Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
Критерии за административно съответствие и допустимост – критерии за оценка на допустимостта на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с валиден КЕП от кандидата, а за кандидати юридически лица – от лице с право да представлява кандидата или от упълномощено лице. Когато кандидатът е юридическо лице и се представлява ЗАЕДНО от няколко лица, формулярът се подписва от всяко от тях с КЕП.
Да
2.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Не
3.
Всички раздели на електронния формуляр за кандидатстване са попълнени и съдържат коректната информация.
Да
4.
Подадено е само едно проектно предложение от кандидата или свързани  с него предприятия.
Не
5.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС посочени в раздел 17 от Условията за кандидатстване.
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват – дейностите се изпълняват на територията на община Костенец.
Да
7.
Продължителността на проекта не надвишава 36 месеца. Налице е съответствие в продължителността на проекта, посочена от кандидата в  отделените части  на проектното предложение.
Не
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта: общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 5867,40 лева (3000 евро) и по-нисък или равен на  391 160 лева (200 000 евро).
Да
9.
Спазени са ограниченията за размера на интензитета на подпомагане и БФП: 
Заявеният от кандидата интензитет на помощта не надхвърля 75%,  а за проекти за  развитие на туризъм (изграждане и обновяване на туристически обекти и развитие на туристически услуги) – 5%. 
Заявената безвъзмездна помощ не надхвърля 100 000 лева или разполагаемия бюджет по процедурата. За проекти за  изграждане и обновяване на места за настаняване не надхвърля  50 000 лв с ДДС . 
Минималният размер на БФП е не по-малко от  4 400,55 лв., а за проекти за развитие на туризъм  – 293,37 лв.
Не
10.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура.
Да
II. Група
Проверка за наличие на изискуеми документи прикачени в секция 12 на  формуляра за кандидатстване
Критерий Води до отхвърляне
1.
Информация относно критериите за подбор
Попълнена по образец (Приложение № 1), подписана от представляващия кандидата.
Не
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности (ТДИД) 
Попълнена по образец (Приложение № 2). Представя се във формат „xls“/„xlsх“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице – и във формат „pdf”, подписана от кандидата и сканирана.
Да
3.
Формуляр за мониторинг
Попълнен по образец (Приложение № 3).
Да
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата
(Представя се, когато проектното предложение се подава от упълномощено лице Документът трябва да бъде с дата, предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение).
Да
5.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни
Попълнена по образец (Приложение № 4), подписана от представляващия кандидата.
Да
6.
Декларация за липса на основания за отстраняване
Попълнена по образец (Приложение № 5). Декларации се представят от представляващия/представляващите кандидата. Когато кандидат е ЮЛ, същите се предоставят и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице декларациите се представят от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава длъжност, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ.
Да
7.
Декларация за нередности. 
Попълнена по образец (Приложение № 6).
Декларацията се представя от представляващия/ите и управляващия кандидата. Когато управляващите кандидата са повече от едно лице, декларацията се представя от всички лица от управителните органи на кандидата, а в случай че членове са юридически лица – от техния представител в съответния управителен орган и от прокуристите и търговските пълномощници, когато има такива.
Да
8.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от от ЗМСП придружена, когато е приложимо, със справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията.
Попълнена по образец (Приложение № 7), подписана от представляващия кандидата.
Не се прилага от кандидати, които не попадат в категория МСП.
Да
9.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта
Попълнена по образец (Приложение № 8), подписана от представляващия кандидата.
Да
10.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност
Попълнена по образец (Приложение № 9), подписана от представляващия кандидата.
Да
11.
Декларация за свързаност
Попълнена по образец и подписана (Приложение № 10).
Декларацията се попълва от всеки собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговско дружество. Декларацията не се представя от публичноправни организации по смисъла на § 2 т. 43 от  Закона за обществените поръчки.
Да
12.
Декларация за съгласие за предоставяне на информация от НСИ и съгласие с условията на процедурата 
Попълнена по образец (Приложение № 11), подписана от представляващия кандидата.
Да
13.
Декларация за минимални и държавни помощи 
Попълнена по образец (Приложение № 15), съгласно указанията посочени в Приложение 15-1.
