение № 1 от Документи за попълване);
Източник на информация– ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът е прикачен, но са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.

Да
2.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат „xls“ или “xlsx”. (Приложение № 2 от Документи за попълване);
Източник на информация– ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът е прикачен, но са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.

Да
3.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“. (Приложение № 3 от Документи за попълване);
Източник на информация– ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че  документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.

Да
4.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ, получена по реда на тази процедура. Представя се сканиран във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
Да
5.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай ,че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат община – Заповед на кмета. Представя се сканиран във формат „pdf“, “PDF” или „jpg
Да
6.
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища. Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“; (неприложимо за общини и в случай, че кандидатите различни от община са вписани в ТР и Р на ЮЛНЦ)

Източник на информация– ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
Когато кандидатът е вписан в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към Агенцията по вписванията, проверката се извършва служебно. КППП прикачат в ИСУН принтскрийн от извършената проверка.  Когато кандидатът не е вписан в горепосоченият регистър следва да представи посочените документи.
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
Да
7.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата;  Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
Когато кандидат е община се представя от кмета на общината. Когато кандидат е ЮЛНЦ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛНЦ, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му.
В случай документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.

Да
8.
Документи доказващи липса на задължения по смисъла на чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК към държавата и към община за данъци и/или задължителни осигурителни вноски, или аналогични задължения, издадени не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение (Удостоверение от НАП и Удостоверение от съответната общината по адрес на кандидата) - представят се сканирани във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“; (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).

Удостоверението за липса на задължения по смисъла на чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК към община за данъци и/или аналогични задължения е приложимо само за кандидати читалища и ЮЛНЦ.(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).

Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
Да
9.
Декларация за липса на основания за отстраняване  съгласно Приложение № 4, съгласно Заповед №РД 09-365 от 27.04.2020 г. изм. със  Заповед РД №09-441/04.06.2020 г. на Ръководителя на УО на ПРСР )   – с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.

Да
10.
Декларация за нередности съгласно  Приложение № 5 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛНЦ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, от изпълнителния директор – с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;	Източник на информация– ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.

Да
11.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;

(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.

Да
12.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;

(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.

Документът е изискуем само в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване. 



Да
13.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;

(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.

Документът е изискуем само в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване.


Да
14.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо). Представят се сканирани във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация. (когато е приложимо)


Да
15.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация. (когато е приложимо)


Да
16.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” съгласно образец, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ  – Приложение №6а и 6б от Документи за попълване. Приложение № 6а се представя във формат „doc”, “docx”, както и подписано, подпечатано и сканирано във формат “pdf“, “PDF”,  Приложение № 6б се представя във формат във формат “xls” или “xlsx”;
	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че  документът не е прикачен или е некоректно попълнен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.

Да
17.
Решение на компетентния орган: решение на общинския съвет (за кандидати общини), или решение на компетентния орган на читалището или юридическото лице с нестопанска цел, за кандидатстване по Стратегията за ВОМР на МИГ финансирана от ПРСР. Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;	
Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.

Да
18.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.

Документът е приложим само в случай на проект с кандидат за подпомагане община.


Да
19.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване – в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството (когато е приложимо). Представя се сканирана във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай  че документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.

Да
20.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица). Представя се сканирана във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“ (когато е приложимо).	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.

Да
21.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо). Представят се сканирани във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че  документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.




Да
22.
Заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за избор на изпълнител на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по точка 4 от Раздел 14 „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП). Кандидатите, които НЕ СА ВЪЗЛОЖИТЕЛИ по реда на ЗОП представят, запитване за оферта до най-малко трима потенциални изпълнители, най-малко 3 независими съпоставими оферти, решение за избор на изпълнител, договор с избрания изпълнител. Кандидатът представя писмена обосновка с мотивите за избор на изпълнител в случаите, когато кандидатът не е избрал изпълнителя предложил най-ниска цена. Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.




Да
23.
Запитване за оферта по Приложение №7 , Оферта/и и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи, включваща разходи по II, т. 1, 2 и 3 от Раздел 14 „Допустими разходи”  - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо):
а) В случаите на разходи, включени в списъка с референтни разходи: Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „jpg”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „xls”;
б) В случаите на разходи, които не са включени в списъка с референтни разходи: Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатът представя запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 7 към условията за кандидатстване - Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител. Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „xls”. 
в)Кандидатите представят решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”.

