Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
	АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Общи критерии
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец
Не
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата
Да
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/ и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а. 
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра
Не
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат
Не
6.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Не
7.
По заявените дейности по проекта е установено двойно финансиране
Да
8.
По заявените дейности по проекта са установени изкуствено създадени условия
Да
9.
Проверка на кандидата за получена помощ de minimis
а) кандидата е получил помощ през последните три бюджетни години, финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;
б) в случай, че кандидата отговаря на изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие” е получило помощ през последните три бюджетни години, финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;
Общият размер на помощта de minimis, предоставяна на „едно и също предприятие”, не надхвърля 200 000 EUR за период от три бюджетни години
Не
10.
Осъществено е посещение на място за заявления, включващи разходи за строително-монтажни работи (когато е приложимо) и е установено, че не са започнали дейностите по проекта
Не
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Комплектовка на проектното предложение Общи документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение - Приложение 1
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности - Приложение 2
Да
3.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за личните данни - Приложение 3
Да
4.
Анализ за социално-икономическите ползи за развитието на селският район, устойчивостта на инвестицията и анализ разходи-ползи (финансов анализ) за проекти над 50000 евро - Приложение 6
Да
5.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия - Приложение 7
Не
6.
Формуляр за мониторинг - Приложение 8
Да
7.
Декларация, че кандидатът не попада в някое от обстоятелствата за отстраняване - Приложение 9
Да
8.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ
Не
9.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата или заповед на кмета за кандидати общини
Да
10.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по подмярка 7.2 на СВОМР на МИГ Завет – Кубрат
Да
11.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община
Да
12.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ за кандидатстване по реда на настоящата процедура
Да
13.
Копие от регистрация по БУЛСТАТ
Не
14.
Копие от учредителен акт или устав, или дружествен договор
Да
15.
Удостоверение за актуално правно състояние, издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (не важи за общини)
Да
16.
Решение на общото събрание на читалището за кандидатстване по реда на настоящата процедура
Да
17.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите за липса на задължения
Да
18.
Декларация в оригинал по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец)
Не
19.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период
Да
20.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване
Не
21.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда (когато е приложимо)
Да
22.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост)
Да
23.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж
Да
24.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение
Да
25.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява
Да
26.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба №4 от 2001 (за инвестиционните проекти)
Да
27.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице.
Да
28.
Разрешение за строеж
Не
29.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж
Да
30.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ
Не
31.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност
Не
32.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г.
Не
33.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация
Да
34.
Предварителни или окончателни договори за услуги, работи, доставки – обект на инвестицията
Не
35.
Заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по Закона за обществените поръчки процедура за изпълнение на дейностите по проекта
Не
36.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг)
Не
37.
Една независима оферта в оригинал. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки
Да
38.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал (когато заявеният разход не е наличен в списък с активите, дейностите и услугите на РА)
Да
39.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му
Да
40.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство
Да
41.
Анализ за социално-икономическите ползи за развитието на селския район, устойчивостта на инвестицията и анализ разходи-ползи (не важи за проекти свързани с културния живот)
Да
42.
Фактури и платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение, извършени след 1.01.2014 г., ведно с банкови извлечения
Не
43.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници
Да
44.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на иновации
Не
45.
Справка за обобщените параметри на предприятието
Не
46.
Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с ОПРР, ОПРЧР и ОПНОИР
Да
47.
Декларация за неприложими документи
Не
48.
Декларация за нередности
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Специфични документи според вида дейност:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация: 
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията
Не
2.
Строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация:
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията
Не
3.
Строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация:
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията
Не
4.
Строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация:
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице
Не
5.
Строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация:
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности)
Не
6.
Строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация:
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с т. 5
Не
7.
Строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация:
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти
Не
8.
Строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация:
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници
Не
9.
Строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация:
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо
Не
10.
Машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес)
Не
11.
Машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса)
Не
12.
Народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални поставки и др.
График за провеждане на планираните дейности
Не
13.
Народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални поставки и др.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност)
Не
14.
Народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални поставки и др.
В случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване - писмено становище от сценограф/художник
Не
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Придружаващи специфични документи:
Критерий Води до отхвърляне
1.
За дейности. - изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
1. Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга
Не
2.