Да
14.
Свидетелство за съдимост, издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение
Представя се за представляващия/ представляващите кандидата. Когато кандидат е ЮЛ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава длъжност, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ.
Да
15.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК от Национална агенция по приходите, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проектното предложение
Или 
Удостоверение от Националната агенция за приходите за наличие на задължения и доказателства, че размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв. (ОПР или годишната данъчна декларация по чл. 50 ЗДДФЛ, вкл. приложенията към нея)  или Споразумение или друг документ с НАП, от което да е видно, че задълженията са обезпечени или че страните са договорили тяхното отсрочване или разсрочване, заедно с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите задължения.
Да
16.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалище/постоянен адрес на кандидата, издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение 
Или  
Удостоверение от общината за наличие на задължения и доказателства, че размерът на неплатените дължими данъци е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв. (ОПР или годишната данъчна декларация по чл. 50 ЗДДФЛ, вкл. приложенията към нея) или Споразумение или друг документ с общината, от което да е видно, че задълженията са обезпечени или че страните са договорили тяхното отсрочване или разсрочване, заедно с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите задължения.
Да
17.
Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда”, че за кандидата не са налице обстоятелствата по чл. 54, ал.1, т. 6 от ЗОП.
Да
18.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи – за 10-годишен период (по образец Приложение № 12-1) с подпис/печат на всяка страница във формат „pdf“ и таблиците към бизнес плана (Приложение № 12-2) във формат „xls“ или „xlsx“.
Да
19.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на процедурата. 
Представя се само за кандидати юридически лица.
Да
20.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда /решение по оценка на въздействие върху околната среда /решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка /становище по екологична оценка /решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие /решение по оценка за съвместимостта /писмо разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите.  
(представя се в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите).
Да
21.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
(Представя се в случаите, в които подпомаганата дейност се упражнява от кандидата към датата на подаване на проектното предложение).
Да
22.
Удостоверение за вписване в Регистъра на вероизповеданията 
Изисква се само за юридическите лица, регистрирани по Закона за вероизповеданията.
Да
23.
Удостоверение за постоянен адрес издадено от съответната общинска администрация. 
Документът е изискуем само за кандидати физически лица, регистрирани по Закона за занаятите.
Да
24.
Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който искат да упражняват или удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионалната занаятчийска камара.
Документът е изискуем само за кандидати физически лица, регистрирани по Закона за занаятите
Да
25.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. 
В случай че в проектното предложение са включени разходи, които представляват ДМА.
Да
26.
Една независима оферта за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи/услуги, която съдържа минимум наименование, адрес и ЕИК на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, срока на валидност на офертата, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС. 
Представя се във формат „pdf“ или електронно подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП) на издателя. В случаите на инвестиции за СМР към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls“/“xlsх“. 
Представя се  в случаите, когато разходът е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура. Не се представя за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост или за нормативно регламентирани такси.
Не
27.
Най-малко три съпоставими независими оферти от проведено пазарно проучване, които съдържат минимум наименование, адрес и ЕИК на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента,  подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти с минимално съдържание, определено в Приложение № 16. 
Представя се във формат „pdf“ или електронно подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП) на издателя. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”. (Представят се в случаите, когато разходът не е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура. Не се представя за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост или за нормативно регламентирани такси).
Не
28.
Решение на кандидата за избор на оферта на доставчик/изпълнител, а в случай че избраната оферта не е с най-ниска цена с включена обосновка на мотивите за избор на офертата. 
Представя се в случай че разходите не са включени в списъка с референтни цени и не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ – кандидатът няма да провежда публична покана по правилата на ПМС № 160/01.07.2016 г. след одобрение на проекта, както и когато не е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП.
Не
29.
Предварителни или окончателни договори за строителство /услуги /доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, количество и начин на доставка и срок за изпълнение. 
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”.
Представят се в случай че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и кандидатът няма да провежда публична покана по правилата на ПМС № 160/01.07.2016 г. след одобрение на проекта, както и когато не е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП и в случай че кандидатът е избрал изпълнител и е сключил предварителен или окончателен договор преди кандидатстването.
Не
30.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски 
Важи в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг.