Кандидатите – възложители по ЗОП, събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП. 

Кандидатите, които не са възложители по ЗОП, извършват пазарно проучване чрез осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни оферти в оригинал. Индикативните оферти се набират по изпратено запитване за индикативна оферта – съгласно Приложение №7 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
Когато се представят 3 съпоставими независими оферти се извършва проверка за свързаност между оферентите в Търговския регистър. Като доказателство за извършване на проверката за липса на свързаност между оферентите, членовете на КППП прикачат в ИСУН 2020 разпечатка или скрийншот от Търговския регистър от извършена проверка на обстоятелствата за всеки един от оферентите.

Да
24.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 8 от указанията за кандидатстване – Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“, “PDF”;	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че  документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.

Да
25.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 9 от указанията за кандидатстване – Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“, “PDF”.	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.

Да
26.
Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 10 от Документи за попълване. Представя се във формат „doc“ или „docx“ и сканиран във формат „pdf“, “PDF”.	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.

Да
27.
Декларация НСИ  - Приложение № 11 от Документи за попълване (Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба 22). Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”;	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.

Да
28.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР“ Декларацията следва да бъде попълнена и подписана от всички лица с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин). /Приложение № 12 от документите за попълване/
	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.
Да
29.
Декларация по чл.3 и чл.4 от ЗМСП /Приложение № 14 от документите за попълване/

	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.(Прилага се ако извършва икономическа дейност)

Да
III. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ НАЛИЧИЕ НА СМР:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост). Представя се във формат „pdf“, „PDF“ или „jpg“.	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.
Да
2.
Когато проектът ще се изпълнява в имот, който не е собственост на кандидата:
а) учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). Представя се във формат „pdf“, „PDF“ или „jpg“.;
б) документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя – и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“, „PDF“ или „jpg“.;	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.




Да
3.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията) Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“.	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.



Да
4.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“.	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.




Да
5.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;	Източник на информация– ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай, че документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.



Да
6.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице. Представят се във формат „xls“ и сканирани във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай, че документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.

Да
7.
Подписани подробни количествено-стойностни сметки за предвидените строително-монтажни работи. Представят се във формат „xls“ и сканирани във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай, че документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.

Да
8.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай, че документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.


Да
9.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;	Източник на информация– ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай, че документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.


Да
10.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;	Източник на информация– ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай че документът не е прикачен, КППП изисква представянето му на етап предоставяне на допълнителна информация.


Да
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ ПРОЕКТИ С ВКЛЮЧЕНА ДЕЙНОСТ 1. "Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях":
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях. Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”.	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
В случай, че документът не е прикачен, или са налични пропуски или некоректно попълнена информация, КППП изисква представянето на документа или отстраняване на констатираните несъответствия от кандидата на етап предоставяне на допълнителна информация.


Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ ПРОЕКТИ С ВКЛЮЧЕНА ДЕЙНОСТ 3 "Изграждане и/или обновяване на площи, за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности от общинско значение"За проектите, които включват улично озеленяване и площади не са предвидени специфични документи. Документите се прилагат само за проекти които включат парк или градина.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост, от който да е видно, че обектът притежава статут на парк или градина. Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „jpg”.
В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представят одобрени общи или подробни устройствени планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина.	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока за предоставяне на отговор по зададени въпроси от страна на КППП.


Да
2.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти). Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „jpg”.	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока за предоставяне на отговор по зададени въпроси от страна на КППП.
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ ПРОЕКТИ С ВКЛЮЧЕНА ДЕЙНОСТ 4. "Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства"
Критерий Води до отхвърляне
1.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга. Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”.	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока за предоставяне на отговор по зададени въпроси от страна на КППП.
Да
2.
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият. Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”.
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока за предоставяне на отговор по зададени въпроси от страна на КППП.


Да
3.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност. Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”.
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока за предоставяне на отговор по зададени въпроси от страна на КППП.

Да
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ ПРОЕКТИ С ВКЛЮЧЕНА ДЕЙНОСТ 5. "Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност"
Критерий Води до отхвърляне
1.
Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община. Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”.	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока за предоставяне на отговор по зададени въпроси от страна на КППП.
Да
2.
Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”.	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока за предоставяне на отговор по зададени въпроси от страна на КППП.


