|
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение 1) към Условията за кандидатстване –прикачена в ИСУН 2020.
|
Да
|
|
2. |
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове – попълнена по образец (Приложение 2) към Условията за кандидатстване –прикачена в ИСУН 2020.
ВАЖНО: С цел правилно определяне на лицата, които са длъжни да подпишат Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от ПМС 162/2016 г., Оценителната комисия може да изиска други официални документи, удостоверяващи статута на всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
|
Да
|
|
3. |
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение 3) към Условията за кандидатстване –прикачена в ИСУН 2020.
|
Да
|
|
4. |
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение 4) към Условията за кандидатстване –прикачена в ИСУН 2020.
ВАЖНО: Официалният/те представител/и на кандидата няма/т право да упълномощава/т други лица да подписват декларациите по точки 1, 2, 3 и 4, тъй като с тях се декларират данни, които декларатора декларира в лично качество или съответно данни за представляваното от него юридическо лице, като за верността им се носи наказателна отговорност, която също е лична.
Декларациите по точки 1, 3 и 4 се датират и подписват на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Декларацията по точка 2 се датират и подписват на хартиен носител от всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
При подаване на проектното предложение посочените декларации следва да бъдат с дата след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
ВАЖНО: Подписаните на хартиен носител на етап кандидатстване декларации по точки 2, 3, 4 и 5 следва да бъдат представени в оригинал при подписване на административен договор за безвъзмездна финансова помощ.
|
Да
|
|
5. |
Бизнес план, по образец одобрен по настоящата процедура, съгласно Приложение 5 с попълнени всички раздели, за които е указано и прикачен в ИСУН 2020.
ВАЖНО: В случай че Бизнес планът не е представен в изискуемия образец или не са попълнени всички таблици, същият не може да бъде допълнително изискван от кандидатите и проектното предложение ще бъде отхвърлено, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ.
|
Да
|
|
6. |
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на кандидата, въз основа на данни:
- За кандидати, подали проектни предложения през първия краен срок, 2016 г.
- За кандидати, подали проектни предложения през втория краен срок, 2017 г.
- За кандидати, подали проектни предложения през третия краен срок, 2017 г.- прикачено в ИСУН 2020.
Кандидати, които имат приключена финансова година и са осъществявали дейност през тази година, но нямат реализирани приходи през нея, следва да предоставят Удостоверение/документ от НСИ, от което да е видно, че НСИ не може да определи код на основна икономическа дейност на кандидата въз основа на наличната информация за последната приключила финансова година. По отношение на тези кандидати съответствието с изискването ще бъде проверявано съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т. 2 от Формуляра за кандидатстване.
|
Да
|
|
7. |
Оферта от производител или първи доставчик за всяка отделна инвестиция в активи – ДМА и ДНА, с предложена цена от производителя/първия доставчик - прикачени в ИСУН 2020.
ВАЖНО: В случаите, когато инвестицията е в ДМА и ДНА, документите по т. 7 трябва да съдържат информация за: наименование на оферента; технически и/или функционални характеристики на оборудването, съответстващи на посочените минимални технически и/или функционални характеристики, цена на оборудването и вид на валутата.
В случай че кандидатът представя оферта, от нея следва да е видно лицето, което я е издало от името на оферента, като напр. подпис, електронен подпис или разпечатка на електронно съобщение, с което е получена.
7.1. Декларация от производител/оторизационно писмо от първи доставчик/договор за търговско представителство между производител и първи доставчик или друг относим документ, от който да е видно, че е спазено изискването за предоставяне на оферта от производител или първи доставчик – прикачени в ИСУН 2020.
ВАЖНО: В случай на непредставяне на документите по т.7 и/или т. 7.1, посоченото няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но съответният разход, за който се отнасят ще бъде премахнат от бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) служебно от Оценителната комисия.
|
Да
|
|
8. |
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА (Приложение 6) - попълнена по образец и прикачена в ИСУН 2020.
ВАЖНО: В случай че е приложимо и не е представена Техническа спецификация или не е представена в изискуемия образец, документът не може да бъде допълнително изискван от кандидатите, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ. Непредставянето на документа няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но ще доведе до редуциране на разходи в бюджета на проектното предложение (т. 5 от Формуляра за кандидатстване).
|
Да
|
|
9. |
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо) – прикачено в ИСУН 2020.
Пълномощното се попълва, датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и пълномощното се подписва от всяко от тях. След попълването, подписването и поставянето на дата на хартиения носител, пълномощното следва да се сканира и да се прикачи в ИСУН 2020.
