Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока определен в обявата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец, съгласно Приложение № 2 от Условията за кандидатстване.
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Не
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.  или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
Не
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във формат ,,pdf“ или  друг формат.
Не
6.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Не
7.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Да
8.
Представени са всички изискуеми документи по подмярката.
Да
9.
Представено е Заявление за кандидатстване по мярка 7.2 – Приложение № 2.
Да
10.
Представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец – Приложение  № 5.
Да
11.
Представена е декларация в оригинал съгласно Приложение № 12 от Наредба № 22 на МЗХ – Приложение № 6.
Да
12.
Представен е документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ, получена по реда на тази наредба.
Не
13.
Представено е нотариално заверено изрично пълномощно – в случай, че документите не се подават лично от кандидата или заповед на кмета за кандидати общини.
Не
14.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ и Читалището за кандидатстване по реда на настоящата процедура – приложимо само за кандидати ЮЛНЦ и Читалища.
Не
15.
Удостоверение за актуално правно състояние, издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение – приложимо само за кандидати ЮЛНЦ, Читалища и  ВиК оператор (не се изисква за кандидати общини и от кандидати пререгистрирани в Регистъра на ЮЛНЦ към Агенция по вписванията).
Не
16.
Представено е копие от учредителен акт или устав, или дружествен договор (не се изисква за кандидати общини).
Не
17.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Не
18.
Представени  са лицензии, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък.
Не
19.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите 
вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг.
Не
20.
Представен е анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ - Приложение № 11, когато е приложимо.
Да
21.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
Не
22.
Представено е решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община.
Не
23.
Представена е справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на заявлението за подпомагане с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или транспортни средства и/или мобилни обекти).
Не
24.
Представена е декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката – Приложение № 7 (когато е приложимо).
Не
25.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г, ведно с банкови извлечения.
Не
26.
Представена е оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо).
Не
27.
Представени са документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо).
Не
28.
Представени са други документи за доказване на изисквания от стратегията за ВОМР (когато е приложимо).
Не
29.
Представен е формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 – Приложение № 8.
Да
30.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му.
Не
31.
Представена е декларация съгласно приложение № 15 от указанията за кандидатстване.
Да
32.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по- малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
Не
33.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект" или „Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително- монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
Да
34.
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията.
Не
35.
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице – Приложение № 14.
Не
36.
Представено е съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности).
Не
37.
Представено е удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с предишната точка.
Не
38.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти.
Не
39.
Представен е одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници.
Не
40.
Представено е удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо.
Не
41.
Представена е декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях.
Не
42.
Представена е декларация за нередности – Приложение № 9.
Да
43.
Представено е решение на общинския съвет за кандидатстване по мярка 7.2 от СВОМР на МИГ-Мъглиж, Казанлък, Гурково.
Не
44.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата).
Не
45.
Представено е учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията.
Не
46.
Представен е документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане – в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията.
Не
47.
Представено е заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата.
Не
48.
Представени са лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
Не
49.
Представени са предварителни или окончателни договори за услуги, работи, доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки.
Не
50.
Представено е решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му.
Не
51.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Не
52.
Представено е решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора. (важи за кандидати, възложители по ЗОП).
Не
53.
Представена е декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за 
дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 – 2020“ и Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (само в случаите на подадени проектни предложения).
Не
54.
Представена е декларация за липса или наличие за двойно финансиране по проекта – Приложение № 16.
Да
55.
Представена е обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга.
Не
56.
Представено е положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият.
Не
57.
Представена е Декларация по_чл. 25, ал. 2_от_ЗУСЕСИФ – Приложение № 17.
Да
58.
Представена е Декларация НСИ – Приложение № 18.
Да
59.
Представена е  Декларация неприложими документи – Приложение № 19.	
Не
60.
Представено е Заявление за профил за достъп в ИСУН 2020 от кмета на общната – Приложение № 20.
Не
61.
Представено е Заявление за профил за достъп в ИСУН 2020 от упълномощени от бенефициетна лица – Приложение № 21.
Не
62.
Представена е Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 23 от указанията за кандидатстване.
Да
63.
Представено е положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност.
Не
64.
Запитване за оферта – Приложение № 13.
Не
65.
Представено е решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община.
Не
66.
Представен е доклад и резюме от обследването за енергийна ефективност съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради.
Не
67.
Представена е заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган.
Не
68.
Представена е заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
Не
69.
Представен е oдобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.), в случай че кандидатът заявява точки по критерии за подбор 1.
Не
70.
Представени са други документи представени от кандидата, доказващи опит в изпълнението на проекти, финансирани от ЕЗФРСР, в случай че кандидатът заявява точки по критерии за подбор 2.
Да
71.
Представена е справка за населението в населеното място/места, разположени на територията на община Мъглиж, Казанлък, Гурково с общо население над 200 души (по данни на Националния статистичесни институт към края на годината, предхождаща датата на кандидатстване) където ще се изпълняват инвестициите по проекта, в случай че кандидатът заявява точки по критерии за подбор 3.
Да
72.
Представена е справка за съществуващия и нает от кандидата персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (когато е приложимо). Справката се представя, когато кандидатът заявява приоритет по критерий за подбор 4.
Не
73.
Представен е отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо
 кандидатстването календарна година, заверена от кандидата и НСИ. Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерии за подбор 4.
Не
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Допустимост на кандидата за предоставяне на  финансова помощ съгласно  изискванията на СВОМР за територията на община Мъглиж и община Гурково.
Да
2.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на община Мъглиж и община Гурково.
Да
3.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по съответната мярка от СВОМР за територията на община Мъглиж и община Гурково.
Да
4.
Кандидатът ФЛ има постоянен адрес, а кандидатът  едноличен търговец  и  ЮЛ има   седалище и адрес на управление,  съгласно изискванията на  СВОМР за територията на община Мъглиж и община Гурково.
Да
5.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Насоките за кандидатстване. Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в Наредба 22 за съответната мярка от ПРСР и Насоките за кандидатстване.
Да
7.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение   е не по-малък от левовата равностойност на  10 000 евро.
Да
8.
Максималният  размер на допустимите разходи на проектното предложение  е до левовата равностойност на  200 000 евро.
Да
9.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ – Мъглиж, Казанлък, Гурково и Насоките за кандидатстване.
Да
10.
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен индикаторът „брой работни места, разкрити в подпомогнати проекти в рамките на стратегия за ВОМР“ и той е количествено определен.
Да
11.
Кандидатът е Възложител по ЗОП и са спазени определените минимални и максимални  прагове определени в насоките за кандидатстване.
Да
12.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите нна стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
Да
13.
Проектното предложение не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи:
1.	за лихви по дългове;	
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи на пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
4.	за обикновена подмяна и поддръжка;
5.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
6.	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив;
7.	за режийни разходи;
8.	за застраховки;
9.	за закупуване на оборудване втора употреба;
10.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
11.	за принос в натура;
12.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14.	извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
15.	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
16.	надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтните разходи;
17.	определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15.
Да
14.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Да
III. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Да
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране.
Да
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).

Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „не помощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони  2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него.
Да
VI. Група
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ (когато е приложимо)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Да