Да
VIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ ПРОЕКТИ С ВКЛЮЧЕНА ДЕЙНОСТ 6. „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”.
Приложимо в случай, че допустимите инвестиции в открита и/или закрита спортна инфраструктура се извършват в общинска образователна инфраструктура и спорната инфраструктура е за услуги със свободен обществен достъп и с неикономически характер.	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока за предоставяне на отговор по зададени въпроси от страна на КППП.

Приложимо само при инвестиции в спортна инфраструктура в основно или средно общинско училище.



Да
2.
Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на съответната община или двустранно споразумение между съответната община и Министерство на земеделието, храните и горите, с което се дава съгласие да се извърши реконструкция и ремонт на образователната инфраструктура. Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”.
За инвестиции в професионалните гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищно образование:
Приложимо в случай, че допустимите инвестиции в открита и/или закрита спортна инфраструктура се извършват в общинска образователна инфраструктура и спорната инфраструктура е за услуги със свободен обществен достъп и с неикономически характер.	Източник на информация– ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
Принципни действия: Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока за предоставяне на отговор по зададени въпроси от страна на КППП.

Приложимо само при инвестиции в спортна инфраструктура в професионалните гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищно образование.


Да
3.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”.
Приложимо в случай, че допустимите инвестиции в открита и/или закрита спортна инфраструктура се извършват в общинска образователна инфраструктура и спорната инфраструктура е за услуги със свободен обществен достъп и с неикономически характер.	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока за предоставяне на отговор по зададени въпроси от страна на КППП.

Приложимо само при инвестиции в спортна инфраструктура в общински детски градини.
	

Да
IX. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ ПРОЕКТИ С ВКЛЮЧЕНА ДЕЙНОСТ 8. "Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”.

	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
Принципни действия: Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока за предоставяне на отговор по зададени въпроси от страна на КППП.
Приложимо само при инвестиции в инфраструктура в основно общинско училище или средното общинско училище.


Да
2.
Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на съответната община или двустранно споразумение между съответната община и Министерство на земеделието, храните и горите, с което се дава съгласие да се извърши реконструкция и ремонт на образователната инфраструктура. Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”.
	Източник на информация– ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока за предоставяне на отговор по зададени въпроси от страна на КППП.

Приложимо само при инвестиции в професионалните гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищно образование.

Да
3.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”.
	Източник на информация – ИСУН 2020, секция „Прикачени документи“
Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока за предоставяне на отговор по зададени въпроси от страна на КППП.

Приложимо само при инвестиции в общински детски градини.


Да
X. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/Общо изискване към всички съпътстващи документи прикачени в ИСУН 2020
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документите прикачени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.	Извършва се преглед на прикачените документи в ИСУН за установяване на съответствие с изискването.
При наличие на несъответствие КППП изисква отстраняването му на етап предоставяне на допълнителна информация.
В случай, че несъответствията не бъдат отстранени, проектното предложение се отхвърля.

Да
XI. Група
Проверка за допустимост на кандидатите:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
•	Общините от територията на МИГ за всички допустими дейности по подмярката с изключение на дейности , свързани с доизграждане, без ново строителство на канализационната мрежа (в т.ч. и съоръжения за пречистване на отпадъчни води) в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони.
•	Юридически лица с нестопанска цел от територията на МИГ за дейности, свързани със социалната и спортната инфраструктура и културния живот.
•	Читалища  за дейности,свързани с културния живот.
•	ВиК оператори за дейности, свързани с изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони и дейности, свързани с доизграждане, без ново строителство на канализационната мрежа (в т.ч. и съоръжения за пречистване на отпадъчни води) в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони.
	Източник на информация – Формуляр за кандидатстване в ИСУН 2020; Формуляр за кандидатстване, т. 2 „Данни за кандидата“; Регистър БУЛСТАТ, Регистър на читалищата в България, Търговски регистър; Основна информация за проектното предложение; Копие на учредителен акт/устав;

Да
2.
Кандидатът е със седалище и адрес на управление на територията на “МИГ Ябланица Правец“
	Източник на информация – Формуляр за кандидатстване в ИСУН 2020; Формуляр за кандидатстване, т. 2 „Данни за кандидата“; Регистър БУЛСТАТ, Регистър на читалищата в България, Търговски регистър; Основна информация за проектното предложение; Копие на учредителен акт/устав;
В случай, че кандидатът не отговаря на условието, проектното предложение ще бъде отхвърлено!

