|
ПРИЛОЖЕНИ ЛИ СА ИЗИСКУЕМИТЕ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ С НЕОБХОДИМИТЕ РЕКВИЗИТИ
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Таблица за допустими инвестиции във формат .pdf и .xls или .xlsx – по образец
|
Да
|
|
2. |
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата
|
Не
|
|
3. |
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия (за юридически лица)
|
Не
|
|
4. |
Декларация, че кандидатът не попада в някое от обстоятелствата за отстраняване
|
Да
|
|
5. |
Декларация по чл. 4а, ал. 1 ЗМСП по образец
|
Да
|
|
6. |
Бизнес план по образец - с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат „pdf“ и таблиците от бизнес плана във формат „.xls” или ".xlsx"
|
Да
|
|
7. |
Отчет за приходи и разходи за предходна финансова година (Представя се в случай че отчетът не е публикуван в Търговския регистър).
|
Не
|
|
8. |
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване.
|
Да
|
|
9. |
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на основните суровини (важи в случаите, когато не се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) и/или декларация по образец от кандидата с описани вид и количества на основните суровини (важи в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) като доказателство, че са осигурени най-малко 50 % от суровините за преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първата прогнозна година от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, от които най-малко 30 на сто от общата суровинна база, определена в производствената програма за първата прогнозна година след въвеждане в експлоатация на инвестициите, включени в проекта, трябва да е от собствена продукция и/или от регистрирани земеделски стопани по реда на Наредба № 3 от 1999 г..
|
Да
|
|
10. |
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на готовата продукция като доказателство, че е осигурена реализацията на най-малко 50 % от продуктите на преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първата прогнозна година от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, като в случаите на производство на гранулиран фураж договорите следва да доказват осигурена реализация на 100 % от произведения гранулиран фураж съгласно предвижданията на производствената програма за целия период на изпълнение на бизнес плана.
|
Да
|
|
11. |
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите.
|
Да
|
|
12. |
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията. (Представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата).
|
Не
|
|
13. |
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години за кандидати микро-, малки или средни предприятия и 8 години за кандидати големи предприятия считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж (Представя се в случай на кандидатстване за разходи за СМР за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ и не е върху собствена земя)
|
Не
|
|
14. |
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години за кандидати микро-, малки или средни предприятия и 8 години за кандидати големи предприятия, считано от датата на подаване на проектното предложение (Представя се в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ и не е върху собствена земя).
|
Не
|
|
15. |
Документ, доказващ правно основание за ползване за не по-малко от 6 години от датата на подаване на проектното предложение, на сградите или помещенията, където ще бъдат поставени или монтирани и за срок от 8 години - за кандидати големи предприятия (Важи за проекти, включващи само заявени за подпомагане разходи за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството, за които съгласно технологичен проект се изисква поставяне в затворени помещения ЗУТ и не е върху собствен имот).
|
Не
|
|
16. |
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (Важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ).
|
Не
|
|
17. |
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (Представя се в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ).
|
Не
|
|
18. |
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи).
|
Не
|
|
19. |
Разрешение за строеж (Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ).
|
Не
|
|
20. |
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ).
|
Не
|
|
21. |
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (Важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти).
|
Не
|
|
22. |
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице.
|
Да
|
|
23. |
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта (За дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство).
|
Не
|
|
24. |
Една независима оферта (за разходи, които са включени в списъка на разходи с референтни цени) или най-малко три съпоставими независими оферти (за разходи, които не са от Списъка с референтни разходи), които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти (Не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост).
|
Да
|
|
25. |
Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора по предходната точка (Документът се прилага само когато заявеният разход, за който се кандидатства не е наличен в списък с активите, дейностите и услугите, публикуван на електронната страница на РА).
|
Не
|
|
26. |
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган (Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост).
