Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или оправомощено за целите на подаването на проектното предложение лице.
Да
2.
Заповед за оправомощаване на лице, което да представлява конкретния бенефициент и да подписва всички документи, свързани с подаването, оценката на подаденото проектно предложение (включително комуникация с оценителната комисия), предоставянето на документи, необходими за подписването на административния договор за предоставяне на БФП и изпълнението на проекта, прикачена в ИСУН 2020.      

Прилага се, в случай че проектното предложение е подадено от лице, различно от официалния представител на кандидата.
Не
3.
Декларация на кандидата, попълнена по образец към Условията за кандидатстване (Приложение I към Условията за кандидатстване) и подадена в ИСУН 2020.
Да
4.
Декларация за съгласие на кандидата/партньора за ползване и разпространение на обобщените данни по проекта от УО и от НСИ, попълнена по образец (Приложение II към Условията за кандидатстване) и подадена в ИСУН 2020.

Декларацията се прилага от кандидата и от партньора.
Да
5.
Декларация за партньорство, попълнена по образец от кандидата и партньора  (Приложение III към Условията за кандидатстване) и  прикачена в ИСУН 2020.
Да
6.
Декларация на асоциирания партньор Център за учебно-тренировъчни фирми, попълнена по образец (Приложение IV към Условията за кандидатстване) и подадена в ИСУН 2020.

Подава се, в случай че проектното предложение включва асоцииран партньор ЦУТФ.
Не
7.
Автобиографии на най-малко 5 основни позиции на членове на екипа за управление на проекта на централно ниво (ръководител на проекта; заместник-ръководител на проекта или водещ координатор; счетоводител на проекта или финансов координатор; координатор на териториалните екипи; експерт видимост и комуникация), попълнени по образец (Приложение V към Условията за кандидатстване) и придружени от документ/и относно извършения подбор на членовете на екипа, прикачени в ИСУН 2020.
Да
8.
Документ на партньора – НАПОО, от който да са видни утвърдените разходи по бюджета на националната агенция за текущата финансова година
Да
9.
Представен е Механизъм за подбор на училища, осъществяващи професионална подготовка, който включва обективни изисквания за избор на училищата, гарантиращи както отчитането на потребностите, така и балансирано териториално разпределение на средствата по операцията.  

Механизмът за подбор на училищата съдържа минимално изискуемата информация, посочена в т. 11. „Допустими кандидати“ на Условията за кандидатстване.

Документът следва да бъде подписан от официалния представител на кандидата и представен в секция 13. „Прикачени електронно подписани документи“ от Формуляра за кандидатстване.
Да
10.
Кандидатът е допустим съгласно т. 11 от Условията за кандидатстване.
Да
11.
Кандидатът е пряко отговорен за подготовката, управлението и изпълнението на дейностите по проекта.  

В съответствие с §6 от Допълнителните разпоредби на ЗУСЕФСУ, регионалните управления по образованието, държавните, общинските и частните професионални гимназии и училища с паралелки за професионална подготовка (за съответните паралелки) с изключение на институциите по чл. 18, т. 3-7 от ЗПОО в системата на професионалното образование, могат да участват в техническото и/или финансовото изпълнение, включително да извършват разходи по проекта.
Да
12.
Партньорът е допустим съгласно Условията за кандидатстване.
Да
13.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват, съгласно т. 5 от Условията за кандидатстване.
Да
14.
Проектното предложение съдържа всички допустими дейности съгласно т. 13 от Условията за кандидатстване и не съдържа недопустими дейности. 
В случай че проектното предложение не съдържа всички допустими дейности, следва да бъде върнато на КБ за отстраняване на допуснатите несъответствия, съгласно условията, посочени в т. 13 от Условията за кандидатстване. 
В случай че проектното предложение съдържа една или повече недопустими дейности, тези дейности следва да бъдат отстранени, както и предвидените за тях разходи.
Да
15.
Дейностите по проекта НЕ са били физически завършени или изцяло осъществени преди подаването на проектното предложение за финансиране по програмата, независимо дали всички свързани плащания са направени от бенефициента или не.

Проверява се въз основа на декларация – Приложение I към Условията за кандидатстване.
Да
16.
В проектното предложение са заложени стойности на всички индикатори за изпълнение и резултат, които съответстват като минимум на посочените в т. 7 от Условията за кандидатстване.
Да
17.
В рамките на непреките дейности кандидатът е предвидил да осъществява ежегоден мониторинг на образователните резултати на учениците в резултат на подкрепата по операцията, да проведе проучване за измерване на индикатор „Степен на удовлетвореност на учениците, учителите, привлечените представители от бизнеса и науката, и работодателите от придобитите знания и уменията на участниците, включени в дейности по операцията“, да извършва необходимите прояви/дейности за видимост, прозрачност и комуникация за операцията от стратегическо значение, както и да представя регулярно информация за напредъка и постигнатите резултати по проекта пред Отрасловия съвет към МОН и Консултативния съвет за ПОО, като своевременно предоставя информация и кани за участие представител/и на УО . 