Да
3.
Кандидат/получател на помощ и/ или негов законен или упълномощен представител отговарят на условията, определени в т. 11 в Условията за кандидатстване
	Обстоятелствата се доказват  с: 

•	Свидетелство за съдимост;
•	Удостоверения по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения към държавата или към община за данъци и/или задължителни осигурителни вноски, или аналогични задължения  издадено от НАП и от съответната община по адрес на кандидата издадени до един месец преди датата на кандидатстване; 
•	Проверка в Търговския регистър и Регистър БУСТАТ за вписани обстоятелства в т.ч. проверка за процедура по несъстоятелност и/или ликвидация за Юридическите лица;
•	Проверка в системата за ранно откриване и отстраняване на икономически оператори, на които е наложена санкция и са лишени от възможност за получаване на финансиране от бюджета на ЕС https://ec.europa.eu/edes/index#!/cases

В случай на констатирано несъответствие с изискванията на чл. 12, ал. 3 от Наредба № 22 от 14 декември 2015 г., на етап предоставяне на допълнителна информация на кандидатите се предоставя възможност за предоставяне на разяснения и допълнителни документи. 
В случай, че кандидатът не отговаря на условието, проектното предложение ще бъде отхвърлено!

Да
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ Ябланица Правец;	Източник на информация – Формуляр за кандидатстване в ИСУН 2020; 
В случай, че кандидатът не отговаря на условието, проектното предложение ще бъде отхвърлено!

Да
XII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ/Проверка за допустимост на проектното предложение:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата	Източник на информация – ИСУН 2020, Процедура BG06RDNP001-19.180
Съгласно Условията за кандидатстване до оценка на етап административно съответствие и допустимост се допускат само проектни предложения, подадени/регистрирани в срок. 
Проектно предложение, регистрирано след крайния срок, посочен в Условията за кандидатстване се отхвърля и няма да бъде разглеждано.

Да
2.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
	Източник на информация – ИСУН 2020, Формуляр за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. 
В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Посочва се отговор „ДА“ когато срокът за реализация на проектното предложение „НЕ НАДХВЪРЛЯ“ 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите е най-късно до 30 юни 2025 г.
В противен случай се отбелязва отговор „НЕ“, което води до отхвърляне на проекта.

Да
3.
Целите на проекта са в съответствие и допринасят за постигане на поне една от целите на съответната процедура за предоставяне на БФП.	Източник на информация - ИСУН 2020, Формуляр за кандидатстване 
В случай, че целите на проекта не са в съответствие и не допринасят за постигане на целите на конкретната процедура, проектното предложение ще бъде отхвърлено.

Да
4.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности по процедурата за предоставяне на БФП, изброени в т. 13 от Условията за кандидатстване:
1.	Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици, тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях. „Улични принадлежности“ са принадлежности от комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии, която обхваща уличната мрежа и които включват улична маркировка, енергозахранващите и осветителните съоръжения и тела, спирки за масовия градски транспорт, пейки, съдове за събиране на отпадъци, зарядни колонки за електрически превозни средства и камери за видеонаблюдение.
Дейностите за реконструкция и/или рехабилитация на съществуващи общински пътища, и съоръженията, и принадлежностите към тях са допустими за подпомагане ако са от указаните общински пътища в Решение № 236/13.04.2007 г. на МС за утвърждаване списък на общинските пътища и ако в техническата документация е предвидено изграждането и полагането на подземни мрежи за широколентов интернет.
2.	Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони; инвестиции за доизграждане, без ново строителство на канализационната мрежа (в т.ч. и съоръжения за пречистване на отпадъчни води) в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони;
3.	Изграждане и/или обновяване на площи, за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности от общинско значение;
4.	Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства;
5.	Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност;
6.	Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура;
7.	Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства; 
8.	Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони
	Източник на информация - Формуляр за кандидатстване, секция „План за изпълнение/дейности по проекта“ 

Посочва се отговор „ДА“, когато проекта включва поне една от изброените в т.13 от Условията за кандидатстване дейности.

В случай, че в проектното предложение са включени дейности, които са извън посочените в т. 13 от Условията за кандидатстване, КППП премахва тези дейности и редуцира служебно разходите по тях, като след това поставя отговор "ДА"

В случай, че проектното предложение не включва нито една от допустимите дейности, изброени в т. 13.1. от Условията за кандидатстване проектното предложение ще бъде отхвърлено от КППП. Поставя се отговор „НЕ“

Да
5.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в т. 13 от Условията за кандидатстване.	Източник на информация - Формуляр за кандидатстване, секция „Прикачени документи“

Посочва се отговор „ДА“, когато включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост посочени в т. 13 от Условията за кандидатстване. 