|
Не
|
|
27. |
Документация за възложената обществена поръчка (от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП) или сключени договори (от кандидат, който не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП) - За разходи, свързани с проекта, извършени преди подаване на проектното предложение, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени в процеса на подготовка на проекта
|
Не
|
|
28. |
Декларация за размера на получените държавни помощи независимо от тяхната форма и източник по образец (Важи за кандидати с проекти за преработка на продукти от приложение № І от Договора в продукти извън приложение № І от Договора или памук).
|
Не
|
|
29. |
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни
|
Да
|
|
30. |
Декларация за нередности
|
Да
|
|
31. |
Декларация за липса на двойно финансиране и изкуствено създадени условия
|
Да
|
|
32. |
Формуляр за мониторинг по образец
|
Да
|
|
33. |
Декларация свързаност
|
Да
|
|
ПРИЛОЖЕНИ ЛИ СА ДОКУМЕНТИТЕ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Документи, проучвания, сертификати, патенти и други за доказване въвеждането на нови за територията производства и/или продукти в предприятието. (В случай, че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 2 – иновативност)
|
Не
|
|
2. |
Декларация за видовете и количества суровини – по образец. Декларацията се попълва в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция и/или използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата. Декларацията се представя от предприятието-кандидат и/или от членовете на групата/организацията на производители. В случаите на преработка на биологични суровини, декларацията се придружава със сертификат за биологично производство, в който фигурират изрично посочените за преработка суровини (В случай, че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 3 - минимум 65 % от използваната суровина за преработка да бъде собствена или на организации на производители от територията).
|
Не
|
|
3. |
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година, заверена от кандидата и НСИ. Кандидатите, които са признати групи/организации на производители представят този документ за всеки един от членовете (В случай, че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 4 - че с извършване на инвестицията кандидатът ще запази съществуващите към края на предходната календарна година и ще създаде определен брой нови работни места).
|
Не
|
|
4. |
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно НАРЕДБА № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (Обн. ДВ. бр. 81 от 2016 г.) издадено от лица, които отговарят на изискванията на 59, ал. 1 от ЗЕЕ и са вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. (В случай, че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 5 - минимум 10% от допустимите инвестиционни разходи са за подобряване на енергийната ефективност на предприятието).
|
Не
|
|
5. |
Предварителни договори с описани количества и цени на биологични суровини като доказателство, че са осигурени най-малко 75 % от суровините за преработвателното предприятие съгласно производствената му програма от бизнес плана за срок минимум три години за МСП и минимум пет години за големи предприятия след изплащане на финансовата помощ – не се отнася за пазари на производители. Към договорите се прилага сертификат за биологично производство на суровината (В случай, че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 6 - проектът включва преработка и производство на биологични продукти).
|
Не
|
|
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА И НА ПРОЕКТА
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Проектът води до подобряване дейността на хранително-преработвателно предприятие чрез поне едно от следните:
- внедряване на нови и/или модернизиране на наличните мощности и подобряване на използването им тях;
- внедряване на нови продукти, процеси и технологии ;
- подобряване на безопасността и хигиенните условия на производство и труд ;
- подобряване на качеството и безопасността на храните и тяхната проследяемост ;
- подобряване на възможностите за производство на биологични храни чрез преработка на първични земеделски биологични продукти ;
|
Да
|
|
2. |
Финансова помощ се предоставя за извършване на инвестиции в един от следните производствени сектори, свързани с преработката/маркетинга на селскостопански продукти:
2.1 мляко и млечни продукти, с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на продукти, наподобяващи/заместващи мляко и млечни продукти
2.2 плодове и зеленчуци
2.3 пчелен мед и пчелни продукти с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на продукти, наподобяващи/заместващи пчелен мед и пчелни продукти
2.4 зърнени, мелничарски и нишестени продукти с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на хляб и тестени изделия
2.5 технически и медицински култури, включително билки, с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на тютюн и тютюневи изделия, захар и сладкарски изделия
2.6 готови храни за селскостопански животни (фуражи);
|
Да
|
|
3. |
Продуктите от допустимите за финансова помощ сектори, за чиято преработка и/или маркетинг се кандидатства, са описани в приложение № І по чл. 38 от ДФЕС, наричано по-нататък "приложение № І от ДФЕС", посочени в приложение към настоящите условия за кандидатстване.