За дейности. - изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
2. Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият
Не
3.
За дейности. - изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
3. Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност
Не
4.
За дейности. - изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
4. Декларация за размера на получената държавна помощ съгласно приложение № 9 с приложение ГФО от който да е видно финансово-счетоводното (в т.ч. аналитично) обособяване на икономическата от неикономическа дейност
Не
5.
За дейности - реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност:
1. Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община
Не
6.
За дейности - реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност:
2. Доклад и резюме от обследването за енергийна ефективност съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради
Не
7.
За дейности - изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства:
1. Декларация за получените държавни помощи съгласно приложение № 9 с приложение ГФО от който да е видно финансово-счетоводното (в т.ч. аналитично) обособяване на икономическата от неикономическа дейност
Не
8.
За дейности - изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства:
2. Декларация за размера на получените минимални и държавни помощи – формуляр на Министерство на финансите
Не
9.
За дейности - изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства:
3. Декларация за размера на получените минимални помощи – формуляр на ДФЗ
Не
10.
За дейности по - реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони:
1. Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган
Не
11.
За дейности по - реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони:
2. Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина
Не
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Обща допустимост:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение попада в обхвата на мярка 7.2 „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура" и има за цел да насърчи социалното приобщаване, намаляването на бедността и икономическото развитие в селските райони
Не
2.
Проектното предложение подкрепя инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура в населените места от територията на двете общини Завет и Кубрат, включително инвестиции в енергия от възобновяеми източници и спестяване на енергия
Не
3.
Проектното предложение допринася за постигане на Специфичната цел 2.1: „Развитие на социалната, образователна и културна инфраструктура и подобряване на възможностите за активен живот, социално приобщаване и разнообразни дейности за свободното време на хората от всички поколения” от Приоритет 2 на Стратегията за ВОМР на МИГ Завет - Кубрат: „Повишаване качеството на живот на територията, развитие и активизиране на местните човешки, природни, материални и културни ресурси”
Не
4.
Проектното предложение ще постигне поне един от следните резултати: подобряване на обществената инфраструктура; създаване на достъпна среда за възрастни хора и хора с увреждания; въвеждането на иновативни технологии и реализиране на инвестиции с положителен екологичен ефект; обзавеждане на инфраструктура за социални услуги за деца или за уязвими малцинствени групи от населението; задържане на младите хора на територията
Не
5.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа
Не
6.
Всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на проектното предложение
Не
7.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Не
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е: 
1.  Община Завет или Община Кубрат;
2. Юридически лица с нестопанска цел за дейности, свързани със социалната и спортната инфраструктура и културния живот;
3.  Читалища за дейности, свързани с културния живот;
4.  Кандидатите имат седалище на територията на Община Завет или община Кубрат.
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ
Да
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ, член на колективния му управителен орган и представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган отговарят на следните изисквания: 
1. Юридическо лице не е обявено в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност или не е в процедура по ликвидация, или не е сключило извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или не е преустановило дейността си;
2. Кандидатът и негов представляващ нямат задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата или към община за данъци и/или задължителни осигурителни вноски, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила;
3. Кандидатът и негов представляващ не са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
4. Кандидатът и негов представляващ не са предоставили документ с невярно съдържание или не съм представил изискваща се информация, необходима за удостоверяване на липсата на основания за отказ за финансиране, критерии за подбор или изпълнение на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
5. Кандидатът и негов представляващ не са сключвали споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
6. Кандидатът и негов представляващ не са нарушавали правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
7. Кандидатът и негов представляващ не са опитали, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлият на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ), включен в стратегията за ВОМР, и/или от Държавен фонд "Земеделие" по отношение на одобрението за получаване на финансова помощ чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получат информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да ми даде неоснователно предимство, свързано с одобрение за получаване на финансова помощ;
8. Кандидатът и негов представляващ не са нарушили чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган;
9. Спрямо кандидатът и негов представляващ не е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор с влязло в сила съдебно решение за предоставяне на финансова помощ от ЕСИФ, договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
10. При проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, не са констатирани значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от ЕСИФ, договор за обществена поръчка, договор за концесия за строителство или за услуга, на който са страна или представляват лицето, което е довело до предсрочното му/им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
11. Кандидатът и негов представляващ не са извършили нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
12. Кандидатът и негов представляващ нямат изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила;
13. Кандидатът и негов представляващ не са включени в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012";
14. Кандидатът и негов представляващ не са свързани лица по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
15. Кандидатът и негов представляващ н е лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР, до една година от прекратяване на правоотношението;
16. Кандидатът и негов представляващ не е осъден с влязла в сила присъда, освен ако не е реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс;
з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви от "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
17. Кандидатът и негов представляващ не е лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
18. Кандидатът и негов представляващ не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР
Да
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е не по-малък от левовата равностойност на 10 000 евро
Да
2.