В случай, че в проектното предложение са включени дейности, които не отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в т. 13 от Условията за кандидатстване, КППП премахва тези дейности и редуцира служебно разходите по тях, като след това поставя отговор "ДА"

В случай, че нито една от включените дейности не отговаря на условията за допустимост посочени в т. 13 от Условията за кандидатстване, проектното предложение ще бъде отхвърлено от КППП. Поставя се отговор "НЕ".

Да
6.
Във формуляра за кандидатстване задължително са въведени следните  индикатори:
„Население  на територията на МИГ, което се ползва от подобрените услуги“
“Проекти, реализирани извън общинските центрове”	Източник на информация – Формуляр за кандидатстване в ИСУН 2020
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на непълноти и неясноти КППП може да изиска допълнителна информация от кандидатите.
В случай, че след предоставяне на допълнителна информация констатираните пропуски, непълноти и неясноти не са отстранени, проектното предложение се отхвърля.

Да
7.
Извършване на проверка за двойно финансиране:

Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.	Източник на информация – ИСУН 2020, секция 12 „Прикачени електронно подписани документи“, Декларация за наличие/липса на двойно финансиране – Приложение 8 от Условията за кандидатстване.
На този етап обстоятелствата, свързани с липсата на двойно финансиране на дейности ще бъдат проверявани на база декларираното, проверка в публични електронни регистри за ПП 2007 – 2014 (http://umispublic.government.bg/prProcedureProjectsInfo.aspx?op=-1&proc=-2&clear=1), за ПП 2014 – 2020 (http://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Beneficiary) и в базата данни с одобрени проекти от МИГ Ябланица Правец. Детайлна проверка на декларираните обстоятелства ще бъде извършена също и преди сключването на договор с одобрените кандидати. 
Когато на база извършената проверка в публичните електронни регистри и в базата данни на МИГ Ябланица Правец няма данни за двойно финансиране на дейностите по проекта се поставя отговор „ДА“
В случай, че се установи двойно финансиране на дейности, проектното предложение ще бъде отхвърлено и се поставя отговор „НЕ“.

Да
8.
По проекта не са констатирани изкуствено създадени условия.	Източник на информация -  ИСУН 2020, секция 12 „Прикачени електронно подписани документи“, Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия – Приложение 9 от Условията за кандидатстване.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия се извършва на база проверка на всички представени документи към подаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. 
В случай, че не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХГ се поставя отговор „ДА“
При констатиране на такива се поставя отговор „НЕ“ и проектното предложение се отхвърля.


Да
9.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място от страна на КППП (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги	Източник на информация – Документална проверка и Проверка на място
Когато след извършване на съответните проверки и посещение на място се констатира, че в проекта не са включени дейности и разходи стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място от страна на КППП (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги се поставя отговор „ДА“

Всички дейности, с изключение на свързаните с разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, за които се установи, че са стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място от страна на КППП, се премахват служебно и бюджета на проекта се редуцира, като след това се поставя отговор "ДА".

Когато нито една от дейностите не отговаря на поставеното условие се поставя отговор „НЕ“ и проектното предложение се отхвърля.

Да
10.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14 от Условията за кандидатстване.	Източник на информация - Формуляр за кандидатстване.
В случай, че в проектното предложение са включени разходи, които са извън посочените в т. 14 от Условията за кандидатстване, КППП ще редуцира служебно бюджета на проектното предложение.

В случай, че проектното предложение не включва нито едни от допустимите разходи, изброени в т. 14 от Условията за кандидатстване проектното предложение ще бъде отхвърлено от КППП.

Посочва се отговор „ДА“, когато проекта включва допустими разходи посочени в т.14 от Условията за кандидатстване дейности (след извършване на служебни корекции от КППП, когато е приложимо)



Да
11.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14. от Условията за кандидатстване.	Източник на информация - Формуляр за кандидатстване.
Поставя се отговор „ДА“, когато включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14 от Условията за кандидатстване.

В случай, че в проектното предложение са включени разходи, които не отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14 от Условията за кандидатстване, КППП ще отхвърли тези разходи и ще редуцира служебно бюджета на проектното предложение.