|
Да
|
|
4. |
Подкрепата е за една от следните видове инвестиции:
4.1 Инвестиции свързани с изграждане, придобиване и модернизиране на сгради и други недвижими активи, необходими за производството и маркетинга;
4.2 Инвестиции в технологии за производство на продукти, включително такива свързани с къси вериги на доставка и инсталиране на нови машини и оборудване за подобряване на производствения процес и маркетинга;
4.3 Инвестиции в активи за съхранение, преработка, пакетиране, охлаждане, замразяване и сушене с цел запазване качеството на продукцията и суровината
|
Да
|
|
5. |
Проектното предложение не включва следните недопустими дейности:
5.1 Разходи, включени в оперативните програми на кандидати – организации на производители на плодове и зеленчуци съгласно Наредба № 11 от 2007 г. за условията и реда за признаване на организации на производители на плодове и зеленчуци и на техните асоциации и за условията и реда за одобряване и изменение на одобрените оперативни програми (обн., ДВ, бр. 42 от 2007 г.);
5.2 допустими за подпомагане по чл. 1 от Наредба № 2 от 2014 г. за условията и реда за предоставяне на финансова помощ по Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор за периода 2014 – 2018 г. (ДВ, бр. 34 от 2014 г.) за производството на лозаро-винарски продукти по приложение № 1 от Закона за виното и спиртните напитки;
5.3 свързани с производството и съхранението на маслиново масло и трапезни маслини;
5.4 подпомагани по чл. 6 от Регламент (ЕО) № 1952/2005 на Съвета от 23 ноември 2005 г. относно общата организация на пазара на хмел и за отмяна на регламенти (ЕИО) № 1696/71, (ЕИО) № 1037/72, (ЕИО) № 879/73 и (ЕИО) 1981/82 (OB L 314, 30 ноември 2005 г.);
5.5 свързани с преработка и/или маркетинг на риба и рибни продукти;
|
Да
|
|
6. |
Предвидените по проекта дейности не са такива:
6.1 За които има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването / несъгласуване на инвестиционното предложение / плана / програмата / проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни.
6.2 Които се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон.
6.3 Които след изпълнение на дейността по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане.
6.4 Които включват изграждане, реконструкция или ремонт на паркинг.
|
Да
|
|
7. |
Проектът не е за самостоятелна дейност по:
7.1 събарянето на стари сгради и производствени съоръжения;
7.2 инвестициите в нематериални активи;
7.3 единствено маркетинг на продукт/продукти, с изключение на случаите, когато проектът е за пазар на производители и/или когато тези продукти са получени в резултат на преработка на селскостопански продукти, извършена от кандидата.
7.4 закупуване на специализирани транспортни средства.
7.5 събарянето на стари сгради и производствени съоръжения;
|
Да
|
|
8. |
Дейностите, включени в проектите, не са физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение
|
Да
|
|
9. |
Дейностите, предмет на подпомагане се осъществят на територията на МИГ-а
|
Да
|
|
10. |
Разходите са за някои от следните инвестиции, свързани с производството и/или маркетинга:
1. изграждане, придобиване и модернизиране на сгради и други недвижими активи,
2. закупуване на машини, съоръжения и оборудване, в т.ч. за:
а) преработка, пакетиране, охлаждане, замразяване, сушене, съхраняване и др. на суровините или продукцията;
б) производство на нови продукти, въвеждане на нови технологии и процеси;
в) опазване на околната среда;
г) производство на енергия от ВЕИ за собствените нужди на предприятието;
д) подобряване на енергийната ефективност и за контрол на качеството и безопасността на суровините и храните;
3. закупуване на земя във връзка с изграждане и/или модернизиране на сгради, помещения и други недвижими материални активи,;
4. закупуване на специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините или готовата продукция;
5. изграждане/модернизиране, включително оборудване на лаборатории, пряко свързани с нуждите на производствения процес;
6. материални инвестиции за постигане на съответствие с новоприети стандарти.