От пълномощното следва да е видно, че лицето е упълномощено да представлява кандидата към датата на кандидатстване за подаване на проектното предложение по процедурата.
Документът не е задължителен за всички кандидати, а се изисква в случай че кандидатите желаят да упълномощят лице, което не е официален представител на предприятието да подаде проектното предложение с КЕП.
|
Да
|
|
10. |
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти - прикачена в ИСУН 2020.
ВАЖНО! Документът е незадължителен и непредставянето му няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но оценката на допустимостта на разходите за ДМА и ДНА ще бъде извършвана съгласно стойностния праг на същественост, определен съответно в чл. 50 и чл. 51 от ЗКПО.“:
|
Не
|
|
11. |
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности за последните три приключени финансови години (индивидуален) – прикачени в ИСУН 2020.
(В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър)
|
Да
|
|
12. |
Справка за група предприятия за последните три години - прикачена в ИСУН 2020, в случай че е приложимо. В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
|
Да
|
|
13. |
Счетоводен баланс за последните три години (индивидуален) – прикачен в ИСУН. В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
|
Да
|
|
14. |
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните три години - прикачен в ИСУН. В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
|
Да
|
|
15. |
Справка за нетекущите (дълготрайните) активи за последните три години– прикачена в ИСУН. В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
|
Не
|
|
16. |
В случаите когато кандидатът е заявил въведени международно признати стандарти, и/или СЕ маркировка, и/или съответствие на продуктите, и/или добри производствени практики, и/или специализирани софтуерни системи за управление (съгласно т. 11 от Формуляра за кандидатстване), той следва да представи поне един от следните документи - прикачена в ИСУН 2020:
- сертификат, който е валиден към датата на кандидатстване - когато кандидатът е заявил наличие на въведени стандарти за качество, други международно признати стандарти или системи за управление;
- декларация или сертификат за съответствие или протоколи от изпитване на произведени продукти, за които е въведена CE маркировката - когато кандидатът е заявил въведени СЕ маркировки;
- документи, издадени съгласно нормативната уредба, поставяща изискванията по отношение на добри производствени практики в областите, в които те се прилагат, а именно: хранително-вкусова промишленост (вкл. производство на опаковки влизащи в контакт с храни), фармация, козметична промишленост и производството на ветеринарно-медицински продукти - когато кандидатът е заявил наличие на въведени добри производствени практики;
- лицензионни договори предоставящи конкретни права на кандидата по отношение на съответната специализирана софтуерна система и/или договор с доставчика/производителя на конкретната система за нейното въвеждане, чието успешно изпълнение е удостоверено с приложен към договора приемо-предавателен протокол и/или ръководство отнасящо се до въвеждането на специализираната софтуерна система при конкретния кандидат – когато кандидатът е заявил въведени специализирани софтуерни системи за управление.
Общите ръководства описващи какво представлява компютъризираната система и какви са нейните функционални възможности не следва да се считат за документ, удостоверяващ наличието на въведена такава система при конкретния кандидат
|
Не
|
|
17. |
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване, одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни.
|
Да
|
|
18. |
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е на български език, с изключение на т.1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език - подписан с КЕП и прикачена в ИСУН 2020
|
Да
|
|
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Кандидатът има постоянен адрес, седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Исперих.
|
Да
|
|
2. |
Кандидатът осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ Исперих.
|
Да
|
|
3. |
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите.
|
Да
|
|
4. |
Кандидатът е малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия.
|
Да
|
|
5. |
Кандидатът оперира в секторите на икономическа дейност съгласно тяхната технологична интензивност, изведени като приоритетни съгласно Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 (НСНМСП), както следва:
7.1 Високотехнологични и средно високотехнологични промишлени производства:
С20 „Производство на химични продукти“
C21 „Производството на лекарствени вещества и продукти“
C26 „Производството на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти“
С27 „Производство на електрически съоръжения“
С28 „Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“
С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“
С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“
7.2 Интензивни на знание услуги:
J58 „Издателска дейност“
J59 „Производството на филми и телевизионни предавания, звукозаписване и издаване на музика“
J60 „Радио- и телевизионна дейност“
J61 „Далекосъобщения“
J62 „Дейности в областта на информационните технологии“
J63 „Информационни услуги“
М72 „Научноизследователска и развойна дейност“
7.3 Нискотехнологични и средно нискотехнологични промишлени производства:
С10 „Производство на хранителни продукти“, с изключение на посочените дейности като недопустими
С11 „Производство на напитки“, с изключение на посочените дейности като недопустими
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“
С14 „Производство на облекло“
С15 „Обработка на кожи; производство на обувки и други изделия от обработени кожи без косъм“
С16 „Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене“
С17 „Производство на хартия, картон и изделия от хартия и картон“
С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“
С19 „Производство на кокс и рафинирани нефтопродукти“
С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси“
С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини“
С24 „Производство на основни метали“
С25 „Производство на метални изделия, без машини и оборудване“
С31 „Производство на мебели“
С32 „Производство, некласифицирано другаде“
С33 „Ремонт и инсталиране на машини и оборудване“
|
Да
|
|
6. |
Кандидатът има минимум три приключени финансови години преди датата на обявяване на процедурата за подбор на проекти
|
Да
|
|
7. |
В случаите, когато кандидатът е малко предприятие трябва да е реализирал общо през последните три приключени финансови години (за 2014г., 2015 и 2016 г. нетни приходи от продажби равни на или надвишаващи 750 000 лв.
