Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група Праг за преминаване
Техническа и финансова оценка
0.00
Критерий Максимален праг (100.00)
1.
1. Обосновка на проекта
Кандидатът е описал всички проблеми (заплахи и влияния) за местообитанието/  местообитанията, които проектното предложение има за цел да разреши, приложимите режими и забрани в целевите защитени зони (при утвърдени такива) и са посочени източниците на информация. 15 т.

Кандидатът е описал част от проблемите (заплахи и влияния) за местообитанието/ местообитанията, които проектното предложение има за цел да разреши, приложимите режими и забрани в целевите защитени зони (при утвърдени такива) и са посочени източниците на информация. 10 т.

Кандидатът е описал всички проблеми (заплахи и влияния) за местообитанието/ местообитанията, които проектното предложение има за цел да разреши, както и част от приложимите режими и забрани в целевите защитени зони (при утвърдени такива) и са посочени източниците на информация. 10 т.

Кандидатът е описал част от проблемите (заплахи и влияния) за местообитанието/ местообитанията, които проектното предложение има за цел да разреши, както и част приложимите режими и забрани в целевите защитени зони (при утвърдени такива), но не са посочени източниците на информация. 5 т.

Кандидатът не е описал проблемите (заплахи и влияния) за местообитанието/ местообитанията, които проектното предложение има за цел да разреши, както и приложимите режими и забрани в целевите защитени зони (при утвърдени такива) 0т.
15.00
2.
2. Обхват на проекта – целеви Защитени зони от Натура 2000 или ти-пове природни местообитания

Проектното предложение, дефинирано на ниво „защитена зона“, предвижда интервенции в 21 и повече  защитени зони от Натура 2000 или Проектното предложение, дефинирано на ниво „тип природно местообитание“, предвижда интервенции за 6 или повече местообитания 25 т. 

Проектното предложение, дефинирано на ниво „защитена зона“, предвижда интервенции в 13-20 защитени зони от Натура 2000 или Проектното предложение, дефинирано на ниво „тип природно местообитание“, предвижда интервенции за 5 местообитания 15 т.

Проектното предложение, дефинирано на ниво „защитена зона“, предвижда интервенции в 10-12 защитени зони от Натура 2000 или Проектното предложение, дефинирано на ниво „тип природно местообитание“, предвижда интервенции за 4 местообитания 10 т.

Проектното предложение, дефинирано на ниво „защитена зона“, предвижда интервенции в 6-10 защитени зони от Натура 2000 или Проектното предложение, дефинирано на ниво „тип природно местообитание“, предвижда интервенции за 3 местообитания 7 т.

Проектното предложение, дефинирано на ниво „защитена зона“, предвижда интервенции в 2-5 защитени зони от Натура 2000 или Проектното предложение, дефинирано на ниво „тип природно местообитание“, предвижда интервенции за 2 местообитания 5 т.

Проектното предложение, дефинирано на ниво „защитена зона“, предвижда интервенции в 1 защитена зона от Натура 2000 или Проектното предложение, дефинирано на ниво „ тип природно местообитание“, предвижда интервенции за 1 местообитание 1 т.
25.00
3.
3. Описание на дейности

Основните дейности са описани детайлно (с посочване на етапите за изпълнението им и необходимите ресурси). 
При разписването на дейностите са съобразени: 
1.	спецификите на типа природно местообитание/местообитания и биологията на видовете, предмет на опазване в тях;
2.	ограниченията произтичащи от метеорологичните условия и сезоните при работа на открито сред природата; 
3.	необходимите за изпълнението ресурси – човешки, оборудване, екипировка.

При описването на основните дейности са съобразени и трите елемента. 20 т.

При описването на основните дейности са съобразени два от трите елемента. 10 т.

При описването на основните дейности е съобразен един от трите елемента. 5 т.