Не
31.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение 
Представя се в случай че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост.
Не
32.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта 
Важи в случай че проектът включва разходи, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки.
Не
33.
Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения за извършени разходи преди подаване на проектното предложение 
Важи в случаите на разходи, свързани с проекта, в т.ч. за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. и преди подаване на проектното предложение.
Не
34.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията.
Представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата.
Не
35.
Документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж)
Важи в случаите по т. 5.1. от раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите – когато имотът, върху който ще се изпълнява проектът, не е собственост на кандидата и се кандидатства за разходи за СМР за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване, за които се изисква разрешение за строеж, съгласно ЗУТ.
Не
36.
Документ за ползване на имота (земя, сграда или помещение), валиден за срок не по-малък от 6 години считано от датата на подаване на проектно предложение – когато имотът, върху който ще се изпълнява проектът, не е собственост на кандидата и са изпълнени условията, посочени в  т. 5.2 от раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите. Документът за ползване трябва да е вписан в служба по вписванията към Агенцията по вписванията. Договорите за наем следва да са с нотариална заверка на подписите.
Не
37.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява 
Важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи за които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ.
Не
38.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти 
Представя се в случай че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ.
Не
39.
Подробни количествени сметки за предвидените строително – монтажни работи, заверени от правоспособно лице
Важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи.
Представя се задължително в два формата – „pdf“ и „xls”/„xlsх”.
Не
40.
Разрешение за строеж 
Важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ.
Не
41.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж 
Важи в случай че проектът включва разходи за СМР, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ.
Не
42.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ 
Важи в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти.
Не
43.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице, съдържащ описание на годишния капацитет на предприятието по видове продукция заложени в производствената и търговска програма на бизнес плана (приложимо за инвестиции за производство, при които е налице технологичен процес) 
или 
Подписано от кандидата описание на процеса, годишния капацитет на предприятието по видове продукция, заложени в производствената и търговска програма на бизнес плана и описание на необходимите за това машини, съоръжения и оборудване(приложимо за инвестиции, свързани с развитие на занаяти, при които е налице технологичен процес).
Не
44.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област за изпълнение на условията  по т. А. от раздел 13.2.2. Специфични условия за допустимост от условията за кандидатстване.
Важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса.
Не
45.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството за текущата стопанска година към момента на подаване на проектното предложение
Попълнена по образец (Приложение № 13)  подписана от представляващия. 
Забележка: за текущата стопанска година се попълва и „Общ икономически размер на стопанството в СПО“ от Бизнес плана във формат „xls”/“xlsх”.
Да
46.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството за предходната стопанска година, попълнена по образец (Приложение № 14), подписана от представляващия, във формат „pdf“ и попълнена Таблица за изчисляване на икономическия размер на земеделското стопанство на кандидата за предходната стопанска година (Приложение № 14-А) във формат „xls”/“xlsх”. 
(Декларацията се представя, само когато икономическият размер на стопанството за текущата стопанска година се доказва с намерения за засаждане/засяване на земеделски култури).
Да
47.
Регистрационна карта, издадена по реда на Наредба №3 от 1999 г. и анкетни формуляри към нея.
Да
48.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37 в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем за текущата/предходната стопанска година.
Да
49.
Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни.
Да
50.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд или Справка заети лица към Отчета за приходи и разходи (за нефинансови предприятия несъставящи баланс) за последните три приключили финансови години  спрямо датата на подаване на проектното предложение (в зависимост от годината на регистрацията). Представят се по образеца, който е част от Годишния отчет за дейността, подаван към НСИ и от кандидатите, които нямат задължение да подават ГОД към НСИ.
Или
Ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ/регистър БУЛСТАТ до последния приключил месец преди датата на подаване на проектното предложение или ако кандидатът няма назначени лица - справка от НАП за актуалното състояние на действащите трудови договори към крайната дата на последния отчетен месец преди кандидатстването (представят се от  новосъздадени предприятия) 
(Важи в случай че кандидатът заявява точки по критерий 3. „Проектът създава работни места”  или приоритизиране по допълнителен критерий за подбор при равен брой точки 1) По-висок средносписъчен брой на персонала за предходните три финансови години към датата на подаване на проектното предложение или за последния отчетен период за предприятия, създадени през текущата стопанска година”).