В случай, че нито една от включените разходи не отговаря на условията за допустимост посочени в т. 14 от Условията за кандидатстване, проектното предложение ще бъде отхвърлено от КППП.

КППП извършва проверка за допустимост на разходите въз основа на документална проверка на прикачените към проектното предложение документи.



Да
12.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14 от Условията за кандидатстване.	Източник на информация - Формуляр за кандидатстване, прикачени документи.
Принципни действия:
Поставя се отговор „ДА“, когато проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14 от Условията за кандидатстване.
В случай, че в проектното предложение са включени разходи, посочени като недопустими съгласно т. 14 от Условията за кандидатстване, КППП ще отхвърли тези разходи и ще редуцира служебно бюджета на проектното предложение.

В случай, че всички разходи включени в проектното предложение попадат в обхвата на т. 14, проектното предложение ще бъде отхвърлено от КППП.

КППП извършва проверка за допустимост на разходите въз основа на документална проверка на прикачените към проектното предложение документи.


Да
13.
Включените в проектното предложение допустими разходи са основателни.




	Източник на информация - Формуляр за кандидатстване, прикачени документи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.


Да
14.
Максимален размер  на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ надхвърля 391 160,00 лева (левовата равностойност на 200 000,00 евро)	Източник на информация– ИСУН 2020, Формуляр за кандидатстване.
Поставя се отговор „ДА“, когато максималния размер на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ надхвърля 391 160,00 лева (левовата равностойност на 200 000 евро)
По настоящата процедура за предоставяне на БФП ще се прилага валутен курс 1,9558 лв. за 1 евро.

Да
15.
Минимален размер на допустимите разходи и БФПна проектното предложение НЕ Е по-малка от         19 558,00 лева (левовата равностойност на 10 000 евро)	Източник на информация– ИСУН 2020, Формуляр за кандидатстване.
Поставя се отговор „ДА“, когато след извършване на необходимите редукции в бюджета на проектното предложение (когато е приложимо) минималния размер на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ Е по-малък от 19 558,00 лева (левовата равностойност на 10 000 евро)
По настоящата процедура за предоставяне на БФП ще се прилага валутен курс 1,9558 лв. за 1 евро.

В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.

Да
16.
Интензитетът на заявената финансова помощ е в съответствие с определения в т. 10 „Процент на съфинансиране“ от Условията за кандидатстване.	Източник на информация– ИСУН 2020, Формуляр за кандидатстване, Приложение 6 а и 6 б Анализ разходи – ползи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него (Приложение 6 а и 6 б Анализ разходи – ползи). 

Размерът на БФП е до 100% от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти на общини, юридически лица с нестопанска цел и читалища в случай, че не е налично генериране на нетни приходи след извършване на инвестицията.

Когато при конкретен проект се установи потенциал за генериране на нетни приходи след извършване на инвестицията, размерът на финансиране се определя въз основа на анализ разходи и ползи. Заявеният % на БФП следва да съответства на резултатите от представения Анализ разходи-ползи, Приложение 6а и 6 б към Условията за кандидатстване/Документи за попълване.

В случаите, когато размерът на допустимите разходи по инвестициите е в размер до 50 000 евро (97 790 лв.) за един обект, който е с установен потенциал за генериране на приходи се предвижда финансиране в размер на 100%.

По настоящата процедура за предоставяне на БФП ще се прилага валутен курс 1,9558 лв. за 1 евро.

В случай на констатиране на несъответствие или неточности и неясноти в попълнените Приложения 6 а и 6 б Анализ разходи – ползи, КППП може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекция в размера на заявената БФП.



Да
17.
Необходимо е извършване на корекции в бюджета на проектното предложение	Поставя се отговор "ДА", когато е необходимо извършването на корекции в бюджета на проектното предложение.


Поставя се отговор "НЕ", когато не са необходими корекции в бюджета на проектното предложение.

Да
XIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът е в съответствие с приложимите правила по държавните/минималните помощи

	Източник на информация: ИСУН 2020, секция 12 „Прикачени електронно подписани документи“ към Формуляр за кандидатстване: Декларация за размера на получените държавни помощи, Приложение 13 или на сайта: http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx.

В случай, че се установи несъответствие с приложимите правила по държавните/минималните помощи, КППП изисква допълнителна информация/документи от кандидата. При необходимост КППП извършва корекция в бюджета на проектното предложение във връзка с изискванията на приложимите режими на държавните/минималните помощи

Да