Размерът на общите допустими разходи по проекта е не по-голям от левовата равностойност на 200 000 евро
Да
3.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Завет и Кубрат
Да
VIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на дейностите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът включва / отговаря на дефиницията за дребна по мащаби инфраструктура /и включва поне една от следните дейности: 
• изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности от общинско значение;
• изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средстава;
• реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност;
• изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура;
• изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства;
• реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение.
Да
2.
Общи изисквания:
1. Дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община, удостоверено с решение на общинския съвет;
2.Подпомагат се проекти, за които са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
3.Подпомагат се проекти, които съдържат анализ за социални-икономическите ползи за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията.
4.Проектите се изпълняват върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите се прилагат документи за:
4.1. учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж - в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията;
4.2. ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане - в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията.
5.Към проектите, включващи разходи за строително-монтажни работи, се прилагат:
а) заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ;
б) одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект” или „Работен проект” в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.);
в) подробни количествени сметки, които са заверени от правоспособно лице;
г) разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно ЗУТ;
д) становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ;
е) подробни количествено-стойностни сметки.
6.Проектите, които включват разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане, се придружават с разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ.
7.Към проектите, включващи разходи за строително-монтажни работи, когато обектите са недвижими културни ценности, се прилагат:
а) документите по т. 5, букви „б”, „в”, „г” и „е”;
б) графично и фотозаснемане на обекта и/или архитектурен план на сградата/обекта, когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата;
в) становище и заверка с печат от Министерството на културата върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава двадесет и трета от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.);
г) становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ, и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата.
8. Инвестиционните проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, се съгласуват с Министерството на културата по реда на ЗКН.
9. Дейностите по проектиране и изпълнение на инвестиционните проекти за обекти недвижими културни ценности, в които ще се извършват дейности по реставрация, се осъществяват от лица или под непосредственото ръководство на лица, вписани в регистъра по чл. 165 от ЗКН.
10. Дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство, се подпомагат само ако са представени съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията
Не
3.
Специфични изисквания към проекти по дейността изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение:
1. Подпомагат се проекти за изграждане и/или обновяване на паркове и градини, за които са представени:
1.1. документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина;
1.2. план схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти).
Не
4.
Специфични изисквания към проекти по изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
Подпомагат се проекти за:
1.обекти, които предоставят социални услуги съгласно чл. 36, ал. 2 или 5 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ДВ, бр. 133 от 1998 г.);
2.дейностите, включени в проектите, са придружени с обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга;
3. инвестиционният проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговарят на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.);
4. Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане е издало положително становище за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият
Не
5.
Специфични изисквания към проекти по дейността реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност:
1. Подпомагат се проекти, за които са представени:
1.1 решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община.
1.2. обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от Закона за енергийната ефективност и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (ДВ, бр. 10 от 2016 г.).
Не
6.
Изисквания към проекти по дейност изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура:
1.Подпомагат се проекти, като в един проект могат да се включват не повече от три обекта
Да
7.
Изисквания към проекти по дейност изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства:
1.които включват само един обект, свързан с културния живот.
2.закупуването на мобилни обекти, свързани с културния живот, е допустимо, ако проектът включва разходи за строително-монтажни работи и максималният размер на общите допустими разходи за закупуването на един мобилен обект, свързан с културния живот, не надхвърля левовата равностойност на 15 000 евро.
Да
8.
Изисквания към проекти по дейност реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение, която включва детски градини, финансирани чрез бюджета на общините, или основни или средни училища, финансирани чрез бюджета на общините. Проектите трябва да включват само един обект – една детска градина или едно основно или средно училище. За този вид проекти трябва да е представена:
1.Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган;
2.Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
Да
9.