|
Да
|
|
8. |
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие трябва да е реализирал общо през последните три приключени финансови години нетни приходи от продажби равни на или надвишаващи 3 000 000 лв.
|
Да
|
|
9. |
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация;
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си;
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка са нарушили чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавите, в които кандидатите са установени;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социално осигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година;
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да:
1) повлияят на вземането на решение от страна на МИГ/УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за:
1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна;
о) лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
1) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
2) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
|
Да
|
|
10. |
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти
|
Да
|
|
11. |
Кандидатът не е малко или средно предприятие, по смисъла на чл. 3–4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I от Договора за създаване на европейската общност, или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на МИГ Исперих.
|
Да
|
|
12. |
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
|
Да
|
|
13. |
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
|
Да
|
|
14. |
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност или кандидатстващо за финансиране на дейности, които съгласно Класификацията на икономическите дейности – 2008 (КИД 2008) попадат в Сектор C - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код на икономическа дейност 11 „Производство на напитки”, както следва:
• 10.1. „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
• 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
• 10.3. „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
• 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
• 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
• 10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
• 10.81. „Производство на захар”;
• 10.83. „Преработка на кафе и чай”;
• 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители”;
• 10.91.„Производство на готови храни за животни”;
• 11.02. „Производство на вина от грозде”;
• 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
. 11.06. „Производство на малц”.
|
Да
|
|
15. |
Основната дейност на кандидата или дейността, за която кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области
a. сектора на рибарството и аквакултурите, обхванати от Регламент (ЕО) № 104/2000;
b. сектора на първичното производство на селскостопански продукти;
c. сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи:
− когато размерът на помощта е определен въз основа на цените или количествата на този вид продукти, изкупувани от първичните производители или предлагани на пазара от съответните предприятия; или
- когато помощта е свързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители.
|
Да
|
|
16. |
Кандидатът не е предприятие, спрямо което е налице недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
|
Да
|
|
17. |
Кандидатът е пряко отговорен за изпълнението на дейностите по проекта, а не действа в качеството на посредник.
|
Да
|
|
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Проектът съответства на целите на настоящата процедура и целите на стратегията за ВОМР
|
Да
|
|
2. |
Продължителността на проекта не надхвърля 18 (осемнадесет) месеца.
|
Да
|
|
3. |
Проектът се изпълнява само на територията на МИГ Исперих.
|
Да
|
|
4. |
Изпълнението на проекта води до постигане на заложените в одобрената стратегия цели :
- стимулиране на инвестиции за повишаване на производствения капацитет и производителността на малките и средни предприятия, опериращи на територията на МИГ–Исперих;
|
Да
|
|
5. |
Дейностите по проектите попадат в обхвата на определените в Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 сектори по Инвестиционен приоритет 2.2 „Капацитет за растеж на МСП, посочени в т,11, 1 от Условията за кандидатстване
|
Да
|
|
6. |
Проектът НЕ се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
|
Да
|
|
7. |
Проектът включва минимум една от следните дейности
1. Повишаване на производителността;
2. Внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес;
3. Подобряване на производствените процеси;
4. Въвеждане на водещи технологични решения и/или реинженеринг на процеси;
5. Разширяване на производството чрез добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти;
6. Диверсификация на дейността чрез разнообразяване на портфолиото на предприятията и достъп до пазари.
|
Да
|
|
8. |
Всички дейности, включени в проектното предложение са пряко свързани с изпълнението на проекта.
|
Да
|
|
9. |
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е не по-малко от 45 000 лева.
|
Да
|
|
10. |
Проектът е в съответствие с минимум един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
• Равнопоставеност и недопускане на недискриминация
• Принцип на устойчиво развитие
|
Да
|