Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
Админстративно съответствие - общи критерии
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е попълнен съгласно указанията
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от  упълномощено лице, за което е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а или Заповед на кемта на общината във формат „рdf“.
Да
4.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил
Да
II. Група
Админстративно съответствие - придружаващи общи документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
ОСНОВНА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ във формат .pdf, подписанa и сканирана от кандидата – по образец  (Приложение № 1)
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности във формат .pdf, .xls или .xlsx – по образец (Приложение № 2)
Да
3.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложение № 3) (Документът задължително се предоставя в  от всички кандидати).
Да
4.
Декларация за нередности в оригинал с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложение № 4) (Документът задължително се предоставя от всички кандидати).
Да
5.
Декларация за липса на основания за отстраняване във формат „pdf“ - по образец (Приложение № 5) (Документът задължително се предоставя от всички кандидати).
Да
6.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат община  - Заповед на кмета на общината. Представя се  във формат „pdf
Не
7.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР (Приложение № 13)
Да
8.
Решение на компетентния орган на ЮЛ за кандидадтстване по подмярка 7.5 от СВОМР на МИГ Сандански. Представя се  във формат „pdf“. (Важи за кандидати ЮЛ).
Да
9.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община.
Да
10.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по подмярка 7.5 от СВОМР на МИГ Сандански (изисква се в случай, че кандидатът е община). Представя се във формат „pdf“.
Да
11.
Учредителен акт или устав във формат „pdf“, когато кандидата е лице, регистрирано по закона за юридическите лица с нестопанска цел.
Да
12.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане и Удостоверение за липса на задължения към общината по седалище на кандидата, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане. (За кандидати общини се изисква от кмета.)  Документите се предоставят от всички кандидати във формат „pdf“,
Да
13.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат „pdf ”.
Да
14.
Декларация в оригинал по чл. 3 и 4 от ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) (когато е приложимо) –. Представя се във формат „pdf“ . (Приложение № 6а, 6б и 6в)
Не
15.
Анализ разходи-ползи по образец с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат „pdf“ и таблиците във формат .xls или .xlsx. (Приложение № 7а и 7б)
Да
16.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период за кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване, за юридически лица. Представя се във формат „pdf“.
Не
17.
Справка за дълготрайни материални активи – приложение към счетоводния баланс  за предходната финансова година и/или за последния отчетен период. Представя се във формат „pdf“.
Не
18.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
Не
19.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите. Представя се във формат „pdf“.
Да
20.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя – и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията; Представя се във формат „pdf“.
Да
21.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ (работни чертежи и детайли) в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията) или Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията).  Представя се във формат „pdf“.
Да
22.
Подробни количествени сметки заверени от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представя се във формат „pdf“ и „xls“или “xlsx”.
Да
23.
Разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ) или Становище на главния архитект, с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Да
24.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (Изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“.
Да
25.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност. Представя се във формат „pdf“.
Да
26.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти). Представя се във формат „pdf“.
Да
27.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълняват дейностите по проекта, са изградени или реконстроирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансова помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Да
28.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Да
29.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. (когато е приложимо)  Представя се във формат „pdf“.
Не
30.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи в случай, че проектът включва разходи за  закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“.
Не
31.
Предварителни или окончателни договори за услуги, работи, доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. (Важи за кандидати, които не са Възложители по ЗОП). Представя се във формат „pdf“.
Да
32.
Най-малко три съпоставими независими оферти за всяка отделна инвестиция в актив/услуга/ строителство – с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, цена в левове или евро с посочен ДДС - за разходи, които не са включени в референтния списък. Кандидатът представя запитване за оферта по образец. За кандидати възложители по ЗОП офертите се събират чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП. Представя се във формат „pdf“.
Да
33.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи.  Представя се във формат „pdf“.  (Важи за разходи, които са включени в референтния списък)
Да
34.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Да
35.