Проектното предложение, не се подпомага, ако:
1. За които има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването /несъгласуване на инвестиционното предложение /плана/ програмата /проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни.
2. Които се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон.
3. По които дейностите по настоящите Условия за кандидатстване, включени в проектите, са били физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени.
4. Които след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане.
5. Които включват само принадлежности и съоръжения за дейността строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях с изключение на енергозахранващите и осветителните съоръжения и тела. 
6. Които включват инвестиции, които не отговарят на европейското и национално законодателство.
7. Които включват изграждане, реконструкция или ремонт на паркинг.
Да
IX. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на разходите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение включва следните разходи:
1.  За строителство, реконструкция, рехабилитация, изграждане, обновяване, ремонт и/или реставрация на сгради и/или помещения и/или друга недвижима собственост съгласно допустимите за подпомагане дейности: 
      а)  разходи, свързани с прякото изпълнение на строително-монтажните работи;
      б)  непредвидени разходи в размер до 5% от стойността на одобрените СМР.
2. Закупуване на нови транспортни средства, оборудване и обзавеждане до пазарната им стойност, включително чрез финансов лизинг, съгласно допустимите за подпомагане дейности.
3. Придобиване на компютърен софтуер, патентни и авторски права, лицензи, регистрация на търговски марки, до пазарната им стойност.
Разходите по т. 3 са допустими само в случай, че се кандидатства за разходи по т. 1 и са необходими за постигане на целите на мярката.
4. Разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи, включени в т.1, буква "а", т. 2 и 3.
Да
2.
При СМР непредвидените разходи са в размер до 5 % от стойността на одобрените разходи по прякото изпълнение на строително-ремонтните и строително-монтажните дейности.
Не
3.
Разходите свързани с проекта, в това число разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проекта (без непредвидените).
Не
4.
Разходите свързани с проекта не надхвърлят следните стойности:
1. за консултантски услуги, свързани с подготовката на проекта, не надхвърлят 1 на сто от допустимите разходи по проекта;
2. за консултантски услуги, свързани с управлението на проекта, не надхвърлят 1 на сто от допустимите разходи по проекта;
3. разходите за изготвяне на технически и/или работен проект в случаите на строително-монтажни дейности, не надхвърлят 5 на сто от допустимите разходи свързани с прякото изпълнение на СМР;
4. разходите за строителен надзор не надхвърлят 2 на сто от допустимите разходи свързани с прякото изпълнение на СМР;
5. разходите за авторски надзор не надхвърлят 1 на сто от допустимите разходи свързани с прякото изпълнение на СМР.
Не
5.
Разходите по т. 4 от т.1 са допустими, ако са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Не
6.
За разходите по т. 4 от т.1., извършени преди датата на подаване на проектното предложение, кандидатите (като възложители по чл. 5 и 6 от ЗОП), при подаване на проектното предложение представят заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за възлагане на обществена поръчка
Не
7.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Не
8.
Проектното предложение не включва следните разходи:
определя като недопустими разходи за следните инвестиции и дейности:
A) Разходите, посочени в чл. 21 на Наредба № 22, както следва:
•	за лихви по дългове;
•	за закупуването на незастроени и застроени земи на стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
•	за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
•	за обикновена подмяна и поддръжка;
•	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
•	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив;
•	за режийни разходи;
•	за застраховки;
•	за закупуване на оборудване втора употреба;
•	извършени преди 1 януари 2014 г.;
•	за принос в натура;
•	за инвестиции в селското стопанство – закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
•	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
•	извършени преди подаването на проектното предложение на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
•	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
•	заявени за финансиране, когато надвишават определените по реда на чл. 22, ал. 4 от Наредба 22 референтни разходи;
Други разходи, недопустими по мерките от ПРСР:
•	оперативни разходи, вкл. разходи за поддръжка, наеми;
•	банкови такси, разходи за гаранции, изплащане и рефинансиране на лихви;
•	изследвания за разработване на нови продукти, процеси и технологии;
•	сертификация по НАССР (Анализ на опасностите и контрол на критичните точки) и по други международно признати стандарти;
•	закупуване на нови машини и оборудване, вкл. компютърен софтуер, над пазарната им стойност;
•	плащания в брой;
•	инвестиции, за които са установени изкуствено създадени условия за получаване на помощта, с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Да