7. разходи за достигане на съответствие с международно признати стандарти за системи за управление,;
8. закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг;
9. за ноу-хау, придобиване на патентни права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси;
|
Да
|
|
11. |
Разходи свързани с проекта, в това число разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проекта.
|
Да
|
|
12. |
Допустимите разходи свързани с проекта не превишават следните стойности:
1. за консултантски услуги, свързани с подготовката и управлението на проекта, като част от разходите по т. 10 не могат да превишават 5 на сто от допустимите разходи, но не повече от левовата равностойност на 5 000 евро;
2. разходите за изготвяне на технически и работен проект в случаите на строително-монтажни дейности, като част от разходите т. 10 не могат да превишават 2,25 на сто от допустимите разходи;
3.разходите за изготвяне на технологичен проект, когато не е включен в разходите по т. 2, като част от разходите по т. 10 не могат да превишават 2,25 на сто от допустимите разходи;
4. разходите за строителен надзор като част от разходите по т. 10 не могат да превишават едно на сто от допустимите разходи;
5. разходите за пред проектни проучвания, правни услуги и хонорари за архитекти и инженери, извън тези по т. 1, 2, 3 и 4, като част от разходите по т. 10 не могат да превишават 1,5 на сто от допустимите разходи.
|
Да
|
|
13. |
Размерът на общите допустими разходи по проекта е не по-малък от 20 000 лв. и не по-голям от 300 000 лв.
|
Да
|
|
14. |
Кандидатът не е получил публична финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове и други публични средства за разходите, за които кандидатства за финансиране по същия обект/ти
|
Да
|
|
15. |
Не са установени изкуствено създадени условия (по смисъла на чл.60 от Регламент (ЕС) №1306/2013).
|
Да
|
|
16. |
Посещението на място установи,че представената в проектното предложение информация съответства на констатираното действително състояние.
|
Да
|
|
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА БИЗНЕСПЛАНА
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Представеният бизнес план е по образец и съдържа подробно описание на планираните инвестиции и дейности за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи – за 10-годишен период.
|
Да
|
|
2. |
Изпълнението на заложените дейности ще доведе до успешно постигане на поставените в проекта цели.
|
Да
|
|
3. |
Разработеният бизнес план е реалистичен и отговаря на пазарната конюнктура и тенденции.
|
Да
|
|
4. |
Бизнес планът показва подобряване на дейността на земеделското стопанство или предприятието или на земеделските стопанства на членовете на групите или организациите на производители чрез прилагане на планираните инвестиции.
|
Да
|
|
5. |
Бизнес планът доказва икономическата жизнеспособност на проекта и стопанството или предприятието за период от 5 години, а в случаите на проекти, включващи инвестиции в строително-монтажни работи за период от 10 години и постигането на показателите за оценка на ефективността на инвестицията.
|
Да
|
|
6. |
Планираният размер на произведената от кандидата продукция покрива най-малко 50% от капацитета на преработвателното предприятие за подпомаганата дейност по технологичен проект
|
Да
|
|
7. |
Проектът е финансово устойчив за целия референтен период
|
Да
|
|
8. |
Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по голяма
от О (NPV>0). Посочете конкретния показател за проекта
|
Да
|
|
9. |
Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1. Посочете конкретния показател за проекта
|
Да
|
|
10. |
Няма други причини, поради които проектът да е неизпълним - забрани за осъществяване на дейността, разрешителен режим или друга причина.
|
Да
|
|
11. |
Налага се корекция в бюджета на проекта поради:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.
|
Не
|