Подробни количественo-стойностни сметки (КСС) за предвидените строително-монтажни работи (СМР) и/или технически спецификации (ТС) за всички доставки и услуги, включени в бюджета на проектното предложение, въз основа на проведените пазарни проучвания, чрез събиране на оферти. Представят се във формат „xls“ или “xlsx”.
Не
36.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване; (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Не
37.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект, в случаите, предвидени в Закона за водите(когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Не
38.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Не
39.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения. (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
Не
40.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“. (Приложение № 9)
Да
41.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“. Представя се от всички кандидати. (Приложение № 10)
Да
42.
Формуляр за мониторинг по образец. Представя се във формат „pdf“. (Приложение № 11)
Да
43.
Декларация НСИ по образец. Представя се във формат „pdf“. (Приложение № 12). Представя се от всички кандидати.
Да
III. Група
Придружаващи специфични документи, доказващи съответствие с критериите за подбор на проекти:
Критерий Води до отхвърляне
1.
По Критерий 4 „Проектът е консултиран с местната общност„:
Протокол, снимков материал и присъствен списък от обсъждането.
Да
2.
По Критерий 5: Проекти, създаващи работни места при изпълнение на допустимите дейности 
Справка-декларация за съществуващия и нает персонал.
Да
IV. Група
Проверка за допустимост - обща допустимост
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение допринася за постигане на следната цел на подмярка 7.5 от СВОМР: 
1.	Разнообразяване и подобряване на туристическата инфраструктура, атракциите и съоръженията за посетители в селските райони.
Да
2.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението.
Да
V. Група
Допустимост на кандидата:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
•	Община Сандански; 
•	Юридически лица с нестопанска цел /ЮЛНЦ/, регистрирани по закона за юридическите лица с нестопанска цел.
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на МИГ Сандански.
Да
3.
Кандидатът не попада в някое от обстоятелствата декларирани в Приложение № 5 към Условията за кандидатстване.
Да
VI. Група
Допустимост на дейностите:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на действие на МИГ Сандански.
Да
2.
Проектното предложение включва поне една допустима за финансиране  дейност от подмярка 7.5 от СВОМР.
Да
3.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности включени в раздел 13.3 от Условията за кандидатстване.
Да
VII. Група
Допустимост на разходите:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост съгласно раздел 14.1 и 14.2 от Условията за кандидатстване.
Да
2.
Разходите, включени в проектното предложение НЕ включват недопустими разходи, съгласно раздел 14.3 от Условията за кандидатстване.
Да
3.
Размерът на общите допустими разходи за проекта >= левовата равностойност на 5 000 евро
Да
4.
Размерът на общите допустими разходи проекта  е <= левовата равностойност на 200 000 евро
Да
VIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Разходите съответстват на дейностите, обосновани и  основателни са за изпълнението на проекта. (Попълва се работен лист за обоснованост на разходите – Приложение №15б)
Да
2.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение в ИСУН и в Таблица на допустимите инвестиции и дейности, съответства на стойността, описана в представените от кандидата договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход. (Попълва се работен лист за обоснованост на разходите – Приложение №15б)
Не
3.
Не е установено дублиране на разходи
Да
IX. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ И ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. По проекта липсват изкуствено създадени условия*. 

*“Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Да
2.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. (Представена декларация)
Да
3.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Да
X. Група
РЕЗУЛТАТИ ОТ ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО
Критерий Води до отхвърляне
1.
Посещението на място установи, че представената в проектното предложение информация съответства на констатираното действително състояние и дейностите по проекта не са физически започнали. (Попълва се протокол от посещение на място – Приложение № 15в)
Да
XI. Група
ПРОВЕРКА АНАЛИЗ „РАЗХОДИ-ПОЛЗИ“
Критерий Води до отхвърляне
1.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „разходи – ползи“.
Да
2.
Проектът не генерира приходи и анализът е изготвен за референтната година
Да
3.
Анализ разходи- ползи (финансов анализ)  съдържа аргументи за устойчивост на дейността
Да