Основните дейности не са описани детайлно (липсва посочване на етапите за изпълнението им и необходимите ресурси). 0 т.
20.00
4.
4. Методика на работа по основните  дейности

Представено е описание на методите за осъществяване на всички планирани дейности, като същите са съобразени с действащите режими в проектната територия, като са посочени основанията за избора на тези методи. 20 т.

Представено е описание на методите за осъществяване на всички планирани дейности, като същите са съобразени с действащите режими в проектната територия, но не са посочени основанията за избора на тези методи. 15 т.

Представено е описание на методите за осъществяване на част от планираните дейности, като същите са съобразени с действащите режими в проектната територия, и са посочени основанията за избора на тези методи. 10 т.

Представено е описание на методите за осъществяване на част от планираните дейности, като същите са съобразени с действащите режими в проектната територия, но не са посочени основанията за избора на тези методи. 5 т.

Не е представено описание на методите за изпълнение на дейностите или от представеното описание е видно, че методите не са съобразени с действащите режими в проектната територия и съответно не са посочени основания за избора на тези методи. 0 т.
20.00
5.
5. Капацитет на кандидата

Кандидатът  разполага с екип от експерти, имащи опит в изпълнението на  дейности от подобен характер по предишни проекти в областта на ботаниката или фитоценологията, които ще участват в управлението на проекта. 10 т.

Кандидатът има опит при реализацията на дейности от подобен характер по предишни проекти в областта на ботаниката или фитоценологията. 5т.

Кандидатът няма опит при реализацията на дейности от подобен характер по предишни проекти в областта на ботаниката или фитоценологията, но има опит в управлението на проекти, финансирани със средства от фондове или инструменти на Европейския съюз, от международни организации или институции, или с други средства, различни от тези на бенефициента. 2 т.

Кандидатът няма опит в реализацията на дейности от подобен характер, нито в управлението на предишни проекти в областта на ботаниката или фитоценологията. 1 т.
10.00
6.
6. Финансова оценка

1. Налице е  съответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи – тук влиза и хипотезата „Всички разходи са отнесени към съответстващия им раздел в бюджета“.
2. Спазени са заложените правила или ограничения по отношение на заложени процентни съотношения/прагове на разходите. 
3. Исканата  безвъзмездна  финансова помощ не включва недопустими разходи.
4. В бюджета не е на лице дублиране на разходи.

Не се налагат корекции в бюджета 5 т.

Налагат се корекции в бюджета, свързани само с 1 от посочените 4 условия. 4 т.
 
Налагат се корекции в бюджета, свързани с 2 от посочените 4 условия. 3 т.

Налагат се корекции в бюджета, свързани с 3 от посочените 4 условия. 2 т.

Налагат се корекции в бюджета, свързани и с 4-те посочени условия. 1 т.

Налага се корекция по бюджета, която води до увеличаване на стойността на БФП. 0 т.
5.00
7.
7. Разходоефективност

Предложената цена на хектар поне за една от мерките (54 и/или 55 и/или 56) е с над 20% по-ниска от максимално допустимата за хектар, определена в  условията за кандидатстване.  5 т.

Предложената цена на  хектар поне за една от мерките (54 и/или 55 и/или 56) е с 18-20% по-ниска от максимално допустимата за хектар, определена в  условията за кандидатстване. 4 т.

Предложената цена на хектар поне за една от мерките (54 и/или 55 и/или 56) е с 14-17% по-ниска от максимално допустимата за хектар, определена в  условията за кандидатстване. 3 т.

Предложената цена на хектар поне за една от мерките (54 и/или 55 и/или 56) е с 11-13% по-ниска от максимално допустимата за хектар, определена в  условията за кандидатстване. 2 т.

Предложената цена на хектар поне за една от мерките (54 и/или 55 и/или 56) е по-ниска с до 10% или напълно съответства на максимално допустимата за хектар, определена в  условията за кандидатстване.  1 т.
5.00
Праг за преминаване: 40.00 Максимален праг: 100.00