Не
51.
Справка за предприятието, с попълнен раздел „Място на извършване на дейността“ от годишен отчет за дейността към НСИ за последната приключила финансова година. (Кандидатите, които нямат задължение да подават ГОД към НСИ представят справката по образеца на НСИ). 
(Важи в случай че кандидатът заявява точки по критерий 5. „Кандидатът е осъществявал дейност на територията най-малко 1 година преди датата на кандидатстване”).
Не
III. Група
Критерии за допустимост на кандидатите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е едно от следните лица: 
1. Земеделски стопанин;
2. Микропредприятие, регистрирано като едноличен търговец или юридическо лице по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията;
3. Физическо лице, регистрирано по Закона за занаятите.
Да
2.
В случай че кандидатът е земеделски стопанин той отговаря на следните изисквания:
1. Да е регистриран по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията; 
2. Да е регистриран като земеделски стопани съгласно чл. 7, ал. 1 от Закона за подпомагане на земеделските производители и по реда на Наредба № 3 от 1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани; 
3. Стопанството на кандидата да има стандартен производствен обем над 8 000 евро;
Когато кандидатът е едноличен търговец (ЕТ) и собственикът му е регистриран като земеделски стопанин по реда на Наредба № 3 от 1999 г. като физическо лице, собственикът трябва да отговаря на изискванията по т. 2.3.
За кандидати ЕТ, които не са били регистрирани или са регистрирани в годината на кандидатстването като земеделски стопани по реда на Наредба № 3 от 1999 г., се признава обстоятелството по т. 3 като физическо лице.
Да
3.
В случай че кандидатът е физическо лице, регистрирано по Закона за занаятите, той отговаря и на следните изисквания:
1. Вписван е в регистър БУЛСТАТ по реда на чл. 3, ал. 1, т. 6 или 9 от Закона за регистър БУЛСТАТ;
2. притежава Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който искат да упражняват, описан в проектното предложение или удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионалната занаятчийска камара;
3. Отговаря на определението за микропредприятие, съгласно дефиницията на чл. 3, ал. 3 от ЗМСП, с изключение на регистрираните като земеделски стопани.
Да
4.
Кандидатът има:
1. Постоянен адрес – за физическите лица – кандидати 
 или
2. Седалище и адрес на управление – за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на община Костенец
В случай че кандидат е клон на юридическо лице или на едноличен търговец, юридическото лице или едноличният търговец, открил клона, има седалище и адрес на управление на територията на община Костенец и осъществява дейност на територията и.
Да
5.
За кандидата не е налице някое от основанията за отстраняване, посочени в Раздел 11, подраздел 11.3. „Критерии за недопустимост“ т. 2 от Условията за кандидатстване.
Да
6.
Кандидатът не е:
1) член на колективния управителен орган или контролния орган на МИГ Костенец – Долна баня;
2) свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон  с член на колективния управителен и/или контролен орган или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен и/или контролен орган на МИГ Костенец – Долна баня  или с кмета на община Костенец.
 (Изискванията не се прилагат за публичноправни организации по смисъла на § 2 т. 43 от  Закона за обществените поръчки)
Да
7.
За кандидата или членове на неговите органи не е установено наличие на изкуствено създадени условия след 1 януари 2014 г. и/или функционална несамостоятелност на инвестицията, целящи получаване на предимство в противоречие с целите и условията на мярката, включително получаване на финансова помощ в размер, надвишаващ посочените в Условията за кандидатстване максимални размери.
Да
IV. Група
Критерии за допустимост на дейностите и разходите по проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение съдържа поне една от допустимите за подпомагане дейности, посочени в подраздел 13.1. „Допустими дейности“ от Условията за кандидатстване.
Да
2.
Дейностите в проектното предложение отговарят на изисквания, посочени в т. 13.2.1. „Общи условия за допустимост” от Условията за кандидатстване.
Не
3.
Дейностите в проектното предложение отговарят на изисквания, посочени в т. 13.2.2. „Специфични условия за допустимост” от Условията за кандидатстване.