Информацията е представена в секция 11. „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“, поле „Непреки дейности“ от Формуляра за кандидатстване.
Да
18.
Финансов капацитет: 
Кандидатът и партньорът разполагат с необходимите финансови ресурси и механизми, позволяващи да се изпълнят предложените в проектното предложение дейности и да се гарантира тяхната финансова устойчивост. Това обстоятелство се проверява служебно от оценителната комисия към момента на кандидатстване в Закона за държавния бюджет за МОН и от предоставения документ, от който са видни утвърдените разходи по бюджета за текущата финансова година на НАПОО. Счита се, че кандидатът и партньорът разполагат с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета за текущата финансова година на кандидата и партньора са по-високи от размера на исканата БФП по настоящата процедура. Счита се, че са налице механизми за устойчивост, когато кандидатът е посочил във Формуляра за кандидатстване потенциалните източници за финансиране след приключване на проекта и те са реалистични и надеждни.
Да
19.
Административен капацитет:
Изборът на експерти в екипа за управление на проекта на централно ниво е в съответствие с Указания на УО на ПО за конкретния бенефициент МОН относно изискванията за сформиране на екипите за организация и управление на проекти. Членовете на екипа за управление на проекта на централно ниво, за които са представени автобиографии (най-малко 5 основни позиции на членове на екипа за управление на проекта на централно ниво) имат поне 1 година опит в управлението и/или изпълнението на проекти и/или сходни дейности. В съответствие с Механизма за подбор на училищата, предвидените в него функции на РУО и Указанията на УО на ПО кандидатът е обосновал необходимостта от експерти за организация и управление на териториално ниво.
Кандидатът следва да опише минималните изисквания за заемане на длъжността на всички позиции на екипа на централно ниво. Информацията се представя в секция 11. „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“, поле „Административен капацитет/Екип за управление“ от Формуляра за кандидатстване.
Да
20.
Формулирани са конкретни и реалистични цели, които съответстват на целите на процедурата.
Да
21.
Налице е връзка между целите, предвидените дейности и резултатите.
Да
22.
Целевите групи са описани и са количествено определени.  Кандидатът е предоставил информация относно методите за идентифицирането им и начина, по който ще бъдат включени в дейностите по проекта. Нуждите им са ясно идентифицирани и описани.
Да
23.
Дейностите са обосновани от гледна точка на стратегията и политиката, описани са детайлно, включително начините за изпълнението им и резултатите от тях.
Посочен е принос на изпълнението на проектните към релевантните програми от рамка на политиката, разработени от Световна банка, както и към препоръките на ОИСР от прегледа и оценката на системата на образованието и резултатите от ученето, насочени към приобщаващия характер в началното, основното и средното образование.
Да
24.
Заложените дейности допринасят за постигане на индикаторите за изпълнение и резултат на процедурата.
Да
25.
Планът за действие отразява логическата връзка на целите и дейностите, спецификата на дейностите и продължителността на проекта, и предвижда балансирано разпределение на дейностите във времето (с възможност за паралелно изпълнение съобразно идентифицираните нужди).
Да
26.
Проектното предложение допринася за реализиране на хоризонталните принципи на Програма „Образование“ 2021-2027 (устойчиво развитие, включително принос към зелени умения; равни възможности и недопускане на дискриминация; равенство между половете) и прилагането на Хартата на основните права на ЕС и на Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания.
Информацията е представена в секция 11. „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“, поле „Принос на проектното предложение за реализиране на хоризонталните принципи на ПО“ и поле „Механизъм за ефективно прилагане и изпълнение по проекта на принципите на Хартата на основните права на ЕС и на Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания“ от Формуляра за кандидатстване.
Да
27.
Устойчивост:
Кандидатът е описал в проектното предложение начините, чрез които ще осигури възможност ползите от проекта за целевите групи да продължат да съществуват и след края на финансирането по проекта.
Информацията е представена в секция 11. „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“, поле „Устойчивост“ от Формуляра за кандидатстване.
Да
28.
Кандидатът е посочил по какъв начин изпълнението на проекта ще осигури надграждащ ефект спрямо предходни проекти по ОПНОИР или национални програми. Кандидатът е посочил по какъв начин ще се следи за демаркация и избягване на двойно финансиране с дейностите и целевите групи по проект „Подкрепа за дуалната система на обучение“, „Ученически практики - 2“ и други проекти и национални и/или международни програми.
Информацията е представена в секция 11. „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“, поле „Демаркация и допълняемост“ от Формуляра за кандидатстване.
Да
29.
Налице е съответствие и логическа връзка между дейности и разходи. Предвидените разходи са необходими за изпълнение на дейностите по проекта и за постигане на заложените индикатори. Всички заложени по проекта разходи са допустими съгласно т. 14 от Условията за кандидатстване и съответстват на планираните дейности.

Информацията се проверява в секция 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“ – описание на дейност, начин на изпълнение, резултат, продължителност,  стойност, в секция 5 „Бюджет“, в секция 8 „Индикатори“ и т. 13 и т. 14 от Условия за кандидатстване.

В случай че проектното предложение съдържа недопустими разходи, тези разходи следва да бъдат отстранени.
Да
30.
Заложените суми са съобразени с наложилите се в страната пазарни цени (ако е приложимо) и/или заложените ограничения на разходите по процедурата са спазени при формиране на бюджета. Спазени са размерите на единичните разходи по процедурата. Разходите не се дублират.
Да
31.
Сумата на заложените в бюджета на проекта разходи съответства на сумата от стойностите на дейностите. Бюджетът е без аритметични грешки.
Да
32.
Максимум 12 352 941 лв. от общия размер на безвъзмездната финансова помощ по проектното предложение (преки разходи и непреки разходи, съобразно приложимия процент) са планирани към категория Регион в преход (Югозападен район). Останалите средства са планирани към категория По-слабо развити региони (Северозападен район, Северен централен район, Североизточен район, Югоизточен район, Южен централен район).
Да