(Приложимо за проекти включващи:  дейности за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници или  дейности, свързани с  изграждане и обновяване на места за настаняване).
Не
4.
Проектното предложение не включва недопустими дейности, посочени в подраздел 13.3. „Недопустими дейности” от Условията за кандидатстване, в т.ч. дейности, които са стартирали преди подаване на проектното предложение (с изключение на общите разходи за подготовка на проекта).
Не
5.
Представеният бизнес план показва подобряване на дейността на предприятието на кандидата чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности. Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели, отговарят на следните изисквания за допустимост:
1. Нетната настояща стойност на проекта (NPV) е по-голяма от 0 (NPV > 0)
2. Нетната настояща стойност на цялата дейност на кандидата (NPV) е по-голяма от 0 (NPV1 > 0) 
3. Вътрешната норма на възвръщаемост за проекта (IRR) е по-голяма от r (6 %) 
4. Вътрешната норма на възвръщаемост на другите дейности на кандидата (IRR1) е по-голяма от r (6 %) – когато има такива
5. Индексът на рентабилност по проекта (PI) е по – голям от 1 (PI > 1)  
6. Индексът на рентабилност за цялата дейност на кандидата (PI1) е по – голям от 1   (PI1 > 1) 
7. Срокът на откупуване (PBP) e по-малък или равен на срока, за който е разработен Бизнес плана.
Стойностите, отнасящи се до други дейности/цялата дейност на кандидата се изчисляват само в случай че има и други дейности на стопанството/ предприятието, които не са свързани с подпомаганата дейност.
Да
6.
Проектното предложение не включва разходи, посочени като недопустими, съгласно подраздел 14.3 „Недопустими разходи“ от Условията за кандидатстване, в т.ч. разходи, за които са налице изкуствено създадени условия или двойно финансиране. 

Двойно финансиране е налице, когато инвестиционните разходи по проекта са финансирани/ се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Не
7.
Проектното предложение включва категории разходи, допустими  за финансиране  по процедурата съгласно подраздел 14.1. „Допустими разходи“ и същите са в съответствие изискванията в подраздел 14.2. Условия за допустимост на разходите от Условията за кандидатстване. Видовете разходи съответстват на предвидените допустими дейности.
Не
8.
Планът за възлагане на дейностите по проекта отговаря на изискванията на чл. 2 ал. 5 от ПМС 160/2016 г. 

Приложимо за проекти включващи разходи в обхвата на ПМС № 160 от 01 юли 2016 г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове (чл. 50, ал.2 от ЗУСЕСИФ) -  при заявена финансова помощ в размер над 50%, когато прогнозната стойност (в това число съфинансирането от страна на бенефициента) за строителство е равна или по-висока от 50 000 лева без ДДС , а за доставки или услуги е равна или по висока от 30 000 лева без ДДС.
Не
V. Група
Проверка за съответствие с на изискванията на регламент 1407/2013
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение отговаря на условията, посочени в  раздел 16. Приложим режим на минимални/ държавни помощи от Условията за кандидатстване.
Финансовата помощ се предоставя при спазване на правилата за „минимална помощ“ и условията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis. Спазени са условията:
1. Не се финансират дейности, които водят до осъществяване на селскостопанска дейност или резултата от дейността е продукт, включен в Приложение I от ДФЕС;
Основната дейност на кандидата или дейността, за която кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области попадащи извън приложното поле на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г., както следва: 
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 717/2014;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти („селскостопански продукти“ са продукти, изброени в приложение I към Договора (ДФЕС), с изключение на продуктите на рибарството и аквакултурите, включени в приложното поле на Регламент (ЕС) № 717/2014);
в) сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи:
−	когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
-	когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители;
2. Помощта не е поставена в зависимост от използване на национални продукти  за сметка на вносни такива.
3. Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
4. Проектното предложение не съдържа дейности за придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват автомобилни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение.
5. Общият размер на помощта de minimis, предоставена на едно и също предприятие, не може да надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три бюджетни години (текущата и предходните две). Общият размер на помощта de minimis, предоставяна на територията на Република България на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, не надхвърля левовата равностойност на  100 000 евро, за период от три бюджетни  години.
Да